No, tuskin liikkuisin jos ei olis alktiivisa metsästyskoiria talossa, aamulla paras tapa herätä on lähteä otsalapun kans metsään käppäilemään ja eihän koiria voi jättää ulkoiluttamatta. Iltapäivällä/illalla sama juttu ja paras tapa kuluttaa aikaa lasten harrastusten odotteluaikana on ottaa koira mukaan ja käydä sen kans ulkoilemassa eri paikoissa (harrastuksia useassa kylässä 50 km:n säteellä joten tulee vaihtelua). Kuntopyöräily tuli tänään ohjelmaan vähän vahingossa kun piti testata kenkiä...
Aamuvirkku luonne (klo 06 tikkana pystyssä arjet ja viikonloput), passiivinen työ ja nuo koirat, siinä varmaan tärkeimmät syyt. Koulutan koiria aina lenkkien aikana eli monta kärpästä samalla iskulla. Tuskin tuonne lähtisin kävelemään itsekseni ainakaan aamupimeällä.
Vaikea siis keksiä miten mä voisin liikkua vähemmän. Koirat on mun ja yksi rakas harrastus ja kyllä koiraharrastajien keskuudessa tuollaiset parin tunnin lenkkeilyt/pv on ihan normisettiä, jos nyt ajattelee että vaikka 3x 45 min kävis ulkoiluttamassa. Nyt mä hoidan käytännön syistä tuon aamulenkin, muksut käyttää päivällä ja mä sitten taas illalla tai käydään sitten porukalla vähän kuka ehtii lähtemään mukaan. Mutta kun päivän istun koneen vieressä niin illalla oikein odottaa että pääsee ulos liikkumaan.
Eikös se 2h liikuntaa pv/ole joku suositus muutenkin. Nyt tämän parin viikon aikana olen tajunnut vaan kuinka omaan nälkätuntemukseen ei voikaan luottaa. Koira/koiria mulla ollut siitä lähtien kun täytin 13 v eli..ööh 27 vuotta ja jo tuolloin murkkuikäisenä juoksin silloisen koirani kanssa aamulenkkejä ennen kouluun menoa ja tein pitkiä vaelluksia viikonloppuisin. Eli kyllä kyse on ehkä samasta kun jollekin on telkkarin katsominen (joku katsoo ehkä montakin tuntia joka päivä, mä en katso juuri koskaan mitään ) tai muu ajanviete koneiden/laitteiden parissa. Ne taas ei kuulu mun elämään eikä harrastuksiin. Tapaan parhaat kaverit koirien myötä metsässä, sovitaan lenkkitreffejä yms. En liiku kaloreiden tai muun kulutuksen takia, se nyt vaan kuuluu tähän arkisettiin kuten ruuanlaitto ja muutkin askareet.
Tulipa pitkä sepustus. Jotenkin vaan piti vähän avata tätä "miksi liikun järjettömästi". Vaikea olisi tosiaan tänä päivänäkään ollut päättää että ööh, käynkö aamulla vai illalla, tai käynkö vaan 30 min kummallakin lenkillä enkä pääse kunnolla edes metsään asti kun matkaa reilu kilsa/sivu.
Mutta mitä te muut söisitte enemmän tai eri tavalla?
Onko täällä muita joille koirat ovat yksi harrastus (treenaan koiria myös ihan urheilupuolelle kisaamaan) ja jotka pähkäilevät samojen asioiden parissa. Tässä kun liikunta on se "toisarvoinen asia", tulee kaupanpäälliseksi. Omat tavoitteelliset juoksutreenit voi hyvin koiran lenkittämiseen yhdistää myös eli koirat on mukana myös intervallitreeniessä jne.
no tämä selvensi! mä jotebki luulin et sä vaa lähet lenkille, mut ymmärrän kun teet sen koirien takii. sorry
sun kannattaa vaan syödä energiatiheämpää pöperöä, banskuja, riisiä,pastaa, useampi leipä jne. perunoitakk rohkeesti enempi vaan, vaikka tuplamäärät tosta! keitot on vähä heikkoja sapuskoita nälän pitämisen kannalta,saa syyä aika paljon leipää jne kyytipoikana. mut pikkuhiljaa lisäilet vaa joka aterialle sapuskaa