Aika ujo budjetti kyllä :( Osta rypsiöljyä ja soijarouhetta vaikka? Onko maito ihan pakollista? Lihaa ruokavalioon ja vaikka Lidlistä halpaa maitorahkaa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kun aika harvoin syön nuo molemmat ruuat. Miten sillätavalla et treeni päivälle se liha (jota muuten ei paljoa tule kun laskee). Rasvan lisääminen on jotain mitä vierastan, liikun kumminkin sen verta vähän et vatsanseudulle ne sujahtas.
Kuiva iho on todellakin, mutta sille ei voi oikee mitää. Auttas jos ostas kunnon rasvan, mut nyt mennään sillä mikä on halvinta.
Mie en ole tehnyt päivääkää töitä. Täl hetkellä mun aika ei tosiaan riitäis siihen. Olen tyhmä niin joudun lukemaan todella paljon, et pärjään koulussa, varsinki nyt kun yliopisto alko. Opintolainaa en uskalla ottaa, työn saanti tulee olemaan kiventakana nii mites sit takas maksetaan.
eli siis pidän viilin ja yritän ainakin tuoda lihaa ruokavalioon tuon makaroonin ja riisin tilalle. Auttasko maidon vaihtaminen kevytmaitoon mitään? (taitaa muuten olla hieman halvempaakin jos oikeen muistan)
Niinpä. Jos luulet että rasvan vähentäminen ruokavaliosta vähentää automaattisesti kehon rasvoja niin silloin kyllä mennään mettään ja kankku edellä.Sitä paitsi näytät luulevan että syöty rasva kertyy läskiksi sun kroppaan? Asiahan ei niin ole...
Onko se jotenki outoa jos en oo töissä ollu? Koko elämäni vaan opiskellu. Aika ei todellakaan riitä työhön. Kaikki illat ja viikonloput menee siihen et opiskelee ja tekee koulujuttuja. Tavatteita ei kauheesti ole, liikuntaa pitäs yrittää lisätä ja kuntoa parantaa. Terveyden kannalta yritän saada takas sen mitä oli joskus ennen.Kyllähän tuo on aika järkyttävä tilanne sulla. Ja ei päivääkään töitä??? Mitä helvettiä? Hommaa joku osa-aikainen työ, ei se oo paljon jos vaikka 10-20 tuntia viikossa tekee töitä iltaisin tai viikonloppuisin. Totuushan on se, että tuo sun ruokavalio on aivan järkyttävän huono. Ootko muuten mies vai nainen? Onko sulla jotain tavoitteita urheilumielessä? Tai edes oman terveyden kannalta?
Proteiinia, rasvaa ja ylipäätään energiaa tuo ruokavalio huutaa, ja siinä ei kyllä mikään rasvan karttaminen ole oikea tapa. Sitä paitsi näytät luulevan että syöty rasva kertyy läskiksi sun kroppaan? Asiahan ei niin ole, vaan kokonaiskalorit ennemminkin ratkaisee, ja lisäksi sanoisin että tämä sun nykyinen ruokavalio muuttaa sun kehonkoostumusta negatiiviseen suuntaan enemmän kuin runsas rasva- ja proteiinipitoinen ruokavalio. Äläkä nyt missään nimessä vaihda kevytmaitoa rasvattomaan, vaan ennemmin vaikka täysmaitoon.
Eli siis pitäs tuoda rasvoja? (ajatus on puistattava) ja vähentää sokereita? en tajua miten muut selvii syömisestä tai sit mie olen vaan poikkkeuksellisen tyhmä.
Onko se jotenki outoa jos en oo töissä ollu? Koko elämäni vaan opiskellu. Aika ei todellakaan riitä työhön. Kaikki illat ja viikonloput menee siihen et opiskelee ja tekee koulujuttuja. Tavatteita ei kauheesti ole, liikuntaa pitäs yrittää lisätä ja kuntoa parantaa. Terveyden kannalta yritän saada takas sen mitä oli joskus ennen.
Ruokavalio on aina ollu ongelma. varsinki ku joutuu ite pitään huolta syömisestä nii menny sitten tähän. Täysmaitoa ei taida saada hylana? Yritän todellakin muuttaa tuota ruokavaliota, mutta rahalliset rajotukset tulee eteen. Eli siis pitäs tuoda rasvoja? (ajatus on puistattava) ja vähentää sokereita? en tajua miten muut selvii syömisestä tai sit mie olen vaan poikkkeuksellisen tyhmä.
Ja joku kysy maidosta, nii voin mie veteenki siirtyä, jos se mitään auttaa.
Kun aika harvoin syön nuo molemmat ruuat. Miten sillätavalla et treeni päivälle se liha (jota muuten ei paljoa tule kun laskee). Rasvan lisääminen on jotain mitä vierastan, liikun kumminkin sen verta vähän et vatsanseudulle ne sujahtas.
Kuiva iho on todellakin, mutta sille ei voi oikee mitää. Auttas jos ostas kunnon rasvan, mut nyt mennään sillä mikä on halvinta.
Mie en ole tehnyt päivääkää töitä. Täl hetkellä mun aika ei tosiaan riitäis siihen. Olen tyhmä niin joudun lukemaan todella paljon, et pärjään koulussa, varsinki nyt kun yliopisto alko. Opintolainaa en uskalla ottaa, työn saanti tulee olemaan kiventakana nii mites sit takas maksetaan.
eli siis pidän viilin ja yritän ainakin tuoda lihaa ruokavalioon tuon makaroonin ja riisin tilalle. Auttasko maidon vaihtaminen kevytmaitoon mitään? (taitaa muuten olla hieman halvempaakin jos oikeen muistan)
Tosin niillä jotka painaa duunia koulun ohella on reilusti enempi poissaoloja koulusta ja muutenkin aivan helvetin väsynyttä jengiä jos pitkää päivää tekee. Yleensä jos työ ja koulu vie valtaosan ajasta niin harrastukset on aika vähissä. Ainakin fyysiset. Aika ja jaksaminen kun on aika rajallista. Eri kouluissa noi duunimäräät on todellakin vaihtelevia joten koulu ja koulu ei välttis oo sama asia työmäärän osalta.
Näissä täytyy aina muistaa se opiskelumenestys ja muutkin tottumukset. Jos oikein muistan niin taidat olla jossain siellä 8-9 keskiarvon oppilas? Joten oot varmaan tottunu tekee duunia opiskelujen ohella koska perusasiat tulee sulle ihan luonnostaan. Mutta otappa sitten selvästi keskivertoa huonompi oppilas joka ei ole edes ajatellut mahdollisuutta tehdä työtä siinä opiskelujen ohella niin asia ei ehkä ole enää niin yksinkertainen kun hommaa duunia. Kyllä se huonompikin oppilas sinne yliopistoon pääsee mutta joutuu koko ajan tekemään työtä kuin ne paremmat oppilaat.Bullshit. Mulla ei ainakaan ole yhtään sen enempää poissaoloja kuin muillakaan. Ja ne poissaolot jotka mulla on, ovat aina johtuneet ihan muista syistä kuin duuni (darra, laiskuus, "parempaa" tekemistä). Enkä myöskään kuulu siihen "väsyneeseen jengiin", pikemminkin päinvastoin! 10-20h viikossa riittää hyvin opintotuen lisänä eikä tarvitse lainaa. Koulu täällä on vaativaa ja perusoletuksena on, että pitäisi saada koko ajan huippuarvosanoja. Olen pystynyt tekemään sen tähän asti kaikesta aikaa vievästä oheistoiminnasta huolimatta Se on ihan jokaisesta itsestään kiinni, miten järjestää asiansa. 24h vuorokaudessa riittää tosi pitkälle, mikäli oikeasti haluaa.
Olemalla opiskelija, asumalla yksiössä, käymättä töissä ja ottamatta opintolainaa. Enkä mie pidä iteeni ees köyhänä, jää mulle kuukaudessa käteen jotain 90e millä sit pärjätään.Quicksilver, kerrohan miten ihmeessä voi ihminen olla noin köyhä?
Jos sopii kysyä, niin mitkä ne niitä työnsaantia rajoittavia tekijöitä on sinun kohdalla? Opiskelet kuitenkin, jonka tarkoituksena on yleensä kuitenkin päätyä työskentelemään kyseiselle alalle.