Mitä söit tänään/eilen? Kysymykset päivittäisestä ruokavaliosta tänne!

Söin iltaporkkanoiden kanssa vielä hiukan kurkkua ja about 1,5rkl majoa dippinä, joten kaiken kaikkiaan veikkaisin jotain 1500kcal luokkaa. Kookosmaitoakin meni enemmän kuin 2rkl, ehkä joku 4rkl. Mä olen tosiaan nainen enkä kovin isokokoinen.

Edit.
Heitin mieliksenne laskuriin, suuntaa-antavat makrot (ei pitäisi paljon heittää, olen aika hyvä arvioimaan määriä) 1542kcal, HH 39.2g, P 106.3g, R 105.7g. Kertokaa mulle mikä tossa on muka pielessä ottaen huomioon että tarkoituksella mennään alakarpilla?!
Kasviksiakin tuli 925g :)

Aika matalalta kuulostaa tuo 1500 kcal, jos tunnin lenkinkin heitit. Siis jos jatkuvasti noin vähän syöt. Ja mun mielestä tosta setistä ei kyllä tule läheskään 1500 kcal. Vai kuinka isoja juustopötköjä söit?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Aika matalalta kuulostaa tuo 1500 kcal, jos tunnin lenkinkin heitit. Siis jos jatkuvasti noin vähän syöt. Ja mun mielestä tosta setistä ei kyllä tule läheskään 1500 kcal. Vai kuinka isoja juustopötköjä söit?

Laskurien mukaan noilla ruuilla + liikunnalla olen about 600kcal miinuksella. Tuohon kun ottaa huomioon 1. lasku- ja arviovirheet ruuissa ja kulutuksessa ja 2. sen, että kehon toiminta ei ole suoraviivaista matematiikkaa, ei mun mielestä olla liikaa miinuksilla. Varsinkin kun oma olo on hyvä :) Juustoa laitoin muistaakseni n.70g. Aika paljon, mutta haluan käyttää viimeiset juustot pois ennen kuin luovun taas kokonaan maitotuotteista. Noihin laskuihin meni myös mukaan mm. paistossa käyttämäni rasva (1rkl voita, laskin 0.5rkl mukaan) ja majoneesia ja kookosmaitoakin vedin jonkun verran. Kyllä siitä kaloreita tulee, vaikka näyttääkin pieneltä määrältä.

Miksi ihmeessä vaatisi pienempiä kaloreita? Mihin kuvittelet kaloreiden häviävän, jos syödään vaikka 6 krt/pvä verrattuna 2 krt/pvä? Vai onko tälle joku syy todellakin, miksi paino putoaisi vähemmän, jos molemmissa tapauksissa syödään esim. 1000 kcal alle kulutuksen. Tuskinpa se aineenvaihdunta merkittävästi hidastuu, vaikka ei koko aikaa puputtaisikaan.

Ei ne kalorit mihinkään häviä. Asia ei vaan mene niin, että lasketaan kulutus jollain kalkyylilla ja vetästään 500 kcal alle kulutuksen ja sen jälkeen kunhan ruokkis tämän reunaehdon täyttää niin homma toimii parhaalla mahdollisella tavalla. :) Jos jollain käy aineenvaihdunta hitailla kierroksilla jostain syystä ja toisella porskuttaa ko mahoton, niin kyllä tällä myös kärsii enemmän kaloreita imeä ja pysyy silti siistissä kunnossa tai saa rasvansa alas suht korkeilla kaloreilla verrattuna tähän kaveriin jolla aineenvaihdunta ei pelaa kunnolla. Omaan aineenvaihduntaan mielettömästi taas vaikutetaan juuri sillä ruokavaliolla. Ja väitän tosiaan että aineenvaihdunnan pitää korkeammilla kierroksilla _suurimmalla_osalla_ ihmisistä juuri tuo useammasta pienemmästä ateriasta koostuva ruokavalio. Niinpä siis väitän, että monilla aineenvaihdunta on ennenpitkää hitaammilla kierroksilla tuossa IF dietissä ja näinollen myös tarvitaan suurempaa kalorivajetta(joko ruokkiksesta nipistämällä tai kulutusta lisäämällä - tai molempia - eli joudutaan esim. "turhia" aerobisia tekemään, mikä taas vaikeuttaa lihasmassan säilyttämistä dietillä kun vedetään alhaisiin rasvoihin) samoihin tuloksiin. Ja eipä tule hurjia verensokerin heilahtelujakaan kun syödään useita pienempiä aterioita päivässä ja verensokeri on ihannetilanteessa tasaisena jatkuvasti. Kaksi ateriaa päivässä kyllä heiluttelee varmasti niitäkin makosasti.

Tulipa syötyä eilen vähän...
Kuppi kahvia @~9:30
Kanafetasalaattia @~12
Munia @~14:00
Rahkaa 500g + mustikoita @~15:30

Treeni

Proteiinihiilaripirtelö @~18:15
Kanafetasalaattia @~19:15
Rahkaa 500g + vadelmia @~22:00
Proteiinipirtelö @~00:00

väitän tosiaan että aineenvaihdunnan pitää korkeammilla kierroksilla _suurimmalla_osalla_ ihmisistä juuri tuo useammasta pienemmästä ateriasta koostuva ruokavalio. Niinpä siis väitän, että monilla aineenvaihdunta on ennenpitkää hitaammilla kierroksilla tuossa IF dietissä.

Ja eipä tule hurjia verensokerin heilahtelujakaan kun syödään useita pienempiä aterioita päivässä ja verensokeri on ihannetilanteessa tasaisena jatkuvasti. Kaksi ateriaa päivässä kyllä heiluttelee varmasti niitäkin makosasti.

Sanotaan heti alkuun, että kenenkään on turha kiistää minkälaisia tuloksia olet saanut aikaan toteuttamalla oman näkemyksesi mukaisia ravinto- ja treenitapoja, eli isot propsit siitä.

Kun tekstiäsi lukee, niin väistämättä siitä kuitenkin paistaa läpi se, että et hirveästi ole tutustunut muihin kuin omaan systeemiisi, jolloin kannanottosi tähän asiaan ei ole kovin uskottavaa. Oletko esim. Käyttänyt edes kohtuullisesti aikaa tutustuaksesi allaolevaan sivustoon?

http://www.leangains.com/2010/10/top-ten-fasting-myths-debunked.html

Pakko myös todeta, että verensokerin heilahteluista mainitseminen kuulostaa jossain määrin ironiselta,kun se tulee pastan, puurojen jne. Hiilareiden suurkuluttajalta. :)

Olen dieetillä

Eilen:

Aamupala:
-Maitorahkaa
-Ruisleipää jonka päällä kalkkunaa ja juustoa
-Rasvatonta piimää

Lounas:
-Kanaa
-Tattaria
-Raejuustoa
-Piimää
-Ananasta
-Kevätsipulia
-Vähärasvasta Ruohosipulituorejuustoa
-Pähkinää

Välipalana:

-Appelsiini
-Mustikoita ja Vadelmia

Päivällinen:
-Kanaa
-Tattaria
-Raejuustoa
-Piimää
-Ananasta
-Kevätsipulia
-Vähärasvasta Ruohosipulituorejuustoa
-Pähkinää

Iltapala:
Maitorahkaa

Pakko myös todeta, että verensokerin heilahteluista mainitseminen kuulostaa jossain määrin ironiselta,kun se tulee pastan, puurojen jne. Hiilareiden suurkuluttajalta. :)

Vastataan nyt kun henkilökohtaisesti muhun kohdistat.. Lainaamani kommentti kertoo jotain teikäläisen ymmärryksestä ruokavaliota kohtaan. Kyllä kulutan hiilareita paljon, sillä ei kuitenkaan ole mitään tekemistä sen kanssa heiluuko verensokerit vaiko eikö, kun ruokavalio on hoidettu kuntoon. Olennaista on syödä hyvänlaatuista hiilaria tasaisin väliajoin samansuuruisia määriä - tälloin päästään siihen optimaaliseen tilanteeseen, jossa verensokerin heilahteluja ei tule. :) Ja tosiaan en käytä aikaa kahlaamalla nettiä läpi vaihtoehtoisia ruokavalioita varten(tosin niiltä ei voi välttyäkkään meikäläinen, eli perustiedot on hallussa), eli en tuohonkaan sivustoon ole perehtynyt. Se, että ymmärtää ihmisen kropan toiminnasta ja urheilijan järkevästä ruokavaliosta antaa kelle tahansa ihmiselle valmiudet mielestäni ottaa kantaa esim. juuri tähän IF - ruokavalioon. On sitten jokaisen omasta asiantuntemuksesta kiinni kuinka pitkälle voi keskustelua jatkaa. Mielestäni nämä omat argumenttini ovat aivan hyvin uskottavia, vai onko tullut jotain ala-arvoista ei-uskottavaa typeryyteen perustuvaa kommenttia tms. täältä päästä? Voin tässä vaikka heti myös todeta, että esim. netin syövereistä kaivettu Gallon Of Milk A Day dietti on aivan perseestä, enkä suosittele kellekkään - enkä sitäkään ole itse kokeillut. Pitäiskö mun tuohonkin itse ruveta, ennenkuin voin ajatella omilla aivoillani ja tuollaisen argumentin esittää? :) Omat kommenttini perustuvat täysin maalaisjärkeen ja omiin sekä muiden ihmisten kokemuksiin ja tuloksiin. Lähtökohtaisesti jo perus maalaisjärki on oiva työväline erilaisten ruokavalioiden analysointiin. Väitän myös, että minun lisäkseni joku muukin löytää sen punaisen langan ja maalaisjärjen omien kommenttieni takaa. Mikäli kaikilta(siis muiltakin kuin IF diettaajilta) menee nämä mun jorinat yli hilseen niin lupaan olla hiljaa... ainakin pakkiksella. :D

EDIT: Ainiin omista oli kyse. Ajattelin etten kehtaa tehä tätä, mutta sama kai tuo mulle on kuka siimojani kiikaroi.
:offtopic: Äijä on helvetin hyvässä kuosissa :offtopic:

Sitten omia safkoja tähän saakka:
- 2 dl makaronia
- 250g pakastevihanneksia
- Annos itsetehtyä jauhelihakastiketta
- 1 tuorekurkku
- 1 oranssi paprika
- Palkkari
- Prodepatukka

Vastataan nyt kun henkilökohtaisesti muhun kohdistat.. Lainaamani kommentti kertoo jotain teikäläisen ymmärryksestä ruokavaliota kohtaan. Kyllä kulutan hiilareita paljon, sillä ei kuitenkaan ole mitään tekemistä sen kanssa heiluuko verensokerit vaiko eikö, kun ruokavalio on hoidettu kuntoon. Olennaista on syödä hyvänlaatuista hiilaria tasaisin väliajoin samansuuruisia määriä - tälloin päästään siihen optimaaliseen tilanteeseen, jossa verensokerin heilahteluja ei tule.

Kyllä ne verensokerit varmaan piikkaa vähän korkeammalle parin sadan gramman pasta-aterian jälkeen, kuin VHH:lla tai useasti korkealle verrattuna IF:ään. Lisäksi yksi iso pointti kehon totuttamisessa rasvojen käyttöön pääasiallisena polttoaineena, puhutaan sitten VHH:sta tai paastosta on tehdä kropasta sitkeämpi. Verensokeri pysyy tasaisena, olo ja toimintavalmius pysyy ylhäällä, vielä senkin jälkeen kun sinun aineenvaihdunnalla jo täristäisiin surkeana matalan verensokerin takia.

Hyvälaatuisista hiilareista saataisiin varmaan kunnon kärhämät pystyyn, mutta säästetään se vaikka myöhemmäksi.

Ja tosiaan en käytä aikaa kahlaamalla nettiä läpi vaihtoehtoisia ruokavalioita varten(tosin niiltä ei voi välttyäkkään meikäläinen, eli perustiedot on hallussa)
eli en tuohonkaan sivustoon ole perehtynyt. Se, että ymmärtää ihmisen kropan toiminnasta ja urheilijan järkevästä ruokavaliosta antaa kelle tahansa ihmiselle valmiudet mielestäni ottaa kantaa esim. juuri tähän IF - ruokavalioon. On sitten jokaisen omasta asiantuntemuksesta kiinni kuinka pitkälle voi keskustelua jatkaa. Mielestäni nämä omat argumenttini ovat aivan hyvin uskottavia, vai onko tullut jotain ala-arvoista ei-uskottavaa typeryyteen perustuvaa kommenttia tms. täältä päästä?

Omat kommenttini perustuvat täysin maalaisjärkeen ja omiin sekä muiden ihmisten kokemuksiin ja tuloksiin. Lähtökohtaisesti jo perus maalaisjärki on oiva työväline erilaisten ruokavalioiden analysointiin. Väitän myös, että minun lisäkseni joku muukin löytää sen punaisen langan ja maalaisjärjen omien kommenttieni takaa. Mikäli kaikilta(siis muiltakin kuin IF diettaajilta) menee nämä mun jorinat yli hilseen niin lupaan olla hiljaa... ainakin pakkiksella. :D

Valitettavasti tilanne nyt on se, että perustietosi ja/tai maalaisjärki ei sinulla nyt tässä tapauksessa riitä. Tarkastelet tilannetta liian kapeasta näkökulmasta, käytännössä sinulta ei ole tullut yhtään hyvää ja todellista pointtia IF:ää vastaan, pari hassua myyttiä that's all... Minä ja monet muutkin kyllä tietävät, että sinun harjoittama systeemi toimii myös hyvin ainakin sinun tavoitteillesi, mutta olemme myös nähneet, että monet vaihtoehtoiset tavat toimivat myös erinomaisesti, monissa suhteissa paremmin ja vapauttavat aikaa muuhunkin kuin jatkuvaan ruuanlaittoon tai sen puputtamiseen.

Oli kyse sitten erilaisista makrosuhteista, makrojen lähteistä tai erilaisista ateriaväleistä/syömisikkunoista, niin kyllä sen kropan nyt vain saa toimimaan hyvin muillakin tavoilla kuin 6x päivässä pastaa/puuroa syömällä.

Kyllä ne verensokerit varmaan piikkaa vähän korkeammalle parin sadan gramman pasta-aterian jälkeen, kuin VHH:lla tai useasti korkealle verrattuna IF:ään. Lisäksi yksi iso pointti kehon totuttamisessa rasvojen käyttöön pääasiallisena polttoaineena.

Eipä ne mihinkään piikkaa kun verensokeri ei pääse laskemaan ennen seuraavaa ateriaa. Silloinhan verensokeri on mahdollisimman tasaisena kokoajan. Meikäläisen maalaisjärjen mukaan nuo 1-3 ateriaa päivässä vasta niitä verensokereja keinuttavatkin kun ateriaväli on mieleeeettömän iso. Ja sitten tämäkin fakta, että esim. jo aivojen tärkein energianlähde on hiilihydraatit, eli mitäpä niillä nyt ruokavaliossa tekisikään - urheilija varsinkaan? Haluaisinkin nähdä kun menet vaikkapa kenen tahansa yleisurheilijan valmentajalle ehdottomaan hiilareiden poisjättämistä ja korvaamaan kalorit rasvasta. Punttijantterit taitavat olla urheilijoista ainoata laatua, jotka pitävät tuota jostain syystä hyvänä ideana..

käytännössä sinulta ei ole tullut yhtään hyvää ja todellista pointtia IF:ää vastaan, pari hassua myyttiä that's all...

Hei, en ole missään vaiheessa kiistämässä etteikö tämä IF toimisi, siitä ei ole missään vaiheessa ollut kyse. Enkä niin ole väittänytkään. Varmasti toimii ja sillä saa tuloksia. Se mitä taas olen väittänyt, että käyttökelpoiseksi offseason ruokkikseksi tuosta ei ole(nimenomaan ajattelen omalta kannalta, toki tuolla joku voi pärjätä jollain tasolla, en sitä sano) ja lisäksi kyseenalaistin noita 1-3 aterian diettailujen järkevyyttä useamman aterian diettiin verrattuna. Voisin kääntää kelkan niinpäin ja kysyä, että mitä etua IF dietillä on perinteisiin - esim. hiilaridiettiin verrattuna ? Tuo ettei joudu jatkuvasti "ruokaa puputtaan" tai laittaan sitä ruokaa, ei ole sitten imo. mikään etu - se on valintakysymys ja sen vaivan olen ainakin itse valmis näkemään, jotta saan tavoitteilleni parhaimman ruokavalion aikaiseksi. Jokainen tavoitteidensa mukaan.

EDIT: Btw, nyt rupes kiinnostaan - mitäs myyttejä täällä on rikottu?

että monet vaihtoehtoiset tavat toimivat myös erinomaisesti, monissa suhteissa paremmin ja vapauttavat aikaa muuhunkin kuin jatkuvaan ruuanlaittoon tai sen puputtamiseen.

Jokainen tavoitteidensa mukaan edelleen. Ei tässä tosiaan ole yhtä ainoaa totuutta, enkä niin ole väittänytkään. Ikävä jos sait tekstistäni sellaisen kuvan. ;) Kyllähän sitä pelkkää kahviakin juomalla painon saa alas, konstit on monet.. :)

Valitettavasti tilanne nyt on se, että perustietosi ja/tai maalaisjärki ei sinulla nyt tässä tapauksessa riitä.

Gotta love this. ;) Missä kohtaa -tarkalleen- oon menny mönkään? :) Se, että ei liity IF diettien ylistäjien kuoroon ja kehtaa vielä hieman kyseenalaistaa, ei mielestäni kerro todellakaan maalaisjärjen tai perustietojen puutteesta. Ennemminkin niiden löytymisestä. ;)

Voisin kääntää kelkan niinpäin ja kysyä, että mitä etua IF dietillä on perinteisiin - esim. hiilaridiettiin verrattuna?

Häh? Ei IF ole mikään makrojakauma, IF on ateriatiheyteen ja -rytmiin perustuva protokolla.

EDIT: Btw, nyt rupes kiinnostaan - mitäs myyttejä täällä on rikottu?

Uskomatonta, että yhden artikkelin lukeminen on sulle ylipääsemättömän vaikeaa, kun kerta niin paljon näet oman kehityksesi eteen muuten. Sen ymmärtäis vielä jos ei lontoo taivu..

Gotta love this. ;) Missä kohtaa -tarkalleen- oon menny mönkään? :) Se, että ei liity IF diettien ylistäjien kuoroon ja kehtaa vielä hieman kyseenalaistaa, ei mielestäni kerro todellakaan maalaisjärjen tai perustietojen puutteesta. Ennemminkin niiden löytymisestä. ;)

Toi eka noista mun postaamista heeboista aloitti oman kondiksensa sillä, että se kyseenalaisti tätä sun näkemystä, eli syödään kokoajan että pidetään verensokeri tasaisena, ja ateriatiheys ihan älytön että aineenvaihdunta skulaa jne. Kokeilun ja tutkimuksen kautta se pääty tuohon IF-hommaan, ja on nyt tossa kondiksessa. Sivulta löytyy sen lähtökunto ja tietoja sen kehotyypistä, josta voi sitten puntaroida että onko järkevämpää omistautua 100% rutiinille joka vie sulta suurimman osan ajasta, vai etsiä rutiini joka mahdollistaa tommosen kondiksen ilman että täytyy olla siinä kokoajan kiinni.

Jos olet tyytyväinen siihen mitä teet ja se ei häiritse muita elämän osa-alueita, niin kukaan ei oo paikallaan sanomaan sulle mitään. :) Mutta jos haluaa etsiä parempia keinoja, niin täytyy vähän raottaa silmälappuja että näkee koko aitan.

:offtopic: Äijä on helvetin hyvässä kuosissa :offtopic:

Kiitti! :) Nyt tosin ois tarkotus alkaa ekaa kertaa elämässä oikeasti "bodaamaan," ja oon aivan 100% hukassa treenin kans. Ruokailut tosin on alkanu ihan lupaavasti:

Paastorikko 1400:
- Kanan rintapala
- 100g perunamuusia
- Hemapapussi
- hyppysellinen manteleita

Buusteri 1730:
- 30g heraa, 30g dextroa, kreat

PWO:
- 1l täysmaitoa (oho, olen ääliö) + 30g heraa

PWO ruoka 20min päästä:
- 400g jauhelihaa
- 3dl (kuivapaino) valkoista riisiä
- 250g bataattisosetta

Nyt jos söis vielä raejuustopurkin ja ompun. :)

Sorry my bad - tarkoitin toki "hiilaridietillä" siis perinteistä diettiä, jossa syödään useita aterioita päivässä ja pelataan hiilarin määrällä. Olisi ilmeisesti pitänyt tarkentaa. :)

Uskomatonta, että yhden artikkelin lukeminen on sulle ylipääsemättömän vaikeaa, kun kerta niin paljon näet oman kehityksesi eteen muuten. Sen ymmärtäis vielä jos ei lontoo taivu..

Tästä olikin aikeisemmin puhetta. Tosiaan kuluttaisin varmasti hyvinkin paljon päivästä aikaani netissä loputtoman tiedon kahlaamiseen, jos kokisin sen tarpeelliseksi. Myöskin kuten aikaisemmin sanoin, niin tykkään ihan keskustella henkilöiden itsensä kanssa. Tommoset "emmä jaksa ite kirjottaa, lue toi ni ymmärrät" dialogit ei oikein sytytä. :) Sori jos näet punaista tämän takia.

Jos olet tyytyväinen siihen mitä teet ja se ei häiritse muita elämän osa-alueita, niin kukaan ei oo paikallaan sanomaan sulle mitään. :) Mutta jos haluaa etsiä parempia keinoja, niin täytyy vähän raottaa silmälappuja että näkee koko aitan.

Juuri näin. Ainoa vain, että itsekin jo toisessa ketjussa totesit kuinka vaikea on edes 3000 kcal imasta tuolla IF ruokkiksella. Itse pystyn nykyisellä ruokkiksella nostamaan kaloreita tarpeen tullen vaikka kuinka korkealle. Haluisin nähdä kun IF ruokkiksella kiskaistaan 5000+ kcal päivässä.

Tommoset "emmä jaksa ite kirjottaa, lue toi ni ymmärrät" dialogit ei oikein sytytä. :) Sori jos näet punaista tämän takia.

Älä nyt tapa ittees tai mitään, mutta sun vastaus kun kaikkeen on että "näytä mulle joku tutkimus tai todiste että toi pitää paikkansa" ja kun sulla ei kiinnosta todisteita katsoa/lukea niin miten sä nyt ajattelit että tämä homma pelaa? Edelleen: Jos olet tikissä, kuten ilmeisesti olet, niin se on hyvä homma, ja jos hommat toimii niin vielä parempi, mutta oon ihan samoilla linjoilla Evilin kans, ja muistaakseni Tom Venuton kanssa, että "salin isoin ja tikein äijä ei välttämättä ole se paras neuvomaan sua." Lähinnä PT:n näkökulmasta katottuna se, että "mulle toimii tää, tee näin" on heikko perustelu mm. kaikelle. Se on bro-tiedettä parhaimmillaan, ja vähän so last seasonia. Nykyään on trendikästä paneutua asioihin. ;) Sain ite aika hyvin nokilleni kun menin jotain anabolic diettiä puffaamaan väärään ketjuun, ja olen sen jälkeen vähän fiksumpi ihminen. Jos suljet automaattisesti tutkimustiedon pois sen takia ettei se sulle ole käytännöllistä, niin sehän on vain hyvä, mutta jos tulet väittään vastaan tyypeille jotka näitä tutkimustietoja lukee ja analysoi, niin jäät todennäköisesti alakynteen. Se, pystytkö myöntämään itselles olevasi väärässä joissakin asioissa on ihan sun asia.

Juuri näin. Ainoa vain, että itsekin jo toisessa ketjussa totesit kuinka vaikea on edes 3000 kcal imasta tuolla IF ruokkiksella. Itse pystyn nykyisellä ruokkiksella nostamaan kaloreita tarpeen tullen vaikka kuinka korkealle. Haluisin nähdä kun IF ruokkiksella kiskaistaan 5000+ kcal päivässä.

Enkä omalla kulutuksella näe järkeäkään mennä ton korkeammalle, kun jotku tutkimustiedot osoittaa ettei naturaalille ole mitään hyötyä mennä paljoa yli 500kcal päivässä, prodesynteesiä kun voi tapahtua vain rajallinen määrä, vaikka yksilötasolla on eroja.

Ja varmasti haluaisitkin nähdä. En vain oikein keksi mikä ois se sulle vakuuttavin lähde, kun mikään ei näytä kelpaavan. :) Täytyy varmaan ite upottaa 3v pelkkään bodaukseen IF-ällä ja tulla sitten 10kg painavampana huutelemaan tänne.

EDIT: Jos ei ole tekemistä, niin selaile vaikak Intermittent Fasting thrediä. Sielä on aika paljon näitä verensokerihommia, ateriatiheyttä ja proden imeytymistä käsitelty.

mutta sun vastaus kun kaikkeen on että "näytä mulle joku tutkimus tai todiste että toi pitää paikkansa"

Nyt pistät kyllä sanoja mun suuhun. :) Noinhan en ole missään vaiheessa sanonut. Mitä taas tulee noihin tutkimuksiin ylipäänsä, niin niihin kyllä suhtaudun todella varoen ja analysoiden voinko minkäkin tutkimuksen tuloksia hyödyntää ja ajatella pätevän omalle kohdalleni - suosittelen muilekin. Noita rottatutkimuksia jne on maailma pullollaan, yleensä vaan ovat ihan tavisrottia noissa, eivätkä esim. kilpaurheilijarottia. :D

Lähinnä PT:n näkökulmasta katottuna se, että "mulle toimii tää, tee näin" on heikko perustelu mm. kaikelle. Se on bro-tiedettä parhaimmillaan, ja vähän so last seasonia.

Aivan samaa mieltä tässä. Enpä tosin ole koskaan mitään väittänyt ja perustellut noin. Enkä niin myöskään tule tekemään. Enkä myöskään mitään asiaa niele noilla perusteluilla.

mutta jos tulet väittään vastaan tyypeille jotka näitä tutkimustietoja lukee ja analysoi, niin jäät todennäköisesti alakynteen. Se, pystytkö myöntämään itselles olevasi väärässä joissakin asioissa on ihan sun asia.

Tuohan nyt on päivänselvää ettei tuommoisessa keskustelussa voi pärjätä. Mitenpä siinä olet kun pitäisi olla joka argumenttiin heittää lähteeksi läjä tutkimustuloksia. Onneksi oikeassa elämässä vielä asioista keskustelu onnistuu ilma proffatason tutkintoa. Oli vissiin naiivia olettaa täälläkin pystyvän samaan. ;)

Täytyy varmaan ite upottaa 3v pelkkään bodaukseen IF-ällä ja tulla sitten 10kg painavampana huutelemaan tänne.

Suosittelen. :) Harvalla on pitkäjänteisyyttä ravintopuolen asioissa. Treenihommissakin monilla uupuu pitkäjänteisyys. Se on siis todella harvinaista sitten kun on pitkäjänteisyys ja luotto kohdillaan molemmissa.

Vastataan nyt kun henkilökohtaisesti muhun kohdistat.. Lainaamani kommentti kertoo jotain teikäläisen ymmärryksestä ruokavaliota kohtaan. Kyllä kulutan hiilareita paljon, sillä ei kuitenkaan ole mitään tekemistä sen kanssa heiluuko verensokerit vaiko eikö, kun ruokavalio on hoidettu kuntoon. Olennaista on syödä hyvänlaatuista hiilaria tasaisin väliajoin samansuuruisia määriä - tälloin päästään siihen optimaaliseen tilanteeseen, jossa verensokerin heilahteluja ei tule. :) Ja tosiaan en käytä aikaa kahlaamalla nettiä läpi vaihtoehtoisia ruokavalioita varten(tosin niiltä ei voi välttyäkkään meikäläinen, eli perustiedot on hallussa), eli en tuohonkaan sivustoon ole perehtynyt. Se, että ymmärtää ihmisen kropan toiminnasta ja urheilijan järkevästä ruokavaliosta antaa kelle tahansa ihmiselle valmiudet mielestäni ottaa kantaa esim. juuri tähän IF - ruokavalioon. On sitten jokaisen omasta asiantuntemuksesta kiinni kuinka pitkälle voi keskustelua jatkaa. Mielestäni nämä omat argumenttini ovat aivan hyvin uskottavia, vai onko tullut jotain ala-arvoista ei-uskottavaa typeryyteen perustuvaa kommenttia tms. täältä päästä? Voin tässä vaikka heti myös todeta, että esim. netin syövereistä kaivettu Gallon Of Milk A Day dietti on aivan perseestä, enkä suosittele kellekkään - enkä sitäkään ole itse kokeillut. Pitäiskö mun tuohonkin itse ruveta, ennenkuin voin ajatella omilla aivoillani ja tuollaisen argumentin esittää? :) Omat kommenttini perustuvat täysin maalaisjärkeen ja omiin sekä muiden ihmisten kokemuksiin ja tuloksiin. Lähtökohtaisesti jo perus maalaisjärki on oiva työväline erilaisten ruokavalioiden analysointiin. Väitän myös, että minun lisäkseni joku muukin löytää sen punaisen langan ja maalaisjärjen omien kommenttieni takaa. Mikäli kaikilta(siis muiltakin kuin IF diettaajilta) menee nämä mun jorinat yli hilseen niin lupaan olla hiljaa... ainakin pakkiksella. :D

Oon täysin samoilla linjoilla ravinnon suhteen,hiilareita kun syö esim.3 tunnin välein samansuuruisia määriä niin verensokeri pysyy tasaisena ja olo on pirteä.Ja tämä toimii suurillakin hiilarimäärillä.

Minäkin liityn joukkoon. Olen tehny vähän IF:n tyylillä hienon dieetin viime keväänä. Onnistuu tämmöiselle jättiruokaiselle naiselle, joka ei tarvitse paljon energiaa dieetillä. Mutta jos pitäs syödä hiilaripainotteista ruokaa 5000kcal edestä päivässä, niin en kuvittelisikaan käyttäväni tuota. Enkä ymmärrä miksi pitäisi syödä kolme 1700kcal ruokaa lyhyessä ajassa, ja väkisin paastota puoli päivää, jos vain tykkää syödä pienempiä ruokia pitkin päivää. Pysyy nälkä pois koko ajan, virtaa on aamusta asti jne. Dieetillä toimii kyllä, sitä en kiistä, mutta kyllä mulla ainakin paleli enemmän kuin normaalisti ja pakko oli vaihtaa pidemmälle mentäessä kolme ruokaa neljään ja sitten viiteen, että sai energiatasot pidettyä koko päivän. Nyt plussille siirtyessäni syön myös 5-6x päivässä ja palkkarin siihen lisäksi. Jo 100g kaurapuuroa hedelmien, raejuuston ja mehukeiton kanssa on paljon, saati sitten jos pitäs tuplata tuo määrä.

Ja mitä tuohon "salin isoin äijä ei ole välttämättä paras neuvomaan" sanon, että tässä tapauksessa kyllä se taitaa olla :D

Tälläset setit on menny nyt parina päivänä. Flunssan takia treenitaukoa joten kalorit vähän alhaalla. Tarkotus muutenkin kiristellä rauhakseen sellaset 4-5kg tän vuoden aikana ja siitä sitten lähteä keräilemään massaa.

Miltäs näyttää viisaampien silmään?

Pituus 179cm paino 85kg.

To 11.8

9.20 - fast whey+ 40g, glutamiini 5g, redomega 2tab, nalle ruis kaurapuuro 75g vadelmakeitto (light) 2dl.

13.30 - broilerin fileesuikaleet 100g, wokki vihannekset 100g, pasta 40g, ruokakerma 7% 40g, redomega 2tab, kevyt maito 3dl.

16.30 - rainbow rahka 250g, vadelmakeitto (light) 1dl.

17.50 - tonnikalaa öljyssä 1 prk 180g

20.25 - paistettu kananmuna 4kpl, taikaruis viipale 2 kpl, balkanmakkara 50g, mandariini 1kpl.

22.35 - fast promix 40g, glutamiini 5g

n. 2400kcal p39/h22/r39. (228/130/99)
---------------------------

Pe 12.8

9.45 - fast whey+ 60g, glutamiini 5g, redomega 2tab, d-vitamiini 45ug, ruis/kaura puuro 60g, vadelmakeitto (light) 1dl.

12.15 - Puna-ahven n,150g, wokvihannekset n,150g

17.55 - ehrmann 250g

22.05 - paistettu kananmuna 4kpl, taikaruis viipale 3kpl, balkanmakkara 100g

??.?? - fast promix 40g, glutamiini 5g

n, 2000kcal p42/h21/r37 (209/102/83)
---------------------------

Edit. Lisätty makrojen grammat.

Tarkotus muutenkin kiristellä rauhakseen sellaset 4-5kg tän vuoden aikana ja siitä sitten lähteä keräilemään massaa.

Miltäs näyttää viisaampien silmään?

Kannattaako eka kiristellä ja sitten taas bulkata? Eikö se ois sama bulkata kunnolla ja sitten kiristellä kunnolla =D En nyt mitää "Hulkin Sikapulkkia" TM. siiis tarkota..

Tosta ruokkiksesta niin aika jees, except pikku pointit, että miksi noita protskujuomia pitää juua aamuun iltaan? Eikö ne protskut vois ottaa kiinteistä lähteistä, kuitenkinkun tuossa vaiheessa sekin onnistuu ilman kauheaa mättämistä ja lisäprotskuille ei oo sillee tarvetta, paitsi palkkarissa ja ehkä loaderissa, jos käyttää. Esim aamulla raejuusto puuron sekaan ja illalla rahka? Miksei illallisella muuten oo hiilareita? Hiilareista muutenkin lisäisin tohon sen verran, että melko vähän on kyllä.. Ota nyt joka aterialle soppeli määrä.

Mikä funktio noilla iltapäivällä vetaistuilla tonnikalapurkeilla tai rahkalootilla on? Ja tunaa oliiviöljyssä muutenki? Hiilarit puuttuu kokonaan? Onko tää joku karppaus juttu tai VHH juttu ? Balkan makkara? Miksi ei Jap-patukka :D .. varmaa molemmat maistuu hyvälle mut no en tiiä, tämmösiä mietteitä vaan tuli..

Kannattaako eka kiristellä ja sitten taas bulkata? Eikö se ois sama bulkata kunnolla ja sitten kiristellä kunnolla =D En nyt mitää "Hulkin Sikapulkkia" TM. siiis tarkota..

Tosta ruokkiksesta niin aika jees, except pikku pointit, että miksi noita protskujuomia pitää juua aamuun iltaan? Eikö ne protskut vois ottaa kiinteistä lähteistä, kuitenkinkun tuossa vaiheessa sekin onnistuu ilman kauheaa mättämistä ja lisäprotskuille ei oo sillee tarvetta, paitsi palkkarissa ja ehkä loaderissa, jos käyttää. Esim aamulla raejuusto puuron sekaan ja illalla rahka? Miksei illallisella muuten oo hiilareita? Hiilareista muutenkin lisäisin tohon sen verran, että melko vähän on kyllä.. Ota nyt joka aterialle soppeli määrä.

Mikä funktio noilla iltapäivällä vetaistuilla tonnikalapurkeilla tai rahkalootilla on? Ja tunaa oliiviöljyssä muutenki? Hiilarit puuttuu kokonaan? Onko tää joku karppaus juttu tai VHH juttu ? Balkan makkara? Miksi ei Jap-patukka :D .. varmaa molemmat maistuu hyvälle mut no en tiiä, tämmösiä mietteitä vaan tuli..

Rasvat niin vitun korkealla että haluan vähän tiputella niitä tosta ja sitten kasvatella mahollisimman pienellä laardin kertymisellä. Kertyy nimittäin sen verran helposti tohon vatsaan, että ihan vituttaa.

Hera-isolaatin vedän isojen poikien neuvojen mukaan heti ku herään, niin saa katabolisen tilan käännettyä heti kättelyssä anaboliseksi. ( joku korjatkoon noi termit jos on viturallaan )
Siitä sitten hetken päästä kunnon aamupala. Toimii senkin puolesta, koska ei yksinkertaisesti aamulla pysty mitenkään syömään ton puuro satsin lisäksi mitään.

Hiilareiden syömisestä illallahan on ihan yleisesti väitelty, että kannattaako, kun sanotaan kerryttävän rasvaa aika ilosesti. Mutta kun yritän muutenkin tällä hetkellä ajottaa suurimman osan hiilareista aamupalaan ja treenin jälkeen, niin en senkään takia illalla ole vetänyt hiilareita paljon.

Tonnikalat ja rahkalootat on ihan puhtaasti välipaloja jos ei kerkeä/jaksa tehdä ruokaa vielä. Heh ei taida kuitenkaan ihan yhtä shaissea olla toi makkara kuin suklaapatukka :D Mutta joo, sen takia on sitä mennyt parina iltana, kun löyty jääkaapista ja oli pakko saada jotain makua tohon iltasafkaan.

Pliis jeesatkaa!! Miltä näyttää tällainen ruokavalio: http://aijaa.com/v.php?i=000758477431.jpg

Kyseessä nainen 22 v, 160 cm, painoa noin 52 kg. Tarkoitus olisi saada kilo tai kaksi kiristeltyä pois. Treeniä tulee 3-4 krt viikossa, kuntosalia + aerobista. Karppityylillä olen koittanut vetää, koska se pitää parhaiten vatsavaivat kurissa ja kylläisenä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom