Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ensinnäkin, jos haluat, että haba kasvaa, sun pitää alkaa käydä siellä salilla. Ei se lihas ilman ärsykettä tule pelkällä syömisellä (ellei sitten puhuta aivan "luuta ja nahkaa" ihmisest, jolla on täysin surkastuneet lihakset).
Toiseksi, sun pitää olla plussakaloreilla eli syödä enemmän kuin kulutat. Läskiä tulee aina, kun halutaan kasvattaa lihasta, mutta ei sitä hulluna tule, jos ruokavalio on fiksu ja kulutuksen yli ei syödä tarpeettoman paljon. Kuntoilevasta ihmisestä ei tule yhtäkkiä talipalloa yhdessä yössä, kyllä sen sitten ehtii huomata, jos homma alkaa menemään yli. En muista sun tarkkoja speksejä, mutta säkin saisit kerätä painoa helposti 5-10 kg ilman mitään murheita fiksussa ajassa.
Liikunnasta en koskaan luopuisi, ellei yksilö ole oikeasti syömishäiriöinen. Mieti onko se terveellistä olla liikkumatta lainkaan. Esim sun pitää aloittaa se puntti (liikunta ylipäätänsä) syömisen lisäksi, jos haluat saada lihaksia ja olla terve. Treenaa salilla vain sen verran, kuin tarttee äläkä yhtään ylimääräistä ja sit äkkiä kotio syömään. Eli toisin sanoen älä tee truhaa työtä polttaaksesi kaloreita.
Mopsy80, tiedän, että kroppaa voi ns. recompata. Itsellänikin siitä kokemusta on. En halunnut vaan mainita sittä, ettei hemulille tule vääriä ideoita, kuten varmaan ymmärrätLäskiä ei aina tule. Mulla rasva% tippui biosignaturen mukaan noin 19,5 -> 13,5 ajassa jossa paino pysyi samana (tai no kilon tippui) ja lihaksia tuli 2,2 kg lisää.
Muistan, mutta miksei ole mahdollista? Kuulostaa omaan korvaan vaan tekosyyltä, kun en asiasta enempää tiedä.Ilman saliaki pärjää toki, niin kuin minihiiri toteaa. Mutta se vaatii kanssa kunnolla panostusta.Aikaisemmin olen jo sanonut että salilla kyllä kävisin mielelläni, mutta se ei ole tällä hetkellä mitenkään mahdollista. Siksi lihasten kasvatus onkin haastavaa.
ilman saliakin voi treenata, muutama kahvakuula ei paljon maksa, ihan ilmaseks voi tehä kehonpainotreenejä ja vaikka täyttää repun kivillä ja kyykätä se selässä mä vaan veikkaan että jos alat jotan treeniä tekee ni laihdut entisestään ja näytät kuivan kesän oravalta, se ei oo todellakaan nättiä. jos nyt et pääse salille ni keskittyisit painon nostamiseen terveelle tasolle ja tulevaisuudessa sit ehkä pääset salille?
Mopsy80, tiedän, että kroppaa voi ns. recompata. Itsellänikin siitä kokemusta on. En halunnut vaan mainita sittä, ettei hemulille tule vääriä ideoita, kuten varmaan ymmärrät
Muistan, mutta miksei ole mahdollista? Kuulostaa omaan korvaan vaan tekosyyltä, kun en asiasta enempää tiedä.Ilman saliaki pärjää toki, niin kuin minihiiri toteaa. Mutta se vaatii kanssa kunnolla panostusta.
Okei, ymmärrän, vaikka hassulta tuntuu, että lihasta pitäis saada mutta sali ei ole must have. Ootko käyny kattomassa paikallisia urheiluhalleja yms. missä hinnoissa ne menee? Järkevällä ohjelmalla ja hinnalla vois helposti saada treenit tehtyä 20-30 e/kk.No itseasiassa nyt on taloudellisia ongelmia, joten kuntosalikortin ostaminen ei tällä hetkellä kuulu must have -listalle..
Okei, ymmärrän, vaikka hassulta tuntuu, että lihasta pitäis saada mutta sali ei ole must have. Ootko käyny kattomassa paikallisia urheiluhalleja yms. missä hinnoissa ne menee? Järkevällä ohjelmalla ja hinnalla vois helposti saada treenit tehtyä 20-30 e/kk.
2 edellistä postausta :D
:D Ei kyllä mä kirjoitin tuon postin ihan vakavasti ja toivon jokun korjailevan vähän paremmaksi tuota mun hieman yksinkertaista ruokavaliota :p Toki tän olis voinu laittaa tuonne "tyhmiä kysymyksiä ravinnosta" -ketjuun.2 edellistä postausta :D
Ei muuta kun testiin propellin ruokavalio, vaikuttaa aika 5/5 setiltä. Varmasti alkaa patti kasvaa, kun syö päivittäin hirvikeittoa ja pullaa, tietenkään kirnupiimää ruokajuomana unohtamatta!
Tuskin joka päivä menee tuo setti, tämähän on mitä söin tänään-ketju.
Olen nyt käynyt noin 10 kuukautta salilla ja tuloksia on jonkin verran tullut vaikka rukovalioni on ollut vähän mitä sattuun. Olen 170cm ja 86kg mies. Tarkoitus olisi nyt kesäloman päätteeksi aloittaa ensimmäinen dieetti. Jos ainakin 10kg saisi pois. Teen ruumiillista työtä 7-15:30 ja treenin teen Ma,ti,to ja pe. Välipäivinä mahdollisesti aerobista liikuntaa. Ruokavalio olisi kuitenkin joka päivä suunnilleen samanlainen, mutta treenipäivänä juon salin jälkeen palkkarin. Tietysti lounas ja päivällinen vaihtelee päivittäin mutta kalorit olisi suunnillen samat. Mitäs mieltä olette jos alottaisin tällaisella rukovaliolla? Kalorit n.2500kcal. Kulutustani en osaa arvioida.
6.00 2 leipää lisukkeiden kanssa, lasi maitoa, kuppi kahvia, 2kpl möllerin tupla omega-3
9:00 purkki rahkaa, kuppi kahvi
11:00 perunaa/riisiä/pastaa, lihaa/kanaa/kalaa, lasi maitoa, salaattia. n.700kcal
13:30 1 kananmuna, kuppi kahvia
16:30 perunaa/riisiä/pastaa, lihaa/kanaa/kalaa, 2 lasia maitoa, salaattia. n.600kcal
19:00 treenin jälkeen palkkari jossa kreatiinia
21:30-22:00 2 kananmunaa
Puuttuuko tuosta jotain olennaista? Entä kannattaisiko käyttää jotain lisäravinteita lisäksi? Kaikenlaisia vinkkejä otan vastaan. Liitteeksi vielä kuva kalorilaskurista.
katso liitettä 137552