Mitä söit tänään/eilen? Kysymykset päivittäisestä ruokavaliosta tänne!

Tämän päivän safkat:

Aamu: 200 g kaurahiutaleita ja 30 g heraproteiinia

Välipala 1: 2 omenaa (Golden) ja maitorahka 250 g

Lounas: 400 g pastaa ja 700 g kanaa (minuuttipihvi naturell), salaattia, paprikaa

Välipala 2: 8 palaa ruisleipää, 8 siivua kalkkunaleikettä, 8 siivua juustoa (5 % Kadett)

Treenin jälkeen: 60 g heraprotskua, paketillinen (130 g) riisikakkuja, omena (Golden)

Päivällinen: 400 g pastaa, 800 g pakasteseitä, 250 g pakastevihanneksia

Iltapala: 60 g heraa, 6 palaa ruisleipää

Mansikoita tai puolukoita tekis mieli, mutta kun ei jaksa lähteä kauppaan. Protskua menee liian paljon, mutta jos olisi varaa, menisi enemmän:D Siis kun on dietti just loppunut, niin täytyyhän silloin saada syödä just mitä haluaa...

Aika järkyttävä määrä ruokaa naiselle, varsinkin proteiinia! Ootko kaloreita laskeskellut? Millä vauhdilla paino nousee tuolla määrällä ruokaa? Vai satutko omaamaan jonkun monsteriaineenvaihdunnan?

Tossahan on enemmän ruokaa, mitä minä (mies) vedän bulkilla :D Rasvoja kannattaisi ehdottomasti lisätä, jotta hormonitoiminta pysyy hyvin käynnissä. Vaikka oliiviöljyä joka aterialle ruokalusikallinen. Itse olen ainakin ihan käytännössä huomannut, että kun söin liian vähän rasvaa ei juuri panettanut ollenkaan. Edelleen syön kyllä mahd. vähärasvaista lihaa ja maitotuotteita, kuten tuota Polar 5% juustoa, mutta olen lisännyt pehmeiden rasvojen saantia aterioilla. Vieläkin varmaan täytyisi lisätä, mutta jotenkin ei vain tule lisättyä vaikka järki sanoo että pitäisi.

Kellään muulla samansuuntasia kokemuksia liian vähärasvasesta ruokavaliosta?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Aika järkyttävä määrä ruokaa naiselle, varsinkin proteiinia! Ootko kaloreita laskeskellut? Millä vauhdilla paino nousee tuolla määrällä ruokaa? Vai satutko omaamaan jonkun monsteriaineenvaihdunnan?

Tossahan on enemmän ruokaa, mitä minä (mies) vedän bulkilla :D Rasvoja kannattaisi ehdottomasti lisätä, jotta hormonitoiminta pysyy hyvin käynnissä. Vaikka oliiviöljyä joka aterialle ruokalusikallinen. Itse olen ainakin ihan käytännössä huomannut, että kun söin liian vähän rasvaa ei juuri panettanut ollenkaan. Edelleen syön kyllä mahd. vähärasvaista lihaa ja maitotuotteita, kuten tuota Polar 5% juustoa, mutta olen lisännyt pehmeiden rasvojen saantia aterioilla. Vieläkin varmaan täytyisi lisätä, mutta jotenkin ei vain tule lisättyä vaikka järki sanoo että pitäisi.

Kellään muulla samansuuntasia kokemuksia liian vähärasvasesta ruokavaliosta?

Et oo ainoo... Ite olin kanssa viime vuonna dieetillä, jossa ruokavaliossa ei ollut rasvaa oikeastaan yhtään. Parin viikon diettaamisen jälkeen aloin ihmettelemään, kun ei paneta niin yhtään. :wtf: Aloin vähän jopa huolestumaan. Toinen oire minkä huomasin itelläni, kun ei syönyt rasvaa oli jatkuvat kylmät väreet ja paleleminen. Nykyään viisaantuneempana tulee syötyä rasvaakin sopivissa määrin. :)

Et oo ainoo... Ite olin kanssa viime vuonna dieetillä, jossa ruokavaliossa ei ollut rasvaa oikeastaan yhtään. Parin viikon diettaamisen jälkeen aloin ihmettelemään, kun ei paneta niin yhtään. :wtf: Aloin vähän jopa huolestumaan. Toinen oire minkä huomasin itelläni, kun ei syönyt rasvaa oli jatkuvat kylmät väreet ja paleleminen. Nykyään viisaantuneempana tulee syötyä rasvaakin sopivissa määrin. :)

Juu. Vähän huolestuttaa, että onkohan tässä voinut saada jotain vakavaa vahinkoa aikaiseksi, kun syksyllä meni touhu vähän yli ja vedin melkein pelkästään proteiinipitoisella ja matalakalorisella dieetillä liian pitkään. Lihathan siinä lähti ja luut tuli esiin. Pahimmillaan ihan oikeesti tärisin välillä hallitsemattomasti kun oli niin kylmä. Nykyään yritän ottaa dieetilläkin vähintään sen 50g päivässä rasvaa. Ei siltikään kyllä paneta läheskään siihen malliin, mitä ennen syksyä vaikka tilanne onkin parantunut. Vähän huolestuttaa vaan kun ikää on kuitenkin vasta 17v. ja hormonit pitäis hyrrätä aika lujaa.

Onko muillakin samansuuntasia kokemuksia? Pitäskö lisätä vieläkin rasvaa?

Juu. Vähän huolestuttaa, että onkohan tässä voinut saada jotain vakavaa vahinkoa aikaiseksi, kun syksyllä meni touhu vähän yli ja vedin melkein pelkästään proteiinipitoisella ja matalakalorisella dieetillä liian pitkään. Lihathan siinä lähti ja luut tuli esiin. Pahimmillaan ihan oikeesti tärisin välillä hallitsemattomasti kun oli niin kylmä. Nykyään yritän ottaa dieetilläkin vähintään sen 50g päivässä rasvaa. Ei siltikään kyllä paneta läheskään siihen malliin, mitä ennen syksyä vaikka tilanne onkin parantunut. Vähän huolestuttaa vaan kun ikää on kuitenkin vasta 17v. ja hormonit pitäis hyrrätä aika lujaa.

Onko muillakin samansuuntasia kokemuksia? Pitäskö lisätä vieläkin rasvaa?

Paljon paino? pituus?

Huhhuh.

Lounas:
- n.400g jauhelihaa (10%)
- Parsakaalta, tomaattia, sipulia ja paprikaa sekasin
- jälkkäriksi kookosmaitoa(vettä? tuoretta kuitenkin suoraan pähkinästä) ja steviaa

Päivällinen:
- 400g luomujauhelihaa raakana (17%)

Iltapala:
- n.300-400g jauhelihaa (10%)
- 1/2 kookospähkinän lihat.

Laskin kalorit. Nyt masentaa. -_-

No, uuteen nousuun jne.

Tuleeko kenelläkään koskaan sellaista kuumotusta kehoon jos syö paljon kaloreita (ihan ruokaa siis) aterialla? Voisikohan johtua mitenkään esim. käyttämistäni vihreä tee -kapseleista, että aineenvaihdunta kiihtyy jotenkin liikaa ja sitten tulee ihan oikeasti ihan polttavaa tunnetta jollekkin alueelle esim. selkään tai kylkeen (niinku ois tulessa)?

Laskin kalorit. Nyt masentaa. -_-

No, uuteen nousuun jne.

Liian paljon vai liian vahan?
Mista oot ostanut ihan oikean kookospahkinan, myydaanko niita normaaleissa ruokakaupoissa? Ja miten sen saa avattua ja onko se hankalaa? Ma olen metsastanyt taalta kookoslihaa, mutta pitaa varmaan tilata jostain tai sit googletella lahialueen hippikauppoja kun Tescosta ei loydy juuri mitaan kookostuotteita (joskus niilla oli paloja pienissa snack-pakkauksissa mutta nekin on kai lopetettu koska ei ole nakynyt... Kookosmaitoakin on vain kahta erilaista ja kookoskermaa en loytanyt :jahas:).

Tuleeko kenelläkään koskaan sellaista kuumotusta kehoon jos syö paljon kaloreita (ihan ruokaa siis) aterialla? Voisikohan johtua mitenkään esim. käyttämistäni vihreä tee -kapseleista, että aineenvaihdunta kiihtyy jotenkin liikaa ja sitten tulee ihan oikeasti ihan polttavaa tunnetta jollekkin alueelle esim. selkään tai kylkeen (niinku ois tulessa)?

Hmmm ehka joskus ihan vahan, mutta ei mitenkaan hairitsevasti. Kuulostaa aika friikilta.

Ma vetaisin eilen pullon punkkua ja vaikka ei tullut varsinaista darraa, on silti ollut fiilis vahan maassa ja tehnyt mieli ensin rasvaista ruokaa ja sit suklaata. Toistaiseksi olen onnistunut vastustamaan kiusauksia.

Klo 15.00

- Parsakaalta joku pari desia
- 4 siivua pekonia pilkottuna
- Muutama herkkusieni
- Pieni avokado
- Puolikas sipuli
- 1rkl majoneesia, n. 1rkl balsamicoa

Oli muuten tosi hyva ja tayttava "salaatti"!

Klo 18.00 (noin)

- Pari desia mustikoita
- Kookosmaitoa

Klo 20.00

- 2 siivua pekonia
- 3 herkkusienta (pannulla)
- 2 paistettua kananmunaa
- Porkkana
- 1rkl majoneesia ja 1rkl hummusta

Ihan vitusti rasvaa mut sehan on vaan hyva juttu, mun aivot tarvitsevatkin vahan rasvausta.

Paljon paino? pituus?

Paino 70 kg, pituus 178 cm. Reilu vuosi sitten tammikuussa kun alotin punttitreenin ja tarkemman ruokavalion, oli paino 80 kg eikä lihaksia varmaan juurikaan. Toki niitä nyt ei ole oikein vieläkään. Viime tammikuusta olen painoa nostanut 67 kilosta 72 kiloon. Pääsiäinen meni ihan mässäämiseks ja fläsää vähän kerty niin ajattelin kiristellä kevyesti ennen kesää. Ja sitten kesä +/-0 kaloreilla tai maltillisilla plussilla.

Liian paljon vai liian vahan?

rapiat 5000kcal on liian paljon ihmisestä riippumatta.

Mista oot ostanut ihan oikean kookospahkinan, myydaanko niita normaaleissa ruokakaupoissa? Ja miten sen saa avattua ja onko se hankalaa? Ma olen metsastanyt taalta kookoslihaa, mutta pitaa varmaan tilata jostain tai sit googletella lahialueen hippikauppoja kun Tescosta ei loydy juuri mitaan kookostuotteita (joskus niilla oli paloja pienissa snack-pakkauksissa mutta nekin on kai lopetettu koska ei ole nakynyt... Kookosmaitoakin on vain kahta erilaista ja kookoskermaa en loytanyt :jahas:).

Cittarista. Melkeen joka marketissa on tuoreita, mutta toisissa vähemmän tuoreita (mehut puuttuu kokonaan). Avaaminen on maailman yksinkertasin juttu: naulalla/terävällä esineellä yks kolmesta rööristä auki ja mehut nassuun, ja sitten vaan vasaralla (ite hoidin jakarilla) kopautellaan napakasti kookospähkinän koko ympärysmitta läpi, niin se halkeaa oikein nätisti kahdeksi puoliskoksi. sitten vaan veittellä lihat irti ja lihasta kuoritaan se kalvo pois.

Miksi yhtenä päivänä reilu 5000kcal syöminen on niin kauheaa? ot.

Miksi yhtenä päivänä reilu 5000kcal syöminen on niin kauheaa? ot.

Kun olen dieetillä ja koitan polttaa rasvaa :)

ja yleisestikin, 2500kcal-3000kcal on treenipäivä plussan puolella, lepopäivänä välttäis ihan hyvin alle 1500kcal.

181/80.

Ontopic:

Söinpä jauhelihahässäkkää parsakaalen kanssa, mutta haluaisin nyt avautua uppomunista. Jostain syystä joissain piireissä pidetään terveellisimpänä tapana valmistaa kananmuna. Parempi kuin keittäminen. En oikein näe miten se eroaa, mutta whatever. Kokeilin kuitenkin.

Viisi munaa totaaliin taistelin kasaan, ja koitin ettiä helpointa ja nopeinta(?) tapaa valmistaa uppomunia. My methods:

Exhibit A: Otin kauhan, kiehutin kattilassa vettä ja laskin munan kauhaan ja kauhan veteen.
Tulos: 99% valkuaisesta lähti hiimailemaan jonnekin muualle kuin munan ympärille. Fail.

Exhibit B: Laitoin paistinpannun reilusti puolilleen vettä ja kuumensin. Kun vesi kiehui niin lisäsin munaset siihen. Ensimmäinen muna jonka rikoin keskelle onnistui parhaiten, mutta sitten iski ahneus ja rikoin kaksi muuta munaa reunoille. Se aiheutti hajoamista.
Tulos: Ihan virallisen näköisiä uppomunia kolme tsipaletta. Tämä oli vaivannäkö/laatusuhteeltaan paras ratkaisu... MUTTA...

...Exhibit C: Tämmöistä kokeilin. Eli elmukelmun sisään rikotaan munanen. Voi laittaa jotain öljyäkin mutta en usko että se on tarpeellista. Elmukelmu sidotaan tai klipataan klemmarilla kiinni ja upotetaan veteen. Itse taiteilin haarukasta "makkaratikun" jonka nokassa kalastelin uppomunaa kiehuvassa kattilassa.
Tulos:
photo.php

KATTOKAA TUOTA! Onko maailman sympaattisin muna?! Kyllä noita popsis iltapalaksi vaikka tusinan! Jos jaksaa elmukelmulla peeloilla niin tässä on kyllä mun uus lempparisnack.

Huoh. en vaan osaa. Tässä lopputulos.

Se trikki tossa sun ykkös methodissa on että veteen lorauttaa etikkaa, ja tekee veteen "pyörteen", johon muna rikotaan. Vesipyörteessä valkuainen kietoutuu keltuaisen ympärille, ja muna kypsyy toivotulla tavalla. Ei ole kauhean vaikeaa, ite taisin saada jo ekalla yrittämällä. Pelkällä kauhalla dippaamalla tulee sotkua. :>

Eilen oli krapulamättö päivä.Meni seuraavanlaista:
Mäkkäristä Big bacon purilainen,isot ranskalaiset,iso juoma ja iso suklaa pirtelö.
400g jauhelihaa
200g riisä
lähes pussillinen paahtoleipää
pikkasen vajaa 400g karkkia.
100g suolapähkinöitä
muutama hera drinkki
paketti pekonia
5 kananmunaa
about 300g mansikoita
3 olutta
Vitamiinit ja kalaöljyt.
Tänään onkin sitten hyvä jatkaa diettiä:puntti:

Eilen:
Kahvia, ohrapuuroa ja mansikkakiisselliä. Lisäravinteet, aminohapot jne. Banaania. Maitoa
Kotipizzan burger pizza pekonilla ja sokericola.
Litra punaista maitoa, tomaattia, paprikaa, kurkkua.
Useita kourallisia chilimaapähkinöitä, paketti pekonia ja läskissä paistettuja munia 4kpl.
Litra punaista maitoa, lisää pähkinöitä, purkki pashaa pääsiäisen jäljiltä lakkahillon kanssa.
Tummaa suklaata, banaania.

Tänään lounaalla lihapataa, riisiä, kaalia ja porkkanaraastetta hukutettuna oliiviöljyyn, kotikaljaa ja ruisleipä paksulla voikerroksella.
Karjalanpiirakoita 5kpl, päälle sinistä keijua, juustoa ja meetwurstia. Iltapalaksi maitoa, tomaattikeittoa persiljalla ja smetanalla, raejuuston kanssa. Ehkä myös munia/rahkaa/pähkinöitä.

Ps. kelasin just ettei varmaan jaksa laihduttaa, vois hengata vaan tarvittaessa kesällä ilman paitaa makkarat roikkuen.. ei oikein jaksa kiinnostaa enää senkään vertaa.

Ma en kylla tajua noita jatkien jattimassyja yhtaan. Mun mielesta perusruokavaliossa on jotain haikkaa, jos ei parjaa viikkoa ilman roskaruokaa ja sita tekee niin paljon mieli etta vetaa ihan tajuttomia maaria :shock:

Mun piti paastota tanaan siihen klo 16-18 asti kuten normaalistikin, mutta ei vaan ollut nalka ja nukahdinkin hetkeksi, joten soin sit tossa yhdeksan aikaa vasta ja ehdin massytellakin (just kun saarnasin jattimassyista :D). Alas meni:

-2 paistettua kananmunaa
- Puolikas paprika
- 4 herkkusienta
- Puolikas sipuli
- Patka kurkkua
- 2rkl majoneesia
- Vahan hummusta purkin pohjalta

Jalkkariksi banaani ja vajaa 90g maitosuklaata.

Nyt on maha tosi kipea :(

Ma en kylla tajua noita jatkien jattimassyja yhtaan. Mun mielesta perusruokavaliossa on jotain haikkaa, jos ei parjaa viikkoa ilman roskaruokaa ja sita tekee niin paljon mieli etta vetaa ihan tajuttomia maaria :shock:

Mun piti paastota tanaan siihen klo 16-18 asti kuten normaalistikin, mutta ei vaan ollut nalka ja nukahdinkin hetkeksi, joten soin sit tossa yhdeksan aikaa vasta ja ehdin massytellakin (just kun saarnasin jattimassyista :D). Alas meni:

-2 paistettua kananmunaa
- Puolikas paprika
- 4 herkkusienta
- Puolikas sipuli
- Patka kurkkua
- 2rkl majoneesia
- Vahan hummusta purkin pohjalta

Jalkkariksi banaani ja vajaa 90g maitosuklaata.

Nyt on maha tosi kipea :(

Nainen;)

Mun tämän päivän safkat:

Aamiainen: 2 ruisleipää (eli siis yksi kokonainen 2 viipaleessa), päällä Beceliä, 2 viipaletta juustoa ja paistattu kananmuna (per leipä). Lisäksi 2,5dl maitoa ja kuppi mustaa kahvia.

Lounas: N. 250- 300g kalakeittoa jonka lisäksi 3dl maitoa

Välipala: 1 purkki Ehrmannia, 2dl maitoa.

Päivällinen: 300g makaronilaatikkoa, 2dl maitoa

(tähän väliin sitten treenit jonka jälkeen palautusjuoma)

Iltapala: 1 purkki ehrmannia, 2dl maitoa.

Elikkäs, tää on aika basic safkaus mulle. En ole hankkimassa lihasmassaa, vaan pikemminkin tiputtamassa painoa, todella pitkällä kaavalla, kamppailu- harrastukseni takia. Onko tossa nytten pitemmällä välillä päivittäiseksi ruokavalioksi kaikki asiat ok? Esim. liikaa tai liian vähän jotain makroravinteita tai kaloreita? Kannattaisiko lisätä illan rahkaan esim. rypsäriä pikkasen messiin jotta proteiini imeytyisi hitaammin yöllä, vai onko se turhaa?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom