Mitä söit tänään/eilen? Kysymykset päivittäisestä ruokavaliosta tänne!

^^ Ihan mielenkiinnosta, vaikkakin epäkohteliasta kysästä painoa ja pituutta.Ei tuolta profiilipuolelta selvinnyt kun kävin mielenkiinnosta kurkkaamassa.Kulutuksesta päätellen arvelisin 155cm ja 52.5 kg

tuo kuva oli ennen lapsen saantia:) sillon olin 162,5 ja painoa oli 63kg lapsosen jälkeen painoa on tullut lisää 15-20kg osa voi toki olla lihastakin koska olen jatkanut reenailua:D ja nykyään nousee suurempia painoja kun aiemmin:) mutta kaikki ei tod ole pelkkää lihasmassaa;D mutta tarkoitus olisi samaan ehkä alempaan painoon päästä viellä tämän vuoden puolella:)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
vilper i niin olen tällä hetkellä dietillä ja yritän painon saada putoamaan että en nyt siis ihan meinannut lopun elämääni tällä olla:) mutta lasken tuolla kiloklubin puolella nuo ruuat ja liikunnat eli kyllä päivässä toisinaan tulee syötyä 500-1000kcal ja kulutettua liikunnalla 200-500kcal peruskulutuksen lisäksi. ja usko tai älä minun täytyy vetää nuo kalorit noin alas muutoin ei paino tipu.. olenkin pohtinut että mitä ihmeen vikaa tossa kropassa oikein on meneillään:) ja sanotaan että aiemminkin olen saanut painon pois tällä, rankkaa liikuntaa ja niukkaa syömistä, sitten vasta pystyn normalisoimaan syömiseni kun olen saanut aluksi painon pois ja lihakset ok.. sitten ei enää paino pahemmin nouse..:D

AHAA, olet siis dietillä. Se selittääkin asian. Johan pelästyin, että tuo 500-1000kcal oli käsityksesi normaalista ruokavaliosta :D

AHAA, olet siis dietillä. Se selittääkin asian. Johan pelästyin, että tuo 500-1000kcal oli käsityksesi normaalista ruokavaliosta :D

ei ei eihän toki:D mutta olisi tarkoitus kyllä niin pitkään tuolla olla että pääsee entisiin mittoihin.. ja kunhan saa tuon ruoka homman remontoitua että ei tulis pisteltyä niin paljoa skeidaa nassuun kun aijemmin x)

kuuntytär, ei ehkä kauheasti kannata täällä mainostaa sun 500-1000 kalorin kituutusdieettiä, ettei joku aloitteleva harrastaja siitä keksi, että kuulostaapas tehokkaalta tavalta laihduttaa. Tollanen kalorimäärä ei riitä edes sun peruselintoimintoihin ja on vaarallinen tapa laihduttaa. Jos et oikeasti muka laihdu suuremmilla kaloreilla, niin kuin jossain sanoit, niin silloin kannattaa ehkä selvittää ensin joltain ammattilaiselta, että missä vika, ennen kuin alat vaarantaa terveyttäsi tuolla tavalla. Tietysti jokainen saa itse omasta terveydestään päättää ja on siitä vastuussa, mutta mua huolettaa että joku muu asioista tietämätön saa vaikutteita sun viesteistä, kun aika monessa ketjussa oot sun kituutusdieettiä mainostanut...

kuuntytär, ei ehkä kauheasti kannata täällä mainostaa sun 500-1000 kalorin kituutusdieettiä, ettei joku aloitteleva harrastaja siitä keksi, että kuulostaapas tehokkaalta tavalta laihduttaa. Tollanen kalorimäärä ei riitä edes sun peruselintoimintoihin ja on vaarallinen tapa laihduttaa. Jos et oikeasti muka laihdu suuremmilla kaloreilla, niin kuin jossain sanoit, niin silloin kannattaa ehkä selvittää ensin joltain ammattilaiselta, että missä vika, ennen kuin alat vaarantaa terveyttäsi tuolla tavalla. Tietysti jokainen saa itse omasta terveydestään päättää ja on siitä vastuussa, mutta mua huolettaa että joku muu asioista tietämätön saa vaikutteita sun viesteistä, kun aika monessa ketjussa oot sun kituutusdieettiä mainostanut...

niin totta jokainen tekee omat valintansa juu.. ja voin kyllä sanoa että olenkin yrittänyt tuota selvitellä mutta oma lääkäri on valitettavasti sellainen "pölkky" että ei taida tietää edes omaa nimeensä:D että hänestäkään ei mitään apua ole ollut. (itse olen ollut aijemminkin tuon tyyppisellä dietillä tai oikeestaan ei vaan ollut aikaa syödä:) äkkiä pöperöä napaan ja menoksi). en ole mielestäni vaikka olen kertonut että itse laihduttelen näin kumminkaan muille sitä suositellut? ja tuolla treenipäiväkirjassani totesin että minun kohdallani kyse voi olla (keliakiasta ) että olen siksi esim viljat jättänyt lähemmäs pois ja se on minun kohdallani kyllä toiminut ja jaksan paremmin ja turvotusta ei ole ollenkaan kun sitä aijemmin kertyi 2-3kg pelkkää nestettä ja paino ei tod normi tavalla ole tippunut pätkääkään. (atkinsilla tosin 6kg/2:hdessa kk.)

No niin kokeillaanpas vastailla uudelleen. eilen heitin ekan viestin saitille mutta se katosi jonnekkin bittiavaruuteen. painoin "normaalivastaus" ja se katosi. no pitää koittaa tämä laittaa "pikavastauksena" jos noilla on nyt niin väliä.

Niin itse aiheeseen niin mullakun on parisen viikkoa pöperöt paperilla niin niiden kaloreiden määrissä tapahtuu vieläkin pientä säätöä siten että ne ihan ekapäivien kalorit ei ole prikuulleen kohallaan vaikka niiden piti olla. elikkäs meinaan sitä että jos ne kalorit laskee nopeaan niissä voi olla tahattomasti virheitä. samoiten jos muistelee vaaan mennyttä päivää sieltä unohtuu äärimmäisen helposti jotkut välipalat merkkaamatta. ja niinollen päivän kalorit näyttääkin pienelle.

No näköjään tämä postaus tuli perille. laitan tähän jotain omia lukuja perään. ikää 44v pit. 171 paino 75 eli BMI hitun päälle 25 elikkä "lievästi ylipainoinen" oikeestaan muuta tavoitetta ei ole kuin se että toi BMI painuis alle 25 niin sais mielen rauhan. elikkä dieetti on päällä. normaali kulutukseni noin 2180Kcal ja urheilupäivinä +600Kcal (2hsulis) pariviikkoa olen mennyt keskimäärin -600kalorilla ja paino laskenu noin 0.5kg viikko. kalori vaje vaihellut -200 ja -900 välillä ja sekaan mahtuu 1 +700 päiväkin joka johtui vkl drinkeistä. protskuja en ole laskenut mutta niitä on mukana kyllä karkeasti 20% mikä on tietty liian vähän mut sentäs jotakin.

Joo sori eihän tuossa oikein mitään kyssäriä edes ollut. no tähän mennessä dietti liikkunut suht hyvin joten siinä ei suurempia rukattavia ole vaikka tiedänkin et ainahan sitä olisi.

Kyssärinä vois kysyä että mikä on järkevä kerta kalorimäärä yhdellä aterialla jotta se ei mene ns överiksi. itsellä on ollu maximit jotakin 500Kcal mutta useimmiten 300Kcal ja sitten syönkin pienempiä annoksia melkoisen usein jopa 10 krt päivässä.

esim pääruoka vaikkapa lihakeitto 400g 300cal ja jälkkäriksi jugurtti 100cal+jäätelö200g ois 300cal olisi jo +700Kcal kerralla eikö se ole jo liikaa ja siten nosta veren insuliineja ja lihoita sekä aiheuttaa sen että muilla aterioilla ei ole enään varaa paljoa syödä jottei kokonaiskalorit nouse liikaa.

tänään napaan ahdettua;

aamu: kaurapuuro 4,5dl, raejuusto 150g, omena
lounas: soijarouhemunakasta, ruisleipä + paljon leikkelettä, 2 porkkanaa
välipala: omena, 2 porkkanaa
päivä: loput soijarouhemunakkaat, 1 kanafile, 5 verilättyä puolukkahillolla
välipala2: omena
ilta: 2x ehrmann mehukeitolla

käsitreeni tuli tehtyä. ja dieettiä meininki aloitella. :rolleyes:

Osaatteko sanoa suunnilleen paljo tästä tulee kaloreita?
Meni hermot niiden ilmaisten laskurien käyttöön kun kaikkia ei löydy jne..1h rekisteröitymiset ja profiilien täytöt.

Aamupala : rahka (250g), mysli, Lasi maitoa
Lounas: Riisikanavuoka (n.100g kanaa/annos) ja lasi maitoa
välipala: whey gainer juoma (31prot/62c) 100g
Päivällinen: sama mitä lounas
iltapala: ruisleipä, 3 siivua/puoli jotain leikkelettä, levitteet ja juusto. + sama whey juoma.
tai vaihtoehtosesti: Rahka+ananaspurkki + sama whey juoma.

Elänyt tässä siinä uskomuksessa että oma ruokailu ois ihan jees. Laitetaan nyt tänne kuitenkin jos ois jotain suuriakin puutteita?

Aamupala: 70g muroja + desi kaurahiutaleita ja sekaan 3-4dl maitoa
2 kananmunaa ruis tai paahtoleipien päällä

Välipala1: Sheikkeriin survaimella sekasin 250g rahkaa, banaani, mustikoita ja maitoa n. 2dl

Lounas: 250-300g lihaa plus vaikkapa 150g makaronia (kuivana siis)

Välipala2: 100g pähkinöitä + 50g rusinoita (50/50 cashew/maapähkinä)

Päivällinen: Samantyylinen kuin lounas

Iltapala: Tänään esim. tonnikalapurkki, 250g rahkaa ja muutama ruisleipä kinkulla ja metwurstilla

Ruokailun yhteydessä menee myös juotuna päivässä yleensä n. 1 litra maitoa

Muut ruokailut päivästä toiseen hyvin samoja. Lounas ja päivällinen toki liha ja täyte vaihtelee kala/kana jne. ja riisi/pasta/peruna. Iltapalalla kuitenkin menee yleensä mitä keksii ja löytää mutta mielellään rahka tai tonnikala ja siihen päälle jotain... Treenipäivinä sitten toki myös palkkari

Elänyt tässä siinä uskomuksessa että oma ruokailu ois ihan jees. Laitetaan nyt tänne kuitenkin jos ois jotain suuriakin puutteita?

Aamupala: 70g muroja + desi kaurahiutaleita ja sekaan 3-4dl maitoa
2 kananmunaa ruis tai paahtoleipien päällä

Välipala1: Sheikkeriin survaimella sekasin 250g rahkaa, banaani, mustikoita ja maitoa n. 2dl

Lounas: 250-300g lihaa plus vaikkapa 150g makaronia (kuivana siis)

Välipala2: 100g pähkinöitä + 50g rusinoita (50/50 cashew/maapähkinä)

Päivällinen: Samantyylinen kuin lounas

Iltapala: Tänään esim. tonnikalapurkki, 250g rahkaa ja muutama ruisleipä kinkulla ja metwurstilla

Ruokailun yhteydessä menee myös juotuna päivässä yleensä n. 1 litra maitoa

Muut ruokailut päivästä toiseen hyvin samoja. Lounas ja päivällinen toki liha ja täyte vaihtelee kala/kana jne. ja riisi/pasta/peruna. Iltapalalla kuitenkin menee yleensä mitä keksii ja löytää mutta mielellään rahka tai tonnikala ja siihen päälle jotain... Treenipäivinä sitten toki myös palkkari

Hyvältä näyttää. Ehkä jättäisin iltapalalta noi muutamat ruisleivät veks ja pistäisin tilalle vaikkapa jtn oliiviöljyä tai muuta vastaavaa rahkan sekaan.

EDIT: Minkäs kokoinen kaveri on kyseessä?

Viimeksi muokattu:
Mikäs ongelma nuissa ruisleipäsissä on? Jos kovaa reenaillaan niin voihan sitä iltapalankin yhteydessä muutaman viljatuotteen nappasta.
Ei sillä kasvuhormoonipiikkiin mitää maailmaamullistavaa vaikutusta varmasti ole. Juu öljyt rahkan sekaan ilman muuta.

aamupala: iso lautanen puuro
100 gr raejuustoa
CLA + pari möllerintuplaa

lounas: täysjyväriisiä
200 gr paistijauheliha + sipulia
100 gr raejuustoa

treenin jälkeen palkkari, muscle+

päivällinen: sama kuin lounas mutta ilman raejuustoa
monivitamiinidrinkki

välipala: 100 gr kylmäsavulohta
keitetty kananmuna
CLA

iltapala: 500 gr ehrman + purkki ananasta
pari möllerin tuplaa

kalorit n. 2400, kesää kohti kiristellessä ja sunnuntain hiilaritankkausta ootellessa...

12.00 puuroa+2 ruiskuleipää@kinkkua,juustoa.
13.00-14.00 sali, jonka jälkee palautusjuoma
15.00 200g paistijauhelihaa sipulin ja spagetin kanssa + 2 kananmunaa. jälkkäriks vetäsin mustikkapiirakkaa.
21.00 jugurttia laitasellinen, sekaan ananasta ja elovena leseitä 1dl + kaks kananmunaa.

Esimerkkipäivän ruokasaldo:

07.25 : 100g raejuustoa, banaani, kinkku + juusto ruisleipä, lasi ananasmehua, kuppi kahvia (+ kalanmaksaöljy ja b-vitskut)
11.00 : 100g raejuustoa, pari broilerin rintafilesiivua, kastiketta, perunoita, vajaa puolen litraa maitoa, ruisleipää + runsaasti salaattia
14.30 : purkki ehrmania + mustikkakeittoa n.1dl, kuppi kahvia
16.00 : makkarasoppaa, siivu ruisleipää, 100g raejuustoa, pari lasia maitoa
n. 17.30 salille ja sen jälkeen palkkari : 1dl hera, 1dl malto, 1tl glutamiini, 1tl leusiini, 1rkl kaakaojauhe
n. 20.30 : talkkunaa (<3), siivu tummaa limppua, kuppi teetä, purkki ehrmania mustikkakeitolla, banaani
Illalla vielä ennen nukkumaanmenoa sinkki/magnesium -pilleri ja kaseiinia.

Antakaas joku moitteita tuosta niin voin vähän parannella syömisiä! :D

Eli dieettiä tässä koitetaan alotella ja tässä oli ensimmäisen dieettipäivän sapuskat.

07.30 Rahkaa 250g + n. 1dl ruishiutaleita
10.00 Rahkaa 250g + 2 palaa ruisleipää jonka päällä pari siivua 17% juustoa ja pari palaa kinkkua
12.30 Lounas työpaikan ruokalassa, jotain possukastiketta ja riisiä pienehkö annos ja siinä lisukkeena vähän vihreää salaattia ja yksi pala ruisleipää + 4dl rasvatonta maitoa
14.00 Sama setti kun klo 10.00
15.00 Salille, jossa meni kaikki siis päin vittua..
16.00 Reilu 1dl heraa + 0.5dl maltoa
19.00 Pannulle loraus rypsiöljyä + 3 munaa + 6-8 lihapullaa + lisukkeeksi raejuustoa. Tuo huuhdeltuna n 0.5l maitoa rasvatonta maitoa alas.
21.30 Rahkaa 250g + loraus rypsiöljyä ja vähän heraa sekaan ehkä n. 1rkl

Jotkut noista kellon ajoista saattaa heittää jopa puolella tunnilla, kun en tarkkaan muista.. Vettä olen tossa ohessa kuittanut juoda vähän mutta jäänyt aivan liian vähälle. Varmaan reilun litran join pelkkää vettä ton lisäksi. Nälkä on ollut koko ajan läsnä. Varmaan tosta ruokavaliosta johtui että hermot ollut koko päivän todella kireällä ja salilla oli niin heikko olo että lähdin kesken treenin kotiin kun ei siitä tullut yhtään mitään.. Huonot yöunet myös takana kyllä.

Onko tuo ruokavalio nyt ihan metsässä jos dietata haluaa? :rolleyes: Sehän jo todettiin että treenata en jaksanut tolla ravinnolla, joten vinkkejä senkin suuntaan miten jaksais salilla nyt sitten? :wtf:

Dieetillä treenejä on ihan hyvä keventää, koska silloin lihas ei ilmeisesti kuitenkaan kasva? Vaan on tarkoitus säilyttää lihakset. Safkapuoli näyttää ihan hyvältä ja jos paino putoo liian vauhdilla ja nälkää näet paljon niin sitten jotain pieniä lisäyksiä jonnekkin.

Aamupala: 30g kaurahiutaleita, 250g ehrman, 1 banaani, 2 ruispalaa + litra vettä

päivällinen: 200g kananfilee pihvi, 250g kasviksia, 30g riisiä + litra vettä

Välipala: 250g ehrman, 3rkl oliiviöljy + 0.5L vettä

Lounas: = päivällinen + litra vettä

Iltapala: 200g raejuusto + 1rkl oliiviöljy + 0.5l vettä

~2000 Kcal dieetillä ollaan oltu jo tovi !

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom