Mitä söit tänään/eilen? Kysymykset päivittäisestä ruokavaliosta tänne!

Läskiä ei aina tule. Mulla rasva% tippui biosignaturen mukaan noin 19,5 -> 13,5 ajassa jossa paino pysyi samana (tai no kilon tippui) ja lihaksia tuli 2,2 kg lisää.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ensinnäkin, jos haluat, että haba kasvaa, sun pitää alkaa käydä siellä salilla. Ei se lihas ilman ärsykettä tule pelkällä syömisellä (ellei sitten puhuta aivan "luuta ja nahkaa" ihmisest, jolla on täysin surkastuneet lihakset).

Toiseksi, sun pitää olla plussakaloreilla eli syödä enemmän kuin kulutat. Läskiä tulee aina, kun halutaan kasvattaa lihasta, mutta ei sitä hulluna tule, jos ruokavalio on fiksu ja kulutuksen yli ei syödä tarpeettoman paljon. Kuntoilevasta ihmisestä ei tule yhtäkkiä talipalloa yhdessä yössä, kyllä sen sitten ehtii huomata, jos homma alkaa menemään yli. En muista sun tarkkoja speksejä, mutta säkin saisit kerätä painoa helposti 5-10 kg ilman mitään murheita fiksussa ajassa.

Liikunnasta en koskaan luopuisi, ellei yksilö ole oikeasti syömishäiriöinen. Mieti onko se terveellistä olla liikkumatta lainkaan. Esim sun pitää aloittaa se puntti (liikunta ylipäätänsä) syömisen lisäksi, jos haluat saada lihaksia ja olla terve. Treenaa salilla vain sen verran, kuin tarttee äläkä yhtään ylimääräistä ja sit äkkiä kotio syömään. Eli toisin sanoen älä tee truhaa työtä polttaaksesi kaloreita.

Aikaisemmin olen jo sanonut että salilla kyllä kävisin mielelläni, mutta se ei ole tällä hetkellä mitenkään mahdollista. Siksi lihasten kasvatus onkin haastavaa.

ilman saliakin voi treenata, muutama kahvakuula ei paljon maksa, ihan ilmaseks voi tehä kehonpainotreenejä ja vaikka täyttää repun kivillä ja kyykätä se selässä :) mä vaan veikkaan että jos alat jotan treeniä tekee ni laihdut entisestään ja näytät kuivan kesän oravalta, se ei oo todellakaan nättiä. jos nyt et pääse salille ni keskittyisit painon nostamiseen terveelle tasolle ja tulevaisuudessa sit ehkä pääset salille? ei pahalla mut tunnistan sun kirjotuksista omia vanhoja ajatuksia ruuista ja syömisestä, ja niinä aikoina mieli oli anorektinen ja sit alko bulimia ku kituutin vaan tietyillä vähillä ruuilla ja pelkäsin ruokaa ja rasvaa ku ruttoa. noista toipuneena sitä pikkuhiljaa myöntää et mieli oli vinksahtanu vail yritin esittää muille ja itelleniki jotai iha muuta. aina oli selitys valmiina miksen voinu syödä esim. ravintolassa, sillonku kello ei näyttäny ruoka-aikaa jne. toivon että et pahastu :)

Läskiä ei aina tule. Mulla rasva% tippui biosignaturen mukaan noin 19,5 -> 13,5 ajassa jossa paino pysyi samana (tai no kilon tippui) ja lihaksia tuli 2,2 kg lisää.
Mopsy80, tiedän, että kroppaa voi ns. recompata. Itsellänikin siitä kokemusta on. En halunnut vaan mainita sittä, ettei hemulille tule vääriä ideoita, kuten varmaan ymmärrät

Aikaisemmin olen jo sanonut että salilla kyllä kävisin mielelläni, mutta se ei ole tällä hetkellä mitenkään mahdollista. Siksi lihasten kasvatus onkin haastavaa.
Muistan, mutta miksei ole mahdollista? Kuulostaa omaan korvaan vaan tekosyyltä, kun en asiasta enempää tiedä.Ilman saliaki pärjää toki, niin kuin minihiiri toteaa. Mutta se vaatii kanssa kunnolla panostusta.

ilman saliakin voi treenata, muutama kahvakuula ei paljon maksa, ihan ilmaseks voi tehä kehonpainotreenejä ja vaikka täyttää repun kivillä ja kyykätä se selässä :) mä vaan veikkaan että jos alat jotan treeniä tekee ni laihdut entisestään ja näytät kuivan kesän oravalta, se ei oo todellakaan nättiä. jos nyt et pääse salille ni keskittyisit painon nostamiseen terveelle tasolle ja tulevaisuudessa sit ehkä pääset salille?

Mopsy80, tiedän, että kroppaa voi ns. recompata. Itsellänikin siitä kokemusta on. En halunnut vaan mainita sittä, ettei hemulille tule vääriä ideoita, kuten varmaan ymmärrät

Muistan, mutta miksei ole mahdollista? Kuulostaa omaan korvaan vaan tekosyyltä, kun en asiasta enempää tiedä.Ilman saliaki pärjää toki, niin kuin minihiiri toteaa. Mutta se vaatii kanssa kunnolla panostusta.

No itseasiassa nyt on taloudellisia ongelmia, joten kuntosalikortin ostaminen ei tällä hetkellä kuulu must have -listalle..

No itseasiassa nyt on taloudellisia ongelmia, joten kuntosalikortin ostaminen ei tällä hetkellä kuulu must have -listalle..
Okei, ymmärrän, vaikka hassulta tuntuu, että lihasta pitäis saada mutta sali ei ole must have. Ootko käyny kattomassa paikallisia urheiluhalleja yms. missä hinnoissa ne menee? Järkevällä ohjelmalla ja hinnalla vois helposti saada treenit tehtyä 20-30 e/kk.

Okei, ymmärrän, vaikka hassulta tuntuu, että lihasta pitäis saada mutta sali ei ole must have. Ootko käyny kattomassa paikallisia urheiluhalleja yms. missä hinnoissa ne menee? Järkevällä ohjelmalla ja hinnalla vois helposti saada treenit tehtyä 20-30 e/kk.

Ensin ajattelin saada sen ruokavaliopuolen kuntoon, joten siksi kubtosali ei ole tällä hetkellä kaikkein tärkein listalla. En oo käynyt kurkkaamassa, pitääpäs käydä!

-Aamupala: Kaurapuuroa + sokeria + suolaa + voita + mustikoita, 2 ruisleipää voilla + metukalla + kermajuustolla + tomaatilla + kahdella kananmunalla + suolalla, 2 lasia kirnupiimää ja iso muki kahvia hunajalla ja kermalla.

Kahvilla: iso muki kahvia hunajalla ja kermalla, 2 ruisleipää voilla + metukalla + kermajuustolla + paprikalla sekä pulla

Lounas: 2 lautallista Hirvikeittoa + 4 ruisleipää voilla ja juustolla, 5 nokkoslettua mansikkahillolla. 2 lasia kirnupiimää ja iso muki kahvia hunajalla ja kermalla

Kahvilla: iso muki kahvia hunajalla ja kermalla, 2 ruisleipää voilla + metukalla + kermajuustolla + tomaatilla sekä pulla

Päivällinen: Karjalanpaistia (possua mutta naudan tilalla poroa) 2 lautallista + perunamuusia + puolukkahilloa + 4 ruisleipää voilla ja juustolla. Puolukkapuuroa sokerilla ja maidolla. 2 lasia kirnupiimää. iso muki kahvia hunajalla ja kermalla.

Iltapala: Kylmäsavuporosalaattia + aura gold juustoa lautallinen + 3kpl pajuniemen helsinkiwursti tomaatti-mozzarella grillimakkaraa auran sinapilla + grillattu paprika jonka sisällä pekonia + aura gold juustoa + valkosipulia + habaneroa. 2 palaa köyhiäritaritareita kermavaahdolla ja mustikoilla + 2 lasia kirnupiimää.

Olen laihduttanut nyt 13kg kahden kuukauden aikana näillä ruoilla ja hurjalla määrällä aerobista liikuntaa. Tarkoituksenani on muokata päivittäistä ravinnonsaantia siten, että se olisi optimaalinen lihaksen kasvun kannalta. Kysyisin mitä kannattaisi lisätä kuntosalitreeniä edeltävään ja treenin jälkeiseen ateriaan, jotta saisin lihaskasvua ajatellen tarpeeksi hiilihydraatteja. peruskulutukseni on n. 1970 kcal. Käyn kuntosalilla n. viidesti viikossa ja juoksen joka toinen päivä n. 45min.

Tämänhetkinen ruokavalio:

- Aamupala: kaksi kananfileetä, n. 200g.
- Lounas: täysjyväspagettia ja naudan paistijauhelihaa. Jauhelihaa n. 200g.
- Välipala: kaksi kananfileetä, n. 200g + 200g marjoja.
- Päivällinen/iltapala: täsyjyväspagettia ja naudan paistijauhelihaa n. 200g.
- Juon pelkkää vettä ja välttelen kaikkia maitotuotteita ja lisättyä sokeria.

Eli käytännössä ruokavalioni ennen ns. dieettiä on ollut aivan älytön ja nyt tarkoituksena hiljalleen muokata ravinnonsaantia järkevämmäksi. Nyt olen siinä vaiheessa, että ateriarytmi on kunnossa ja en koe päivän aikana nälkää ja olen virkeä. Jaksan myös hyvin kuntoilla ja tehdä ruumiillista työtä. Nyt olen laihduttanut tavoitteeni verran, joten kaipailisin vinkkejä, joilla päivittäistä ravintoa saisi monipuolistettua ja mistä kannattaisi lisätä hiilihydraatteja? Tarkoituksena siis tehdä nyt lihasta, mutta pitää rasvamassa kurissa. Haluan myös pitää ruuanlaiton mahdollisimman yksinkertaisena ja nopeana.

Jos käytän paistamisessa öljyä vaikkapa yhden teelusikallisen niin kuinka paljon tuosta menee ns. hukkaan eli kannattaako kaloreihin laskea se koko teelusikallinen?

2 edellistä postausta :D
:D Ei kyllä mä kirjoitin tuon postin ihan vakavasti ja toivon jokun korjailevan vähän paremmaksi tuota mun hieman yksinkertaista ruokavaliota :p Toki tän olis voinu laittaa tuonne "tyhmiä kysymyksiä ravinnosta" -ketjuun.

Viimeksi muokattu:
Ei muuta kun testiin propellin ruokavalio, vaikuttaa aika 5/5 setiltä. Varmasti alkaa patti kasvaa, kun syö päivittäin hirvikeittoa ja pullaa, tietenkään kirnupiimää ruokajuomana unohtamatta!

Tuskin joka päivä menee tuo setti, tämähän on mitä söin tänään-ketju. Jotenkin piristävää tuollainen (inho?)rehellisyys ja jotain muuta kuin 145g broileria + 120g täysjyväriisiä - ruokavalio.

Varmaa paljon terveempi suhtautuminen safkaan propellilla ku monilla. Täälläkin monet on jo itku kurkussa ku meni vahingossa tyyliin puol pussia parsakaalia salaattiin, eikä neljännes niinkuin paperissa luki.

tänään menny tässä vaiheessa:
-kaurapuuro+lusikallinen raejuustoa+maitoa+kahvi
-protskusheikki
-double quarter pounder with cheese hamppari mäkistä
-marabou nougatpatukka
-mentos pötkö
-valkosuklaakuorrutettu donitsi
-puol rasiaa luumutomaatteja
-2kpl kaupan juustohampurilaisia
-maitoa muutamia laseja

Treenitön päivä. 174cm/71kg ja nainen. Nykyään täysin terve suhtautuminen ruokaan ja ruokaa menee niin kuin mieli tekee. Tavoitteena hyvinvointi sekä terve kehonmuokkaus.
1.
Kaurapuuro, soijalesitiini, mangosose, rahka + alpro soya jogurttia

2.
3 kanafilettä, paljon kasviksia, vesimelonia, puolikas kasvisburrito

3.
Heraa, 100% kaakaojauhetta

4.
3 rieskaa levitteellä ja juustolla, kanaa, vesimelonia, pähkinöitä, alpro soya jogurttia

5.
Rahkaa, jogurttia, öljyä

Olen nyt käynyt noin 10 kuukautta salilla ja tuloksia on jonkin verran tullut vaikka rukovalioni on ollut vähän mitä sattuun. Olen 170cm ja 86kg mies. Tarkoitus olisi nyt kesäloman päätteeksi aloittaa ensimmäinen dieetti. Jos ainakin 10kg saisi pois. Teen ruumiillista työtä 7-15:30 ja treenin teen Ma,ti,to ja pe. Välipäivinä mahdollisesti aerobista liikuntaa. Ruokavalio olisi kuitenkin joka päivä suunnilleen samanlainen, mutta treenipäivänä juon salin jälkeen palkkarin. Tietysti lounas ja päivällinen vaihtelee päivittäin mutta kalorit olisi suunnillen samat. Mitäs mieltä olette jos alottaisin tällaisella rukovaliolla? Kalorit n.2500kcal. Kulutustani en osaa arvioida.

6.00 2 leipää lisukkeiden kanssa, lasi maitoa, kuppi kahvia, 2kpl möllerin tupla omega-3

9:00 purkki rahkaa, kuppi kahvi

11:00 perunaa/riisiä/pastaa, lihaa/kanaa/kalaa, lasi maitoa, salaattia. n.700kcal

13:30 1 kananmuna, kuppi kahvia

16:30 perunaa/riisiä/pastaa, lihaa/kanaa/kalaa, 2 lasia maitoa, salaattia. n.600kcal

19:00 treenin jälkeen palkkari jossa kreatiinia

21:30-22:00 2 kananmunaa

Puuttuuko tuosta jotain olennaista? Entä kannattaisiko käyttää jotain lisäravinteita lisäksi? Kaikenlaisia vinkkejä otan vastaan. Liitteeksi vielä kuva kalorilaskurista.

ruoka.png

Olen nyt käynyt noin 10 kuukautta salilla ja tuloksia on jonkin verran tullut vaikka rukovalioni on ollut vähän mitä sattuun. Olen 170cm ja 86kg mies. Tarkoitus olisi nyt kesäloman päätteeksi aloittaa ensimmäinen dieetti. Jos ainakin 10kg saisi pois. Teen ruumiillista työtä 7-15:30 ja treenin teen Ma,ti,to ja pe. Välipäivinä mahdollisesti aerobista liikuntaa. Ruokavalio olisi kuitenkin joka päivä suunnilleen samanlainen, mutta treenipäivänä juon salin jälkeen palkkarin. Tietysti lounas ja päivällinen vaihtelee päivittäin mutta kalorit olisi suunnillen samat. Mitäs mieltä olette jos alottaisin tällaisella rukovaliolla? Kalorit n.2500kcal. Kulutustani en osaa arvioida.

6.00 2 leipää lisukkeiden kanssa, lasi maitoa, kuppi kahvia, 2kpl möllerin tupla omega-3

9:00 purkki rahkaa, kuppi kahvi

11:00 perunaa/riisiä/pastaa, lihaa/kanaa/kalaa, lasi maitoa, salaattia. n.700kcal

13:30 1 kananmuna, kuppi kahvia

16:30 perunaa/riisiä/pastaa, lihaa/kanaa/kalaa, 2 lasia maitoa, salaattia. n.600kcal

19:00 treenin jälkeen palkkari jossa kreatiinia

21:30-22:00 2 kananmunaa

Puuttuuko tuosta jotain olennaista? Entä kannattaisiko käyttää jotain lisäravinteita lisäksi? Kaikenlaisia vinkkejä otan vastaan. Liitteeksi vielä kuva kalorilaskurista.

katso liitettä 137552

miksi et syö treenin jälkeen kunnon ruokaa?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom