Mitä söit tänään/eilen? Kysymykset päivittäisestä ruokavaliosta tänne!

Eilen

12:00 Ehrmann 250g ja 1rkl kaurahiutaleita
18:30 Fazer kaurapuikula (molemmat puoliskot), 2 munan munakas, kinkkua ja juustoa
20:30 Hera80 30g
21:30 Fazer kaurapuikula (molemmat puoliskot), tonnikalaa ja juustoa

Tänään

16:00 Helvetisti perunamuusia, grillattua lohta, raejuustoa ja punajuurta. Jälkkäriksi pullaa ja jäätlöä

Jumalauta mikä viikonloppu...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
ei paha, pysyypähän nälkä loitolla.
Mitä mieltä muuten olette kauraleivästä? Olen tänään maistanut tuommosta elovena merkkistä tuotetta, eikä ravintosisältö ainakaa pahalta näyttäny jos vertaa esim. ruisleipään.
Mietin vain että ei tuon ainakaan pitäisi pullaleipään olla verrattavissa. Eli voisiko vallan hyvin korvata ruisleivällä.
Itse en ole vuosiin syönyt vaaleeta leipää ja ajattelin vaihtelun vuoksi tuommoista kokkeilla.

On se ihan jees, itse ostan sitä silloin tällöin. Siinähän on kuitua 11,2%, eli hyvin. Kannattaa vaaleemmista leivistä kokeilla myös "Polarkraft extrem"-nimistä tuotetta, aivan loistava leipä. Pehmeä ja maukas, kuitua 13%, ja 170kcal/100g.

täytyypä joskus maistaa.
Siitä olin aika yllättyny että hiilareita on vain 35,9g/100g kun taas kaikissa syömissäni ruisleivissä mennään yli 40g.

Mitenkä se vaikuttaa että jos syö alle kulutuksensa. Mutta saa proteiinia noin 1,5-2g per painokilo päivässä, jota lihasten kasvattamiseen suositellaan. Painohan siitä loogisesti putoaa, mutta miten se vaikuttaa lihasmassaan?

täytyypä joskus maistaa.
Siitä olin aika yllättyny että hiilareita on vain 35,9g/100g kun taas kaikissa syömissäni ruisleivissä mennään yli 40g.

Hyvänmakusia JA ravintosisällöltään hyviä leipiä löytyy kyllä runsaasti, joutuu vaan vähän kääntelemään paketteja ja viettää aikaa siellä leipähyllyn luona. Toinen aivan loistava vaaleampi leipä on "Vaalea KuituKunkku" 190kcal/100g, 14g kuitua, ja jos hiilareitakin katsoo, niin vain 27g/100. Olemassa myös "Tumma KuituKunkku", 180kcal/100g, uskomattomat 18g kuitua, HH 27g/100.

Hyviä myös Pirkan/Uotilan (sama tuote, eri paketissa) maalaisruislimppu, ja perunalimppuviipaleet.

Jos alle kulutuksensa syö ja haluaa lihasmassansa säilyvän, niin proteiinia on saatava riittävästi jottei lihaksetkin katoa.

Hyvänmakusia JA ravintosisällöltään hyviä leipiä löytyy kyllä runsaasti, joutuu vaan vähän kääntelemään paketteja ja viettää aikaa siellä leipähyllyn luona. Toinen aivan loistava vaaleampi leipä on "Vaalea KuituKunkku" 190kcal/100g, 14g kuitua, ja jos hiilareitakin katsoo, niin vain 27g/100. Olemassa myös "Tumma KuituKunkku", 180kcal/100g, uskomattomat 18g kuitua, HH 27g/100.

Hyviä myös Pirkan/Uotilan (sama tuote, eri paketissa) maalaisruislimppu, ja perunalimppuviipaleet.
Joo tuttuja tuotteita on, vaikkei ole tullut vielä testailtua.
Sitten mitä tulee ravintosisältöjen tutkimiseen, niin tulee välillä vähän turhanki ahkerasti tutkiskeltua erilaisia tuotteita. Varmaan ihmiset välillä ihmettelee että miten ihmeessä toi tuotteen valinta voi olla noin tavattoman vaikeaa :)

Joo tuttuja tuotteita on, vaikkei ole tullut vielä testailtua.
Sitten mitä tulee ravintosisältöjen tutkimiseen, niin tulee välillä vähän turhanki ahkerasti tutkiskeltua erilaisia tuotteita. Varmaan ihmiset välillä ihmettelee että miten ihmeessä toi tuotteen valinta voi olla noin tavattoman vaikeaa :)

Sama täällä. Parempi näin tosin, kun että shoppailee ihan mitä tahansa, itse ihmettelen aina niitä, jotka kantaa kotiin kolme pakettia jotaan vehnäsämpylöitä tai ranskanleipää. En tiedä olenko friikki, mutta koen suurta kiinnostusta vakoilla ihmisten ostoskoreja kun olen kaupassa. :D Ja siihen tulokseen olen päätynyt, että 70-80% suomalaisista ei näytä tietävän edes mitä sana "Ravintosisältö" tarkoittaa. Ja sehän kyllä toisaalta näkyy, sekä käytännössä, että sairaus ja lihavuusstatistiikassa.

Näinhän se on ja sitten kun tämä tietämättömyys ravintoasioista tai hyvinvoinnista piittaamattomuus yhdistettynä penkkiurheiluun niin lopputuloksen voi jo arvata.

Eilen

klo 12
60g mysli + 60g kaurahiutale + 250g rahka + 125g jugurtti
klo 15
iso lautasellinen muusilaatikkoa ja helvetisti salaattia
klo 1930
palkkari, 50g hera + 60g malto + 10g L-gluta
klo 21
100g pastaa + tonnikalapurkki + ananaspurkki + 100g maissia + 2 keitettyä kananmunaa
klo 23
250g rahka + 125g jugurtti + 100g verilättyjä
klo 0130
50g maapähkinöitä + 200g atrian lihapullia
klo 03
25g oliiviöljyä + 20g heraa

-> sleep

Eli syön joka päivä ihan perusettiä, riisiä, makaroonia, perunaa, lihaa, kalaa, jne.

Iltapaloilla, ym. jogurttia, leipää, jne.

Juomaksi maitoa erittäin paljon, jopa litrankin päivässä.

Lisäksi join palautusjuoman joka treenin jälkeen.

Eli syön joka päivä ihan perusettiä, riisiä, makaroonia, perunaa, lihaa, kalaa, jne.

Iltapaloilla, ym. jogurttia, leipää, jne.

Juomaksi maitoa erittäin paljon, jopa litrankin päivässä.

Lisäksi join palautusjuoman joka treenin jälkeen.

Jos litra maitoa päivässä on mielestäsi paljon, on syytä epäillä aterioittesi kokoa. Litra YHDEN aterian yhteydessä on paljon, puoli litraa 3-5 kertaa päivässä on 'paljon' tai 'sopivasti'.

Voisit ehkä olla hiukan tarkempi tuossa listauksessa. "Syön joka päivä riisiä, makaronia, perunaa, lihaa, kalaa, jne" ei vielä kerro kovinkaan paljoa. Tuo ei vielä kerro mitä söit tänään/eilen, kuinka paljon söit, montako ateriaa söit, paljonko kaloreita sait, yms.

Lisäksi joit palautusjuoman joka treenin jälkeen. Herää kysymys, montako kertaa treenasit eilen?

Komppaan feinttiä. Täällä on moneen otteeseen eri henkilöt väittäneet syövän helkkaristi joka päivä. Mutta se mitä täällä on näkyny on tyyliin kaks lämmintä ateriaa ja kummallakin 2 perunaa ja jauhelihapihvi. Määriä esiin. Ei tuo vielä kerro mitään että syöt perunaa ja riisiä, kaikki me niitä syödään.

Moriesta pöytää!

Tässä ois minun perusmuonat:
Kcal Prot. HH Rasva
10:30:00 AM Ehrman 250g + 1dl Mysli + 2dl Jugurtti + 2 Leipää + 2 kinkkua + latausjuoma ja vitamiinit 507 39 73 6
01:00:00 PM Palautusjuoma 65g 246 26 31 2
02:15:00 PM Puuro 2dl + 200g raejuusto 364 35 70 5
05:15:00 PM Riisi 1dl + Kanafile160g + 125g sekavihannes + 2leipää + kinkkua 650 42 87 14
08:00:00 PM Ehrman 250g + Jugurtti 2dl + 10g rypsäri 405 32 25 14
11:00:00 PM Tonnikala 140g + 10g rypsäri 244 35 0 10
yht. [2416 209 286 51[/B]

Eli oon 171cm matala ja painoa tommoset 89kg ja nätillä tynnyrimahalla varustettu puntti-intoilija.Treenin teen puolenpäivän aikoihin.Joku tietävä vois kommentoida sen verran tuota mun ruoka systeemiä, et riittääkö määrät lihaskasvuun/ pitääkö vähentää jotakin ainesta jne.. ja tartteeko mun vetää rasvoja kuinka paljon ku on omastaki takaa?

EDIT: Tuli tuosta kirjoituksesta aika härskin näkönen, esikatselussa kaikki on vielä oikein mut ku tallentaa ni muuttuu sillisalaatiks?ei voi käsittää miksi eikä sitä ilmeisesti voi poistaakaan.Eväksien perässä olevat numerot = Kcal Prot. HH Rasva

-RaakaReino-

Sama täällä. Parempi näin tosin, kun että shoppailee ihan mitä tahansa, itse ihmettelen aina niitä, jotka kantaa kotiin kolme pakettia jotaan vehnäsämpylöitä tai ranskanleipää. En tiedä olenko friikki, mutta koen suurta kiinnostusta vakoilla ihmisten ostoskoreja kun olen kaupassa. :D Ja siihen tulokseen olen päätynyt, että 70-80% suomalaisista ei näytä tietävän edes mitä sana "Ravintosisältö" tarkoittaa. Ja sehän kyllä toisaalta näkyy, sekä käytännössä, että sairaus ja lihavuusstatistiikassa.

Kannattaisi ehkä itsekkin opetella lukemaan sitä ravintosisältöä kun tuossa ylempänä suosittelet esim. leipää missä on osittain kovetettua kasvisrasvaa, yksi niistä harvoista jutuista mitä pitäisi OIKEASTI välttää.

Kannattaisi ehkä itsekkin opetella lukemaan sitä ravintosisältöä kun tuossa ylempänä suosittelet esim. leipää missä on osittain kovetettua kasvisrasvaa, yksi niistä harvoista jutuista mitä pitäisi OIKEASTI välttää.

No huhheijaa kun muutama leipäviipale sisältää sitä paljon. Ehkä jos vedät paketillisen päivässä, voit olla huolissasi jonkun leivän rasvalaadusta. Grow a pair.

No huhheijaa kun muutama leipäviipale sisältää sitä paljon. Ehkä jos vedät paketillisen päivässä, voit olla huolissasi jonkun leivän rasvalaadusta. Grow a pair.

Pidin vaan niin huvittavana tuota sun moralisointia ja kyllähän se pienikin paha kertoontuu vuodessa jo aikamoiseksi (~410g).

Pidin vaan niin huvittavana tuota sun moralisointia ja kyllähän se pienikin paha kertoontuu vuodessa jo aikamoiseksi (~410g).

Kuka syö pelkästään tuota kyseistä leipää? Tuskin kukaan. Jos kerran kuukaudessa valitsee ton leivän, vaihtelun vuoksi, millään kovetetulla kasvirasvalla ei ole mitään väliä, niin vähän sitä kuitenkin tuossa loppujen lopuksi on.

Kuka syö pelkästään tuota kyseistä leipää? Tuskin kukaan. Jos kerran kuukaudessa valitsee ton leivän, vaihtelun vuoksi, millään kovetetulla kasvirasvalla ei ole mitään väliä, niin vähän sitä kuitenkin tuossa loppujen lopuksi on.

Ensin oli pari päivässä ja nyt kerran kuussa. No ehkäpä järkevin lopettaa tää typerä väittely tähän :worship:

Ensin oli pari päivässä ja nyt kerran kuussa. No ehkäpä järkevin lopettaa tää typerä väittely tähän :worship:

Tarkotin tolla pari päivässä sitä, että niitä menee about sen verran silloin kun sen paketin ostaa, leipähän ei säily kun about max. viikon, ne pitää syödä pois.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom