Mitä söit tänään/eilen? Kysymykset päivittäisestä ruokavaliosta tänne!

Aloin tässä miettiä että pitäiskö vaikka bulkki on päällä niin alkaa laskemaan kaikki kalorit silti, kun on nyt ekana kuukautena tullu 5kg lisää dieetin jälkeen :D 70->75 pituus 170 aloin kyllä käyttää ekaa kertaa kreatiinia kuukausi sitten eli tosta varmaan nesteitä pari kiloo?

Oon nyt varmaan koko kesän kesätöissä ja päivän ruokailut menee näin yleensä:

Aamupala: 2dl kaura, ruis tai neljän viljan hiutaleita, 100%täysjyväruisleipä pari päälle margariinia,juustoa, kurkkua, kananmunaa, leikkelettä, tomaattia. 2 kuppia kahvia maidolla + kalaöljykapselit ja appelsiini.

Välipala töissä klo 9:00: purkki tonnikalaa, kananmuna, raejuustoa 100g

Ruoka töissä klo 11:00: Aina jotain näistä: täysjyvä makaroni, riisi, pasta "salaattia" noin 500g. Eli siis esim. Pastaa, kinkkusuikaleita, kananmunaa, suolakurkkukuutioita, hernemaissipaprikaa ( nämä seikaisin )

Välipala töissä klo 13:30: maitorahka milbona 250g, mansikoita +fun light.

Ruoka kotona klo 15:45: Yleensä jtn perunaa, muusia, tai jtn laatikkoa tai kiusausta, mutta aina puolilautasellista salaattia, raejuustoa 200g ja loput sitä perunaa/lihaa/laatikkoa/kiusausta ja joskus keittoruokaa jas en kanssa sitten samanlaiset leivät kun aamulla..

Ruoan jälkeen: 500g maitorahka milbona 500g, pakastemansikoita + fun light

Klo 18:00: Tonnikalapurkki, raejuustoa ja kananmuna

klo: 20:00: Jos salipäivä niin joka siis on 4krt/vko niin palkkari tähän aikoihin yleensä eli heraa ja maltoa molempia puolidesiä + teelusikallinen kreatiinia eli sen 5g

Klo 21-22:00: Joko 3munan tonnikalamunakas ja raejuustoa tai sitten tulee näin kesäaikaan syötyä illalla aika usein jotain kanapihvejä pari kpl kun porukat grillailee ja sen kanssa sitten salaattia ja raejuustoa :D

Eli tulee vähän liikaa varmaan kaloreita ja miten tuota kannattaisi muuttaa? Aattelin aamulla ainakin ottaa vaan ton desin noita hiutaleita ja jättää toisen leivän pois ja sitten tuo ruokailun jälkeinen rahka pois tai ottaa vaan sen 250g..

Kommentteja?

:D eiköhä se lihas kasva 200-500+ plus kaloreilla, ei mitää sikabulkkia kannata harrastaa ;p

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
^ Laskitko paljonko tollasessa setissä on kaloreita?

Öö. aamusta tulee noin 750kcal
välipalasta noin 250-300kcal
Ruoka töissä: Ei kyllä mitään hajua, mutta veikkaisin semmosta 500kcal
Välipala2: noin 200kcal
Ruoka kotona:noin 600-800kcal (vaihtelee) ruuan jälkeinen rahka setti 350kcal
Klo18:00 välipala : 250-300kcal
palkkari 200kcal
iltapala vaihtelee 300-600 kcal väliltä

Peruskulutus on noin 2100 ja siihen tulee sen verran aerobista että pyöräily töihin ja takaisin noin 2km ja kävely salille ja takaisin noin 2km :D + salitreeni.. mutta näyttää nuo kalorit päälle 3tonnin menevän eli tavoite olis noin +500kcal eli mitä pitäis jättää pois tai muuttaa?

Eli tulee vähän liikaa varmaan kaloreita ja miten tuota kannattaisi muuttaa? Aattelin aamulla ainakin ottaa vaan ton desin noita hiutaleita ja jättää toisen leivän pois ja sitten tuo ruokailun jälkeinen rahka pois tai ottaa vaan sen 250g..
Älä nyt ihmeessä ala aamupalalta mitään karsimaan, varsinkin kun elimistön kyky käyttää ravintoaineita on tehokkainta. Se mikä eniten pistää silmään on proteiinin määrä, kuinka paljon tuosta tulee?

Aattelin huomenna kyllä alkaa pitämään ruokapäivyriä. Söin mitä tahansa (okei, ei mitään " 1 karkki n. 5g" paskaa, mutta kuitenkin).
Mutta kun katoin tuolta kalorilaskuri.fi sivulta, niin mun kk on n. 2100kcal kun liikunta on kevyttä, n. 2500kcal kun liikunta on raskasta, ehkä hitusen enemmän. Joten kysymys kuuluu, että voiko väli-/lepopäivinä syödä saman verran kun sali-/lenkkipäivinä?

Älä nyt ihmeessä ala aamupalalta mitään karsimaan, varsinkin kun elimistön kyky käyttää ravintoaineita on tehokkainta. Se mikä eniten pistää silmään on proteiinin määrä, kuinka paljon tuosta tulee?

Mistäs pirusta sitä sitten karsisi? :D Tuosta yhestä purkista milbonan maitorahkaa tulee jo 60g proteiinia :) ja jos siihen lisää vaikka nuo tonnikalat ja raejuusto ni ollaan jo max. suosituksissa per päivä :D mutta en sitten tiiä jos tuon ruokailun jälkeisen rahkan ottaisi tuon klo 18:00 välipalan tilalle mutta ottaisi sitä sitten vaan 250g ja tuosta iltapalasta en sitten tiedä.. on se vaikeaa saatana :D mutta tosiaan proteiinia taitaa tulla yli 3g per painokilo, mutta en mä sitten tiiä mitä helvettiä sitä sitten syö jollei proteiinia, kun kananmunat, raejuusto, tonnikala ja VARSINKIN maitorahka on mun elämä :) ja en mä välipaloina ala ainakaan mitään leipää mussuttamaan maitorahkan korvikkeena :/

E: Katson tässä myöhemmin illalla oikeen perkeleen tarkkaan miten paljon tuosta tulee kaloreita ja miten paljon protskua hiilaria ja rasvaa, niin jos se sitten auttaisi mistä lähteä karsimaan ja mun kyllä pitää tehdä itelleni joku tietty ruokavalio mitä noudatan et tulee se +500kcal, koska muuten tunnun menevän liikaa +kaloreille, vaikka onhan se perseestä bulkillakin noudattaa jotain orjallista ruokavaliota, mutta näin..

Miksi ei? Saat kaloreita plus energiaa päivän aktiviteetteihin.
Ja sulla kai on tavoitteena saada sitä painoa, eikö?

edit. hitaita hiilareita mielellään.
edit2. itse vedän joka aterialla proteiinin lisäksi hiilihydraatteja

T.rintala jätä noita rahka/kananmuna/raejuusto/tonnikala välipaloja poies ja syö tilalla jotain koti ruokaa. Muutenki 600kcal ruokailusta nyt on alakanttiin laskettu tai syöt ku hiiri esim. 300g jauhelihaa + riisiä ja juomana maito on joku 1000+kcal

Onhan toi tosiaan todella proteiinipainotteinen ruokavalio. Itse lisäisin noille välipaloille ainakin leipää ja/tai puuroa + hedelmiä. Eikä varmaan haittaakaan olisi jos vielä klo 18:00 aterialla, jotain edellämainituista söisi.

Täytyy varmaankin joo. Tuo tonnikala on ainut mikä noista alkaa tökkimään pikkuhiljaa :D pitää pian laskea kalorilaskurilla nuo mun päivän kalorit..

Tuli laskettua kalorit suuntaa antavasti ja makrojakauma :D noin 3200kcal proteiinia 350g, hiilareita 250g ja rasvaa 90g !

E: Niin ja ei tuosta 3200kcal paljon tarvitse pois ottaa ainakaan salipäivänäkun silloin kulutus on jotain 2500-2600kcal, niin jos tuossa 3000kcal sais pysymään salipäivänä ja 2500 lepopäivänä..

2980kcal
Prot. 241g
HH. 427g
Rasv. 39g

^ Miten toi hilarien määrä, onko liian korkea verrattuna protskuun?
Sitten vielä, että miten vaikuttaa ruokavalioon kun kohta tulee 2vk:n ulkomaan matka, niin siellä tulee kuitenkin mässäiltyä varmaan (pizzaa, ravintola safkaa, välillä varmaan leivonnaisia yms. muuta shittiä) aika usein? Muuten koitan kyllä pitää suht koht hyvän/normaalin ruokavalion kasassa (pidän ruokkista siellä, voin sieltä sitten laitella mitä söin kun palaan). Hyvä puoli, että aerobista tulee kyllä harrastettua usein + omalla keholla tulee punnerruksia yms. muuta tehtyä (= peruskunto pysyy kyllä yllä). Onko tuosta aerobisesta hyötyä tuon mässäilyn ohella, painoa ei muutan tarvisi yhtään alas saada? Vähän OT..

Mitäs sitä tänää..

Aamupala 10:30 3 ruisleipää ja purkki tonnikalaa, jogurttipurkki ja omegakolmoset
Välipala 13:00 200 g raejuusto
Päivällinen 16:00 pihvi ja perunoita en sen tarkemmin kattonu :D
19:30 Protskujuoma (Fast Whey3)
Iltapala 22:00 Tonnikalapurkki

Saa nähä tuleeko jotain popsittuu viel enne nukkumaanmenoo.. Ja vettä menny tänää jtn 7 litraa :D

Onko täällä kaikki dieetillä? Ainakin siltä ruokavaliot näyttää :D vertaa vaikka mun ja punen syömisiin..

No hei, ei mullakaa tuuku about 2900kcal siit yhen päivän ruokailust minkä tänne postasin (kk n. 2500kcal salipäivänä):D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom