Mitä söit tänään/eilen? Kysymykset päivittäisestä ruokavaliosta tänne!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
27.11

Aamupala
50g kaurapuuro
2 ruisleipää
100g raejuusto
250g rahka + omenaa

Lounas
150g riisi + 1 tl öljyä
100g jauheliha
50g lihapyörykkä
paprikaa

Välipala
60g kaurapuuro
250g rahka + omenaa
1 ruisleipä
100g tonnikala
kurkkua ja tomaattia

Päivällinen
100g riisi + 2 tl öljyä
110g jauheliha
60g lihapyörykkä
2 ruisleipää
1 kananmuna
paprikaa

Iltapala
3 kananmunaa
250g rahka + 1 tl öljyä
100g raejuusto
paprikaa

0.2 kg lisää painoa.

Kun aika harvoin syön nuo molemmat ruuat. Miten sillätavalla et treeni päivälle se liha (jota muuten ei paljoa tule kun laskee). Rasvan lisääminen on jotain mitä vierastan, liikun kumminkin sen verta vähän et vatsanseudulle ne sujahtas.
Kuiva iho on todellakin, mutta sille ei voi oikee mitää. Auttas jos ostas kunnon rasvan, mut nyt mennään sillä mikä on halvinta.

Mie en ole tehnyt päivääkää töitä. Täl hetkellä mun aika ei tosiaan riitäis siihen. Olen tyhmä niin joudun lukemaan todella paljon, et pärjään koulussa, varsinki nyt kun yliopisto alko. Opintolainaa en uskalla ottaa, työn saanti tulee olemaan kiventakana nii mites sit takas maksetaan.

eli siis pidän viilin ja yritän ainakin tuoda lihaa ruokavalioon tuon makaroonin ja riisin tilalle. Auttasko maidon vaihtaminen kevytmaitoon mitään? (taitaa muuten olla hieman halvempaakin jos oikeen muistan)

Kyllähän tuo on aika järkyttävä tilanne sulla. Ja ei päivääkään töitä??? Mitä helvettiä? Hommaa joku osa-aikainen työ, ei se oo paljon jos vaikka 10-20 tuntia viikossa tekee töitä iltaisin tai viikonloppuisin. Totuushan on se, että tuo sun ruokavalio on aivan järkyttävän huono. Ootko muuten mies vai nainen? Onko sulla jotain tavoitteita urheilumielessä? Tai edes oman terveyden kannalta?

Proteiinia, rasvaa ja ylipäätään energiaa tuo ruokavalio huutaa, ja siinä ei kyllä mikään rasvan karttaminen ole oikea tapa. Sitä paitsi näytät luulevan että syöty rasva kertyy läskiksi sun kroppaan? Asiahan ei niin ole, vaan kokonaiskalorit ennemminkin ratkaisee, ja lisäksi sanoisin että tämä sun nykyinen ruokavalio muuttaa sun kehonkoostumusta negatiiviseen suuntaan enemmän kuin runsas rasva- ja proteiinipitoinen ruokavalio. Äläkä nyt missään nimessä vaihda kevytmaitoa rasvattomaan, vaan ennemmin vaikka täysmaitoon.

Sitä paitsi näytät luulevan että syöty rasva kertyy läskiksi sun kroppaan? Asiahan ei niin ole...
Niinpä. Jos luulet että rasvan vähentäminen ruokavaliosta vähentää automaattisesti kehon rasvoja niin silloin kyllä mennään mettään ja kankku edellä.

Sitähän tämä nyky yhteiskunta tuppaa olemaan, että suositaan rasvottomia tuotteita, kun pelätään rasvaa niin maan perkeleesti, mutta ei tajuta että useihin rasvattomiin tuotteihin on sitten lisätty sokeria. Tosin maitorahkassa ja maidossa on sitä maitosokeria, mutta moniin muihin tuotteisin sokeria on tungettu. Sitäpaitsi rasva on ihmiselle välttämätöntä. Sokeri ym. paska taas ei.

Lepopäivän kunniaksi söin ravintola-annoksen nepalilaista ruokaa naan-leipineen ja riiseineen. Päälle vielä neljä palaa suklaata. Kyllä nyt ahistaa. On se hyvä että kohta taas on maanantai.

Elikkä tämmöstä söin sitten tänään:

8.30 - 5dl elovena kaurahiutaleita (<-- noista puuro), ruisleipä (missä levitteet ja juusto), n.300g rahkaa
9.30 - reenin aikana lipiti jotain pro fx (?) juomaa (500ml, 30g proteinia)
11.30 - makaronia lautanen täyteen, n.18 lihapullaa (:D), 200g raejuustoa, n. 8dl äidin tekemää mustaherukkamehua, 3kpl ruisleipää levitteineen, porkkanaraastetta
12.30 - 3/4 dl heraproteinijauhetta sekoitettu 3 ruokalusikalliseen kaakaojauheeseen, ja 4dl maitoa
16.00 - 300g rahkaa, omena
ja tuossa 20.00 olis tarkotus syödä 3dl puuroa, 3kpl ruisleipää, 300g rahkaa, äidin tekemää mehua, ja jos vielä jotain kyytipojaks ottas. Ja ton bb:n finaalin jälkeen jos jotain täyttävää ennen nukkumista sais kurkusta alas :rock:

Kyllähän tuo on aika järkyttävä tilanne sulla. Ja ei päivääkään töitä??? Mitä helvettiä? Hommaa joku osa-aikainen työ, ei se oo paljon jos vaikka 10-20 tuntia viikossa tekee töitä iltaisin tai viikonloppuisin. Totuushan on se, että tuo sun ruokavalio on aivan järkyttävän huono. Ootko muuten mies vai nainen? Onko sulla jotain tavoitteita urheilumielessä? Tai edes oman terveyden kannalta?

Proteiinia, rasvaa ja ylipäätään energiaa tuo ruokavalio huutaa, ja siinä ei kyllä mikään rasvan karttaminen ole oikea tapa. Sitä paitsi näytät luulevan että syöty rasva kertyy läskiksi sun kroppaan? Asiahan ei niin ole, vaan kokonaiskalorit ennemminkin ratkaisee, ja lisäksi sanoisin että tämä sun nykyinen ruokavalio muuttaa sun kehonkoostumusta negatiiviseen suuntaan enemmän kuin runsas rasva- ja proteiinipitoinen ruokavalio. Äläkä nyt missään nimessä vaihda kevytmaitoa rasvattomaan, vaan ennemmin vaikka täysmaitoon.
Onko se jotenki outoa jos en oo töissä ollu? Koko elämäni vaan opiskellu. Aika ei todellakaan riitä työhön. Kaikki illat ja viikonloput menee siihen et opiskelee ja tekee koulujuttuja. Tavatteita ei kauheesti ole, liikuntaa pitäs yrittää lisätä ja kuntoa parantaa. Terveyden kannalta yritän saada takas sen mitä oli joskus ennen.

Ruokavalio on aina ollu ongelma. varsinki ku joutuu ite pitään huolta syömisestä nii menny sitten tähän. Täysmaitoa ei taida saada hylana? Yritän todellakin muuttaa tuota ruokavaliota, mutta rahalliset rajotukset tulee eteen. Eli siis pitäs tuoda rasvoja? (ajatus on puistattava) ja vähentää sokereita? en tajua miten muut selvii syömisestä tai sit mie olen vaan poikkkeuksellisen tyhmä.

Ja joku kysy maidosta, nii voin mie veteenki siirtyä, jos se mitään auttaa.

No on se mun mielestä aika outoa. Itsellänikin on ihan helvetisti töitä koulussa (oikis + business school), mutta silti pystyn tekemään iltoja/öitä baarissa. 2 vuoroa viikossa tuo minimipalkalla n. 80 puntaa per viikko ja sillä syön hyvin ja terveellisesti. Aika riittää hyvin, vaikka päälle tulevat vielä harrastukset, kaverit ja poikaystävä. IMO mikäli kaikki illat menevät opiskeluun, on opiskelutekniikassa hiomista. Tai sit mä olen vaan tosi lusmu koulun suhteen (tai superälykäs :D).

Mä olen vähän hifistelijä ruokavalion suhteen ja pidän tosi tärkeänä sitä, että mulla on varaa syödä terveellisesti. En käytä paljon rahaa ruokaan, mutta syön silti monipuolisesti ja terveellisesti (kasviksia ja lihaa lähinnä). Ei se ole mitään rakettitiedettä :)

Eli siis pitäs tuoda rasvoja? (ajatus on puistattava) ja vähentää sokereita? en tajua miten muut selvii syömisestä tai sit mie olen vaan poikkkeuksellisen tyhmä.

Miksi se ajatus on niin puistattava? Luuletko oikeasti, että jos syöt vaikka ruokalusikallisen oliiviöljyä, se näkyy heti vyötäröllä? Voin kertoa, ettei homma toimi niin. Aivot tarvitsevat rasvaa toimiakseen, koko kroppa tarvitsee rasvaa. Sitä pelätään lähinnä pitkään jatkuneen propagandan vuoksi (rasva lihottaa! rasva on pahaksi elimistölle! Tukkii verisuonet! jne jne).

Onko se jotenki outoa jos en oo töissä ollu? Koko elämäni vaan opiskellu. Aika ei todellakaan riitä työhön. Kaikki illat ja viikonloput menee siihen et opiskelee ja tekee koulujuttuja. Tavatteita ei kauheesti ole, liikuntaa pitäs yrittää lisätä ja kuntoa parantaa. Terveyden kannalta yritän saada takas sen mitä oli joskus ennen.

Ruokavalio on aina ollu ongelma. varsinki ku joutuu ite pitään huolta syömisestä nii menny sitten tähän. Täysmaitoa ei taida saada hylana? Yritän todellakin muuttaa tuota ruokavaliota, mutta rahalliset rajotukset tulee eteen. Eli siis pitäs tuoda rasvoja? (ajatus on puistattava) ja vähentää sokereita? en tajua miten muut selvii syömisestä tai sit mie olen vaan poikkkeuksellisen tyhmä.

Ja joku kysy maidosta, nii voin mie veteenki siirtyä, jos se mitään auttaa.

Kyllä se on mun mielestä jossain määrin outoa, jos ei yhtään töitä oo tuohon vaiheeseen vielä tehnyt. Joka tapauksessa taitaa käydä niin, että elämän realiteetit tulevat väkisin eteen, ja joudut joko menemään töihin tai ottamaan sitä opintolainaa. Ite selvisin opiskeluajasta ilman suurempia rahaongelmia sillä, että olin ennen opiskelua töissä reilun vuoden ja sitten joka kesä opiskelun aikana tein töitä ku hullu tunteja laskematta +jonkin verran ilta/viikonlopputöitä. Rahaa menee meidän kahden hengen taloudessa ruokaan varmaan satanen viikossa ja oman osuuteni olen aina hoitanut tuosta opiskeluaikanakin.

Karu totuus on se, että pelkällä opintotuella ei kukaan elä ja syö terveellisesti ja tarpeeksi jos asuminen ja muukin pitää kustantaa. Kyllä se aivan käsittämättömän pieni ruokabudjetti syö enemmän elämänlaatua ku se työnteko, ja veikkaanpa että tuommosella meiningillä, mikä nyt on meneillään, on terveyskin siinä ja siinä ja luulenpa että noin surkea ruokavalio vaikuttaa hyvinvointiin jo niin paljon että oppiminenkin kärsii.

Eipä opiskelijalla ole kun just noi kaksvaihtoehtoa. Painaa osa-aikasta ilta-tai vloppuduunia ja/tai ottaa lainaa. Nillä sitten maksella sitä ruokaa, muuten on aika kituuttamista koko meininki. Tosin niillä jotka painaa duunia koulun ohella on reilusti enempi poissaoloja koulusta ja muutenkin aivan helvetin väsynyttä jengiä jos pitkää päivää tekee. Yleensä jos työ ja koulu vie valtaosan ajasta niin harrastukset on aika vähissä. Ainakin fyysiset. Aika ja jaksaminen kun on aika rajallista. Eri kouluissa noi duunimäräät on todellakin vaihtelevia joten koulu ja koulu ei välttis oo sama asia työmäärän osalta.

Kun aika harvoin syön nuo molemmat ruuat. Miten sillätavalla et treeni päivälle se liha (jota muuten ei paljoa tule kun laskee). Rasvan lisääminen on jotain mitä vierastan, liikun kumminkin sen verta vähän et vatsanseudulle ne sujahtas.
Kuiva iho on todellakin, mutta sille ei voi oikee mitää. Auttas jos ostas kunnon rasvan, mut nyt mennään sillä mikä on halvinta.

Mie en ole tehnyt päivääkää töitä. Täl hetkellä mun aika ei tosiaan riitäis siihen. Olen tyhmä niin joudun lukemaan todella paljon, et pärjään koulussa, varsinki nyt kun yliopisto alko. Opintolainaa en uskalla ottaa, työn saanti tulee olemaan kiventakana nii mites sit takas maksetaan.

eli siis pidän viilin ja yritän ainakin tuoda lihaa ruokavalioon tuon makaroonin ja riisin tilalle. Auttasko maidon vaihtaminen kevytmaitoon mitään? (taitaa muuten olla hieman halvempaakin jos oikeen muistan)

Kyllä pitää vähän olla tulevaisuudenuskoa. Mitä järkeä sitä on opiskellakaan, jos ei usko, että töitä löytyy siltä alalta. Jos edes muutaman päivän kuukaudessa vaikka lapioi paskaa, niin se on iso raha opiskelijalle ja kasvattaa itseluottamusta ja motivaatiota opiskella. Kaikki työkokemus on tärkeätä.

Ja jos on laktoosi-intoleranssia, tulee halvemmaksi juoda normimaitoa (punaista) ja syödä laktaasi-tabletteja.

Tosin niillä jotka painaa duunia koulun ohella on reilusti enempi poissaoloja koulusta ja muutenkin aivan helvetin väsynyttä jengiä jos pitkää päivää tekee. Yleensä jos työ ja koulu vie valtaosan ajasta niin harrastukset on aika vähissä. Ainakin fyysiset. Aika ja jaksaminen kun on aika rajallista. Eri kouluissa noi duunimäräät on todellakin vaihtelevia joten koulu ja koulu ei välttis oo sama asia työmäärän osalta.

Bullshit. Mulla ei ainakaan ole yhtään sen enempää poissaoloja kuin muillakaan. Ja ne poissaolot jotka mulla on, ovat aina johtuneet ihan muista syistä kuin duuni (darra, laiskuus, "parempaa" tekemistä). Enkä myöskään kuulu siihen "väsyneeseen jengiin", pikemminkin päinvastoin! 10-20h viikossa riittää hyvin opintotuen lisänä eikä tarvitse lainaa. Koulu täällä on vaativaa ja perusoletuksena on, että pitäisi saada koko ajan huippuarvosanoja. Olen pystynyt tekemään sen tähän asti kaikesta aikaa vievästä oheistoiminnasta huolimatta :) Se on ihan jokaisesta itsestään kiinni, miten järjestää asiansa. 24h vuorokaudessa riittää tosi pitkälle, mikäli oikeasti haluaa.

Jotta ei menisi ihan offtopiciksi, voisin laittaa vaikka tämän päivän syömiset:

Aamu
Muutama kuppi teetä, jokaisessa vähän maitoa (luomu täysmaito)

Lounas
Purkki tonnikalaa
Paljon vihreää salaattia
Kurkkua
Tomaattia
Keitettyä parsakaalia
Paistettua porkkanaa (paistettu öljyssä)
Valkosipulimajoneesia

Illallinen
Kanafile (uunissa), päällä runsaasti juustoraastetta (täysrasvainen cheddar)
Paistettuja sekavihanneksia
Keitettyjä mungopavun ituja
Valkosipulimajoneesia

Päivän mittaan paljon teetä (välillä maidolla, välillä ilman ja hunajalla) ja 1 kuppi minttusuklaakaakaota (:jahas:)

En tehnyt juuri mitään fyysistä rasitusta vaativaa, opiskelin koko päivän.

Aamupala:
5g BCAA
10g Glutamiini
10g Luomu kylmäpuristettu auringonkukkaöljy
50g Kaurahiutale
100g Raejuusto
100g Banani
100g Sokeroimaton mehukeitto
Vitskut ja omega 3x3

Välipala 1:
50g Tomaatti
50g Kurkku
80g Keittokinkku
100g Ruisleipä
120g Omena
300g Luomu maito, kevyt

Treenilaturi:
5g BCAA
10g Glutamiini
20g Malto
20g Heraisolaatti
25g MASS Pump

Treenin aikana:
10g Malto
20g EAA+

Treenin jälkeen:
3g Beta-alaniini
5g BCAA
10g Glutamiini
40g Heraisolaatti
50g Malto

Päivällinen:
30g Ketsuppi
50g Tumma pasta
100g Paistijauheliha
150g Vihannessekoitus
Vitskut ja omega 3x3

Välipala:
30g Heraisolaatti
60g Kaurakeksi

Päivällinen 2:
10g Spice Up! -chilitahna
20g Luomu kylmäpuristettu oliiviöljy
50g Riisi
100g Broilerinfileesuikale
150g Vihannessekoitus

Iltapala:
100g Sokeroimaton mehukeitto
100g Mansikka
100g Mustikka
125g Activia, kevyt
150g Maitorahka
Vitskut ja omega 3x3

Sumppia lisäksi sinne tänne aina päivän mittaan, pienenä lipsahduksena söin vahingossa kaksi pientä rasiallista Läkerol -pastilleja. Vitskut tarkoittaa siis Animal Pakkia, D, C, E ja monivitamiinit, Alphalipoiinihappoa, Valmariinia, sinkkiä ja magnesiumia. Tietyt vitamiinit, mineraalit ja hivenaineet tietenkin tiettyihin kohtiin päivää sijoiteltu.

Bullshit. Mulla ei ainakaan ole yhtään sen enempää poissaoloja kuin muillakaan. Ja ne poissaolot jotka mulla on, ovat aina johtuneet ihan muista syistä kuin duuni (darra, laiskuus, "parempaa" tekemistä). Enkä myöskään kuulu siihen "väsyneeseen jengiin", pikemminkin päinvastoin! 10-20h viikossa riittää hyvin opintotuen lisänä eikä tarvitse lainaa. Koulu täällä on vaativaa ja perusoletuksena on, että pitäisi saada koko ajan huippuarvosanoja. Olen pystynyt tekemään sen tähän asti kaikesta aikaa vievästä oheistoiminnasta huolimatta :) Se on ihan jokaisesta itsestään kiinni, miten järjestää asiansa. 24h vuorokaudessa riittää tosi pitkälle, mikäli oikeasti haluaa.
Näissä täytyy aina muistaa se opiskelumenestys ja muutkin tottumukset. Jos oikein muistan niin taidat olla jossain siellä 8-9 keskiarvon oppilas? Joten oot varmaan tottunu tekee duunia opiskelujen ohella koska perusasiat tulee sulle ihan luonnostaan. Mutta otappa sitten selvästi keskivertoa huonompi oppilas joka ei ole edes ajatellut mahdollisuutta tehdä työtä siinä opiskelujen ohella niin asia ei ehkä ole enää niin yksinkertainen kun hommaa duunia. Kyllä se huonompikin oppilas sinne yliopistoon pääsee mutta joutuu koko ajan tekemään työtä kuin ne paremmat oppilaat.

Siitä olen kyllä samaa mieltä että tuonkaltainen syöminen vaikuttaa jo opiskeluihin ja keskittymiseen ylipäätänsä. Eli jotain kannattaa asialle tehdä.

Quicksilver, kerrohan miten ihmeessä voi ihminen olla noin köyhä?
Olemalla opiskelija, asumalla yksiössä, käymättä töissä ja ottamatta opintolainaa. Enkä mie pidä iteeni ees köyhänä, jää mulle kuukaudessa käteen jotain 90e millä sit pärjätään.

Joku sano tosta työhommasta, niin mun kohalla se on mahdotonta. Olen sen verran huono oppimaan, että aika menee siihen opiskeluun. Kaiken päälle tarvin yössä vähintään 12h unta. Koulussa silti mie olen aina se joka nukkuu. En tarkotuksella, mut nukahdan helposti jos väsyttää.
Joku siitä töistä, niin kyllä opiskelen alaa jolla on hyvät työlisyysnäkymät, mutta on sit muita syitä miksi juuri mulle sitä työtä ei löydy.

Tää syöminen on kyllä raketti tiedettä. Mutta tän päivän syömiset, jotka on toivottavasti paremmat kuin viimeksi.

8.00 Aamupala: Viili 1% rasvaa, 0,3L kaakaota ja puuro(1,5dl kaurahiutaletta)(=liisteriä)+vitamiini
12.00 ruoka: 4 lihapullaa ja kaksi pottua, 0,2L vettä ja sämpylä
15.00 välipala: puolikasgreippi, 0,2L maitoa
20.20 iltapala: ruisleipä vain voita päällä, 0,3L maitoa

Jos sopii kysyä, niin mitkä ne niitä työnsaantia rajoittavia tekijöitä on sinun kohdalla? Opiskelet kuitenkin, jonka tarkoituksena on yleensä kuitenkin päätyä työskentelemään kyseiselle alalle.

Jos sopii kysyä, niin mitkä ne niitä työnsaantia rajoittavia tekijöitä on sinun kohdalla? Opiskelet kuitenkin, jonka tarkoituksena on yleensä kuitenkin päätyä työskentelemään kyseiselle alalle.

Synnynnäinenvika, joka on erittäin yleinen. Opiskelen sitä ainetta mitä opiskelen, koska ala kiinnostaa minua ja mua ei haittaa pienet vaikeudet.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom