Mitä söit tänään/eilen? Kysymykset päivittäisestä ruokavaliosta tänne!

Mulla on tässä paino junnannut jo hetken aikaa sen verran paikoillaan että ajattelin kysellä ideoita/mielipiteitä syömisen suhteen. Olen 178/88 tällä hetkellä, ruumiinrakenteelta sillai lihaksikas ettei mitään läskiä ihan hirveesti ole, mutta 6-7kg tosta olis tavote saada pois. Harrastan kamppailu-urheilua ja treenataan suht kovaa yleensä 5 kertaa viikossa. Ja siihen perus ruokavalioon:

Aamupala:
Maustamatonta jogurttia, kourallinen mansikoita ja lecithiniä ruokalusikallinen tehostamaan rasva-aineenvaihduntaa. Lasillinen vettä.

Lounas:
Yleensä joko jotain hunajamarinoitua kanaa + täysjyväriisiä, tai naudan jauhelihaa ja täysjyväpastaa.

Treenejä ennen syön yleensä vielä pienenä välipalana jonkun mandariinin, ja treenin päälle smoothie johon tulee 250g rahkaa, reilu kourallinen mustikoita, kourallinen mansikoita, yksi banaani, kourallinen cashew-pähkinöitä ja teelusikallinen spirulinajauhetta.

Iltapalaksi sitten kaksi ruisleipää, päällä paistettua kananmunaa ja tomaattia.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulla on tässä paino junnannut jo hetken aikaa sen verran paikoillaan että ajattelin kysellä ideoita/mielipiteitä syömisen suhteen. Olen 178/88 tällä hetkellä, ruumiinrakenteelta sillai lihaksikas ettei mitään läskiä ihan hirveesti ole, mutta 6-7kg tosta olis tavote saada pois. Harrastan kamppailu-urheilua ja treenataan suht kovaa yleensä 5 kertaa viikossa. Ja siihen perus ruokavalioon:

Aamupala:
Maustamatonta jogurttia, kourallinen mansikoita ja lecithiniä ruokalusikallinen tehostamaan rasva-aineenvaihduntaa. Lasillinen vettä.

Lounas:
Yleensä joko jotain hunajamarinoitua kanaa + täysjyväriisiä, tai naudan jauhelihaa ja täysjyväpastaa.

Treenejä ennen syön yleensä vielä pienenä välipalana jonkun mandariinin, ja treenin päälle smoothie johon tulee 250g rahkaa, reilu kourallinen mustikoita, kourallinen mansikoita, yksi banaani, kourallinen cashew-pähkinöitä ja teelusikallinen spirulinajauhetta.

Iltapalaksi sitten kaksi ruisleipää, päällä paistettua kananmunaa ja tomaattia.
Laske kalorit ja makrot niin siitä jotain hahmottaa mutta äkkiseltään näyttää todella pieneltä määrältä.
 
Mulla on tässä paino junnannut jo hetken aikaa sen verran paikoillaan että ajattelin kysellä ideoita/mielipiteitä syömisen suhteen. Olen 178/88 tällä hetkellä, ruumiinrakenteelta sillai lihaksikas ettei mitään läskiä ihan hirveesti ole, mutta 6-7kg tosta olis tavote saada pois. Harrastan kamppailu-urheilua ja treenataan suht kovaa yleensä 5 kertaa viikossa. Ja siihen perus ruokavalioon:

Aamupala:
Maustamatonta jogurttia, kourallinen mansikoita ja lecithiniä ruokalusikallinen tehostamaan rasva-aineenvaihduntaa. Lasillinen vettä.

Lounas:
Yleensä joko jotain hunajamarinoitua kanaa + täysjyväriisiä, tai naudan jauhelihaa ja täysjyväpastaa.

Treenejä ennen syön yleensä vielä pienenä välipalana jonkun mandariinin, ja treenin päälle smoothie johon tulee 250g rahkaa, reilu kourallinen mustikoita, kourallinen mansikoita, yksi banaani, kourallinen cashew-pähkinöitä ja teelusikallinen spirulinajauhetta.

Iltapalaksi sitten kaksi ruisleipää, päällä paistettua kananmunaa ja tomaattia.
Jos syöt purkillisen jogurttia aamulla, 600g kanaa/jauhelihaa + 200g pasta/riisi ja noin kennon munia illalla niin sitten voi olla jotenki sinne päin. Tyydyttymättömiä rasvoja ei juurikaan ole.
Vaihtaisin lounaan ja smoothien paikkaa + lisäisin toisen lämpimän aterian
 
Mulla on tässä paino junnannut jo hetken aikaa sen verran paikoillaan että ajattelin kysellä ideoita/mielipiteitä syömisen suhteen. Olen 178/88 tällä hetkellä, ruumiinrakenteelta sillai lihaksikas ettei mitään läskiä ihan hirveesti ole, mutta 6-7kg tosta olis tavote saada pois. Harrastan kamppailu-urheilua ja treenataan suht kovaa yleensä 5 kertaa viikossa. Ja siihen perus ruokavalioon:

Aamupala:
Maustamatonta jogurttia, kourallinen mansikoita ja lecithiniä ruokalusikallinen tehostamaan rasva-aineenvaihduntaa. Lasillinen vettä.

Lounas:
Yleensä joko jotain hunajamarinoitua kanaa + täysjyväriisiä, tai naudan jauhelihaa ja täysjyväpastaa.

Treenejä ennen syön yleensä vielä pienenä välipalana jonkun mandariinin, ja treenin päälle smoothie johon tulee 250g rahkaa, reilu kourallinen mustikoita, kourallinen mansikoita, yksi banaani, kourallinen cashew-pähkinöitä ja teelusikallinen spirulinajauhetta.

Iltapalaksi sitten kaksi ruisleipää, päällä paistettua kananmunaa ja tomaattia.
Itse näkisin järkevänä hankintana ruokapuntarin tai jokin stabiloitu mitta "kourallisten" sijaan. Varsinkin pähkinöiden osalta saattaa helposti määrä vaihdella päivittäin.
 
Mitä suosittelette smoothieen jotta sais paljon kaloreita ja protskuu? Mun on tosi vaikeaa saada syödyksi tarpeeksi kiinteää ruokaa nii oon ottanu nää smoothiet avuksi.

Just ja just saa yhen lämpimän aterian (yleensä n.200g riisii ja 100-200g kanaa) syötyy aamupuuron ja iltarahkoje lisäks. Treenin aikana 70g maltoo ja 10g bcaa, treenin jälkeen 1.5 annosta whey 80 eli n. 38g protskuu ja päivän aikana tasaisesti 2-3 annosta jääkaapissa. Nälkää ei vain ole, syöminen kuvottaa.

Treenaan 4x viikossa, tulostakin on tullu mut nyt melkeen vuosi junnattu paikallaan.

Mun keskikulutus kellon mukaan on n. 3000kcal pvä.

Esim äsken vedin smoothies: 70g banaani, 70g mustikka, 2dl mantelimaito, 150g rahka, 1 munanvalkuainen, 40g kaurahiutale, 20g chia siemeniä. Mitä lisäisitte / ottaisitte pois?
 
500 rahkaa
Omena
Banaani
Kauraa
Pähkinöitä tai rypsiöljyä

Lounaaksi

Keitä 100g linssejä ja 50 jotain viljaa kuten bulguria tomaattimurskassa ja vedessä. Lisää 150g pakastepinaatti ja öljyä. Jöähdytä. Blenderiin ja kasvissosekeitto juomaksi.
 
Mitä suosittelette smoothieen jotta sais paljon kaloreita ja protskuu? Mun on tosi vaikeaa saada syödyksi tarpeeksi kiinteää ruokaa nii oon ottanu nää smoothiet avuksi.
No laitat kaikkea missä on kaloreita ja proteiinia, muttei kuitenkaan turhan paljon rasvaa. Eli maapähkinävoita ja oliiviöljyä ei kannata ihan tolkuttomasti vetää. Toinen vaihtoehto on vaan syödä vikisemättä vaikka se helteillä voi olla vähän väkinäistä. Vaikka se ruuan laatu ei olisikaan kummoinen niin kalorit ensin ylös ja sitten kun ne ruuat menee mukavasti niin siistii vähän enimpiä mössöjä pois, mutta ei koko ruokavalion tarvii plussalla olla sitä ankeeta riisä ja kanaa vaan kyllä sinne voi viskata sekaan muroja, pullamössöleipää, kastikkeita ja kaikkea mitä vaan on helppo syödä. Pari kertaa viikkoon pizzat/kebabit/burgerit siihen päälle. Sokeria ja tarpeettomia rasvoja kuitenkin välttelisin, hiilareilla ne työt salilla tehdään. Pahimpaan hätään join itse oluen ennen ateriaa/ruokajuomana kun sillä herää aina ruokahalu vaikkei nälkä olisikaan, ja on vähän kaloreita siinäkin 😉
 
Markku Sedän massajuomalle suositus. Tubesta löytyy. 😁
Kiitoksia, kävin kattoo ja laitan kokeiluun. Onko tietoa toi mct öljy et onko samaa kun kookos rasva? Käytin sitä joskus ku vatsa jumissa ja aukes röörit vähä turhankin hyvin 😂 kuulosti vaan hyvältä "tää menee suoraan lihakseen".
 
No laitat kaikkea missä on kaloreita ja proteiinia, muttei kuitenkaan turhan paljon rasvaa. Eli maapähkinävoita ja oliiviöljyä ei kannata ihan tolkuttomasti vetää. Toinen vaihtoehto on vaan syödä vikisemättä vaikka se helteillä voi olla vähän väkinäistä. Vaikka se ruuan laatu ei olisikaan kummoinen niin kalorit ensin ylös ja sitten kun ne ruuat menee mukavasti niin siistii vähän enimpiä mössöjä pois, mutta ei koko ruokavalion tarvii plussalla olla sitä ankeeta riisä ja kanaa vaan kyllä sinne voi viskata sekaan muroja, pullamössöleipää, kastikkeita ja kaikkea mitä vaan on helppo syödä. Pari kertaa viikkoon pizzat/kebabit/burgerit siihen päälle. Sokeria ja tarpeettomia rasvoja kuitenkin välttelisin, hiilareilla ne työt salilla tehdään. Pahimpaan hätään join itse oluen ennen ateriaa/ruokajuomana kun sillä herää aina ruokahalu vaikkei nälkä olisikaan, ja on vähän kaloreita siinäkin 😉
Juu kyllä jonkin verran menee roska ruokaakin ja herkkuja mut nyt tarvis koittaa ottaa ne kalorit vähän puhtaammin ku etelän matka edessä ja sais vähän tulla lihasta paremmin esiin 😅 toisin sanoen dieetti olis kova mut suurimmaksi osaksi blenderi muodossa, onks järkeä? Mulla kalorit kyllä ollu miinuksella mut siellä sokerii ja rasvoja sen verran et tarvis oikeen kunnolla seurailla mitä vetää ja tähän otettu lähipäivinä apuun yazio sovellus.
 
Juu kyllä jonkin verran menee roska ruokaakin ja herkkuja mut nyt tarvis koittaa ottaa ne kalorit vähän puhtaammin ku etelän matka edessä ja sais vähän tulla lihasta paremmin esiin 😅 toisin sanoen dieetti olis kova mut suurimmaksi osaksi blenderi muodossa, onks järkeä? Mulla kalorit kyllä ollu miinuksella mut siellä sokerii ja rasvoja sen verran et tarvis oikeen kunnolla seurailla mitä vetää ja tähän otettu lähipäivinä apuun yazio sovellus.
No onpas ongelmat, kalorit miinuksella etkä saa silti syötyä tarpeeksi. Olisit vaan onnellinen 😁
 
No onpas ongelmat, kalorit miinuksella etkä saa silti syötyä tarpeeksi. Olisit vaan onnellinen 😁
Joo tässä nyt ihmetellään kahden välillä et ottaako plussat ja lihasta vai itelle helpommat miinukset ja rasvaa veke. Luulen et menen jälkimmäisellä, lihaa kun kuitenkin on ihan kivasti jo.
 
aamupala ja iltapala:
perunaa, kananmunia, maitoa, mustaherukoita hapankorppuja.

ateria x
puuroa, kananmunia, maitoa

ateria x
riisiä ja kanaa, banaania, tuoremehua
 
Tämmönen on ruokavalio atm mitä yritän noudattaa ainakin arkipäivinä. Mitat 173/78 ja aika pienissä rasvoissa. Aina taistellu syömisen kans eli siks iltapala tulee smoothie-muodossa ja rehuja ei oikee mahdu

Ap:
80g kaurahiutale
15g manteli/cashew
mehukeitto sokeroimaton
Marjoja
+
Monivitamiini, 3g kalaöljy, d-vitsku, 5g krea

Vp1:
Rahkajogurtti
Banaani

Lämmin1:
Kana200g+riisi/pasta 100g
5g rypsiöljy

Vp2:
2 ruisleipä
Oivariini
Kevyt meetvursti 6kpl
Kurkku
Salaatti
Mandariini

Lämmin2:
Kana200g+riisi/pasta 100g
5g rypsiöljy

Ip smoothie:
3 kanamuna
chia-siemenet
Rahkajogurtti
Funlight
60g kaurahiutale
+
Magnesium, sinkki, 5g krea

= n. 3088kc, 212p, 80r, 359hh
 
Miksi noin vähän rasvaa jos ruuan voluumi hirvittää? 50g proteiinia ainakin pois ja rasvaa tilalle niin helpottaa.
Mihin sitä rasvaa enemmän tarvii ku 1g/kg jos kroppa toimii tällä hyvin? Vie vaan ruokahalua pidemmäksi aikaa. Tämän proteiinimäärän oon vuosien varrella todennu itselle sopivaksi
 
Back
Ylös Bottom