Mitä söit tänään/eilen? Kysymykset päivittäisestä ruokavaliosta tänne!

Hmm, millä tavoin moinen määrä kanaa ei palvele treeneissä kehittymisessä? En ymmärrä mitä merkitystä sillä on kehityksen kannalta, kuinka monen aterian avulla saavutetaan päivän kokonaiskalorimäärä? :confused:

Puhutaan nyt eri asioista. :) Puhuin yleistäen järkevimmästä ruokavaliosta treenien kannalta, en siitä kuinka paljon kanaa saa syödä ennen kuin pää räjähtää. :) Ja mikäli ajattelufilosifia ruokavalion kohdalta on tasolla "kunhan saan tarpeeksi kaloreita, ni kehityn" ja se on kaikki mikä määrittelee hyvän ruokavalion, niin ymmärrän myös oikein hyvin tuon 500g kanaakin kerralla.. tosin ehkä ennemmin ottasin sitä rasvaa, siitä saa paremmin niitä kuuluisia kaloreita :D Kuitenkin ITSE ajattelen näin -> mitä parempi metabolia -> sitä enemmän kroppa voi vastaanottaa ravintoa ja käyttää sitä hyödykseen -> parempi kehitys -> myös painon säätely on äärimmäisen helppoa kun kroppa "toimii", eikä ole tukossa. Mielestäni muutenkin urheilijan tulisi pyrkiä siihen, että aineenvaihdunta on mahdollisimman kovalla liekillä, eikä tukkia kroppaansa ja hidastuttaa aineenvaihduntaansa yhtään millään - kuten järjettömillä kerta-annoksilla proteiinia. :)

Alan Aragonilta hyvä artikkeli tähän liittyen.

ps. ja tarkoituksena ei ole todellakaan alkaa riitelemään kanssasi, vaan ihan puhtaasti mielenkiinnon ja oppimisen kannalta vastauksia etsiskelen.

Mitä tulee tuohon postaamaasi artikkeliin, niin en sitä jaksa lukea, sori. :) Tosin jos jaksat etsiä minulle oikeasti konkreettisen todistuksen siitä, että naturaali(urheilulääkkeilä voi tuota toki parantaa hieman paljon kroppa voi prodea hyväksikäyttää) treenaaja hyötyy 100g kerta-annoksista proteiinia vs. 30-40g kerta-annoksiin jollain tapaa, niin lupaan sen lukaista. Muuten olen jo kauan sitten päättänyt, että päätäni en tuohon loputtomaan tutkimusten / mielipiteiden / ym. hötön täyttämään jäteastiaan työnnä. Mikäli joku sen pyörän oikeasti keksii uudestaan ja semmoista tietoa löytyy, jota ei ole oikeasti jo aikaa sitten ollut olemassa (nämä perusasiat, kuten bodarin järkevä ruokavalio on keksitty jo aikaa sitten.. eise ihmisen kroppa muuttunut kun uusi vuosituhat vaihtu) niin varmasti se minutkin tavoittaa ja sitten voin ruokailujani muuttaa. :) Suosittelisin muillekkin samaa. Heivatkaa ne "kikkakolmosen" hakemiset muualle, semmoista ei ole olemassakaan. Pitäytykää basic- ruokkiksessa ja treenatkaa kovaa. Ei tästä tarvi mitään rakettitiedettä tehdä. :) Tuossakin artikkelissa alko jo vilisemään ties minkä näköistä laskutoimitusta.. Johan siinä tämmönen lyhyen matikan mies saa päänsärkyä. :D

Btw, emmä riitelemään ala.. Liikaa teiniangstiforumi-taistelua oon saanut aikoinani kokea että enään siihen jaksaisin. Toivottavasti tuo ChildInTimekaan ei liikoja provosoidu tästä. ;)

Ei se mitään, olin itekin kuitenkin viimevuonna vielä aivan yhtä kujalla.

Ootko nyt ihan varma, että tänä vuonna asiat on yhtään paremmin? ;)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vaikka uskovaisten kanssa ei saisi edes yrittää keskustella, niin here goes...

Puhutaan nyt eri asioista. :) Puhuin yleistäen järkevimmästä ruokavaliosta treenien kannalta, en siitä kuinka paljon kanaa saa syödä ennen kuin pää räjähtää. :) Ja mikäli ajattelufilosifia ruokavalion kohdalta on tasolla "kunhan saan tarpeeksi kaloreita, ni kehityn" ja se on kaikki mikä määrittelee hyvän ruokavalion, niin ymmärrän myös oikein hyvin tuon 500g kanaakin kerralla.. tosin ehkä ennemmin ottasin sitä rasvaa, siitä saa paremmin niitä kuuluisia kaloreita :D

Se on jumalauta kanaa. Ei nyt kukaan puhunut mistään "kalorit ihan mistä vain paskasta"-periaatteesta, vaan siitä että energia otetaan isommissa erissä.

Kuitenkin ITSE ajattelen näin -> mitä parempi metabolia -> sitä enemmän kroppa voi vastaanottaa ravintoa ja käyttää sitä hyödykseen -> parempi kehitys -> myös painon säätely on äärimmäisen helppoa kun kroppa "toimii", eikä ole tukossa. Mielestäni muutenkin urheilijan tulisi pyrkiä siihen, että aineenvaihdunta on mahdollisimman kovalla liekillä, eikä tukkia kroppaansa ja hidastuttaa aineenvaihduntaansa yhtään millään - kuten järjettömillä kerta-annoksilla proteiinia. :)

Jos olet kokeillut eri vaihtoehtoja ja todennut, että nykyinen tapasi sopii sinulle paremmin, niin mikäs siinä. Itse en ole kuullut itsensä "tukkoon" syömisestä, vaan jopa siitä, että yritetään ylisyömisellä kiihdyttää aineenvaihduntaa, mikä on myöskin aika turhaa touhua.

Mitä tulee tuohon postaamaasi artikkeliin, niin en sitä jaksa lukea, sori. :) Tosin jos jaksat etsiä minulle oikeasti konkreettisen todistuksen siitä, että naturaali(urheilulääkkeilä voi tuota toki parantaa hieman paljon kroppa voi prodea hyväksikäyttää) treenaaja hyötyy 100g kerta-annoksista proteiinia vs. 30-40g kerta-annoksiin jollain tapaa, niin lupaan sen lukaista.

Ihan oikeasti, 60g eli 240 kalorin ero annosten välillä, ja uskot että noissa on merkittävää eroa? En tiedä hyödyllisyydestä, mutta sinun teksteistäsi sain sellaisen mielipiteen että pidät suunnilleen mielipuolisena syödä isoja annoksia proteiinia. Meneeköhän hifistelyn puolelle?

Mikäli joku sen pyörän oikeasti keksii uudestaan ja semmoista tietoa löytyy, jota ei ole oikeasti jo aikaa sitten ollut olemassa (nämä perusasiat, kuten bodarin järkevä ruokavalio on keksitty jo aikaa sitten.. eise ihmisen kroppa muuttunut kun uusi vuosituhat vaihtu) niin varmasti se minutkin tavoittaa ja sitten voin ruokailujani muuttaa. :) Suosittelisin muillekkin samaa. Heivatkaa ne "kikkakolmosen" hakemiset muualle, semmoista ei ole olemassakaan. Pitäytykää basic- ruokkiksessa ja treenatkaa kovaa. Ei tästä tarvi mitään rakettitiedettä tehdä. :) Tuossakin artikkelissa alko jo vilisemään ties minkä näköistä laskutoimitusta.. Johan siinä tämmönen lyhyen matikan mies saa päänsärkyä. :D

Mikä olisi sen "basicimpaa" kuin syödä pari-kolme kertaa päivässä puhdasta bodyruokaa? Varoa, ettei tule 50g liikaa proteiinia ja kroppa mene tukkoon?

Sori jos vaikutan aggressiiviselta, mutta menee aika pahasti ristiin nuo sinun kirjoituksesi. Treenipäivyrissäni on pari vatsakuvaa leangains-dieetiltä, joissa näkyvät suurten kerta-annosten ja isojen proteiinimäärien aiheuttama aineenvaihdunnan hidastuminen ja sen tuhoisat seuraukset.

Aamupala:

purkki Valion rasvatonta maitorahkaa, 3/4 desiä kaurahiutaleita&kauraleseitä, 1,5 dl mustikoita&vadelmia&punaisia viinimarjoja. Kuppi vihreää teetä, jossa hieman hunajaa.

Lounas:

Puolikas purkki chilitonnikalaa (öljyssä) vähän katkarapuja, 3/4 desiä raejuustoa, jäävuorisalaattia&kurkkua. Jälkkäriksi samanmoinen rahka kuin aamulla, päällä n. desi erilaisia marjoja taas.

Päivällinen: Tonnikalapastaa, ehkä 350 grammaa? (tai vähän enemmän) Täysjyvämakaroonista itse tehtynä, totta kai. Mukana vähän juustoraastetta, ruokakermaa, ja ketsuppia valitettavasti. Kourallinen viinirypäleitä makean nälkään.

Iltapala:

Isomuki kaakaota rasvattomaan maitoon. Kaakaona siis 100% kaakaojauhetta 2 rkl. Puolikas porkkana ( :wtf: ) ja 3 dl mustikoita.

Koitan tässä siis salitreenin ohessa saada kropasta rasvoja vähän alemmas, mutta lähinnä opettelemaan syömään kunnollista ruokaa, olin ennen aikamoinen leipähiiri... Mutta tosiaan kritiikkiä saa antaa vapaasti.

aamupala: 5 munan munakas, 40g heradrinkki, monivitamiini tabletti 2x, 150µg d-vitamiini, gefilus maitohappobakteerikapseli, 3dl valio maito plus

lounas: grandiosa pannupitsa + päälle 250g naudan paistijauhelihaa, 4dl valio maito plus

välipala: rahka 250g

päivällinen: 300g broilerin fileesuikale, 250g naudan paistijauheliha, 400g pakastevihanneksia

välipala: rahka 250g

iltapala: maapähkinöitä vajaa kourallinen, pari siivua aamupalasulatejuustoa, 1,5rkl oliiviöljyä, 10kpl omega3 kapseleita.

Tämmöinen pienimuotoinen cheattipäivä tänää, vhh:lla siis mennään

Se on jumalauta kanaa. Ei nyt kukaan puhunut mistään "kalorit ihan mistä vain paskasta"-periaatteesta, vaan siitä että energia otetaan isommissa erissä.

Vaihtuko aihe jossain välissä? Minä otin kantaa nimenomaan tuohon onko järkevää ja hyödyllistä syödä toista sataa grammaa proteiinia kerralla, enkä mihinkään muuhun. Edelleenkään en näe tuossa mitään järkeä, mutta haittoja taas näen paljon.

Itse en ole kuullut itsensä "tukkoon" syömisestä, vaan jopa siitä, että yritetään ylisyömisellä kiihdyttää aineenvaihduntaa, mikä on myöskin aika turhaa touhua.

No kun puhun "tukkoon syömisestä" tarkoitan tilannetta, jossa laardia kertyy merkittävästi. Joko kuulostaa tutummalta? :) Sitten on niitä "välidiettejä" pitkin vuotta.. :)

Ihan oikeasti, 60g eli 240 kalorin ero annosten välillä, ja uskot että noissa on merkittävää eroa? En tiedä hyödyllisyydestä, mutta sinun teksteistäsi sain sellaisen mielipiteen että pidät suunnilleen mielipuolisena syödä isoja annoksia proteiinia. Meneeköhän hifistelyn puolelle?

Kukas otti ne kalorit taas puheeksi? Edelleen en ottanut kantaa mihinkään kaloreihin, enkä sillä mitään perustellut. Kalorit lasketaan kulutuksen ja omien tavotteiden mukaan. Se mistä ne kalorit on JÄRKEVÄ ottaa on sitten asia erikseen. Itse otan protskua sen mitä tarvitsen lihaksen kasvattamiseen, enkä syö niitä extrakaloreiden toivossa. Ne otan ennemmin hiilarista. En pidä tuota mielipuolisena, pidän sitä rahan hukkauksena ja täysin turhana. :)

Mikä olisi sen "basicimpaa" kuin syödä pari-kolme kertaa päivässä puhdasta bodyruokaa? Varoa, ettei tule 50g liikaa proteiinia ja kroppa mene tukkoon?

Jokainen tyylillään. Jopa ammattailaiskehonrakennuksen huipulta saattaa löytyä henkilöitä, jotka ovat syöneet ympäri vuoden vain kaksi tai kolme ateriaa päivässä. En vain tiedä yhtään, en väitä etteikö olis mahdollista. :) Sen tiedän, että suurin osa näin ei tee, enkä myöskään itse siihen rupea. Ja minuahan nimenomaan nuo kehonrakentajat kiinnostaa, kun itse lajia harrastan. Jollain toisella on sitten ruokavalio ihan erimallilla, omien tavotteiden mukaan edelleen..

Sori jos vaikutan aggressiiviselta, mutta menee aika pahasti ristiin nuo sinun kirjoituksesi. Treenipäivyrissäni on pari vatsakuvaa leangains-dieetiltä, joissa näkyvät suurten kerta-annosten ja isojen proteiinimäärien aiheuttama aineenvaihdunnan hidastuminen ja sen tuhoisat seuraukset.

Joo hieman oli hyökkäävä sävy, ei mitään. Täällä saattaa internetin villissä maailmassa tunteet kuohahtaa itse kelläkin välillä, huomattu on. ;) Sitä en kyllä huomannut miten nämä minun kirjotukseni ristiin menisivät.. Enkä tosiaan väitä etteikö painoa sais alas ja kuntoa tiivistettyä juuri noin syömällä suuria kerta-annoksia prodea ja vähemmän aterioita päivässä. Siinä on kuitenkin kyse silloin dietistä ja kalorit ovat alle kulutuksen, jolloin rasvanpalamisen perusedellytys täyttyy ja rasvaa palaa. Vaikka söisit vain hattaraa ja kalorit ovat alle kulutuksen, niin silti rasva palaa. ;) Mutta tässähän ei diettihommista ollut kyse...

EDIT: lukasin treenipäivyriäsi. Komeessa kunnossa jamppa dietillä, onnittelut. Päivittäisiä kalorimääriäsi katselin kuitenkin ja ainakin nuo muutamat kalorilaskurin kuvat mitkä silmiin osu, niin niissähän päivittäinen prodemäärä sulla oli varsin pieni ja kaloritkin melkeen pyhää henkeä. ;) 11% rasvat ( jos tuohon inbodyyn on luottaminen) ei pitäis kyllä millään noin alhaisia kalorimääriä vaatia..

Vaikka uskovaisten kanssa ei saisi edes yrittää keskustella, niin here goes...

Ihanaa provoa. ;) Vaan sulla on pointti tuossa. Tähän kuluu paljon energiaa tämmöseen väittelyyn.. saa syödä ainaki puoli kiloa kanaa että tämän energiavajeen paikkaa. :D

Mitä tulee tuohon postaamaasi artikkeliin, niin en sitä jaksa lukea, sori.

lol vol. 1

Tosin jos jaksat etsiä minulle oikeasti konkreettisen todistuksen siitä, että naturaali(urheilulääkkeilä voi tuota toki parantaa hieman paljon kroppa voi prodea hyväksikäyttää) treenaaja hyötyy 100g kerta-annoksista proteiinia vs. 30-40g kerta-annoksiin jollain tapaa, niin lupaan sen lukaista

Miksipä niitä sulle kaivamaan kun et niitä kuitenkaan lue? Minkälaisia ne pitäis olla? Leangains on täynnä niitä, leangains toimii ja Berkhanin jutut on aika hyvin jo perusteltuja. Jos kaipaat lisää tai et hyväksy, niin olet todennäköisesti fundamentalisti joka pelkää muutosta. Aivan kuten olin itekin Paleon kanssa, ja pakko se on hyväksyä että vaikka perusasiat ei muutu, niin myyttejä bustaillaan kokoajan ja lähdekriittisellä opiskelulla voi kehittää lihaksen kanssa myös omaa ajatusmaailmaa eikä kulkea laput silmillä.

Ps. http://boldanddetermined.com/2011/02/02/serge-nubrets-old-school-workout-routine/

Nubretti perusti koko filosofiansa yhteen ruokailuun päivässä. Ei varmasti natu, mutta tuli ekana ku vähän kaivo.
Mikäli joku sen pyörän oikeasti keksii uudestaan ja semmoista tietoa löytyy, jota ei ole oikeasti jo aikaa sitten ollut olemassa (nämä perusasiat, kuten bodarin järkevä ruokavalio on keksitty jo aikaa sitten..

Kuka ne keksi? Joku Poliquin/Arnoldi/muu asteroideja pumpannut heebo joka sitten jossain välissä keksi että täytyypä pistää lafka pystyyn?

Meikä ei älyä, mua haukutaan dogmaattiseksi ja tänkaltaset kommentit lentää ihan under the radar. Ei helvetti.

eise ihmisen kroppa muuttunut kun uusi vuosituhat vaihtu)

Ei niin, vaan parempia metodeita sen kehitykseen keksittiin.

niin varmasti se minutkin tavoittaa ja sitten voin ruokailujani muuttaa. :) Suosittelisin muillekkin samaa. Heivatkaa ne "kikkakolmosen" hakemiset muualle, semmoista ei ole olemassakaan.

Leangains on mun magic bullet. Berkhanillahan on noita asiakaspalautteita joita sä et nyt millään varmaan taivu lukemaan, mutta jos vilkaiset, niin siellä on natuja(??) ja aika vakuuttavia tuloksia ikähaarukoilla 17-43v. Jos tuo ei ole magic bullet ni ei oo mikään. Varmasti siihenkin löytyy joku "kultainen keskitie" selitys, mutta jos on pari nyrkkisääntöä joita soveltamalla mm. rasvanpoltosta tulee naurettavan helppoa, niin mulle se on magic bullet.

Pitäytykää basic- ruokkiksessa ja treenatkaa kovaa. Ei tästä tarvi mitään rakettitiedettä tehdä. :) Tuossakin artikkelissa alko jo vilisemään ties minkä näköistä laskutoimitusta.. Johan siinä tämmönen lyhyen matikan mies saa päänsärkyä. :D

Kato kuvia jos et älyä tekstiä.

Btw, emmä riitelemään ala.. Liikaa teiniangstiforumi-taistelua oon saanut aikoinani kokea että enään siihen jaksaisin. Toivottavasti tuo ChildInTimekaan ei liikoja provosoidu tästä: Ootko nyt ihan varma, että tänä vuonna asiat on yhtään paremmin? ;)

Korjasin sulle tän. Ja älä huoli, en provosoidu, mutta omakohtasen kokemuksen kautta tartun epäkohtiin.

Niin tosiaan, se mistä mainitsin oli tuo järjettömän ison prodemäärän kerralla imeminen ja se onko siitä mitään hyötyä kropalle. Jos hyötyjä on yhtä mahdoton läjä, kuin mitä tämä aikaansaamani älähdys antaa ymmärtää, niin voisittekos jakaa muutaman. Ihan kansankielellä kiitos. :D Näkisin mieleläni millä tuota perustellaan. :) Ottakaa huomioon siis, että mitkään dietti-ruokavaliot eivät nyt kiinnosta. Muuten en viitsi enään muurahaispesää sohia.

... omakohtasen kokemuksen kautta tartun epäkohtiin.

Samoin. ;) Ehkä joskus päästään samaan lineuppiin.. voin sitten kysästä minkälaisella ruokavaliolla oot dietin hoitanut. :piis:

No saatiinpa nyt meikän päivän syömisistä iso väittely aikaseksi... Itse vedän sillä filosofialla, kun sitä lihasta tässä kasvatellaan, että syödään paljon ja kunnon ruokaa. Eli jos on nälkä nii sitten syödään sellai ettei ole se nälkä. Tuollainen vain jotenkin rajoittaisi elämääni liikaa, että joka toinen tai kolmas tunti joutuisin menemään etsimään jotain ruokaa ja ainakin kun mun pitää vetää se 3600kcal päivässä, että edes jotain muutosta vaa'assa tapahtuu, niin noiden välipalojenkin pitäisi sitten olla vähän suurempia. Enkä näe mitään järkeä alkaa ottamaan kaloreita puhtaasta rypsiöljystä, kun se on yksin kerran niin paskan makuista. Toiseksi eivät ne suurimmatkaan hiilarilähteet mitään herkkuja ole; peruna, pasta ja riisi, kun maistuvat kaikki yksinään aika köyhiltä. Joten jos pitää lihasta niin miksei sitä sitten syödä, eikä se ainakaan omaa elimistöä vedä tukkoon :D Ja niinkuin tuossa mainittiin, että fläsää kertyisi siten enemmän niin kyllä mulla ne vatsapalat vieläkin ihan hyvin tossa paistaa vaikka koko ikäni oon syöny niinkuin nyt olen.
Sitten myös tuo määrä oli tilanteesta kiinni, sillä kukaan muu ei enää ottanut sitä kanaa ja muuten se olisi jäänyt jonnekin jääkaapin nurkkaan homehtumaan, kun illalla syötäisiin jo jotain muuta. Ja jos kerran on nälkä ja hyvää ruokaa on tarjolla niin miksi sitten tyytyä täyttämään itseään jollain perunalla, missä nyt ravintoarvot ja -sisältö on aika olemattomat? Ja proteiinipitoinen ruoka on paljon täyttävämpää kuin hiilihydraattipitoinen, ainakin näin olen itse todennut.
Nyt alkoi myös kiinnostaa tämä: eli jos sitten vetää tuon sanotaanko 100g proteiinia kerralla muun ruuan ohella, niin eihän se nyt sieltä mahasta/suolistosta kerralla imeydy vai olenko väärässä. Vaan se sulaa tuolla mahassa pikku hiljaa ja imeytyy sitten samaa tahtia, eikä ole sellainen *NAPS* maha täynnä ruokaa, jossa nyt 100g prodea, *NAPS* kaikki imeytyi ja keho ei pystynyt käyttämään kuin 30g. Ja jos se 30g on se maaginen raja niin miksi porukat vetää sitten esim. purkin tonnikalaa, jossa on jo hyvällä tuurilla melkein 40g proteiinia?
Kiitos ja anteeksi nyt vielä kerran, että ruokailutottumukseni aiheuttivat näin suurta hämmennystä! :)

J.. no problem, ei tässä sun takia tingata. :D Keskustelu karkasi heti alkuunsa käsistä. Jonkin tuommoisen syyn ajattelinkin olevan taustalla tuohon hillittömään kertalaakiin kanaa, eikä siinä mitään sinänsä väärää ole - en sillä sanonut. Tuosta tekstistäsi huomaa, että teet kompromisseja ruokkiksessassi, etkä näe esim. sitä vaivaa että tekisit eväät matkaan tai huolehtisit muutoin olevasi syömässä kahden - kolmen tunnin välein ruokavaliosi mukaiset safkat. :) Me kaksi ollaan siis siitä eri tilanteessa. Jos en itsekään näin paljoa lajiin panostaisi ja töitä kehittymisen eteen haluaisi tehdä niin aivan hyvin voisin vedellä noita puolen kilon laakeja, kanahan on perkele hyvää ja maukasta. :D Vaan nyt kun läpsytän päivästä riippuen 5-7 ateriaa päivässä, vajaa 5000 kcal päivässä, prodet 300g kumminkin puolin - päivästä riippuen ja hiilarit siellä 600-700g välissä(joo kasviksia ei näihin ole laskettu), niin ei vaan yksinkertaisesti onnistuisi millään kiskasta yhdellä aterialla päivän prodet ja yrittää pitää kiinni noista ateria / ruokamääristä. Enkä myöskään näe _mitään_ järkeä yrittää noita samoja kaloreita kiskoa yhdellä tai kahdella aterialla. :D Ja nimenomaan jos imet sen 500g kanaa ja annat sen vaan sulaa siellä ruansulatuselimistössä, etkä tunge mitään perään sinne kahden tai kolmen tunnin päästä, niin noin voisi ajatellakin tapahtuvan. Vaan jos tilanne on se, että seuraava ruokailu on sitten kolmen tunnin päästä ja taas tungetaan lisää ennenkuin edes puolet edellisestä on sulanut ja sama toistuu ja toistuu niin siinä ollaan sitten tilanteessa, jossa höhhöä kertyy ja kroppa on tukossa.. :)

Samoin. ;) Ehkä joskus päästään samaan lineuppiin.. voin sitten kysästä minkälaisella ruokavaliolla oot dietin hoitanut. :piis:

:piis:

Aamupala:
~1.5dl ruishiutaleita
Ehrmann 250g
kuppi kahvia rasvattomalla maidolla
lasi rasvatonta maitoa (n. 2dl)

Ruoka:
1 Tonnikalapurkki + 2 kananmunaa pannulla (+ rypsäri)
3 puolikasta palaa ruisleipää + levite + juustot
3 lasia rasv.maitoa (n. 6dl)
2 tomaattia

Tähän mennessä tuon verran, aika vähän. Aamupaino 63.9kg, tavote tän vuoden loppuun olis ainakin lähemmäs 70.
e. korjattu

"Aamupala" klo 15: Banaani

klo 17: 150gr kuningatar marjat + banaani (rahka oli loppu)

reeni

klo 21-22: 110gr riisiä, 200gr jauhelihaa chili soossilla, 500gr rahkaa + 300gr kuningatarmarjoja + 10gr vehnäleseitä + 10gr sokeria, 600gr vesimelonia

Kukas otti ne kalorit taas puheeksi? Edelleen en ottanut kantaa mihinkään kaloreihin, enkä sillä mitään perustellut. Kalorit lasketaan kulutuksen ja omien tavotteiden mukaan. Se mistä ne kalorit on JÄRKEVÄ ottaa on sitten asia erikseen. Itse otan protskua sen mitä tarvitsen lihaksen kasvattamiseen, enkä syö niitä extrakaloreiden toivossa. Ne otan ennemmin hiilarista. En pidä tuota mielipuolisena, pidän sitä rahan hukkauksena ja täysin turhana. :)

Yritin vain tuoda esiin, kuinka pienestä asiasta tässä on kyse. En usko ihmisen olevan niin hienoksi viritetty koneisto, että esim. sinun 5000kCal ruokavaliossa olisi väliä, jos aterialla onkin se 60g enemmän proteiinia (1/20 kokonaisenergiasta).

En myöskään väitä, että suurilla proteiiniannoksilla saavutetaan jotain etua, vaan väitän, ettei sillä ole loppujen lopuksi väliä kuinka suurina annoksina päivän ruokansa syö. Siitä ne kalorit tuli alunperinkin puheeksi. Kokonaisuus ratkaisee loppupeleissä.

Sitä en kyllä huomannut miten nämä minun kirjotukseni ristiin menisivät..

Pisti vaan silmään se, että nojaat joihinkin vanhoihin tutkimuksiin maagisesta 30g kertaproteiiniannoksesta etkä halua lukea jotain artikkelia, jossa avataan uutta näkökulmaa. Myöskin seuraava homma mietityttää:

Haloo se on yli 100g prodea kerralla! Tommosilla kertalaaki-annoksilla prodea ei ole mitään järkeä. Kroppa ei pysty sitä käyttämään kerralla hyväkseen, ei edes puolta määrää tuosta. Tästä seuraa ylimääräinen rasitus ruansulatuselimistölle ja sisäelimille, se ylimääräinen prode rasittaa ja tukkii kropppaa ja hidastuttaa aineenvaihduntaa.

Kuitenkin ITSE ajattelen näin -> mitä parempi metabolia -> sitä enemmän kroppa voi vastaanottaa ravintoa ja käyttää sitä hyödykseen -> parempi kehitys -> myös painon säätely on äärimmäisen helppoa kun kroppa "toimii", eikä ole tukossa. Mielestäni muutenkin urheilijan tulisi pyrkiä siihen, että aineenvaihdunta on mahdollisimman kovalla liekillä, eikä tukkia kroppaansa ja hidastuttaa aineenvaihduntaansa yhtään millään - kuten järjettömillä kerta-annoksilla proteiinia. :)

Eli millä lailla ruuansulatuselimistöä rasitetaan lisäämättä aineenvaihduntaa tai päinvastoin? Minulla on kyllä varmasti jäänyt montakin tutkimusta lukematta, mutta en ikinä ole kuullut siitä, että suurempi määrä ruokaa/energiaa (olkoonkin sitten proteiinia) hidastaa elimistöä. Entä kuinka suuren määrän hiilaria elimistö pystyy "käyttämään kerralla hyväkseen"?

EDIT: lukasin treenipäivyriäsi. Komeessa kunnossa jamppa dietillä, onnittelut. Päivittäisiä kalorimääriäsi katselin kuitenkin ja ainakin nuo muutamat kalorilaskurin kuvat mitkä silmiin osu, niin niissähän päivittäinen prodemäärä sulla oli varsin pieni ja kaloritkin melkeen pyhää henkeä. ;) 11% rasvat ( jos tuohon inbodyyn on luottaminen) ei pitäis kyllä millään noin alhaisia kalorimääriä vaatia..

Kalorivajeen luon mahdollisimman tarkasti pelkkinä välipäivinä. Tästä johtuvat noin alhaiset kalorit. Mulla viikonloput ovat kyllä rajoittaneet dieetin edistymistä kun en ole jaksanut ottaa tiukkaa munkkiasennetta, on tullut välillä mätettyä ;). Mutta voimatasot ovat kestäneet 10kg painontiputuksen, joten kaikki OK

Yritin vain tuoda esiin, kuinka pienestä asiasta tässä on kyse. En usko ihmisen olevan niin hienoksi viritetty koneisto, että esim. sinun 5000kCal ruokavaliossa olisi väliä, jos aterialla onkin se 60g enemmän proteiinia (1/20 kokonaisenergiasta).

Eipä sillä olekaan mitään väliä, jos JOSKUS noin teen. En saavuta sillä mitään, mutta saanpahan syödä enemmän. Vedänhän mä kännitkin joskus ja roskaruokaakin, mutta enmä kumpiakaan silti päivittäiseen ruokavaliooni laittaisi. :D

En myöskään väitä, että suurilla proteiiniannoksilla saavutetaan jotain etua, vaan väitän, ettei sillä ole loppujen lopuksi väliä kuinka suurina annoksina päivän ruokansa syö. Siitä ne kalorit tuli alunperinkin puheeksi. Kokonaisuus ratkaisee loppupeleissä.

Niin eli et itsekään väitä, että sillä saavutetaan etua. Ookoo.. No tämäpä meni sitten vielä mielenkiintoisemmaksi. :D Itse ainakin pyrin rakentamaan ruokavalioni niin, että se palvelee mahdollisimman hyvin meikäläistä. Mikäli vähentäisin nykyisestä ruokavaliostani edes kiinteät ateriat puoleen, jättäisin drinksujen määrät nykyiselleen(2-3kpl päivässä) niin kiinteitä aterioita olisi silloin 2kpl ja kerta-laakina pitäisi syödä esim. 400g kanaa, 300g täysjyväriisiä, 400g kasviksia, jotta pysyisin nykyisissä määrissä. Aivan järjettömiä annoksia, vaikka jätemylly olenkin välillä, niin en ala tommosia eväslaatikoita itselleni kasaamaan. Ja VÄITÄN, että tommoset vasta rasittaiskin ruansulatuselimistöä. Kyllä se raja jossain tulee vastaan, mitä sinne kroppaan on kerralla järkeä työntää. Mikäli taas sitten jättäisin nuo drinksutkin mäkeen ja yrittäisin sen 5000 kcal imasta edes kolmessa kiinteässä ateriassa, niin tuo kertalaakin koko nousisi vielä mahottomammin.. Ymmärrät siis, että sillä on väliä urheilijan ruokavaliossa montako ateriaa päivässä syö, eikä se ole se ja sama syökö 1 vai 7 ateriaa päivässä, vaikka kalorit olisivatkin samat. Joskus olen vetaissut "kerralla" tuon 5000 kcal ja sen jälkeen on toimintakyky kyllä täysin tipotiessään ja menee sängyllä koomailuksi.. Nykyisessä ~1000kcal aamupuurossakin on tarpeeksi hikoilemista!

Pisti vaan silmään se, että nojaat joihinkin vanhoihin tutkimuksiin maagisesta 30g kertaproteiiniannoksesta etkä halua lukea jotain artikkelia, jossa avataan uutta näkökulmaa. Myöskin seuraava homma mietityttää:

Montakos tutkimusta olinkaan tähän keskusteluun linkittänyt? Ja mainitsinko kertaakaan tuota "30g kertaproteiiniannoksesta", en. Yleensäottaen kun alan jostain aiheesta keskustelemaan, haluan nimenomaan keskustella henkilön kanssa. Mietippä tilannetta itse tilannetta, jossa yrität puhua jostain asiasta henkilön x kanssa ja sen sijaan, että tämä vaivautuisi itse minkäänlaisia argumentteja ja perusteluja esittämään hän aina kaivaisi isosta kassista englanninkielisen kirjan tyyliin "lue toi" :D Kyllä hermot menis ihan heti. ;) Yes sir, I can google by myself - if I want to. :D

Eli millä lailla ruuansulatuselimistöä rasitetaan lisäämättä aineenvaihduntaa tai päinvastoin? Minulla on kyllä varmasti jäänyt montakin tutkimusta lukematta, mutta en ikinä ole kuullut siitä, että suurempi määrä ruokaa/energiaa (olkoonkin sitten proteiinia) hidastaa elimistöä. Entä kuinka suuren määrän hiilaria elimistö pystyy "käyttämään kerralla hyväkseen"?

Ei millään lailla, enkai sitä sanonut? Tottakai kun lapat lisää ruokaa kehoosi niin kroppa siihen reagoi. Juurikin lisäämällä aineenvaihduntaa. Se ei kuitenkaan ole mikään normaalitilanne elimistölle joutua työskentelemään valtavien ruokamäärien kanssa, kyllä se nimenomaan rasittaa kroppaa. Et ole kuullut tuommoisesta? Eihän asia noin olekaan, että iso läjä ruokaa -> hidastunut ruansulatus. :D Ihanne tilanteessahan se on juuri päinvastoin. Tässä kuitenkin huomio pitää kiinnittää siihen mitä suuhunsa laittaa. Jos nyt ihan pelkkää prodea katsoo niin se on hapanta kamaa ja hapan ruoka ylipäätänsä hidastuttaa aineenvaihduntaa - emäksinen kiihdyttää. Hiilarit taas on nimenomaan emäksistä tavaraa ja muutenkin pitävät aineenvaihduntaa hyvin yllä. Rasva myös hidastuttaa aineenvaihduntaa suurimpina määrinä. Jos sitten ruokalautasella makaa 500g kanaa, niin siinä sais maata myös aivan helvetinmoinen määrä riisiä ja kasviksia, jotta oltais "sopusoinnussa". Monestihan se ongelma näissä suurissa prodemäärissä kerralla on se, että sitten kun prodea veetään kerralla vitusti, niin hiilaria sitten syödään vähemmän - mikä on ihan loogista, tuosta tulis muuten niin mielettömän iso läjä syödä!

Kalorivajeen luon mahdollisimman tarkasti pelkkinä välipäivinä. Tästä johtuvat noin alhaiset kalorit. Mulla viikonloput ovat kyllä rajoittaneet dieetin edistymistä kun en ole jaksanut ottaa tiukkaa munkkiasennetta, on tullut välillä mätettyä ;). Mutta voimatasot ovat kestäneet 10kg painontiputuksen, joten kaikki OK

:thumbs:

Ps. joko annetaan olla... :D

Täällähän on hyvät väännöt päällä *popcorn*

Jatkakaa.

eqqu :D Wanna join?

ei vaa, kai tää vois jo pikkuhiljaa olla tässä. vaikea nähdä tämmösen väännön johtavan mihinkään järkevään.

Niin eli et itsekään väitä, että sillä saavutetaan etua. Ookoo.. No tämäpä meni sitten vielä mielenkiintoisemmaksi. :D

Eikäku reagoin nimenomaan siihen, että tunnuit väittävän isojen proteiiniannosten olevan niin kamalan järjettömiä. Itse saavutan sen edun, että saan syödä paljon kerralla, mulla on nimittäin hyvä ruokahalu ja pienenä miehenä vuorokausiannokset ovat vähän toisella tasolla kuin vaikkapa sinulla

Montakos tutkimusta olinkaan tähän keskusteluun linkittänyt? Ja mainitsinko kertaakaan tuota "30g kertaproteiiniannoksesta", en.

Alla lihavoitu nyt ei kauhean kaukaa 30g:aa liippaa, itse tulkitsin sitten vissiin väärin

Haloo se on yli 100g prodea kerralla! Tommosilla kertalaaki-annoksilla prodea ei ole mitään järkeä. Kroppa ei pysty sitä käyttämään kerralla hyväkseen, ei edes puolta määrää tuosta.

Ei millään lailla, enkai sitä sanonut? Tottakai kun lapat lisää ruokaa kehoosi niin kroppa siihen reagoi. Juurikin lisäämällä aineenvaihduntaa. Se ei kuitenkaan ole mikään normaalitilanne elimistölle joutua työskentelemään valtavien ruokamäärien kanssa, kyllä se nimenomaan rasittaa kroppaa. Et ole kuullut tuommoisesta?

Olin vaan siinä uskossa, että aineenvaihdunnan lisääminen tarkoittaa automaattisesti rasitetta kropalle (ja kääntäen), oli se sitten ylisyömistä tai treeniä.

Ps. joko annetaan olla... :D

En minä tätä minään vääntönä pidä, vaan asiallisena keskusteluna. Vituttaa, kun porukka säikkyy ja toppuuttelee, kun vähän vaihdetaan kommenttia. Tämä nyt on muutenkin sellainen offtopic-kato-mitä-mä-söin-tänään-ketju, että aika sama mulle, tulkoon modet väliin jos ei kelpaa. Ja privathan kulkee.

Topicin mukainen osio: Aion illalla treenin jälkeen syödä seuraavaa:

Makaroni 400g
Broilerin fileesuikale 300g
Ehrmann 2kpl
Pakastevadelmat 300g
Pakastemustikat 200g
Kurkkua ja tomaattia

Eiköhän tää sit ollu tässä tolta osin.. :D Topiciin palatakseni, voinpas omatkin eväät laittaa tält päivält..

Aamupala klo 09.30 aikoihi:

-150g kaurahiutaleita
-220g raejuustoa
- 5g kookosöljy
- 5g soijalesitiinirae
- puoli pussia pakaste mustaherukoita
- Puolikas kokonainen tuore parsakaali
- Purkki ananasta
- 5g bcaa

treeni

Palari: 90g malto, 35g hera, 10g l-gluta

Treenin jälkeen: 150g mysli, 250g maitorahkaa, 10g heraa sekaan, sopivasti vähäkalorista mehukeittoa

Töissä: 150g täysjyväriisiä, 200g paistijauhelihaa, vähän rehuja

Kasilta: 80g malto, 35g hera

Kympiltä: 120g täysjyväpasta, 200g katkarapuja, 250g pakastevihanneksia, omena, vähän maapähkinöitä

12 aikaan: luultavasti sama drinksu ku kasilta, sitte unile :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom