Mitä söit tänään/eilen? Kysymykset päivittäisestä ruokavaliosta tänne!

En ole laskenut, mutta vaikea uskoa että tuosta tulee 4000 kcal. Pasta/riisi kannattaa muuten punnita kuivana.

Niin en tiedä. FatSecret kalorilaskurin mukaan tulisi :) ja joo punnitsen kuivana riisit ja pastat aina kun mahdollista. Nyt oli vaan jäänyt lauantaiset jotka lykkäsin uuniin. :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Niin en tiedä. FatSecret kalorilaskurin mukaan tulisi :) ja joo punnitsen kuivana riisit ja pastat aina kun mahdollista. Nyt oli vaan jäänyt lauantaiset jotka lykkäsin uuniin. :)

vaikea uskoo joo et tulis noin paljoa päivässä.. onko noi riisit ja pastat kuivamittoja?

Tämä ehkä oikeampi tredi tälle hauskalle jutulle.. Rouva ihmetteli pitkään kun ei paino putoa ja itseasiassa housunvyötärö alkanu kiristämään, vaikka kaikki menee ohjelman mukaan ja treeni kulkee. No eilen vaihdoin meidän keittiövaakaan patterloita ja havaitsin että vaakan pohjassa on neljä "jalkaa" joissa kumitassut. Yhdestä jalasta puuttui kumitassu. Tassu, jossa on siis liimapintainen kiinnityspuoli, löytyi sitten leikkuulaudan kyljestä. Vaaka näytti ilman neljättä tassua 30g liian vähän. Rouva on siis ainakin 3kk. mitannut ihan saatanasti liikaa riisiä päivälliseensä ja ihan helvetin paljon liikaa tattaria iltapuuroon. :D Onpahan saanut hiilaria. Ilme oli näkemisen arvoinen kun kerroin.

Kuulostaa tylsältä mutta saatanallista herkkua.

-riisiä
-tonnikalaa 60-100 grammaa
-kookosöljyä sekaan köntti

Tätä menee paljon!!

Riisiä
ruokalusikallinen chilipastea
Nori-levää murskattuna hiutaleiksi
porkkana ja kaalisuikaleita
200g naudan sisäpaistia (100% raakana)
1 raaka kananmuna päälle ja kaikki sekaisin

sama setti joka aamu ja vittu että on hyvää ei ole ikävä suomeen kaurapuurokulhon ääreen, mutta ainekset löytyy varmasti sieltä prismoistakin joten ei muutakuin makumatkailemaan :cool:

Ekaa kertaa dieetillä ja päiväkohtaset kulutukset kovia. Tuntuu että voisi syödä ihan loputtomasti.
macro.jpg

Nyt tarvisi hieman kanssa reenaajien jelppiä. Elikkäs kun noita maitotuotteita tulee syötyä päivittäin ( aamupalalla raejuustoa , illalla maitorahkaa 1 prk. ) niin sen olen huomannut että ilmavaivat ovat kasvaneet ihan järkyttävästi sekä mahassa sellainen turvonnut olo koko ajan = saman kyllä meinaa tehdä ihan ruisleipäkin. Joten nyt kokeilen vähentää maitotuotteita reippaasti ja korvata ne jollakin muulla hyvällä ruokaaineella. Joten milläs te olette korvanneet esim, maitorahkan ja raejuusto? kun kummiski kummatkin ovat niin monipuolisia ruoka-aineita käytettävyyden kannalta ja ravinto arvot ovat mitä mainiot. Täll hetkellä tulee noita lidlin maitorahkoja / raejuustoja syötyä.

Nyt tarvisi hieman kanssa reenaajien jelppiä. Elikkäs kun noita maitotuotteita tulee syötyä päivittäin ( aamupalalla raejuustoa , illalla maitorahkaa 1 prk. ) niin sen olen huomannut että ilmavaivat ovat kasvaneet ihan järkyttävästi sekä mahassa sellainen turvonnut olo koko ajan = saman kyllä meinaa tehdä ihan ruisleipäkin. Joten nyt kokeilen vähentää maitotuotteita reippaasti ja korvata ne jollakin muulla hyvällä ruokaaineella. Joten milläs te olette korvanneet esim, maitorahkan ja raejuusto? kun kummiski kummatkin ovat niin monipuolisia ruoka-aineita käytettävyyden kannalta ja ravinto arvot ovat mitä mainiot. Täll hetkellä tulee noita lidlin maitorahkoja / raejuustoja syötyä.

Oletko kokeillut laktoosittomia vaihtoehtoja noille?

Kananmuna ovat myös hyvä vaihtoehto. Voi tehdä munakkaan, keittää yms.
En nyt tiedä missä yhteydessä esim raejuustoa käytät, mutta voithan vaikka puuroon heittää heraproteiinia joukkoon. Onhan noita proteiinivalmisteita muitakin, mikäli lisäproteiinia kaipaat.
Onko ainoat maitotuotteet raejuusto & rahka, etkä esim juo maitoa ?
Ja miksei sitä iltapalalla voisi vetästä vaikka jauhelihaa tai kanaa, vaikka salaatin kera. ;)
Ruisleipä kannattaa myös unohtaa, mikäli vaivoja aiheuttaa.

Viimeksi muokattu:
Raejuusto menee aamupalalla puuron sekaan ja maitorahkaa tulee iltapalalla jogurtin ja myslin kanssa syötyä. Ruisleipää menee työpäivän aikana kahvi tauoilla. Tällä hetkellä tuntuu että ihan sama mitä sitä syö ni vatsalla on sanottavansa siihen asiaan :D Seuraavalla viikolla kokeilussa että jätän raejuuston ja maitorahkan pois ja maitoa tulee juotua tällä hetkellä vain kahvin kanssa. Jokunen aika sitten maitoa tuli juotua työpäivän aikana 1litra ja en huomannut sen koommin että olisi enempi ollu ilmavaivoja, nyt olen jättänyt sen pois. Nyt kokeilen että johtuuko toi turvonnut olo maitorahkasta tai raejuustosta ja ensi viikolla kokeilen vaihtaa ruisleivän johonkin toiseen helppoon ja hyvälaatuiseen välipalaevääseen työpäivän ajaksi. Kananmunia tulee kyllä syötyä viikottain mutta nyt otan sen iltapalalle korvaamaan maitorahkan.

Raejuusto menee aamupalalla puuron sekaan ja maitorahkaa tulee iltapalalla jogurtin ja myslin kanssa syötyä. Ruisleipää menee työpäivän aikana kahvi tauoilla. Tällä hetkellä tuntuu että ihan sama mitä sitä syö ni vatsalla on sanottavansa siihen asiaan :D Seuraavalla viikolla kokeilussa että jätän raejuuston ja maitorahkan pois ja maitoa tulee juotua tällä hetkellä vain kahvin kanssa. Jokunen aika sitten maitoa tuli juotua työpäivän aikana 1litra ja en huomannut sen koommin että olisi enempi ollu ilmavaivoja, nyt olen jättänyt sen pois. Nyt kokeilen että johtuuko toi turvonnut olo maitorahkasta tai raejuustosta ja ensi viikolla kokeilen vaihtaa ruisleivän johonkin toiseen helppoon ja hyvälaatuiseen välipalaevääseen työpäivän ajaksi. Kananmunia tulee kyllä syötyä viikottain mutta nyt otan sen iltapalalle korvaamaan maitorahkan.

Kokeileppa kauraleipää :) mä vaihdoin ruisleivän tyystin siihen ja mahassa huomaa kyl välittömän eron ( ei mainostusta mut vaasan kaurasydän on aivan parasta ) :D

Lasagne on parasta ketoosiruokaa, kun korvaa pastalevyt kesäkurpitsalla :kuola:. Ei sitä normaalista lasagnesta juurikaan erota. Sekaan jalapeeno-soossia!

Tässä tämän päivän safkat, kopsasin tuolta My Fitness Pal-ohjelmasta. Katsotaan kuinka asettuu tähän ruudulle.

Aamupala Calories Carbs Fat Protein Sodium Sugar
Luomu - Puuro, 150 g 129 15 4 6 278 5
Rainbow - Rasvaton Maitorahka, Maustamaton, 150 g 104 6 0 18 150 6
Pakkasmarja - Puolukka, 100 g 34 7 1 0 0 0
Generic - Oliiviöljy, 10 g 90 0 10 0 0 0

Välipala
Pirkka - Kaakaojauhe, 20 g 71 2 4 4 0 0
Blue Diamond Almonds - Almond Breeze Unsweetened Mantelimaito, 50 ml 7 0 1 0 7 0
Pirkka - Omena, 130 g 52 11 0 0 0 11

Lounas
Arla - Ingmariini Normaalisuolainen, 30 g 204 0 23 0 144 0
Oululainen - Jälkiuunipala, 3 viipale 30g 249 45 2 7 300 2
Fineli - Peruna, Kuorittu, Tuore, 150 g 114 23 0 3 2 1
Karinemen - Kananpojan filepihvi, 135 g 149 0 2 30 0 0
Fineli - Vihersekasalaatti - Lehtisalaatti-Kurkku-Tomaatti, 200 g 32 4 0 1 16 4

748 73 27 41 462 7

Välipala
Pakkasmarja - Puolukka, 50 g 17 3 0 0 0 0
Kellog's - Corn Flakes Classic, 30 g 113 25 0 2 150 2
Pirkka - Banaani, 62.5 g 53 12 0 1 0 0

287 46 1 21 300 8

Iltaruoka
Homemade - Jauhelihakeitto, 4 dl 285 0 0 0 0 0
Organic - Avocado, 50 gram 80 4 7 1 0 0
Arla - Ingmariini Normaalisuolainen, 35 g 238 0 26 0 168 0
Atria - Ohuen Ohut Palvikinkku, 10 g 10 0 0 2 7 0
Oululainen - Reissumies, 4 viipale 268 44 2 11 1,200 3
valkosipuli patonki - rainbow, 60 g 190 25 8 4 0 1

1,071 73 44 18 1,375 5

Iltapala
Kultamuna - Kananmuna, 1 container (55 gs ea.) 43 0 3 4 53 0
Kananmunan - Valkuainen, 80 g (1 valkuainen) 32 0 0 8 0 0
Blue Diamond Almonds - Almond Breeze Unsweetened Mantelimaito, 50 ml 7 0 1 0 7 0

Totals 2,746 234 100 126 2,631 43
Your Daily Goal 2,896 290 113 181 2,300 75
Remaining 150 55 12 55 -330 32
Calories Carbs Fat Protein Sodium Sugar
*You've earned 996 extra calories from exercise today

Nyt siis syötynä 2746 kcal ja liikuttua lähes 1000 kcal edestä: 70 min kävelyä metsässä 412 kcal, alkuillasta toinen tuntia kävelyä 396 kcal ja vielä 35 min kevyttä kuntopyöräilyä illalla 251 kcal. Lukemat sykemittarista, pyöristelen niitä aina alaspäin. Nettokalorit siis päivälle 1747 kcal ja kun tavoite on mulla ollut 1900 kcal niin vieläkin pitäisi syödä :O

Aloitin tuossa reilu viikko sitten oman ketjun otsikolla "paljon liikkuvan naisen paino ei laske" tms. enkä viitsinyt tätä siihen nyt laittaa. Nyt iltaruualla söin pätkän tuollaista esipaistettua valkosipulipatonkiakin ja olin varma että no niin, siinä meni sit yli että ropisi kun olin jo ennättänyt tuota Reissumiestäkin syömään ihan älyttömästi
Mä olen niin hukassa näiden syömisteni kanssa. Ensin en syönyt käytännössä mitään (nettokalorit liikunnan jälkeen välillä 1000 kcal, joskus jopa alle tuon) ja nyt tuskailen kun en millään saa tällaista määrää ahdettua. Olo on kyllä ihan jees ja on ihana huomata et oikeasti VOIN syödä mutta vaikea kuvitella että paino olisi ensi viikolla laskenut tällaisella mättämisellä.

Aamupala ja iltapala ovat olleet nyt vakioita tän reilun viikon (rasvan lisäsin aamupalaan tosin vasta pari pv sitten ja heti loppui kookosöljy, oliiviöljy ei ollut puurossa ollenkaan hyvää..), lounas ja iltaruoka vaihtelevat enemmän. Mutta olen yrittänyt syödä tasaisesti myös noita hiilareita.

Tavoitteena siis ensin normalisoida aineenvaihdunta ja saada kroppa balanssiin sitten pudottaa kesään mennessä paino (nyt 63.7 kg) tuonne 60 kg:n paikkeille. Olen 163 cm pitkä ja aivan tuotapikaa 40 v täyttävä nainen. Maastojuoksu (puolimarat ja täyspitkät matkat) sekä kahvakuula ovat ne mun lajini, nyt lentsua päällä ja kävelyä sen takia vain ohjelmassa. Viime viikolla liikuntaa tuli sykemittarin tietojen mukaan 6h 3 min (1848 kcal) ja tällä viikolla jo nyt perjantaihin mennessä 8 h 4 min (3137 kcal). Varmaan vielä nyt pe, la ja su tulee ainakin tunti pari/pv liikuttua (metsässä kävelyä ja kuntopyöräilyä). Juoksemaan en vielä uskalla lähteä.

Miltäs noin äkkiseltään vaikuttaa. Nuo patongit eivät kuulu normaaliin ruokakuvioon, en edes muista milloin viimeksi olen tuollaista syönyt, varmaan vuosi sitten...Välipalan corn flakesit lisäsin kun tein päivällä väliaikasuunnitelman syömisiin ja huomasin että uupuu ihan älyttömästi vielä. Iltapalan munakas (1 muna+ 2 valkuaista) on vielä syömättä, ei kyllä yhtään jaksaisi...

Tämä on ollut kyllä mieletön pariviikkoinen mun treenien ja syömisten osalta. Aina olen yrittänyt vaan vähentää ja karsia, liikuntaa lukuunottamatta jota olen lisännyt ja tehostanut. Tooosi fiksua. Ei ihme jos sydän tykytti, sykkeet oli tapissa, sairastuin flunssaan ja muuta kivaa.

Tässä tämän päivän safkat, kopsasin tuolta My Fitness Pal-ohjelmasta. Katsotaan kuinka asettuu tähän ruudulle.

Aamupala Calories Carbs Fat Protein Sodium Sugar
Luomu - Puuro, 150 g 129 15 4 6 278 5
Pakkasmarja - Puolukka, 100 g 34 7 1 0 0 0
Generic - Oliiviöljy, 10 g 90 0 10 0 0 0

Välipala
Pirkka - Omena, 130 g 52 11 0 0 0 11

Lounas
Arla - Ingmariini Normaalisuolainen, 30 g 204 0 23 0 144 0
Oululainen - Jälkiuunipala, 3 viipale 30g 249 45 2 7 300 2
Fineli - Peruna, Kuorittu, Tuore, 150 g 114 23 0 3 2 1
Karinemen - Kananpojan filepihvi, 135 g 149 0 2 30 0 0
Fineli - Vihersekasalaatti - Lehtisalaatti-Kurkku-Tomaatti, 200 g 32 4 0 1 16 4

748 73 27 41 462 7

Välipala
Pakkasmarja - Puolukka, 50 g 17 3 0 0 0 0
Kellog's - Corn Flakes Classic, 30 g 113 25 0 2 150 2
Pirkka - Banaani, 62.5 g 53 12 0 1 0 0

287 46 1 21 300 8

Iltaruoka
Homemade - Jauhelihakeitto, 4 dl 285 0 0 0 0 0
Organic - Avocado, 50 gram 80 4 7 1 0 0
Arla - Ingmariini Normaalisuolainen, 35 g 238 0 26 0 168 0
Atria - Ohuen Ohut Palvikinkku, 10 g 10 0 0 2 7 0
Oululainen - Reissumies, 4 viipale 268 44 2 11 1,200 3
valkosipuli patonki - rainbow, 60 g 190 25 8 4 0 1

1,071 73 44 18 1,375 5

Iltapala
Kultamuna - Kananmuna, 1 container (55 gs ea.) 43 0 3 4 53 0
Kananmunan - Valkuainen, 80 g (1 valkuainen) 32 0 0 8 0 0

Totals 2,746 234 100 126 2,631 43
Your Daily Goal 2,896 290 113 181 2,300 75
Remaining 150 55 12 55 -330 32
Calories Carbs Fat Protein Sodium Sugar
*You've earned 996 extra calories from exercise today

Nyt siis syötynä 2746 kcal ja liikuttua lähes 1000 kcal edestä: 70 min kävelyä metsässä 412 kcal, alkuillasta toinen tuntia kävelyä 396 kcal ja vielä 35 min kevyttä kuntopyöräilyä illalla 251 kcal. Lukemat sykemittarista, pyöristelen niitä aina alaspäin. Nettokalorit siis päivälle 1747 kcal ja kun tavoite on mulla ollut 1900 kcal niin vieläkin pitäisi syödä :O

Aloitin tuossa reilu viikko sitten oman ketjun otsikolla "paljon liikkuvan naisen paino ei laske" tms. enkä viitsinyt tätä siihen nyt laittaa. Nyt iltaruualla söin pätkän tuollaista esipaistettua valkosipulipatonkiakin ja olin varma että no niin, siinä meni sit yli että ropisi kun olin jo ennättänyt tuota Reissumiestäkin syömään ihan älyttömästi
Mä olen niin hukassa näiden syömisteni kanssa. Ensin en syönyt käytännössä mitään (nettokalorit liikunnan jälkeen välillä 1000 kcal, joskus jopa alle tuon) ja nyt tuskailen kun en millään saa tällaista määrää ahdettua. Olo on kyllä ihan jees ja on ihana huomata et oikeasti VOIN syödä mutta vaikea kuvitella että paino olisi ensi viikolla laskenut tällaisella mättämisellä.

Aamupala ja iltapala ovat olleet nyt vakioita tän reilun viikon (rasvan lisäsin aamupalaan tosin vasta pari pv sitten ja heti loppui kookosöljy, oliiviöljy ei ollut puurossa ollenkaan hyvää..), lounas ja iltaruoka vaihtelevat enemmän. Mutta olen yrittänyt syödä tasaisesti myös noita hiilareita.

Tavoitteena siis ensin normalisoida aineenvaihdunta ja saada kroppa balanssiin sitten pudottaa kesään mennessä paino (nyt 63.7 kg) tuonne 60 kg:n paikkeille. Olen 163 cm pitkä ja aivan tuotapikaa 40 v täyttävä nainen. Maastojuoksu (puolimarat ja täyspitkät matkat) sekä kahvakuula ovat ne mun lajini, nyt lentsua päällä ja kävelyä sen takia vain ohjelmassa. Viime viikolla liikuntaa tuli sykemittarin tietojen mukaan 6h 3 min (1848 kcal) ja tällä viikolla jo nyt perjantaihin mennessä 8 h 4 min (3137 kcal). Varmaan vielä nyt pe, la ja su tulee ainakin tunti pari/pv liikuttua (metsässä kävelyä ja kuntopyöräilyä). Juoksemaan en vielä uskalla lähteä.

Miltäs noin äkkiseltään vaikuttaa. Nuo patongit eivät kuulu normaaliin ruokakuvioon, en edes muista milloin viimeksi olen tuollaista syönyt, varmaan vuosi sitten...Välipalan corn flakesit lisäsin kun tein päivällä väliaikasuunnitelman syömisiin ja huomasin että uupuu ihan älyttömästi vielä. Iltapalan munakas (1 muna+ 2 valkuaista) on vielä syömättä, ei kyllä yhtään jaksaisi...

Tämä on ollut kyllä mieletön pariviikkoinen mun treenien ja syömisten osalta. Aina olen yrittänyt vaan vähentää ja karsia, liikuntaa lukuunottamatta jota olen lisännyt ja tehostanut. Tooosi fiksua. Ei ihme jos sydän tykytti, sykkeet oli tapissa, sairastuin flunssaan ja muuta kivaa.

jos sun on vaikea syödä paljoa niin miks helskutissa sä liikut noin järjettömästi? eihän tos oo mitään järkeä.

jos sun on vaikea syödä paljoa niin miks helskutissa sä liikut noin järjettömästi? eihän tos oo mitään järkeä.

No, tuskin liikkuisin jos ei olis alktiivisa metsästyskoiria talossa, aamulla paras tapa herätä on lähteä otsalapun kans metsään käppäilemään ja eihän koiria voi jättää ulkoiluttamatta. Iltapäivällä/illalla sama juttu ja paras tapa kuluttaa aikaa lasten harrastusten odotteluaikana on ottaa koira mukaan ja käydä sen kans ulkoilemassa eri paikoissa (harrastuksia useassa kylässä 50 km:n säteellä joten tulee vaihtelua). Kuntopyöräily tuli tänään ohjelmaan vähän vahingossa kun piti testata kenkiä...

Aamuvirkku luonne (klo 06 tikkana pystyssä arjet ja viikonloput), passiivinen työ ja nuo koirat, siinä varmaan tärkeimmät syyt. Koulutan koiria aina lenkkien aikana eli monta kärpästä samalla iskulla. Tuskin tuonne lähtisin kävelemään itsekseni ainakaan aamupimeällä.

Vaikea siis keksiä miten mä voisin liikkua vähemmän. Koirat on mun ja yksi rakas harrastus ja kyllä koiraharrastajien keskuudessa tuollaiset parin tunnin lenkkeilyt/pv on ihan normisettiä, jos nyt ajattelee että vaikka 3x 45 min kävis ulkoiluttamassa. Nyt mä hoidan käytännön syistä tuon aamulenkin, muksut käyttää päivällä ja mä sitten taas illalla tai käydään sitten porukalla vähän kuka ehtii lähtemään mukaan. Mutta kun päivän istun koneen vieressä niin illalla oikein odottaa että pääsee ulos liikkumaan.

Eikös se 2h liikuntaa pv/ole joku suositus muutenkin. Nyt tämän parin viikon aikana olen tajunnut vaan kuinka omaan nälkätuntemukseen ei voikaan luottaa. Koira/koiria mulla ollut siitä lähtien kun täytin 13 v eli..ööh 27 vuotta ja jo tuolloin murkkuikäisenä juoksin silloisen koirani kanssa aamulenkkejä ennen kouluun menoa ja tein pitkiä vaelluksia viikonloppuisin. Eli kyllä kyse on ehkä samasta kun jollekin on telkkarin katsominen (joku katsoo ehkä montakin tuntia joka päivä, mä en katso juuri koskaan mitään ) tai muu ajanviete koneiden/laitteiden parissa. Ne taas ei kuulu mun elämään eikä harrastuksiin. Tapaan parhaat kaverit koirien myötä metsässä, sovitaan lenkkitreffejä yms. En liiku kaloreiden tai muun kulutuksen takia, se nyt vaan kuuluu tähän arkisettiin kuten ruuanlaitto ja muutkin askareet.

Tulipa pitkä sepustus. Jotenkin vaan piti vähän avata tätä "miksi liikun järjettömästi". Vaikea olisi tosiaan tänä päivänäkään ollut päättää että ööh, käynkö aamulla vai illalla, tai käynkö vaan 30 min kummallakin lenkillä enkä pääse kunnolla edes metsään asti kun matkaa reilu kilsa/sivu.

Mutta mitä te muut söisitte enemmän tai eri tavalla?

Onko täällä muita joille koirat ovat yksi harrastus (treenaan koiria myös ihan urheilupuolelle kisaamaan) ja jotka pähkäilevät samojen asioiden parissa. Tässä kun liikunta on se "toisarvoinen asia", tulee kaupanpäälliseksi. Omat tavoitteelliset juoksutreenit voi hyvin koiran lenkittämiseen yhdistää myös eli koirat on mukana myös intervallitreeniessä jne.

Polkumaratoonari, jos kaipaat lisää energiaa, jauhelihakeitto ja kana + keitetyt perunat ei ole ehkä ihan parhaita ruokalajeja. Riisistä ja pastasta saa helposti paljon kaloreita ilman että tuntuu, että ois syönyt älyttömän suuren annoksen. :) Jos tykkäät juoda tota almond breezea maun takia tai et pysty juomaan maitoa, niin ei siitä haittaakaan ole, mutta tavalliseen maitoon tehdystä kaakaosta saisit myös lisää proteiineja ja enemmän energiaa.

Ps. Edelliseen vastaukseen viitaten: mä ymmärrän hyvin harrastusten tärkeyden, mutta sitten vaan kanstii yksinkertaisesti syödä energiapitoisempaa ruokaa.

T
Polkumaratoonari, jos kaipaat lisää energiaa, jauhelihakeitto ja kana + keitetyt perunat ei ole ehkä ihan parhaita ruokalajeja. Riisistä ja pastasta saa helposti paljon kaloreita ilman että tuntuu, että ois syönyt älyttömän suuren annoksen. :) Jos tykkäät juoda tota almond breezea maun takia tai et pysty juomaan maitoa, niin ei siitä haittaakaan ole, mutta tavalliseen maitoon tehdystä kaakaosta saisit myös lisää proteiineja ja enemmän energiaa.

Ps. Edelliseen vastaukseen viitaten: mä ymmärrän hyvin harrastusten tärkeyden, mutta sitten vaan kanstii yksinkertaisesti syödä energiapitoisempaa ruokaa.

Totta, nuo keitot on vaan tällaisessa suurtalouskeittiössä yleensä helpointa ja edullisinta tehdä, eilen käsittelin 5 kg:n pussin perunoita (ostin aamulla ja heitin tyhjän pussin pois illalla...) noihin kahteen ruokaan eikä niistä tälle päivälle sit mitään jäänytkään. Ehkä täytyis opetetella syömään pastaa :D

Maitoa pystyn käyttämään kyllä ja sitä juonkin toisinaan, varsinkin pitkien lenkkien jälkeen iso lasillinen maitokaakaota on mun palatusjuoma :D Tykkään enemmän tuosta mantelimaidon mausta mut tosiaan voishan sen jättää lepopäivien herkuksi.

Mutta kiitos, opettelua on tämä elämä. Ensin yritän löytää epätoivoisesti ruokia joita voisin syödä mahdollisimman runsaasti vähin kalorein ja sit heilahtaa kuppi toiseen suuntaan... Mutta helpompi näin päin kun että yhtäkkiä pitäis energian saanti puolittaa.

Viimeksi muokattu:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom