Mitä söit tänään/eilen? Kysymykset päivittäisestä ruokavaliosta tänne!

188/77kg, bulkkia

0700

1,5dl pikakaurahiutaleita + möllerit ja multivita, hieman myöhemmin omena, 6dl maitoa, raejuustoa 250g

1200

Kouluruokaa -.- Kasviksia n. 1/3 ja loppulautanen ängetään niin täyteen safkaa kun mahollista, ja silti yleensä jää vituttamaan. 4-6 dl maitoa

n. 1400 *PUNTTI* 40g protskuu 40g hiilari nestemäisenä.

1500

250g maitorahkaa, 200g jauhelihaa ja paistettua sipulia salaatin kera, pähkinöitä<3 4dl maitoa

1800

Perunamuussia ja lohta, 1-2 palaa ruisleipää 4dl maitoa

2100

Tähän tarvitsen jotain järkevää? Mikä tämä juttu on, että iltapalalla ei saisi vetää hiilareita? Onko täysin nollatoleranssi vai että maksimi vähän? Sen sijaan rasvoja? Miltä kuulostaisi 0,5dl rypsäriä, 250g maitorahkaa ja päivän toinen mölleri täällä? Vai siirränkö kummatkin möllerit tänne? Miten maidon suhteen? Mitä täällä nyt sitten ylipäänsä voi syödä? :rolleyes:

Tuota maitoahan pidetään just parhaana illalle ku siin on sitä hidasta proteiinia. Ite vedän illal maitoa ja laitan siihe sekaaa öljyä . maistuu paskalta mut menee helposti

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Juupa juu, tänään oli "mättöpäivä" tai ainakin piti olla. mutta jumalauta kun ei tee mieli syödä mitää skeidaa, mäkkärin ohi ajaessa haju kuvottaa jo.

klo 9. Rahkaa tönikkä (valio)

klo 11. kävin huoltsikalla aikeissa syödä jotain hyvää, kävelin tiskille ja kattelin kerrosateriaa... No tulin toisiin ajatuksiin joten hain ehramia ja banaanin hyllystä.

klo 13. Hy-Pro Deluxe protsku patukka.

klo 15. 400 gramaa jauhelihaa, 400 grammaa tummaa makaronia.

klo 19. leaderin prostku patukka.

klo 20. ajattelin että pakko saada jotain alas kurkusta niin kävin hakemassa 175 grammaa cashew pähkinöitä.

klo 23, tönikkä rahkaa (valio)

+kahvia pitkin päivää

Vituttaa kun ei uppoa, viikon ainut lepopäivä ja pitäs mättää homona tänään kun oon antanu itelleni "luvan" syödä lauantaisin about mitä lystää.

Aamupala: kaks paahtoleipää, ilman päällisiä ja 3dl maitoa.
päivä: vähän muroja.
välipala: 0,5L kokista.
Karu totuus. Ongelma on se, että keho on sekaisin kuin seinäkello ja pää kans. Tuskin tarvii edes sanoa mikä on takana. Ruoka ei mene alas, nälkä ei tule. Ite ajattelin, että jos sitä useemmin pienempiä annoksia. Lämmin ruoka ei ainakaa vielä tule kyseeseen, eikä mikää kovin raskas. Mutta tähän mun tietämys loppuu. Mitä ois hyvä syödä ja kuinka paljon? Mihin aikaan, kuinka usein? Ja miten sitä ruokaa sais menee alas paremmin ja pysymään siellä?
Tekniset tiedot: 160cm, nainen, 20v ja pakkomielteistä liikuntaa, joka ei johda mihinkää. Painoa en tiedä, kun vaakani sai ihan uuden osoitteen.

Ja jos joku ihmettelee mitä teen pakkotoistolla, niin täältä varmasti löytyy parhaimmat asiantuntijat miten syödään terveellisesti ja eikä kukaan tuskin tule kannustamaan laihtumaan luurangoksi tai kannustamaan pudottamaan "vielä pari kiloa". Saa heittää pihalle.

Aamiainen: 2 keitettyä kananmunaa, 2 mandariinia, 3 kalaöljykapselia, monivitamiini, D-vitamiini
Treenin jälkeinen lounas: 400g rypsiöljyssä paistettua viljapossun palapaistia, 2 banaania, 1 mandariini, 4 tai 5 kiiviä
Päivällinen: 6 keitettyä kananmunaa, ruukullinen salaattia
Iltapala: 1 Ehrmann, vajaa 0.5 litraa laktoositonta kevytmaitojuomaa, 3 kalaöljykapselia

Kaloreita tai makroja en koskaan laske, mutta dieetillä ollaan tällä hetkellä. Mielestäni ihan hyvä setti kokonaisuudessaan, ja perhanan hyvää safkaa oli aamusta iltaan.

Aamupala: Fitness muroja sekoitettuna hedelmämysliin valio plus maidon kanssa yhden ison lautasen.2 omega 3 kapselia.
Lounas:Raejuustoa noin 200g + tonnikalapurkki.
Välipala:Maitorahka 500g (rasvaton) Runsaasti mustikoita + mansikoita seassa , liraus mehutiivistettä.(Sokeriton)
Päivällinen:Kanalasagnea(Maustamattomia kananpojansuikaleita)
Välipala:1 pieni omena , 2 banaania.
Iltapala:150g Raejuustoa.
Tänään tuli syötyä vähän...Mutta olen dietillä :x

Dieetti päällä, pituus 184, ja painoa 105-108.
Aamupala: Kaurahiutale 80g, plus maito 5dl, sokeria ruokalusikallinen, 3tl lesitiiniä, ja tietty vitskut ja kalaöljyt jne...
Ennen reeniä: Seitifile 200g, sekavihanneksia 125g, jasminriisiä 0.25dl, ei tietoo paljon painaa =P
Heti reenin jälkeen: Malto 25g, Hera 15g, glutamiini 15g, ja krea 5g.
Noin tunti reenin jälkeen: Tonnikala vedessä 150g, rasvattomia nuudeleita puol pussia.
Joskus illemmalla:Seitifile 200g, sekavihanneksia 125g, jasminriisiä 0.25dl, ruokalusikallinen rypsäriä.
Vielä illemmalla: 450g keso raejuusto.
Ennen nukkumaanmenoa: 500g maitorahkaa, 3dl rasvaton jogurtti, ruokalusikallinen rypsäriä.
Tällä setillä ollaan menty jokunen kuukaus, ja vielä muutama kuukaus edessäpäin!

Lainaan itseäni.
Kirjoitanpa omista jutuistani vähän, jos se saisi Rimen (ja Minkin) silmät avautumaan. Olin hyvin pitkälti sinun tilanteessasi muutama vuosi sitten. Tein kuntopiiriä kuudesti viikossa ja aina kuntopiirin jälkeen lenkin. Lenkki meni usein kävellen, koska ei jaksanut juosta. Söin aivan säälittävän vähän. Valitettavasti pystyin kestämään mättöpäivien mielihalutkin, joten olin pahimmillani mitoissa 175/59. Siltä ajalta ei voi nykyisin katsoa kuvia ilman pahaa oloa. Yhtenä jouluna annoin itselleni luvan herkutella, koska olin sitä varten oikein kiristellyt aiemmin. Söinkin erittäin hyvin, paljon suklaata ja kakkuja jne. Sama jatkui seuraavana päivänä, ja sitä seuraavana. Huomasin, etten heti turvonnutkaan muodottomaksi läskiksi ja olo oli noin 10 kertaa energisempi ja hyväntuulisempi. Siitä lähti pikku hiljaa ymmärrys, että ihmisen on syötävä, etenkin treenaavan kaverin. Nyt olen mitoissa 175/77, eikä siinä ole fläsää nimeksikään. Elämä on paljon parempaa kuin tuohon aikaan.

Ala hyvä ihminen syömään kunnolla. Sikaile vaikka koko ensi viikko ja ihmettele viikon lopussa, kuinka hyvä olo sinulla on. Itsensä pystyy tappamaan olemalla syömättä.
Toivottavasti tästä on jotain apua. Sinulla on todella vittumainen ongelma, mutta sen voi voittaa! Oikeasti suosittelen useamman päivän pituista reipasta syömistä; leivo vaikka makeita herkkuja ja syö suklaata, jäätelöä ja hyvää ruokaa. Se oli minulle se herätys. Peilistä ei katsonut läski hyvinsyömisen jälkeenkään. Toki toipuminen on paljon pidempi prosessi, mutta siitä se lähti minulla liikkeelle.

Ota vaikka yksityisviestillä yhteyttä, jos siltä tuntuu. Syö.

Kiitos Hönkäne. Olen menossa pääsiäiseksi kotiin ja ajattelin sanoa äiteelle että ostaa kaikkea mun suurimpia herkkuja, nii en voi kieltäytyä. Karu herätys todellisuuteen,mikä tapahtu paripäivää sitten, autto tajuamaan että syömisissä on jotain pahasti vialla. Suututtaa kun ajattelee että nyt sitä menee kouluruokailuun ja syö hyvin, nii sit kumminki valuu ohi. Sit toinen puoli aivoista hakkaa seiniä turhautumisesta ja toinen tuulettaa ku voitto tuli kotiin.
Yksin asuminen ja kaverittomuus edesauttaa tätä. Ei tarvi kellekkää selitellä miksi jääkaapissa on vain maitopurkki, miksi ei käy koulussa syömässä ja miksi sitä harrastaa aivan sairasta liikuntaa.

Tän päivän syömiset: 2 mandariinia, 1dl mannapuuroa ja leipä ilman päällisiä.

Ote päivän ruokailusta:

Aamupala: Puuroa 1,5dl ja ruisleivän puolikas kahdella juustosiivulla

Kouluruoka: Härkähöystöä ja pottua niin paljon kuin jaksaa syödä + salaatti

Illallinen: 300g Kanan filesuikaleita (marinoitu), sekä puolikas makaroni pussi

Välipala: Fast Whey 80 (aspartaamiton) 1dl

Iltapala: 250g rahkaa, jäävuorisalaattia, mustikoita, kourallinen goji -marjoja, maitoa ja 2 banaania blenderiin. Tsur tsur nam nam

Mitä mieltä päiväravinnosta?

Mitkähän on tavoitteet?
Nopealla vilkaisulla kehottaisin lisäämään öljyjä mukaan ruokavalioon. Tai vaihtoehtoisesti jotain muuta tuotetta mistä saat myös hyviä rasvoja.

eilen:

08:00 aamupala: 1dl kaurahiutaleita, jumalaton voisilmä, ehrmann 250g, banaani, 2dl valio rasvaton jogurtti, 2-2,5dl maitoplus, 2 kuppia vihreää teetä, vitamiinit yms.
11:40 päivällinen: kouluruoka=lautanen täyteen salaattia(mukaan myös koulun salaattikastikeet tottakai), pottuja, paljon kohuttuja einespullia niin, että pullia, salaattia ja pottuja löytyy täytön jälkeen myös tarjottimelta koska lautasen tila loppuu kesken, näkkäri runsaasti voideltuna, 4-5dl valio rasvaton laktoositon maito
15:30 välipala: 2 viipaletta vaasan ruispalat runsaasti voideltuna, päällä 3 siivua kalkkunaa ja pari siivua juustoa, kasa suolakurkkuja ja runsaasti rucolaa, 250g raejuustoa, 2dl maitoplus, 2 kuppia vihreää teetä
19:00 illallinen: kinkkukiusaus äidin tapaan, suuri lautanen täyteen kiusausta (väh. 5cm korkealle itse lautasesta nouseva kasa) ja fetasalaattia, päälle n. 100-150g raejuustoa ja 5-10g oliiviöljyä, pari näkkäriä runsaasti voideltuna samanlaisine päällisineen kuin välipalalla, tosin ilman suolakurkkuja ja rucolaa, 2dl maitoplus, 2 kuppia vihreää teetä
23:00 iltapala: ehrmann 250g, banaani, runsas puolitoista kourallista mysliä, 2dl valio rasvaton jugurtti, 2dl maitoplus, 2 kuppia vihreää teetä (ai mitenniin ei nopeita hiilihydraatteja illalla? :rolleyes:)

oheen tulee kiskottua lisää vihreää teetä aterioiden välillä sekä 3-5l vettä

vastaavalla ruokavaliolla on lokakuusta noustu 60kg->73kg, melko vähillä ylimääräisillä, en ainakaan itse koe tarvetta dieetille!

ruokamäärät nousevat itsekseen painonnousun mukana, pääasiassa kasvavat päivällisen ja illallisen ateriakoot

mielipiteitä tarjolla, suuntaan tai toiseen, tavoitteena kasvaa vielä pari kiloa, jonka jälkeen voisi tasapainoilla siinä?

Läskejä poltellessa... Päivän ainut ateria, 24h paaston jälkeen

Paistijauheliha 400g
Vaalea tonnikala 1 prk
Pikkuporkkanat 200g
Pakastekukkakaali ~150g
Ananas 300g
Kananmuna koko L 3kpl
Kurkku+tomaatti

Liitteet

• P1070320.JPG
    P1070320.JPG
    309,4 KB · Katsottu: 400
Aamiainen klo 6-7
Pikapuuro, kaura kuitu 80g
Rasvaton maito 3dl
Ruisleipä, juustolla/meetvursti

Lounas klo 11-12
Kouluruoka, maitoa muutama lasillinen

Välipala klo 16-17
Muroja 60g
Rasvaton maito 3dl
Tonnikalapurkki 150g

Illallinen klo 19-20
Makaronia 150g
Jauhelihaa 300g
Rasvaton maito 3dl
Ruisleipä, päällisillä

Iltapala klo 21
Raejuustopurkki 200g
Tonnikalapurkki 150g
Rasvaton maito 3dl

Miltähän tämä mahtaa kuulostaa? Jos oikein kulutukseni laskin, niin se on 2500kcal luokkaa. Treenipäivinä ilmeisesti lähemmäs 3000. Mennäänkö ihan metsään?

Postasen tän nyt tännekin.

Tuntuu että olen hiukan ulapalla pöperöiden kanssa. Olen nyt koko kevään suhteellisen rankalla tahdilla treenannut(välillä ehkä turhankin rankalla) ja valmistautunut tuleviin liikunnan alan pääsykokeisiin. Tällähetkellä on jotenkin hiukan väsymystä ja palautumisen hidastumista havaittavissa. Olen siis pitänyt keskimäärin 7 päivänä viikossa ohjelmassa jotain treeniä(yleensä 2 kertaa päivässä) koostuen 5Xsali(kaksijakoinen, teen yhden kerran kokokroppana), 4xspinning, 2-3xjuoksua tms.airobista treeniä (30-60min) ja siihen vielä kekivartalotreeniä ja mahdollisesti 1-2xbodypump/nyrkeily/tanssitunti tms. Tohon ei siis sisällä mitään ns. arkiliikuntaa jota tulee myös päivittäin pyöräilyn ja kävelyn muodossa lähemmäs 2 tuntia.

Kuulun tähän melko kevyiden tyyppien kategoriaan, punttitreeniä on takana nyt n. 2 vuotta ja olen saanut sen myötä massaa takaisin usean vuoden anoreksian runtelemaan kroppaani. Nyt koitan sitten ylläpitää ja mielelläni myös tietenkin lisätä tätä lihaksen määrää. Tällähetkellä on mitat n. 167cm/55kg joka on siis parinvuoden takaiseen 46kg lähtötilanteeseen ihan kohtuullinen saavutus.

Eli olen miettinyt että voisko syömisen ja liikunnan suhteessa olla nyt jotain pielessä. Tai sit tarveis vaaan pitää joku lepopäivä viikossa?
Tässä on aika perus sapuskat:

Aamu:
2xReal-siivua+2siivua tofua, seitania ja soijajogurttilevitettä(soijajogurttia+oluthiivahiutaleita),salladia,kurkkua,tomskua ja paprikaa,herkkusieniä yms.kasveja
125g maustamatonta soijajogurttia+½dl silkentofua,n.1dl marjoja. Joskus olen noiden lisäksi syönyt vielä kauralese-vehnälesepuuroa pari kulhollista sokerittoman mehukeiton ja soijamaidon kera+1rkl soijalesitiiniä. Vitamiinit,magnesium,kalsium,MSM ja EPA/DHA-omegakapselit.

----> Salille/spinning/juoksu

Välipala:
Hedelmä/urheilujuomana Gatoradea jos verensokerit meinaa laskea(tyypin 1.Diabetes..) Jos salilla niin palkkari 30g soija-90 ja hedelmä.

Lounas:Salladi(tomaattia,kurkkua,erilaisia vihreitä lehtiä,parsakaalta, porkkanaa, basilikaa yms.) ja siihen sitten n.100g tofua, n 1dl soijasuikaleita, muutama rkl papusekoitusta ja siivu seitania. Hedelmä. Olen sitten koittanut välillä muistaa ottaa tän yhteydessä 1 rkl kp.pellava/hamppuöljyä tai n.½ avokadon.

Välipala: (Hedelmä) n.1dl silkentofua ja sokeritonta mehukeittoa(olen koittanut keksiä jotain prodepitoista juttua tähän pelkkien hedelmien seuraksi)

-----> yleensä päivän toinen treeni (salilla tai sitten jotain muita noista edellä mainituista)
Treenin jälkeen(jos ei sali):Hedelmä ja pari kourallista kuivattuja soijapapuja

Iltapala: Sama kuin aamupala, tosin hiukan enemmillä prodeilla. yllensä syön tässä sitä kauralesepuuroa(n.1-1½dl kaura+vehnäleseitä)+1rkl hamppuöljyä vakiona.

Välillä on tuntunut et meinaa vähän hyytyä treeneissä, olisko jotain ehdotuksia? Rasvaa vois varmaan vähän lisätä?

Tota proden määrää olen koittanut kasvattaa mm. noilla välipaloilla, mutta edelleen hiukan mietityttää et mahtaako tulla tarpeeksi. Noita soijauotteita tulee syötyä paljon, koska olen kasvissyöjä, mutta esim. soijarouhe tuppaa laittamaan vatsaa hiukan sekaisin joten käytän mielummin tofua,soijasuikaleita,maitoja ja jogurtteja+soijapapuja.

Onneksi olkoon, sinulla on edelleen anoreksia. Pakonomaista päivittäistä liikuntaa ja naurettavan vähää syömistä. Eiko punttimimmien puolella jo kehotettu syömään enemmän ja syömään rasvaa. Eikö väsymys ja treeneistä palaumisen hidastuminen kerro mitään? Syö muuta kuin välipaloja (lounas on treeneihisin verraten välipala edelleen). RAVINTOA (ei pelkästää sitä proteiinia) ei tule riittävästi. Miksi olet vegaani? Eettiset syytä tai syömishäiriön syytä? Onko järkeä syömishäiriötaustalla rajoittaa muilla kuin eettisillä syillä ravitsemusta. Jos tietenkin olet lapsesta saakka vegaaniruokavaliolla kasvanut nahkaa käyttämätön luonnonlapsi ymmärtäisin.

Mulla on tosiaan nyt ollut aika stressaava elämäntilanne johtuen opiskelupaikkaan ja pääsykokeisiin liittyvästä preppauksesta. Mulla se tuppaa heijastumaan ruokahalun vähenemiseen, mutta olen pyrkinyt pitämäänhuolta et söisin suht säännöllisellä rytmillä ja kaikkea rasvoista prodeihin. Aikasemmin mulla on ollut ihan käsittämätön kauhu just rasvaa kohtaan, mutta nykyään tosiaan syön noita avokadoja,siemeniä ja kp.öljyjä+täysrasvaisia soijatuotteita,lesitiiniä yms. mutta tosiaan noissa määrissä on vielä epävarmuutta- mikä tosiaan tulikin varmaan ilmi tosta yllämainitusta. Kokonaisuudessaan mun varsinainen sh-hoito on loppunut jo parivuotta sitten(ei kestänyt kauaa, lähinnä psykologinen ja kliinisen lääketieteellinen tuki prosessi), mutta tiedostan et mulla on edelleen etenkin stressi tilanteissa taipumusta noiden sapuskojen laiminlyöntiin/ruokahalun vähenmiseen.

Tosta veganismista senverran et olen tosiaan ollut kasvissyöjä n.12 vuotta josta vegaani yli 10 vuotta- ennen SH:ta, sen aikana(hyvin niukalla ja näin ollen epäterveellä vegaaniravinnolla) ja myöskin kuntoutunut ko.riesasta vegaaniravinnolla lääkärien ohjauksessa. Mun perusteet on aina olleet- ja on edelleen erittäin vahvasti eettiset ja ekologiset, mikä heijastuu myös mun muuhun elämään todella vahvasti. Tämän takia esim. mun SH-hoidon aikana ei kyseenalaistettu mun ruokavalion syytä vaan kuntoutus toteutettiin mun ruokavailon puitteissa.

Tiedän (ikäväkyllä) et on useita ihmisiä jotka siirtyy kasvissyöjiksi tai vegaaneiksi tai jopa raakaravinnolla eläviksi "aurinkoenergialla" käyviksi vain sairaanloisen laihuuden tavoittelun osana, mut mun motiivit ei ole alunperinkään perustuneet syömisen rajoittamiseen veganismin puitteissa. Varsinaisen SH:n syyt löytyvät mun muista pitkäaikais-sairauksista ja henk.koht.elämästä. Sairauden ollessa päällä en esim. uskaltanut syödä mitään kasvirasvoja,siemeniä,soijakermoja,viljoja tms.energiapitoisia kasvisruokia. Eli olin ollut ennen SH:ta usean vuoden terve kasvissyöjä ja terve vegaani ja sitten homma luisui tolle tasolle- onneksi olen taas päässyt sieltä itseni pikkuhiljaa ylöspäin hilaamaan.

Pää nyt tuntuu kestävän muutokset hitaammin kuin kroppa, mutta parissa vuodessa saavutettu +10 kg on mulle jo aika hyvä alku. Ohessa on tietenkin edelleen välillä noita stressinlaukaisemia ahdistuksia, mut homman oliskin tarkoitus edelleen järkevöityä. SIksi tännekin kirjoitan vaikka tiedän et nää entisten ja nykyisten ruokavammasten postaukset varmasti monia haukotuttaa ja ärsyttää. Olen kuitenkin ottanut linjaksi et otan ohjeista opiksi ja tosta sun postauksesta sitten sain vahvistusta monille tämänhetken epäilyksille. Sunnuntain aionkin jatkossa pitää lepopäivänä ja tässä nyt sitten elilisen päivän ruokailtut:

Aamu:puuroa (1½dl hiutaleita),2 real siivua,4 reilua siivua tofua,seitania,oluthiivahiutaleita,2rkl tahinia,rehuja,soijajogurttia 125g+1dl silkentofua ja marjoja, sokeritonta mehukeittoa 2dl,soijamaitoa2dl,1rkl kp.pellavaöljy,1rkl.soijalesitiini. Vitskust,magnesium,MSM,2 omegakapselia

---salilla 1½h (30 min lämmittely crossarilla rauhalliseen tahtiin ja rinta,olkapää ja hauistreeni)----
VP: palkkari 30g soija-90+banaani, pari kourallista kuivattuja soijapapuja

Lounas: 2 täysjyvätortillalättyä- välissä chili con soija(papuja,soijarouhetta ja tofua chilikastikkeessa), guacamolea n.1dl,salladia reilusti, omena

VP: n.1½dl silkentofua+sokeriton mehukeitto, hedelmä

Päivällinen: Iso lautasellinen hernesoppaa, jossa soijarouhetta ja lisänä vielä lautaselle n.100g tofua, salladia ja 1 ruisleipä jolla 2 rkl tahinia, omena

Iltapala: sama kuin aamupala, ilman noita vitamiineja ja öljyä.

Yömyssy: Nutri+ soijaprode minttusuklaa 30g +2 rkl soijalesitiiniä

Onko yhtään parempi? Treeni kulki ihan hyvin ja illalla oli hyvinkin kylläinen olo.

Punttimimmien puoleltahan sellainen ketju löytyy, sinne postia vaan.

Sori, ei ollut tarkoitukseni aiheuttaa ärtymystä tai kiukutusta. Tänne postasin sen takia että haluaisin ihan perustason kommenttia syömisistäni enkä siis erityisesti ongelmasyöjälle tarkoitettua informaatiota. Tavoitteeni on kuitenkin pitkällä ajalla ollut ja on edelleen kokonaisvaltainen jaksaminen ja hyvä olo, siihen kuuluu täekeänä osana treenaaminen ja sen sujuminen. SIksi olenkin tyytyväinen jos saan palautetta konkreettisella tasolla asioista joita voisin muuttaa tai lisätä tankkauksen osalla.

Mut nyt siis olen tänään aamulla ja eilen syönyt reilusti enmmän. Eilen illalla oli aika ähky olo, mutta kai tohon pikkuhiljaa tottuu. Toi prodedrinksu tuntuu uppoavan aika hyvin ennen nukkumaanmenoa ja siihen sitten lesitiinillä olen koittanut niitä rasvoja lisätä. Ja tänään siis lepopäivä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom