Mitä söit tänään/eilen? Kysymykset päivittäisestä ruokavaliosta tänne!

Morjesta!

Meikäläinen on kohtuullisen uusi pakkislainen, enkä oo hirveän kauaa voimailusta ollut perehtyneenä. Nyt kuitenkin olis tarkoitus mennä 110%:lla intensiteetillä kohti parempaa fyysistä kuntoa ja nimen omaan lihasten muodossa. Peruskunto mulla on hyvä entisen painitaustan ja muun urheilutaustan myötä, mutta silkkaa lihasten kasvattelua mulla on takana vain sellaset puolisen vuotta.

Oon 185cm pitkä ja painoa mulla on 81kg. Söin tänään tälläiset satsit, olis hienoa kun joku joka asioista jotain tietää, vois kertoa mikä menee pieleen ja kuinka paljon! Tarkotus siis hommata lihasmassaa ja keskimääräinen päiväkulutus mulla on 2600kcal kieppeillä lepopäivinä, sekä 3000 kieppeillä treenipäivinä.

Klo 7.15 40g kaurahiutaleita, 250g Ehrmannia, omega3-tabletti, monivitamiinitabletti, yksi kokonainen ruisleipä, molempien puoliskojen päällä oivariinia ja kalkkunaleikettä. Kupillinen kahvia.

klo 10.45 Koulun lounas.. Broilerpasta-vuokaa lautasellinen, pikkulautanen täyteen salaattia ja tujaus oliiviöljyä päälle. Kaksi palaa ruisleipää ja kaksi lasia rasvatonta maitoa.

klo 14.00 50g Whey80 -heraproteiinia välitunnilla, kun ei mahdollisuutta syödä muuta. Pitkä koulupäivä vaatii aina välipalan.

klo 16.30 kaksi palaa ruisleipää, 250g ehrmannia, 100g raejuustoa ja 100g tonnikalaa. Ei ollut innostusta tehdä lämmintä ja vähän tukevampaa ruokaa tälle ajalle.. Olisi varmaan pitänyt?

20.00 250g ehrmannia, kuppi kahvia, omega3-tabletti.

Tarkoitus vielä 23.00 ennen nukkumaan menoa ottaa 50g Whey80-heraprotskua rypsärin kanssa yömyssyksi.

Mitä mieltä? :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tänään mennyt/tulee vielä menemään.Eikä ole missää järjestyksessä.

Mysli 100g
Rahka 500g
Riisi 250g
Porsaansuikale 200g
Kevyt jauheliha 200g
Pepsi 4dl
Appelsiini täysmehu 2dl
Palautusjuoma
Kananmunan valkuainen 3kpl
Kokonainen kananmuna 1kpl
Rypsiöljy 20g
Irtokarkki about 30g
Muutama tomaatti ja ja kurkkua.
Omegat ja vitskut.
Prodet:205g
Hh:411g
R:80
Kcal:3032

Mitäs mieltä ootte tämmösen 73 kilosen alottelijan päivittäisestä ruuansaannista mieltä, tuleeko sitä lihaa ja mihin kannattais panostaa?

2933 kcal
p 249 g 34%
h 320 g 43%
r 76 g 23%

Mitäs mieltä ootte tämmösen 73 kilosen alottelijan päivittäisestä ruuansaannista mieltä, tuleeko sitä lihaa ja mihin kannattais panostaa?

2933 kcal
p 249 g 34%
h 320 g 43%
r 76 g 23%

Proteiinia on ainakin enemmän kuin riittävästi, olettaen ettet ole 73kg täyttä kivilihaa. Rasvaa voisi olla vaikka hitusen verran enemmänkin tai hiilaria sen sijaan, mutta oikein loistava suhde tuokin! Et varmasti ole ainakaan väärään suuntaan menossa.

Kiitos palautteesta! Rasvoista iso osa on parista hampparista, kannattaisiko ottaa illalla pari lusikallista rypsäriä? Enkä ole täyttä kivilihaa mutta olen hoikka eikä vatsaa ole juuri nimeksikään.

Olen sen verran huono oppimaan, että aika menee siihen opiskeluun. Kaiken päälle tarvin yössä vähintään 12h unta. Koulussa silti mie olen aina se joka nukkuu. En tarkotuksella, mut nukahdan helposti jos väsyttää.
Joku siitä töistä, niin kyllä opiskelen alaa jolla on hyvät työlisyysnäkymät, mutta on sit muita syitä miksi juuri mulle sitä työtä ei löydy.

Opiskelu tavoissa muuttamista?
Vähemmän nukkumista?
Ja eikös kaikissa töissä "povata" aina hyviä "työllisyysnäkymiä"?

Opiskelu tavoissa muuttamista?
Vähemmän nukkumista?
Ja eikös kaikissa töissä "povata" aina hyviä "työllisyysnäkymiä"?
Sitä kun on tyhmä nii ei siinä auta vaikka miten opiskelis. Oppimisvaikeuksien takia on käyty ammattilaisen kans läpi miten pitäs opiskella ja todettu että ei ne mulla toimi. Sitä ei kaikki vaan tajua kerrasta. Jos vähentäsin nukkumista, nii sit nukuttas koulussa vielä enemmän. Ja mikä pahinta, nukahtas silloon ku ei oo suunnitellu ja sit saattas vierähtää nukkuessa koko vuorokausi jos toinenki. Vaikka olenkin hidas oppimaa, nii ei tarkota että en ois kriittinen. Kyllä sen tiedän että opiskelen alaa jolla riittää töitä nyt, tulevaisuudessa ja aina.
Jos jotakuta kiinostaa, nii mun raha-asiat on tätä nykyä järjestyksessä. Ruokabudjetti kolminkertaistu... En ottanut opintolainaa, en mennyt töihin tai ryöstänyt pankkia.

Tämän päivän syömiset, ettei mene ihan offiksi taas.
Aamupala: iso lautasellinen mannapuuroa+maitoa jtn 4dl
Päivällinen: jauhelihakeittoa+maitoa 2dl
Välipala: Anasrahkaa n.300g
Illallinen: Lihapullia (6kpl) ja spagettia+maitoa 4dl
Iltapalaksi pitäisi syödä: muutama muikku, rahkaa 200g
Randomi väleissä syöty: m&m rakeita jtn 100g, piparia ja maitoa.

Ettei vain kellekkään jää kuvitelmää että mie olisin joku anorektikko, joka ei ikinä syö. Olin siis kotona käymässä nii tuli paremmin syötyä...

Rasvaa ei tosin tule edelleenkään nimeksikään. Sanoit muuten aiemmin että sulla on kuiva iho, mutta sille ei voi tehdä mitään. Lisäämällä rasvaa ruokavalioon ihokin tulee parempaan kuntoon. Pelkillä hiilareilla menee vaan pahempaan.

Bullshit. Mulla ei ainakaan ole yhtään sen enempää poissaoloja kuin muillakaan. Ja ne poissaolot jotka mulla on, ovat aina johtuneet ihan muista syistä kuin duuni (darra, laiskuus, "parempaa" tekemistä). Enkä myöskään kuulu siihen "väsyneeseen jengiin", pikemminkin päinvastoin! 10-20h viikossa riittää hyvin opintotuen lisänä eikä tarvitse lainaa. Koulu täällä on vaativaa ja perusoletuksena on, että pitäisi saada koko ajan huippuarvosanoja. Olen pystynyt tekemään sen tähän asti kaikesta aikaa vievästä oheistoiminnasta huolimatta :) Se on ihan jokaisesta itsestään kiinni, miten järjestää asiansa. 24h vuorokaudessa riittää tosi pitkälle, mikäli oikeasti haluaa.

Jotta ei menisi ihan offtopiciksi, voisin laittaa vaikka tämän päivän syömiset:

Aamu
Muutama kuppi teetä, jokaisessa vähän maitoa (luomu täysmaito)

Lounas
Purkki tonnikalaa
Paljon vihreää salaattia
Kurkkua
Tomaattia
Keitettyä parsakaalia
Paistettua porkkanaa (paistettu öljyssä)
Valkosipulimajoneesia

Illallinen
Kanafile (uunissa), päällä runsaasti juustoraastetta (täysrasvainen cheddar)
Paistettuja sekavihanneksia
Keitettyjä mungopavun ituja
Valkosipulimajoneesia

Päivän mittaan paljon teetä (välillä maidolla, välillä ilman ja hunajalla) ja 1 kuppi minttusuklaakaakaota (:jahas:)

En tehnyt juuri mitään fyysistä rasitusta vaativaa, opiskelin koko päivän.

Opiskelukin kuluttaa kaloreita. Ja aivot pystyvät hyödyntämään energiakseen helpoiten hiilareita. Ja erityisesti sokereita.

11:30
3 kananmunaa, 200ml maitoa, 2 kourallista mustikoita = helkutin hyvän makuinen pirtelö.
sitten sen päälle vielä 50g kaurahiutaleita sekoitettuna jugurttiin

sali tässä välissä

14:45
nuudelipussi 108g
lasillinen maitoa
1 omena
1 desi suolapähkinöitä

17:30
3 perunaa + lihapulla kastiketta.

20:30
elovena pikapuuro 75g
lasillinen maitoa

23:00
2 kananmunaa
2 leipää + leikkeleet, juusto ja kurkku.
1 omena
lasillinen maitoa
1 desi suolapähkinöitä

mitä mieltä?

Opiskelukin kuluttaa kaloreita. Ja aivot pystyvät hyödyntämään energiakseen helpoiten hiilareita. Ja erityisesti sokereita.

Saan hiilareita kasviksista ja ihan niin paljon kuin tarvitsenkin :) Sokeria mulla ei ole mitään syytä syödä, koska välitän kropastani.

Tänään tuli tosin syötyä jonkun verran kaikenlaista, mitä en normaalisti syö. Kämppisten jouluateria,vietettiin koko päivä kokaten yhdessä (yhteensä n.20 henkeä) ja syötiin hyvin. Söin vain yhden aterian tänään, mutta siinä oli enemmän kuin tarpeeksi! Tarjolla oli:

- Uunivihanneksia (peruna, porkkana, sipuli)
- Vihreää (parsakaali ja ruusukaali)
- Perunamuusi
- Kanaa
- Pekoninakkeja
- Jättimäinen Gammon, en tiedä mikä on suomeksi
- Yorkshire pudding
- Sausage stuffing

Jälkkäriksi jouluvanukasta (en tykännyt, en syönyt) ja paaaaljon suklaata. Äsken töistä kotiuduttuani vedin vielä melkein puolikkaan suklaalevyn :D Onneksi joulu on vain kerran vuodessa...

Eilen vedin aamupalaks myslipatukan ja ennen treenejä vedin maltoo + reenin jälkeen massblastii. Illalla ennen nukkumaan menoo tankkasin makaroonimössöö + tonnikalaa. Paino noussu hyvää tahtia ylös, todella optimaalinen ruokavalio millä on saanut hyvin tulosta. Ei se bodari muuta tarvi.

^^ Joo, ihan helvetin hyvä ruokavalio. Terveellinen, monipuolinen ja ravitseva. Eihän siinä tosiaan muuta tarvitse.

Saan hiilareita kasviksista ja ihan niin paljon kuin tarvitsenkin :) Sokeria mulla ei ole mitään syytä syödä, koska välitän kropastani.

Tänään tuli tosin syötyä jonkun verran kaikenlaista, mitä en normaalisti syö. Kämppisten jouluateria,vietettiin koko päivä kokaten yhdessä (yhteensä n.20 henkeä) ja syötiin hyvin. Söin vain yhden aterian tänään, mutta siinä oli enemmän kuin tarpeeksi! Tarjolla oli:

- Uunivihanneksia (peruna, porkkana, sipuli)
- Vihreää (parsakaali ja ruusukaali)
- Perunamuusi
- Kanaa
- Pekoninakkeja
- Jättimäinen Gammon, en tiedä mikä on suomeksi
- Yorkshire pudding
- Sausage stuffing

Jälkkäriksi jouluvanukasta (en tykännyt, en syönyt) ja paaaaljon suklaata. Äsken töistä kotiuduttuani vedin vielä melkein puolikkaan suklaalevyn :D Onneksi joulu on vain kerran vuodessa...

Vihanneksissa on sokeria. Itseasiassa suurimmassa osassa käytännössä kaikki hiilihydraatit on sokereita; fruktoosia, glukoosia, sakkaroosia.

SORI! Oli vaan ihan pakko lihavoidun kohdan takia todeta.

Tervehdys kaikki. Muutaman kuukauden olen seurailun sieltä täältä viestiketjuja ja päätin nyt lopulta rekata tanne.

Pari numeroa on tullut bodays lehteä luettua ja kovasti tuntuvat haastateltavat voimailun ammattilaiset korostavan ravinnon merkitystä. Tätä myötä itsellekkin heräsi kiinnostus omega hapoista, vitamiineista ja hivenaineista joista en ennen ole kuullut hölkäsen pöläystä. Ravinto heräämisen seurauksena aloin syömään appelsiineja, kananmunia ja moniviljahiutaleita päivittäin. Otan joka päivä kalanmaksaöljyä ja kylmäpuristettua rypsiöljyä ruokalusikallisen varmistaakseni riittävän hyvien rasvojen saannin. Einesruuat ja mehut lopetin kokonaan. Perunaa olen vähentänyt korvaamalla sitä riisillä ja syömällä enemmän ruisleipää. Jostain syystä juurekset ja vihannekset ei maistu paitsi porkkanat keitettynä. Maitoa menee ~1 litra päivässä ja vähärasvaista lihaa vähintään puoli kiloa päivässä.

Mitä lisättävää tai poistettavaa löytyy tällaisen perus bodarin ruokavalioon?

aamupala 07:00:
rahka+ jogurtti(rasvaton/sokton)200g+ ruislese 20g+ mansikka150g+ mustikka 50g+ banaani 75g= rahka-annos
kolme leipää täytteenä sulatejuusto 10%, kinkku, 17%juusto, kurkku ja tomaatti
kahvia 0,5l
kalaöljy 5ml d-vita 25mg c-vita 500mg
palkkari 10:00:
35g hera
lounas 12:15
kinkku 200g+ lanttulaatikko 200g+ porkkanalaatikko 200g+ rosolli 100g+ peruna 50g, sinappi kastike 50g, sinappi 10g+ salaattia= jouluateria koulussa
välipala 16:45:
kaksi ruisleipää päällä sulatejuusto, kinkku 75g ja kurkku
rahka 250g+ mustikka 30g ja jogurtti 100g
kahvia 0,3l
iltapala 21:00
munakas jossa kolme munaa ja täytteenä: kinkku 130g, juusto 25g, tomaatti, sipuli ja herkkusieni
raejuusto 70g ja salaattia oliiveilla
ketsuppi 20g ja sinappi 5g
paistoon voita 5g
yömyssy 22:00
rahka 250g, para- ja saksanpähkinä yht. 20g

Mielipiteitä?
Diettailun jälkeen paluu pikkuhiljaa arkeen ja jaksamiseen treenin parissa.

maanantai - perjantai välillä tullut syötyä; mustaherukkamehua 2l, kuppi kahvia, 1 dumle, paljon buranaa..
painoa lähteny 7kiloa, onnistunu dieetti? :dance:

Back
Ylös Bottom