Vastataan nyt kun henkilökohtaisesti muhun kohdistat.. Lainaamani kommentti kertoo jotain teikäläisen ymmärryksestä ruokavaliota kohtaan. Kyllä kulutan hiilareita paljon, sillä ei kuitenkaan ole mitään tekemistä sen kanssa heiluuko verensokerit vaiko eikö, kun ruokavalio on hoidettu kuntoon. Olennaista on syödä hyvänlaatuista hiilaria tasaisin väliajoin samansuuruisia määriä - tälloin päästään siihen optimaaliseen tilanteeseen, jossa verensokerin heilahteluja ei tule.
Ja tosiaan en käytä aikaa kahlaamalla nettiä läpi vaihtoehtoisia ruokavalioita varten(tosin niiltä ei voi välttyäkkään meikäläinen, eli perustiedot on hallussa), eli en tuohonkaan sivustoon ole perehtynyt. Se, että ymmärtää ihmisen kropan toiminnasta ja urheilijan järkevästä ruokavaliosta antaa kelle tahansa ihmiselle valmiudet mielestäni ottaa kantaa esim. juuri tähän IF - ruokavalioon. On sitten jokaisen omasta asiantuntemuksesta kiinni kuinka pitkälle voi keskustelua jatkaa. Mielestäni nämä omat argumenttini ovat aivan hyvin uskottavia, vai onko tullut jotain ala-arvoista ei-uskottavaa typeryyteen perustuvaa kommenttia tms. täältä päästä? Voin tässä vaikka heti myös todeta, että esim. netin syövereistä kaivettu Gallon Of Milk A Day dietti on aivan perseestä, enkä suosittele kellekkään - enkä sitäkään ole itse kokeillut. Pitäiskö mun tuohonkin itse ruveta, ennenkuin voin ajatella omilla aivoillani ja tuollaisen argumentin esittää?
Omat kommenttini perustuvat täysin maalaisjärkeen ja omiin sekä muiden ihmisten kokemuksiin ja tuloksiin. Lähtökohtaisesti jo perus maalaisjärki on oiva työväline erilaisten ruokavalioiden analysointiin. Väitän myös, että minun lisäkseni joku muukin löytää sen punaisen langan ja maalaisjärjen omien kommenttieni takaa. Mikäli kaikilta(siis muiltakin kuin IF diettaajilta) menee nämä mun jorinat yli hilseen niin lupaan olla hiljaa... ainakin pakkiksella. :D