Mitä söit tänään/eilen? Kysymykset päivittäisestä ruokavaliosta tänne!

Aamupäivä (n. klo 13.00)
1/4 kurkkua
3 "pätkää" juustoa
1 kokolihamakkara
Dippailin majoneesiin, sitä oli about 1rkl

Ilta (klo 19.00)
300g paketti broiskusuikaleita (pesin marinadit pois, alunperin hunajamarinoituja :urjo:)
Puoli lautasellista lehtisalaattia
1 tomaatti
Puolikas punainen paprika
3 valkosipulinkynttä
1rkl oliiviöljyä

Iltapala (klo 21.00)
1dl marjoja
2rkl kookosmaitoa
Porkkana (1-2, en ole vielä päättänyt montako syön)

Liikuntana vajaan tunnin juoksulenkki, mistä puolet asfaltilla ja puolet mäkisellä pururadalla.
Onko sulle muuten kukaan koskaan sanonut, että syöt ihan päin penaalia? Kolme kertaa päivässä? Herätys nyt. Tosin etpä taida juuri urheillakaan saati panostaa sen kummemmin, joten ei kait se niin justiinsa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onko sulle muuten kukaan koskaan sanonut, että syöt ihan päin penaalia? Kolme kertaa päivässä? Herätys nyt. Tosin etpä taida juuri urheillakaan saati panostaa sen kummemmin, joten ei kait se niin justiinsa.

Mitä erikoista on kolme kertaa päivässä syömisessä? Monet syövät vain 1-2 kertaa päivässä, minäkin välillä. Yleensä myös syön vain välillä 16-23. Sitä sanotaan Intermittent Fastingiksi, aiheesta löytyy ketjukin täällä. En usko "viiteen pieneen ateriaan" enkä myöskään hiilareiden ylenpalttiseen puputukseen. En myöskään pelkää syödä hyvää rasvaa ja tykkään rehuista. Olisi mielenkiintoista tietää miksi oikean ruuan syöminen on "päin penaalia" syömistä? Pitäisikö munkin vetää vaan subeja ja lisäainekastikkeita ja nuudelia?

^ Paljonko noista sun syömisistäs tulee kaloreita?

Söin iltaporkkanoiden kanssa vielä hiukan kurkkua ja about 1,5rkl majoa dippinä, joten kaiken kaikkiaan veikkaisin jotain 1500kcal luokkaa. Kookosmaitoakin meni enemmän kuin 2rkl, ehkä joku 4rkl. Mä olen tosiaan nainen enkä kovin isokokoinen.

Edit.
Heitin mieliksenne laskuriin, suuntaa-antavat makrot (ei pitäisi paljon heittää, olen aika hyvä arvioimaan määriä) 1542kcal, HH 39.2g, P 106.3g, R 105.7g. Kertokaa mulle mikä tossa on muka pielessä ottaen huomioon että tarkoituksella mennään alakarpilla?!
Kasviksiakin tuli 925g :)

2h3bqja.jpg

Miltäs vaikuttaa? Ravintoarvot aika normit mitä tulee. Treenipäivänä heraa lisäksi, mutta jotai muuta pois ettei kalorit karkaa käsistä. Tarkoitus siis tiputtaa painoa. 98kg/n.180cm

Mitä erikoista on kolme kertaa päivässä syömisessä? Monet syövät vain 1-2 kertaa päivässä, minäkin välillä. Yleensä myös syön vain välillä 16-23. Sitä sanotaan Intermittent Fastingiksi, aiheesta löytyy ketjukin täällä. En usko "viiteen pieneen ateriaan" enkä myöskään hiilareiden ylenpalttiseen puputukseen. En myöskään pelkää syödä hyvää rasvaa ja tykkään rehuista. Olisi mielenkiintoista tietää miksi oikean ruuan syöminen on "päin penaalia" syömistä? Pitäisikö munkin vetää vaan subeja ja lisäainekastikkeita ja nuudelia?
Kuten sanoin, et ilmeisesti ole mikään kovin kummonen kuntoilija, niin ei kait tuossa pari kertaa päivässä syömisessä silloin mitään sen suurempaa vääryyttä ole. Mutta kun kuitenkin kyseessä on keskimääräistä kovempaa reenaaville suunnattu keskustelupalsta, niin en kyllä usko, että täällä kovinkaan moni kokee (tai on kokenut) järkeväksi syödä vain 3 kertaa päivässä. Kyllä mä tiedän, että valitettavasti suurin osa väestöstä syö juurikin tuon 2-3x/pv ja se myös näkyy. Mielelläni näkisin esim kuvamateriaalia, millaisia tuloksia kropanmuokkauksessasi olet saanut aikaan tällä 2-3x päivässä syömisellä.

Mitä noihin omiin eilisen pöperöihini tulee, niin ihan mielekiinnosta kysyn, onko sulla kenties vaikeuksia luetunymmärtämisen suhteen?

Fiiliksen mukaan mentiin tänään. Yks välipala jäi välistä.

Kyllä mä tiedän, että valitettavasti suurin osa väestöstä syö juurikin tuon 2-3x/pv ja se myös näkyy.

Millä tavalla se näkyy? Lihavuutena? Kehonkoostumukseen varmaan vaikuttaa myös aika paljon se mitä porukka täällä syö?
Miksi 2-3x/pvä syömisellä ei voisi tulla kehitystä ja saavuttaa parempia tuloksia? Itse olen myös harrastanut tätä jonkun aikaa enkä ainakaan mitään negatiivisia vaikutuksia ole huomannut. Syödä saa kerralla mahansa täyteen ja paastolla mieli on virkeä. Suosittelen kokeilemaan. (kehonrakennus tosin ei ole päälaji tällä hetkellä)

Kyllä mä tiedän, että valitettavasti suurin osa väestöstä syö juurikin tuon 2-3x/pv ja se myös näkyy. Mielelläni näkisin esim kuvamateriaalia, millaisia tuloksia kropanmuokkauksessasi olet saanut aikaan tällä 2-3x päivässä syömisellä.

martin.bmp

y hallo thar.

Intermittent+Fasting+Leangains+Gary+After.jpg

nice 2 meat u

EDIT: Ainiin omista oli kyse. Ajattelin etten kehtaa tehä tätä, mutta sama kai tuo mulle on kuka siimojani kiikaroi.

167283_10150349842920654_716985653_16425120_2334368_n.jpg

Kuten sanoin, et ilmeisesti ole mikään kovin kummonen kuntoilija, niin ei kait tuossa pari kertaa päivässä syömisessä silloin mitään sen suurempaa vääryyttä ole. Mutta kun kuitenkin kyseessä on keskimääräistä kovempaa reenaaville suunnattu keskustelupalsta, niin en kyllä usko, että täällä kovinkaan moni kokee (tai on kokenut) järkeväksi syödä vain 3 kertaa päivässä. Kyllä mä tiedän, että valitettavasti suurin osa väestöstä syö juurikin tuon 2-3x/pv ja se myös näkyy. Mielelläni näkisin esim kuvamateriaalia, millaisia tuloksia kropanmuokkauksessasi olet saanut aikaan tällä 2-3x päivässä syömisellä.

Mitä noihin omiin eilisen pöperöihini tulee, niin ihan mielekiinnosta kysyn, onko sulla kenties vaikeuksia luetunymmärtämisen suhteen?

Et taida tietää kovin paljon ko. systeemistä? Jos tiedät, niin mikä mielestäsi siinä on vialla? Kuten sanoin aiemmin, en näe mitään syytä olla koko ajan syömässä. En tosiaankaan ole "kovin kummoinen kuntoilija" (ihanan pilkallisesti ilmaistu, kiitti :) ), koska en käy salilla enkä juuri tee muuta kuin juoksen, fillaroin, uin ja välillä kahvakuulailen. Kuitenkin vaikka urheilisin enemmän, söisin varmaan silti näin (enemmän tosin), koska tällä tavalla syödessä mulla on hyvä olo. Miksi väkisin puputtaa ruokaa ja hiilareita koko ajan nassuun jos siitä tulee vaan paskempi olo?
En mä ole sellaisessa kunnossa että laittaisin mitään kuvia, mutta pitää sanoa että olen ollut huonommassakin ja koko ajan tuntuu menevän parempaan :)

Ymmärsin kyllä mitä luin, mutta kun oma päiväsi sattui olemaan siinä sopivasti niin käytin sitä esimerkkinä. Fiiliksen mukaan tai ei, en silti koskisi noihin safkoihin :)

Edit. Sen verran vielä, että miten niin suurin osa väestöstä syö 2-3 kertaa päivässä? Mä sanoisin sen olevan juuri päinvastoin; suurin osa väestöstä puputtaa koko ajan safkaa ja on täysin menettänyt kontrollin nälän hallinnassa. Sit ne lihoo.

EDIT: Ainiin omista oli kyse. Ajattelin etten kehtaa tehä tätä, mutta sama kai tuo mulle on kuka siimojani kiikaroi.

Ookko saanu pillua paremmin tolla pitkällä letillä? Meinaan vaan et jätkä on vähän niinkun rokkistara mut vaan huomattavasti paremmat vatsalihakset..

Joka tapauksessa ruokalistaan, eilen söin:
Tomaatti-sipulipiirakka, salaatti oliiviöljyllä (kaalia, porkkanaa, herneitä, vesimelonia). Kauraleipää ja oivariinia.
Kokonainen grillibroileri, mustia viinimarjoja, 2 litraa täysmaitoa, 4 tomaattia, reissumies juustolla ja meetwurstilla.
e: ollu vähän vaikeuksia ruokahalun kans.. tota maitoa litkin pitkin iltaa ja yritin huuhdella kuivahkoa kanaa kurkusta alas.. ton leivän söin keskellä yötä kun heräsin kuselle ja tuli nälkä.

Ookko saanu pillua paremmin tolla pitkällä letillä? Meinaan vaan et jätkä on vähän niinkun rokkistara mut vaan huomattavasti paremmat vatsalihakset..

Joo. Siksi ajoin siiliksi kun haluan vähän aikaa bulkata rauhassa :D

Kannattaa testata erottaa maito ja ruoka toisistaan. Ruokajuomana vaikka vettä, mutta maitotuotteet ja kiinteä ruoka jos pitää erillään niin mulla ainaki käyttäytyy massu huomattavasti paremmin. Pistinki tonne IF thrediin eiliset safkat, ja pistänpä tännekin:

Paastorikko 1400
- 400g bataattia + wokkivihanneksia
- 250g kanasuikaleita
- Vitamiinit

Treenibuusteri 1500
- BCAA

Treeni-intra:
- 30g dextro : 30g hera

PWO klo 1620:
- 800g bataatti+riisimuusisössöä joka oli muuten perkeleen hyvää
- 400g jauhelihaa

Päivällinen:
- Kanan rintapala
- Salaadea

Ilttis joskus 21-22:
- 400g raejuustoa
- 500ml täysmaitoa
- 30g minttusuklaaheraa + steviaa

Tosiaan kun ite erotin etten maitoa sotke mihinkään muuhun, vaan syön sen erikseen, niin tuntuu että voisin syödä kokoajan. :S Tosi häröä, kun aiemmin on tyyliin ollut raejuustopurkki jälkkärinä. Voisko se tosiaan vaikuttaa niin paljon? Nyt tuntuu että rapiat 1.5kg liha-peruna/bataattiaterian jälkeen 1-2h päästä vois jo vetää navan taas täyteen :)

Mielelläni näkisin esim kuvamateriaalia, millaisia tuloksia kropanmuokkauksessasi olet saanut aikaan tällä 2-3x päivässä syömisellä.

Valitettavasti ennen-kuvia ei löydy, mutta lisää mun (jo Orezille mainitsemiini) treenipäivyrin viimeisimpiin kuviin 10-12kg, niin voit ehkä kuvitella tilanteen. Joku vajaa 7kk siihen tiputukseen meni

Aijai eqqu mihin soppaan ittes nyt sotkit ;)

Ja tosiaan toi 1-3 kertaa päivässä syöminen varmasti "toimii". Tuota samaa IF - diettiä(paastoaminen ja sen variaatiot on vanha keksintö, hassua että sille noin jännä nimi on internetissä keksitty) muuten toteuttaa tiedostamattaan myös suurinosa teinitytöistä ja toki monet varttuneemmatkin. :) Ei ole nälkä kun aineenvaihduntaa ei pidetä yllä hiilareilla ja toistuvilla pienillä aterioilla, vaan läsäytetään eka ateria vasta iltapäivällä tjsp. Varsinkin vähähiilarisena toteutettuna ei varmasti nälkä pääse yllättään ja hienosti "toimii". Offseason ruokkiksena tuo ei toimi, ChildInTime itsekin totesi kuinka mahoton tilanne on koittaa esim. 5000 kcal imasta parilla aterialla.. ei järkeä. Taas puolestaan väitän, että tuolla yhden kahden aterian diettailuilla kaloreita ei millään saa niin ylös kuin syömällä monta ateriaa päivässä ts. samoihin rasvoihin pääseminen vaatii paljon pienempiä kalorimääriä kuin mitä usealla aterialla päivässä koostuvalla dietillä.

Taas puolestaan väitän, että tuolla yhden kahden aterian diettailuilla kaloreita ei millään saa niin ylös kuin syömällä monta ateriaa päivässä ts. samoihin rasvoihin pääseminen vaatii paljon pienempiä kalorimääriä kuin mitä usealla aterialla päivässä koostuvalla dietillä.

Miksi ihmeessä vaatisi pienempiä kaloreita? Mihin kuvittelet kaloreiden häviävän, jos syödään vaikka 6 krt/pvä verrattuna 2 krt/pvä? Vai onko tälle joku syy todellakin, miksi paino putoaisi vähemmän, jos molemmissa tapauksissa syödään esim. 1000 kcal alle kulutuksen. Tuskinpa se aineenvaihdunta merkittävästi hidastuu, vaikka ei koko aikaa puputtaisikaan.

kun aineenvaihduntaa ei pidetä yllä hiilareilla ja toistuvilla pienillä aterioilla

Edelleen suosittelisin lukemaan tämän. Olit sitten dieetillä tai massalla. "Diet" ei tarkoita aina miinuskaloreita. :)

Ja onko mahdollista syödä liian usein? Äärettömän hyvä artikkeli. Äpärätiivistelmä: <3h voi aiheuttaa kehon sopeutumista liian nopeasti, ja keho ei käytä niitä kallisarvoisia proteiinipaukkuja, oli ne sitten rahkaa, lihaa, pirtelöitä tms. läheskään niin tehokkaasti hyödyksi kuin että ruoan anabolinen vaikutus kerkeäis edes vähän tasaantua (4-5h kestää "keskikokonen" ateria laskeutua, eli otollisinta ois syödä 4-5h välein). Saa korjata jos muistin väärin jotain.

Mutta joo, ton kans oon samaa mieltä: 2-3 ateriaa päivässä ei ehkä ole järkevää massanlisäyksen kannalta... Mutta 6kk päästähän sen näkee kun toissapäivänä alkoi massakausi. Aion syödä edelleen IF-tyyliin, mutta nostan vaan kaloreita yli kulutuksen. Simppeliä. Katotaan räjähtääkö galaksit ja tuleeko minusta säälittävä(mpi) laihaläski.

Mun puolesta voidaan siirtyä IF-ketjuun vääntämään niin pysytään jotenkin aiheessa

Hohhoi. Utopiafoorumissahan kaikki toimii niin, että asiasta huutelevat huutelisivat heti siellä asiaan vihkiytyneessä thredissä. Mutta ei. Miksi? Koska asiaan vihkiytyneessä thredissä on suurempi mahdollisuus olla väärässä ja oppia jotain uutta.

Ts. ihminen joka väittää jotain ikivanhaa myyttiä 100% todeksi ei tule myytinbustausketjuun pätemään.

Hohhoi. Utopiafoorumissahan kaikki toimii niin, että asiasta huutelevat huutelisivat heti siellä asiaan vihkiytyneessä thredissä. Mutta ei. Miksi? Koska asiaan vihkiytyneessä thredissä on suurempi mahdollisuus olla väärässä ja oppia jotain uutta.

Ts. ihminen joka väittää jotain ikivanhaa myyttiä 100% todeksi ei tule myytinbustausketjuun pätemään.

No sinne meni mun vastaus Orezille, mä en jaksa tätä täällä

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom