- Ikä
- 34
Hmm, millä tavoin moinen määrä kanaa ei palvele treeneissä kehittymisessä? En ymmärrä mitä merkitystä sillä on kehityksen kannalta, kuinka monen aterian avulla saavutetaan päivän kokonaiskalorimäärä?
Puhutaan nyt eri asioista. Puhuin yleistäen järkevimmästä ruokavaliosta treenien kannalta, en siitä kuinka paljon kanaa saa syödä ennen kuin pää räjähtää. Ja mikäli ajattelufilosifia ruokavalion kohdalta on tasolla "kunhan saan tarpeeksi kaloreita, ni kehityn" ja se on kaikki mikä määrittelee hyvän ruokavalion, niin ymmärrän myös oikein hyvin tuon 500g kanaakin kerralla.. tosin ehkä ennemmin ottasin sitä rasvaa, siitä saa paremmin niitä kuuluisia kaloreita :D Kuitenkin ITSE ajattelen näin -> mitä parempi metabolia -> sitä enemmän kroppa voi vastaanottaa ravintoa ja käyttää sitä hyödykseen -> parempi kehitys -> myös painon säätely on äärimmäisen helppoa kun kroppa "toimii", eikä ole tukossa. Mielestäni muutenkin urheilijan tulisi pyrkiä siihen, että aineenvaihdunta on mahdollisimman kovalla liekillä, eikä tukkia kroppaansa ja hidastuttaa aineenvaihduntaansa yhtään millään - kuten järjettömillä kerta-annoksilla proteiinia.
Alan Aragonilta hyvä artikkeli tähän liittyen.
ps. ja tarkoituksena ei ole todellakaan alkaa riitelemään kanssasi, vaan ihan puhtaasti mielenkiinnon ja oppimisen kannalta vastauksia etsiskelen.
Mitä tulee tuohon postaamaasi artikkeliin, niin en sitä jaksa lukea, sori. Tosin jos jaksat etsiä minulle oikeasti konkreettisen todistuksen siitä, että naturaali(urheilulääkkeilä voi tuota toki parantaa hieman paljon kroppa voi prodea hyväksikäyttää) treenaaja hyötyy 100g kerta-annoksista proteiinia vs. 30-40g kerta-annoksiin jollain tapaa, niin lupaan sen lukaista. Muuten olen jo kauan sitten päättänyt, että päätäni en tuohon loputtomaan tutkimusten / mielipiteiden / ym. hötön täyttämään jäteastiaan työnnä. Mikäli joku sen pyörän oikeasti keksii uudestaan ja semmoista tietoa löytyy, jota ei ole oikeasti jo aikaa sitten ollut olemassa (nämä perusasiat, kuten bodarin järkevä ruokavalio on keksitty jo aikaa sitten.. eise ihmisen kroppa muuttunut kun uusi vuosituhat vaihtu) niin varmasti se minutkin tavoittaa ja sitten voin ruokailujani muuttaa. Suosittelisin muillekkin samaa. Heivatkaa ne "kikkakolmosen" hakemiset muualle, semmoista ei ole olemassakaan. Pitäytykää basic- ruokkiksessa ja treenatkaa kovaa. Ei tästä tarvi mitään rakettitiedettä tehdä. Tuossakin artikkelissa alko jo vilisemään ties minkä näköistä laskutoimitusta.. Johan siinä tämmönen lyhyen matikan mies saa päänsärkyä. :D
Btw, emmä riitelemään ala.. Liikaa teiniangstiforumi-taistelua oon saanut aikoinani kokea että enään siihen jaksaisin. Toivottavasti tuo ChildInTimekaan ei liikoja provosoidu tästä. ;)
Ei se mitään, olin itekin kuitenkin viimevuonna vielä aivan yhtä kujalla.
Ootko nyt ihan varma, että tänä vuonna asiat on yhtään paremmin? ;)