Mitä söit tänään/eilen? Kysymykset päivittäisestä ruokavaliosta tänne!

Aamupala

- Proteiiniletut (40g kaurajauho, 50g kreikkalainen jog., banaani, 25g vanilja heraa, 1 kananmuna)
- maustamiseen kanelia, ripaus suolaa ja leivinjauhetta
- lettujen päälle 20g mantelitahnaa + 50g bonnen mangososetta

Lounas

- Uunijuureksia n. 300g (porkkanaa, sipulia, paprikaa, parsakaalia)
- 1 kanan ohutfilee n. 113g
- maustamiseen BBQ-kastiketta ja ketsuppia

Välipala

- 30g heraa
- 1 omena

Ennen treeniä

-70g kaurahiutaleita
- 1 banaani
- mustikoita
- 10g kookosöljyä
- 250g maitorahkaa

+ 18g prezone 30min ennen treeniä

Treenin aikana

- 80g vitargo
- 20g EAA
- 5g kalaharin suolaa

Palkkari

- 35g heraa
- 20g malto
- 5g leusiini
- 10g glutamiini
- 5g kreatiini

Illallinen

- 1 kanan ohutfilee n.113g
- uusia pottuja n. 300g
- kurkkua, salaattia, tomaattia yms.

n. 2700kcal (p220/hh300/r50)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
n. 2700kcal (p220/hh300/r50)

Tavoite on varmaankin kiristellä? Paljon pituutta/painoa? Ilman noita speksejä hyvältä ja järkevältä ruokavaliolta näyttää.

Omiin silmiini järkevästi hiilari on jaksotettu pääasiallisesti treenin ympärille. Jos nyt jotain tuosta voi viilata, niin itse suosittelen hieman enemmän rasvaa, jotta kehon hormonitoiminta pysyy kunnossa. Olen myös itse henkilökohtaisesti sitä mieltä, että kun tavoitteena on polttaa rasvaa, et tarvitse palautusjuomaan maltoa. Sulla tulee kuitenkin 300g perunaa iltapalaksi (todennäköisesti aika nopeasti treenin jälkeen?). Sen lisäksi sulla on treenin aikana peräti 80g vitargoa treenin aikana. Se on aika suuri määrä.

Malton pois jättämisestä säästyneet kalorit ottaisin vaikka iltapalalla rasvojen muodossa (pähkinät yms.).

Aamupala: 2 tummaa leipää + kinkut ja juustot, kaurapuuroa 150g ja iso maitolasi 4dl
Lounas: 400g perunoita ja 200g nautaa + puolet dolmiokastikkeesta (normikokonen), tumma leipä + juusto ja rahkaa 175g
Päivällinen: 250g täysjyväriisiä ja 230g kanaa + perus liemikuutio vedellä, tumma leipä + juusto
Iltapala: 2 tummaa leipää + kinkkua ja juustoa, rahkaa 175g, iso maitolasi 4dl

Näillä pärjänny tähän asti. Pituus 191cm ja paino tänään aamulla 95kg. Peilistä tuijottaa siima mutta minkäs teet ku opiskelijan lompakko on mitä on. Heraa tai kreatiinia en tietenkään käytä koska maksavat aivan tajuttomasti €/kg.
Penkki max: 130kg
Deadlift max: 200kg
Squat max: 160kg

Salilla käyn 3 kertaa viikossa ja joskus 4 kertaa ku pitää käydä pitkiä laihoja käsiä pumppaamassa prkl :DD

Tavoite on varmaankin kiristellä? Paljon pituutta/painoa? Ilman noita speksejä hyvältä ja järkevältä ruokavaliolta näyttää.

Omiin silmiini järkevästi hiilari on jaksotettu pääasiallisesti treenin ympärille. Jos nyt jotain tuosta voi viilata, niin itse suosittelen hieman enemmän rasvaa, jotta kehon hormonitoiminta pysyy kunnossa. Olen myös itse henkilökohtaisesti sitä mieltä, että kun tavoitteena on polttaa rasvaa, et tarvitse palautusjuomaan maltoa. Sulla tulee kuitenkin 300g perunaa iltapalaksi (todennäköisesti aika nopeasti treenin jälkeen?). Sen lisäksi sulla on treenin aikana peräti 80g vitargoa treenin aikana. Se on aika suuri määrä.

Malton pois jättämisestä säästyneet kalorit ottaisin vaikka iltapalalla rasvojen muodossa (pähkinät yms.).

Kiristelyä on nyt takana yhteensä jo -30kg verran :) Aamupaino keikkuu 81-82 hujakoilla ja pituutta 180cm. Rasvat on nyt kokeiluluontoisesti alhaalla osana cycle dieettiä, jossa luonnollisesti yhtenä päivän rasvaa tulee aika reilusti. Off-seasonille siirtyessä rasvat nousevat 1g per painokilo.

Yleensä palkkarissa ei ole maltoa mutta tuona päivänä siinä sitä oli. Vitargon määrä oli tuona päivänä reilumpi, koska treenin jälkeen tuli tehtyä 45min ylämäkikävely juoksumatolla. Mutta omalla kohdalla olen huomannut, että isohko määrä hiilihydraattia treenin aikana auttaa jaksamaan huomattavasti paremmin. Varsinkin näin cutilla.

Eilen tuli oltua pelkästään ulkosella joten ruokailut vähän erilaiset joten ei aivan tarkkoja määriä ja ei voi sanoa järjestystäkään täysin.

Päivän aikana

-8 Ruisleipää voilla ja kylmäsavujokilohella
-4kpl muurinpohjanokkolettuja vadelmahillolla
-4 rieskaa + hapansilakkaa + uusia perunoita voilla
-kylmäsavuporosalaattia ja hedelmäsalaattia lautalliset
-paistettua ahvenfileetä + uusia perunoita
-uunijuustoa, grillattua poro/possu raakamakkaraa
-mansikkakermamustikkakakkua ja grillattua possun niskaa
-kirnupiimää 3 lasillista + sahtia jokunen litra

Hyvät juhannuseväät propellilla siellä. Itsellä olis ehkä tehny tiukkaa noiden kahden salaattilautallisen kanssa. Onko minkä kokoinen lautta kyseessä?

Kylmäsavuporosalaatti sellaiselta lautaselta mitä normaalisti on kuten esim. ravintolassa.
Hedelmäsalaatti sellaiselta vähän pienemmältä syvältä lautaselta.

Tää päivä ollut taas vähän kummallinen syömispäivä, ja välipäivä treeneistä, jolloin syöminen tuntuu aina vähän hankalalta. Siitä huolimatta näyttää tähän mennessä maistuneen..

aamupala
kaurapuuro 1,5dl hiutaleita, sekaan raastoin pari pientä porkkanaa, kananmunanvalkuainen ja mustaherukoita
kahvi rasvattomalla maidolla
lounas (tai jotain sinne päin), kauhea nälkä oli :nolo:
pieni pala savulohipiirakkaa
kaksi riisikakkua polar-sulatejuustolla (kevyt)
pari desiä maustamatonta kreikkalaista a+-jugurttia ja mysliä (ei lisättyä sokeria) päällä ehkä pari rkl

välipaloja (ystävän luona hengaillessa)
ruisleipäviipale margariinilla, oltermanniviipaleella ja salaatilla
creme brulee -skyr
pieni pala mansikkakakkua, kahvi rasvattomalla maidolla

päivällinen
lautasellinen (n 3,5dl?) kanakeittoa
pari palaa kotitekoista spelttileipää

ja iltapalaksi ajattelin vielä syödä n. 200g kesoo, pari näkkileipää avokadolla ja paprikasiivuilla ja omenan

Nyt kun kirjoitin tuon ylös niin näyttää kyllä ihan järkyttävältä määrältä ruokaa :eek: Inhottavaa, kun en myöskään tiedä painoani ja seuraava mahdollisuus päästä vaa'alle on torstaina

e: ei kuulu mihinkään normaaliruokavalioon tollaset piirakat ja kakut, itseasiassa välttelen "herkkuja" aika paljon, mun herkut on noi creamy -skyrit, prodepatukat (questit) ja propudit :D

Tää päivä ollut taas vähän kummallinen syömispäivä, ja välipäivä treeneistä, jolloin syöminen tuntuu aina vähän hankalalta. Siitä huolimatta näyttää tähän mennessä maistuneen..

aamupala
kaurapuuro 1,5dl hiutaleita, sekaan raastoin pari pientä porkkanaa, kananmunanvalkuainen ja mustaherukoita
kahvi rasvattomalla maidolla
lounas (tai jotain sinne päin), kauhea nälkä oli :nolo:
pieni pala savulohipiirakkaa
kaksi riisikakkua polar-sulatejuustolla (kevyt)
pari desiä maustamatonta kreikkalaista a+-jugurttia ja mysliä (ei lisättyä sokeria) päällä ehkä pari rkl

välipaloja (ystävän luona hengaillessa)
ruisleipäviipale margariinilla, oltermanniviipaleella ja salaatilla
creme brulee -skyr
pieni pala mansikkakakkua, kahvi rasvattomalla maidolla

päivällinen
lautasellinen (n 3,5dl?) kanakeittoa
pari palaa kotitekoista spelttileipää

ja iltapalaksi ajattelin vielä syödä n. 200g kesoo, pari näkkileipää avokadolla ja paprikasiivuilla ja omenan

Nyt kun kirjoitin tuon ylös niin näyttää kyllä ihan järkyttävältä määrältä ruokaa :eek: Inhottavaa, kun en myöskään tiedä painoani ja seuraava mahdollisuus päästä vaa'alle on torstaina

e: ei kuulu mihinkään normaaliruokavalioon tollaset piirakat ja kakut, itseasiassa välttelen "herkkuja" aika paljon, mun herkut on noi creamy -skyrit, prodepatukat (questit) ja propudit :D

Kunnon ateria lounaalle nii ei tartte mässäillä tollasilla välipaloilla :puntti:

Elikkäs tarviin apua ruokavaliossa. Salilla käynti loppui pari kk sitten ja paino on tipounut sen jälkeen melkein 6 kilolla alemmas ja saan kommenttia kaikilta että olen liian laiha. Tarkoituksena ei ole ollut missään vaiheessa laihduttaa, päinvastoin. Olen siis 48kg/167cm.
Rakastan liikkua ja salilla käyntiä varsinkin, mutta tällä hetkellä salikortin ostaminen ei mahdollista. Kävin aiemmin lenkeillä, mutta en enää tee sitäkään, sillä laihtuminen pelottaa. Mistä voisi johtua, syönkö tosiaan liian vähän, vaikka vatsa tuntuu aina tosi täydeltä ruuan jälkeen?
Asiallisia neuvoja vastaan, haluaisin näyttää lihaksikkaalta enkä luurangolta! :)

Elikkäs tarviin apua ruokavaliossa. Salilla käynti loppui pari kk sitten ja paino on tipounut sen jälkeen melkein 6 kilolla alemmas ja saan kommenttia kaikilta että olen liian laiha. Tarkoituksena ei ole ollut missään vaiheessa laihduttaa, päinvastoin. Olen siis 48kg/167cm.
Rakastan liikkua ja salilla käyntiä varsinkin, mutta tällä hetkellä salikortin ostaminen ei mahdollista. Kävin aiemmin lenkeillä, mutta en enää tee sitäkään, sillä laihtuminen pelottaa. Mistä voisi johtua, syönkö tosiaan liian vähän, vaikka vatsa tuntuu aina tosi täydeltä ruuan jälkeen?
Asiallisia neuvoja vastaan, haluaisin näyttää lihaksikkaalta enkä luurangolta! :)

Kuinka usein syöt pvässä ja minkä kokoisia aterioita? Kuulostaa mun mielestä siltä (varsinkin boldatun kohdan takia),että syöt aivan liian vähän kalorillisesti, että määrällisesti. Enemmän vaan ruokaa naamaan ja varsinkin kaloripitoista sellaista (riisit, makaronit, pähkinät, leivät, puurohiutaleet jne) Ja ennen kuin kysyt(valitat), niin kyllä, ruokaa voi oppia syömään enemmän kerralla/päivässä ;)

Kuinka usein syöt pvässä ja minkä kokoisia aterioita? Kuulostaa mun mielestä siltä (varsinkin boldatun kohdan takia),että syöt aivan liian vähän kalorillisesti, että määrällisesti. Enemmän vaan ruokaa naamaan ja varsinkin kaloripitoista sellaista (riisit, makaronit, pähkinät, leivät, puurohiutaleet jne) Ja ennen kuin kysyt(valitat), niin kyllä, ruokaa voi oppia syömään enemmän kerralla/päivässä ;)

Syön päivässä 3-5 kertaa. Aamupalan syön aina! Sen jälkeen syön joko pienen välipalan 2tai 3 tunnin päästä tai sitten lounaan. Siitä 3-4h syön päivällisen ja sitten taas 3-4h niin iltapala. Joskus ruokailuiden väli venyy aamiaisen ja lounaan välissä niin, etten syö kuin aamupalan päivällisen ja iltapalan. Tässä esimerkki eilisen päivän ruuista:
Aamiainen klo. 8.00-9.00
Kaurapuuro mikrossa (hiutaleita 20g (?), vettä)
Pakaste mustikoita + vadelmia (45-50g?)
Raejuusto 2% (70-100g?)
Mehukeitto karviais boysenmarja (70-100g?)

(Välipala n. klo 11 = 1 ruisleipä siivu, jonka päällä esim. Graavilohi siivu ja välillä myös kananmunan valkuaista keitettynä + banaani tai omena)

Lounas n. klo 14-15
Ruokaisa salaatti (esim. Salaatinlehtiä, kurkku,tomaatti,viinirypäle,paprika,keitetty kananmunan valkuainen, auringonkukansiemen,raejuusto + lohi/kana/tonnikala)

Päivällinen n. klo 16-17
Bataattimuusi (60g??)
1 alaskanseitifilee
Keitettyjä vihanneksia (parsakaali, vihreät pavut)
Salaatti, tomaatti, kurkku, viinirypäle, paprika (70-100g??)
Raejuusto 1 lusikallinen

Iltapala n. klo 20-21
Ehrmann rahka + pakaste marjoja + mehukeittoa
Vihreä tee

Aamiainen ja iltapala vaihtelevat esim. joskus syön aamulla rahkaa ja illalla 2 valkuaista paistettuna kera kesäkurpitsan ja kylkeen salaattia. Aamulla puuron lisukkeet vaihtelevat esim. välillä marjojen tilalla banaania ja raejuuston tilalla keitettyä valkuaista ja välillä mehukeiton jätän pois. Ja ennen kuin kysyt, niin syön munista vain valkuaiset, koska vihaan keltuaisten makua :D

Syön päivässä 3-5 kertaa. Aamupalan syön aina! Sen jälkeen syön joko pienen välipalan 2tai 3 tunnin päästä tai sitten lounaan. Siitä 3-4h syön päivällisen ja sitten taas 3-4h niin iltapala. Joskus ruokailuiden väli venyy aamiaisen ja lounaan välissä niin, etten syö kuin aamupalan päivällisen ja iltapalan. Tässä esimerkki eilisen päivän ruuista:
Aamiainen klo. 8.00-9.00
Kaurapuuro mikrossa (hiutaleita 20g (?), vettä)
Pakaste mustikoita + vadelmia (45-50g?)
Raejuusto 2% (70-100g?)
Mehukeitto karviais boysenmarja (70-100g?)

(Välipala n. klo 11 = 1 ruisleipä siivu, jonka päällä esim. Graavilohi siivu ja välillä myös kananmunan valkuaista keitettynä + banaani tai omena)

Lounas n. klo 14-15
Ruokaisa salaatti (esim. Salaatinlehtiä, kurkku,tomaatti,viinirypäle,paprika,keitetty kananmunan valkuainen, auringonkukansiemen,raejuusto + lohi/kana/tonnikala)

Päivällinen n. klo 16-17
Bataattimuusi (60g??)
1 alaskanseitifilee
Keitettyjä vihanneksia (parsakaali, vihreät pavut)
Salaatti, tomaatti, kurkku, viinirypäle, paprika (70-100g??)
Raejuusto 1 lusikallinen

Iltapala n. klo 20-21
Ehrmann rahka + pakaste marjoja + mehukeittoa
Vihreä tee

Aamiainen ja iltapala vaihtelevat esim. joskus syön aamulla rahkaa ja illalla 2 valkuaista paistettuna kera kesäkurpitsan ja kylkeen salaattia. Aamulla puuron lisukkeet vaihtelevat esim. välillä marjojen tilalla banaania ja raejuuston tilalla keitettyä valkuaista ja välillä mehukeiton jätän pois. Ja ennen kuin kysyt, niin syön munista vain valkuaiset, koska vihaan keltuaisten makua :D
Syöt kyllä aivan liian kevyesti. Mitään kunnollista hiilarimäärää et päivän aikana syö. Ja eikä rasvaakaan tule tarpeeksi, varsinkaan naiselle. Annoskoot aivan liian pieniä, en edes tiennyt, että vain 20g hiutaleista saa tehtyä puuroa. Oletko laskenut minkä verran tyypillisistä päivän ruuista tulee kaloreita?

Syöt kyllä aivan liian kevyesti. Mitään kunnollista hiilarimäärää et päivän aikana syö. Ja eikä rasvaakaan tule tarpeeksi, varsinkaan naiselle. Annoskoot aivan liian pieniä, en edes tiennyt, että vain 20g hiutaleista saa tehtyä puuroa. Oletko laskenut minkä verran tyypillisistä päivän ruuista tulee kaloreita?

En tosiaan tiedä ruokien mittoja, koska en niitä punnitse, joten voi mennä vähän hakuteille! :D En oo laskeskellut, ehkä pitäs. Mut en haluis sille linjalle et jokanen annos täytys laittaa puntarin kautta, kun tähän mennessä menty silmämääräisellä arvioinnilla ja yrittäen noudattaa lautasmallia. Annoskoot siis suuremmaksi, niin ehkä se paino nousee ja lihas kasvaa:rolleyes:

En tosiaan tiedä ruokien mittoja, koska en niitä punnitse, joten voi mennä vähän hakuteille! :D En oo laskeskellut, ehkä pitäs. Mut en haluis sille linjalle et jokanen annos täytys laittaa puntarin kautta, kun tähän mennessä menty silmämääräisellä arvioinnilla ja yrittäen noudattaa lautasmallia. Annoskoot siis suuremmaksi, niin ehkä se paino nousee ja lihas kasvaa:rolleyes:
Heippa hemuli täälläkin ketjussa! Täällä sanot ettei käy lenkilläkään, koska laihtuminen pelottaa. Sua siis pelottaa sekä laihtuminen, että lihominen (siis rasvan kertyminen)! Oletko itse sitä mieltä, että sulla on syömishäiriömäistä oireilua? Hyvin usein ihminen itse ei sitä tunnista eikä varsinkaan tunnusta, vaikka se on edellytys paranemiselle ja oikean hyvinvoinnin lisääntymiselle. Syömishäiriö on myös aina oire jostakin muusta syystä syntyneestä ahdistuksesta ja tunnelukosta, jonka kanavoi syömiseen/syömättömyyteen, ei itsessään alkuperäinen ahdistuksen aihe.

Heippa hemuli täälläkin ketjussa! Täällä sanot ettei käy lenkilläkään, koska laihtuminen pelottaa. Sua siis pelottaa sekä laihtuminen, että lihominen (siis rasvan kertyminen)! Oletko itse sitä mieltä, että sulla on syömishäiriömäistä oireilua? Hyvin usein ihminen itse ei sitä tunnista eikä varsinkaan tunnusta, vaikka se on edellytys paranemiselle ja oikean hyvinvoinnin lisääntymiselle. Syömishäiriö on myös aina oire jostakin muusta syystä syntyneestä ahdistuksesta ja tunnelukosta, jonka kanavoi syömiseen/syömättömyyteen, ei itsessään alkuperäinen ahdistuksen aihe.

Painon lisäys olisi tavoitteena, koska luulen että nyt olen alipainon puolella tai ainakin omasta mielestäni painan liian vähän. Siksi laihtumista en todellakaan halua, niin lenkkeily saa jäädä :) Hmm.. En kyllä sanoisi, että syömishäiriötä omistaisin, ruoka maistuu ja syön terveellisesti. o_O Ei oo mitään suurempaa ahdistustakaan syntynyt, niin syömishäiriöksi en kyllä sanois.

se lihas ei kasva automaattisesti, muista että sun tarvii treenaa myös ja noilla syömisillä et luultavasti jaksa tehä kunnon treenejä eikä se lihas kasva. toki ku syöt enemmän kun kulutat ni tulee läskiäkin samalla, myös sillon lihaksilla on varaa kasvaa. mut sä et voi päättää et mihin se ylijäämä ravinto menee, tuleeko siitä läskiä vai lihaa. mut noilla mitoilla pieni rasvakerroskaan ei tee pahaa.

Painon lisäys olisi tavoitteena, koska luulen että nyt olen alipainon puolella tai ainakin omasta mielestäni painan liian vähän. Siksi laihtumista en todellakaan halua, niin lenkkeily saa jäädä :) Hmm.. En kyllä sanoisi, että syömishäiriötä omistaisin, ruoka maistuu ja syön terveellisesti. o_O Ei oo mitään suurempaa ahdistustakaan syntynyt, niin syömishäiriöksi en kyllä sanois.
No eihän se ruoka oikein maistu, kun syöt noin vähän. Ja olet sanonut pelkääväsi enemmän syömistä, ettei kerry rasvaa. Etkä syö itse asiassa terveellisestikään koska syöt liian vähän ja etenkin liian vähän rasvaa. Painoindeksin mukaan olet kyllä alipainoinen nyt.
E. Ja onko se miestäsi terve tilanne, ettei voi lenkkeillä, ettei laihdu ja ihan siksi, ettei saa syötyä tarpeeksi? Anorektikot joutuvat hoitosuunnitelman mukaan olemaan harrastamatta liikuntaa...
E.e. Kiinnitin huomiota myös siihen että sanot ettei mitään suurempaa ahdistusta ole syntynyt. Syömiseen liittyen ei tarvitse tuntea mitään ahdistusta. En itsekään aikanaan uskonut että se olisi edes mahdollista (tai jos siitä luopuu, lihoo palloksi) mutta kyllä se on :)

Viimeksi muokattu:
No eihän se ruoka oikein maistu, kun syöt noin vähän. Ja olet sanonut pelkääväsi enemmän syömistä, ettei kerry rasvaa. Etkä syö itse asiassa terveellisestikään koska syöt liian vähän ja etenkin liian vähän rasvaa. Painoindeksin mukaan olet kyllä alipainoinen nyt.
E. Ja onko se miestäsi terve tilanne, ettei voi lenkkeillä, ettei laihdu ja ihan siksi, ettei saa syötyä tarpeeksi? Anorektikot joutuvat hoitosuunnitelman mukaan olemaan harrastamatta liikuntaa...
E.e. Kiinnitin huomiota myös siihen että sanot ettei mitään suurempaa ahdistusta ole syntynyt. Syömiseen liittyen ei tarvitse tuntea mitään ahdistusta. En itsekään aikanaan uskonut että se olisi edes mahdollista (tai jos siitä luopuu, lihoo palloksi) mutta kyllä se on :)

Tarkoitin ruuan maistumisella sitä, että kyllähän se maistuu (rakastan ruokaa!), mutta harvoin tulee oikeesti nälkä ja neuvoja olen juuri pyytänyt siihen, että syönkö liian vähän. :) En ole sanonut, että olisi terve tilanne, mutta emmä kyllä sairaakseni itteeni luokittelis. Musta se ei vaan kuulosta hirveen kannattavalta harrastaa enemmän lenkkeilyä kun lihaskuntotreeniä, jos en halua painoa alemmas, eikö? :) Ja pääpaino oli juuri siinä, että syönkö liian vähän eikä paino nouse, vai jossain muussa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom