Mitä söit tänään/eilen? Kysymykset päivittäisestä ruokavaliosta tänne!

Kerro toki sinäkin mitä paskaa (muuta kuin se missä ne kasvavat) niissä kurkuissa ja tomaateissa on, kun kerran tiedät, niin voin sitten ihan itse päättää syönkö vai enkö. Lupaan, että en pillastu.

Farmilla missä olin töissä (yksi isoimmista länsi-suomessa), iso osa työntekijöistä oli työllistymistuella palkattuja juoppoja jotka räkivät ympäriinsä ja tumppasivat/karistivat röökinsä mihin sattui. Pienessä pöhnässä kun hommia tehtiin, niin ei sen kusemisenkaan kanssa niin tarkkaa ollut...Mikään tuosta ei tietenkään haittaa kun vaan muistaa pestä ja kuoria tuotteet ennen käyttöä, mutta silti tuo häiritsee minua enemmän kuin joku tonnikalassa oleva lyijy.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
...purkeista liukenee ruokaan tinaa ja lyijyä
keskusteluun sen koommin puuttumatta, niin mistä tämä tieto on peräisin ja kuinka suurista määristä on kyse? Itse kun en ole moisesta vielä kuullut...

keskusteluun sen koommin puuttumatta, niin mistä tämä tieto on peräisin ja kuinka suurista määristä on kyse? Itse kun en ole moisesta vielä kuullut...

Mun korvaan on ravinto-asiantuntijan toimesta kantautunut sellainen tieto, että tinaa ja lyijyä liukenee siihen tonnikalaan ja nesteeseen merkittäviä määriä, vasta silloin kun purkki on avattu. Ja kuka avaa tonnaripurkin, syö osan, ja säilyttää loput siina säilykepurkissa? Okei, pikkubroidini teki näin muinoin, mutta mainittuani hänellekin tuon asian, taisi häneltäkin jäädä ainokaiseksi. Tuskin kukaan on koskaan onnistunut saamaan edes hitusen haittaavia määriä lyijyä kehoonsa jostaan purkkitonnarista. Puhumattakaan jostaan lyijymyrkytyksestä.

Itse kyllä aina siirrän ne tunat tai ananaksen muovipurkkiin jos jää jotain yli.. Periaatteessa jos nuo tunat, raejuuston ja maitorahkan jättäisi pois ja korvaisi jollain naudan sisäfileellä, kananmunan valkuaisella tai sillä cfm-isolaatilla, ensinnäkin nuo lihat maksaa ihan helvetisti ja tuottaa turhaa päänvaivaa.. Täällä on aika paljon varmaan aloittelijoita ketkä seuraavat näitä neuvoja, joten en ainakaan alkaisi muuttaa jonkun ruokavaliota joidenkin omien "johtopäätöksien" mukaan. Enkä ainakaan minä ole koskaan ollut siinä uskossa, että tuna tai raejuusto olisi mitään anabolisia ihmeaineita. Ihan peruskauraa missä on hyvät ravintoaineet.

Enkä ainakaan minä ole koskaan ollut siinä uskossa, että tuna tai raejuusto olisi mitään anabolisia ihmeaineita
Täysin samaa mieltä. Syy miksi näitä varmaan tulee ostettua on halpa hinta ja hintaan nähden hyvä ravintoainekoostumus. Jauhojakin toki saattaa saada jostain halvalla, mutta jos nälän aikoo samalla häivyttää niin ei se kyllä jauhovedellä onnistu.

ei sillä niin väliä mulla menee joskus 1 litrakin ei siinä niin merkittävästi sokeria ole.

Ootko nyt varma? Mikä on merkittävästi sokeria sitten?

Äsken upposi maittavat lohifileet, kala itse pyydystettyä tietty.. Kylkeen vielä tuoretta pottua, tillin ja voin kera tietty. Elämä on ihanaa, tietty. :david:

Loppupäivän antimista ei tietoa, mutta jotakin yhtä maittavaa, tietty.

Eiliset pöperöt

Aamupala
50g puuro (kuiva)
2 leipää
40g seiti
70g raejuusto

Lounas

130g riisi (keitetty)
100g kana
70g lihapyörykkä

Välipala
2 leipää
90g seiti

Päivällinen
80g riisi (keitetty)
60g ruisleipä
70g kana
50g nakki
50g lihapyörykkä

Iltapala
2 kananmunaa
140g rahka

Suunnilleen tällä tavoin mentiin viime viikko, vieläkin hakien sitä omaa kaloritarvettani.
Lopputulos: Paino tippui n. 1g:n verran :down:

Eiliset pöperöt

Aamupala
50g puuro (kuiva)
2 leipää
40g seiti
70g raejuusto

Lounas

130g riisi (keitetty)
100g kana
70g lihapyörykkä

Välipala
2 leipää
90g seiti

Päivällinen
80g riisi (keitetty)
60g ruisleipä
70g kana
50g nakki
50g lihapyörykkä

Iltapala
2 kananmunaa
140g rahka

Suunnilleen tällä tavoin mentiin viime viikko, vieläkin hakien sitä omaa kaloritarvettani.

Tavoite on nostaa massaa vai? Tuosta ruoasta näkee heti että se on vähäkalorinen diettisapuska. Iske nyt kunnolla sitä ruokaa lautaselle.

Kiitos lyhyestä ja ytimekkäästä vastauksesta! Kerrankin joku sanoo suoraan asiat, kiitokset kovasti.
Juu ja tavoitteena on massaa saada ja voin suoraan sanoa että dieetti sapuskalta tämä tuntuikin. Oli meinaan nälkä joka ikinen päivä. Viitsisitkö kertoa vähän minne sitä tavaraa tuolla tykittäisin, koska protua pitäis ainaki ihan kohtuullisesti tulla?

edit. viime viikon sunnuntaina paino oli noussut n. 400g verran ja tällä viikolla testailin hieman alemmilla kaloreilla ja tulos oli tämä. Se tässä eniten kummastutti että vaikka en kaloreita radikaalisti vähentänytkään niin painon lasku oli kuitenkin noin merkittävä :confused:

Eiliset pöperöt

Aamupala
50g puuro (kuiva)
2 leipää
40g seiti
70g raejuusto

Lounas

130g riisi (keitetty)
100g kana
70g lihapyörykkä

Välipala
2 leipää
90g seiti

Päivällinen
80g riisi (keitetty)
60g ruisleipä
70g kana
50g nakki
50g lihapyörykkä

Iltapala
2 kananmunaa
140g rahka

Lihapyörykkä? Kyllä niitä mamman pullia ainaki 15 syödään yheltä istumalta

Tänään niitä onkin vedelty aika huolella, kun on kevyehkö natustelu päivä :) Mutta joo palatakseni ruokavalioon, niin olen hakemassa sellaista suht maltillista pluskalori periaatetta ja kuten näkyy yhä on vähän hakusessa tuo kaloritarve. Ruoka toki maistuu, itse asiassa jopa niinkin leppoisasti että yritän jonkinlaista rotia pitää halujeni kanssa, etten täydelliseks läskipalleroks pullahtais. Mutta anyway, time to do some changes in this diet.

Edit. Lisäilen nyt noita annoskokoja ja raportoin taas viikon jälkeen miten on homma (paino) edistynyt.

Kiitos lyhyestä ja ytimekkäästä vastauksesta! Kerrankin joku sanoo suoraan asiat, kiitokset kovasti.
Juu ja tavoitteena on massaa saada ja voin suoraan sanoa että dieetti sapuskalta tämä tuntuikin. Oli meinaan nälkä joka ikinen päivä. Viitsisitkö kertoa vähän minne sitä tavaraa tuolla tykittäisin, koska protua pitäis ainaki ihan kohtuullisesti tulla?

edit. viime viikon sunnuntaina paino oli noussut n. 400g verran ja tällä viikolla testailin hieman alemmilla kaloreilla ja tulos oli tämä. Se tässä eniten kummastutti että vaikka en kaloreita radikaalisti vähentänytkään niin painon lasku oli kuitenkin noin merkittävä :confused:

Harvoin se paino tasasesti tippuukaan, ja ne nesteet heittelee aika paljonkin mm. päivän lämpötilasta, juodusta nesteestä ja suolan nauttimisesta riippuen. Paras tapa ehkä selvittää tota omaa kalorintarvettaan ois mennä tietyillä kaloreilla ja samalla ruokalistalla parikin viikkoa ja kirjata se paino joka päivä ylös, eikä vedellä mitään ylimääräsiä minään päivänä koska sitte seuraavana päivänä voi olla turvoksissa sen verran, että ajattelee ''no nyt mä oon lihonu, vähemmän kaloreita siis''. Ja toi oma nälkähän on pirun hyvä mittari: jos sanoit näkeneesi nälkää, niin kulutuksesi on ihan takuuvarmasti suurempi :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom