Mitä söit tänään/eilen? Kysymykset päivittäisestä ruokavaliosta tänne!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
hei!

kyselisin apua dietin hh-tankkaus päivään? elikkä miten itse tankkaatte kun olette dietillä?

Ihanteellinen tilanne olisi tietenkin että hiilarit otetaan laadukkaista lähteistä. Kaurahiutaleet, leseet, ruisleipä, hedelmät, marjat jne. Kuitenkin jos sinulla on "tarve" syödä jotain hyvää, niin esim pitseeriassa taikka mäkissä käynti, karkkien ym hiilariherkkujen syönti on ok. Ite olen vetänyt siten, että syönyt tyyliin jonkin pitsan ja pussillisen karkkia. Muutoin päivän syömiset olleet normaaleja, paitsi olen korostanut hiilarien saantia. Esim aamupalalla otan enemmän niitä kaurahiutaleita ja vähennän proteiinista. Lisäksi muista olla plussalla.

Ootko ihan tosissas..?:urjo: Yleinen saanti suositus on n. 5g päivässä.

Khyyllä ihan tosissani olen :rolleyes: Yleinen saantisuositus taitaa tosiaan olla jotain 5-10g...olipa sitten kyseessä himourheilija tai täysin liikuntaa / hikoilua harrastamaton henkilö (?). Itse olen jotain tuolta väliltä, mutta hikoilen kuin pieni elukka ja melko usein tulee vedettyä aamuaerobinen + iltapäivällä salireeni..ajatellut, että mielummin inasti liikaa kuin inasti liian vähän :jahas: Varsinkin näin dietillä ollessa. Eikä toi 15g mikään ihan yltiöpäinen annos ole, imo. Mikähän on esimerkiksi kreatiinin saantisuositus...2g / pvä. Tuleehan tuotakin sitten kiskottua viisinkertainen annos :hyvä:

Jani83: Jos normaalia suolaa käytät, niin mikset vaihda sitä vaikka ruususuolaan? Varmasti enemmän terveysvaikutuksia kuin tavallisella pöytäsuolalla.

Mitään erityisiä kellonaikoja en osaa sanoa, mutta tässä on koko tämän päivän saldo:

- Perunoita (punnittu kuorineen) 950g
- Rainbown pakastevihanneksia 750g
- Atrian lihapullia 240g
- Tonnikalaa vedessä 280g
- Atrian saunapalvikinkkua 60g
- Mass Whey (minttusuklaan makuinen) 50g
- Neljän kananmunaa keltuaisineen
- 28g rypsiöljyä

kalorilaskurin mukaan proteiinia 196g, hiilareita 192g ja rasvaa 97g

Jani83: Jos normaalia suolaa käytät, niin mikset vaihda sitä vaikka ruususuolaan? Varmasti enemmän terveysvaikutuksia kuin tavallisella pöytäsuolalla.

Oriolan jonkinsortin mineraalisuolaa tullut kiskottua. Ruususuola..täytyykin muistaa, jos sattuu törmäämään moiseen :)

Ihanteellinen tilanne olisi tietenkin että hiilarit otetaan laadukkaista lähteistä. Kaurahiutaleet, leseet, ruisleipä, hedelmät, marjat jne. Kuitenkin jos sinulla on "tarve" syödä jotain hyvää, niin esim pitseeriassa taikka mäkissä käynti, karkkien ym hiilariherkkujen syönti on ok. Ite olen vetänyt siten, että syönyt tyyliin jonkin pitsan ja pussillisen karkkia. Muutoin päivän syömiset olleet normaaleja, paitsi olen korostanut hiilarien saantia. Esim aamupalalla otan enemmän niitä kaurahiutaleita ja vähennän proteiinista. Lisäksi muista olla plussalla.

kiitos vastuksesta, mutt mitä tuo plussalla tarkoittaa, siis että saa väh sen tarvitsemansa kalorimäärän jotta paino pysyis samana?

Sitä että syöt enemmän kuin kulutat sinä päivänä. Yhden päivän runsas plussalla olo ei tuu läskinä. Oon ite tankkauspäivänä vetäny ihan surutta sitä mitä mieli tekee, laskematta. Paino saattaa ja todennäköisesti onkin seuraavana aamuna enemmän ku edellisenä, mut se ei kauaa kestä :D

eilisen päivän eväät:

8.00 Hera 50g, kreatiini 6g
9.00 reissari, muna, graavia kalaa
10.00 hedelmiä
12.00 nakkikastiketta, salaattia
15.00 treeni
16.00 Hera 70g, kreatiini 10g
17.00 6 munan munakas, grillimakkara
19.00 hedelmää
21.00 500g rahkaa, 200g marjoja, makeutusainetta, hedelmiä

Eli kyselisin vähäsen minkälainen ruokavalio olisi 15 vuotiaalle hyvä? Salilla käyn aina koulun jälkeen, eli 4-5 kertaa viikossa. Ainut ongelma on että syön liian vähän ja ruoka on yleensä perus kotiruokaa jossa ei ole proteiinia, eikä massaa tule nopeasti. Minkälainen aamupala, välipala, lounas ja illallinen yhdistelmä olisi hyvä? Koulussa syön mitä koulu tarjoaa ja maitoa juon. Samantien voin unohtaa kaikki "ihmesekoitukset", kun ei nuo palautusjuomatkaan meinaa mennä alas...

aamupala:
7 valkuaista, 2 keltuaista
3 ruisleipää
100g banaani
100g seitiä

välipala
hera 30g

välipala #2
maitorahka 250g
ananas 150g
seiti 100g

palkkari = hera 40g, malto 20g, glutamiini 10g

lämmin ruoka
jauheliha 400g
riisi 50g

iltapala
150g tonnikalaa

Aamupala:
1dl kaurahiutaleita puuroks
Banaani
Näkkäriä, päällä siivu juustoa ja pari siivua keittokinkkua
100g Raejuustoa
2dl maitoa

Välipala:
250g Rahkaa

Lämmin ruoka:
1dl keitettyä riisiä
wokkivihanneksia
200g Kanasuikaleita
200g Raejuustoa
100g kurkkua
2dl maitoa

Välipala:
250g rahkaa
näkkäri, päällä juustoa ja kinkkua

Iltapala:
2 kananmunaa paistettuna
Purkki tonnikalaa
Muutama ruokalusikallinen rypsiöljyä
100g Raejuustoa
2dl maitoa

Khyyllä ihan tosissani olen :rolleyes: Yleinen saantisuositus taitaa tosiaan olla jotain 5-10g...olipa sitten kyseessä himourheilija tai täysin liikuntaa / hikoilua harrastamaton henkilö (?). Itse olen jotain tuolta väliltä, mutta hikoilen kuin pieni elukka ja melko usein tulee vedettyä aamuaerobinen + iltapäivällä salireeni..ajatellut, että mielummin inasti liikaa kuin inasti liian vähän :jahas: Varsinkin näin dietillä ollessa. Eikä toi 15g mikään ihan yltiöpäinen annos ole, imo. Mikähän on esimerkiksi kreatiinin saantisuositus...2g / pvä. Tuleehan tuotakin sitten kiskottua viisinkertainen annos :hyvä:
Tyypit kiskoo täällä pakkiksella 5-10g kreatiinia päivässä. Omassa kreatiini purnukassani lukee että 6g / päivä.

Eilen:
Näillä mentii eilen.. Tietääkö muuten kukaan saako apteekista ilman reseptiä mitään lääkitystä laktoosi ongelmiin? Ehrmannia ja maitoa ottaisin mielellään lisäksi tohon ruokavalioon mutta ei oikein tuo pakki tykkää noista maitotuotteista...

siis kyllähän nuita löytyy ihan laktoosittomana.

Mukavan askeettista pikkurahalla.:D

Kanaa, pastaa, pakastevihanneksia, raejuustoa, öljyä, kalaöljyä
Kanaa, pastaa, pakastevihanneksia, raejuustoa, öljyä
Maitorahkaa, ananaspaloja, öljyä

Mukavan askeettista pikkurahalla.:D

Maitorahkaa, ananaspaloja, öljyä

montas kiloa tuli päivän saldoks kanan ja pastan osalta? :D

Olisko ollu 200 g per annos kanaa ja pastaa tommonen 500g raakapainosta jaettuana neljään eli 125g per ateria. Tiedä sitten mitä noi keitettynä on, mutta turpoaahan se pasta ny jonkun verran veden kanssa.:)

Extreme ruokavalio parinvuoden takaa pikkurahalla, alko jo olemaan aika hc-menoa makujen suhteen. 5 krt sama setti naamariin ja reenit päälle:

Kaurahiutaleita veteen ja maitoon raakana, kananmunanvalkuaisia, oljyä

Päälle tietenki vitamiinit, kalaöljyt ja muut pelit ja pensselit.:D

ei paha, pysyypähän nälkä loitolla.
Mitä mieltä muuten olette kauraleivästä? Olen tänään maistanut tuommosta elovena merkkistä tuotetta, eikä ravintosisältö ainakaa pahalta näyttäny jos vertaa esim. ruisleipään.
Mietin vain että ei tuon ainakaan pitäisi pullaleipään olla verrattavissa. Eli voisiko vallan hyvin korvata ruisleivällä.
Itse en ole vuosiin syönyt vaaleeta leipää ja ajattelin vaihtelun vuoksi tuommoista kokkeilla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom