Mitä söit tänään/eilen? Kysymykset päivittäisestä ruokavaliosta tänne!

ateria 1: kaurahiutale 80g, mehukeitto 50g, ruisleipä 1 pala margariinin kera, saunapalvea 5 siivua

ateria 2: 100g riisi, 200g liha, tomaatti, kurkku, maito 5dl

ateria 3: whey-80

ateria 4: rahka 500g, arkijogurtti 50g, banaani 1kpl

ateria 5 (treenin jälkeinen palkkari): whey-80

ateria 6: 100g riisi, 200g liha, tomaatti, kurkku, maito 5dl

ateria 7: whey-80, ruisleipä 1 pala margariinin kera, saunapalvea 5 siivua

3557 kcal / HH 316g, P 309g, R 112g / HH 36 %, P 35 %, R 29 %

Paino 92kg, pituus 181cm. Kertokaa mielipide kyseisestä ruokavaliosta. Tiedän että jotain muokattavaa kyllä löytyy. Joka päivä lähestulkoon tulee noudatettua yllä olevalla kaavalla sapuskoinnit.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
ateria 1: kaurahiutale 80g, mehukeitto 50g, ruisleipä 1 pala margariinin kera, saunapalvea 5 siivua

ateria 2: 100g riisi, 200g liha, tomaatti, kurkku, maito 5dl

ateria 3: whey-80

ateria 4: rahka 500g, arkijogurtti 50g, banaani 1kpl

ateria 5 (treenin jälkeinen palkkari): whey-80

ateria 6: 100g riisi, 200g liha, tomaatti, kurkku, maito 5dl

ateria 7: whey-80, ruisleipä 1 pala margariinin kera, saunapalvea 5 siivua

3557 kcal / HH 316g, P 309g, R 112g / HH 36 %, P 35 %, R 29 %

Paino 92kg, pituus 181cm. Kertokaa mielipide kyseisestä ruokavaliosta. Tiedän että jotain muokattavaa kyllä löytyy. Joka päivä lähestulkoon tulee noudatettua yllä olevalla kaavalla sapuskoinnit.

Proteiinia vähän turhan liikaa. 220-240g riittää oikein hyvin sun kokoselle kaverille. Hiilaria vaan koneeseen enemmän, jotta tulee tarpeeks kaloreita. :)

EDIT: Ja treenin jälkeiseen palkkariin ehdottomasti myös maltoa, mikäli sitä ei vielä ole!

Viimeksi muokattu:
^Kiitos vastauksista! Paljonko maltoa sekoitetaan treenin jälkeen wheyn sekaan? Onko 1,5dl sopiva määrä? (kolme mitallista)

Jotkut suosittelevat nopeaa hiilaria otettavaksi treenin jälkeen about sellaiset 1g / 1kg eli tuohon peilaten ihan ok määrä.

Normi treenipäivän ruokailut, 3015 kcal, 175p, 428hh, 65r

Aamulla:
Puolikas sitruuna
10g viherjauhe
5g kuitulisä
~1l vettä

Aamupala:
3 luomukananmunaa
40g kalkkunan file
5g kookosöljy
130g parsakaali
3kpl omega 3

Intrajuoma:
20g bcaa
65g vitargo
5g beta-alaniini
5g sitrulliinimalaatti
5g glutamiini
5g ruususuola

Lounas:
110g broilerin sisäfile
150g jasmiiniriisi
2g kookosöljy
sekalaisia rehuja (pinaatti, paprika, porkkana yms.)

Päivällinen:
120g luomu naudan paistijauheliha
150g jasmiiniriisi
2g kookosöljy
sekalaisia rehuja (pinaatti, paprika, porkkana yms.)

Iltapala:
110g broilerin sisäfile
150g jasmiiniriisi
2g kookosöljy
100g parsakaali
90g avokado
3kpl omega 3

+ aterioilla 1-4 1000mg leusiini
+ aterioilla 1 ja 4 now monivitamiini
+ aterialla 1 125mcg d- vitamiini ja 500mg c- vitamiini
+ aterioilla 1 ja 4 sekä intrassa 1000mg HMB
+ aterialla 2 now entsyymit
+ illalla 400mg mankkusitraatti ja 50mg sinkkipikolinaatti

Viimeksi muokattu:
Aika satsi menee riisiä päivässä, tekeekö tiukkaa syyä noin paljon sitä?

Mua huolestuttaa se, että saanko tarpeeksi proteiinia päivässä.. Huhujen mukaan 75kiloisen pitäs saada n. 100-150g ja en usko että tulee tarpeeksi :/
Tässä nyt mun perus päivän ruuat mitä tulee syötyä ja oon siis 16 ja käynyt kohta 5kk puntilla!
Aamupala klo 7-9: 2palaa leipää kinkulla, lasi mehua kuppi kahvia ja kananmuna
Kouluruoka klo 11-12: yleensä kalaa, perunoita, lihaa, keittoa ja pari palaa leipää, lasi vettä ja maitoa.
Lounas klo 14-16 ennen salia: pari banaania ja leipä kinkulla ja juustolla , kuppi kahvia ja pari lasia maitoa.
"Päivällinen" klo 17-19 salin jälkeen: kanaa, kananmunia tai jauhelihaa ja sekaan riisiä, makarooneja, perunoita tai muusia.
Iltapala klo 21-23: munakasta, night time hitaasti imeytyvää proteiini juomaa, banaania tai leipiä.

Mua huolestuttaa se, että saanko tarpeeksi proteiinia päivässä.. Huhujen mukaan 75kiloisen pitäs saada n. 100-150g ja en usko että tulee tarpeeksi :/
Tässä nyt mun perus päivän ruuat mitä tulee syötyä ja oon siis 16 ja käynyt kohta 5kk puntilla!
Kouluruoka klo 11-12: yleensä kalaa, perunoita, lihaa, keittoa ja pari palaa leipää, lasi vettä ja maitoa.
Lounas klo 14-16 ennen salia: pari banaania ja leipä kinkulla ja juustolla , kuppi kahvia ja pari lasia maitoa.
"Päivällinen" klo 17-19 salin jälkeen: kanaa, kananmunia tai jauhelihaa ja sekaan riisiä, makarooneja, perunoita tai muusia.
Iltapala klo 21-23: munakasta, night time hitaasti imeytyvää proteiini juomaa, banaania tai leipiä.

Kyl sitä proteiinia ainakin se 2g/painokilo kannattaa saada mikäli haluaa lihasta rakennella. Aamulle voisit ottaa jonkun proteiininlähteen vaikkapa sitä rahkaa ihan mikä vaan uppoo parhaiten ja koittaa vaa syödä mahdollisimman paljon normisafkaa. Ei siitä kannata rakettitiedettä tehdä. Jos puntarilla paino nousee ja salilla sarjapainot menevät ylöspäin niin eiköhän siinä vaiheessa olla jo hyvällä mallilla menossa :)

Ota Jortsa salin jälkeen palautusjuoma niin tilanne korjaantuu jo hyvinkin. Myös aamupalaan kannattaisi tosiaan lisätä vähän protskua esim. rahka tai raejuustopuuro-kombo ton leipäsetin tilalle.

Lisää vaik leikkeleitä enempi leivän päälle, seki helpottaa jo proteiinin saantia :) jos ite syön leipäaamupalan ni se on enempi leikkeleitä leivällä ku leivät leikkeleillä :D

On kyllä Allulla tyylikäs ruokavalio, paljonkos miehellä painoa ? Kerrankin prodetkin kohdillaan. Seuraavaksi sitten lepopäivän safkat näytille ;)

Mielenkiinnosta kysyn, minkä takia aamupala on hiilariton ? Onko aikaisemmin ollut hiilaria ja olet jotain eroa huomannut ? Paljonko vettä päivässä vetelet ? Melkoinen satsi tulee heti aamusta.

Viimeksi muokattu:
On kyllä Allulla tyylikäs ruokavalio, paljonkos miehellä painoa ? Kerrankin prodetkin kohdillaan. Seuraavaksi sitten lepopäivän safkat näytille ;)

Mielenkiinnosta kysyn, minkä takia aamupala on hiilariton ? Onko aikaisemmin ollut hiilaria ja olet jotain eroa huomannut ? Paljonko vettä päivässä vetelet ? Melkoinen satsi tulee heti aamusta.
Painoa on se ~75kg. Vettä tulee kiskottua jotain päältä 5 litraa, ehkä jopa 6. Ruokavalio on dieetillä paljon "tyylikkäämpi" kun pääse hiilarien ajoitus oikeuksiinsa. Nyt niitä on vaan lätkitty joka paikkaan, aamua lukuunottamatta.

Aamupalan hiilarittomuuden eduista olen kuullut(lukenut) monenlaista juttua, mm. Pakulskilta, Poliquinilta, Meadowsilta ja Utilta. Pitäisi parantaa metabolista fleksibiliteettiä, insuliiniherkyyttä jne. jne. En tiedä tekeekö se mitään noista, mutta empiirisellä kokeilulla olen huomannut että mulla on paljon energisempi ja keskittyneempi fiilis siinä aamupäivällä. Toiseksi mulla uppoaa tosi huonosti aamulla safka eli ihan hyvä juttu ettei joudu lappamaan hiilaria kaksin käsin heti aamusta. Aamulla tuleva iso satsi vettä aamudrinkin kanssa myös jollain asteella tuntuu herättelevän kroppaa.
Kannattaa kokeilla hiilaritonta aamupala jos siitä vahingossa vaikka kokeekin hyötyvänsä.

Viimeksi muokattu:
Aamupalalla: neljän viljan nalle isokippo isolla voisilmällä!plus omekat ja vitamiinit

9:00 töis 3munaa 250g ehrmani
11:00 150g rakettispakettia ja 200g j-lihaa ja kanaa 50/50

13:30 panaani :o
15:30 panaani?
16:30 iso kippo mysliä ja persikkahässäkkäjukurttia
19:00 karjalanpiirakoja 3 ja jokasen päällä kasa kinkkua ja juustoo!
pituus 180 ja paino alle 90. en jaksa ressata syömisillä sen kummemmin ku ei täs mitää ammattilaisia olla eikä ruveta! Tulokset nousee kaikenaikaa se on pääasia ja ittestä tuntuu hyvältä!

Aamupalalla: neljän viljan nalle isokippo isolla voisilmällä!plus omekat ja vitamiinit

9:00 töis 3munaa 250g ehrmani
11:00 150g rakettispakettia ja 200g j-lihaa ja kanaa 50/50

13:30 panaani :eek:
15:30 panaani?
16:30 iso kippo mysliä ja persikkahässäkkäjukurttia
19:00 karjalanpiirakoja 3 ja jokasen päällä kasa kinkkua ja juustoo!
pituus 180 ja paino alle 90. en jaksa ressata syömisillä sen kummemmin ku ei täs mitää ammattilaisia olla eikä ruveta! Tulokset nousee kaikenaikaa se on pääasia ja ittestä tuntuu hyvältä!
Mites olis jos tonne koittais laittaa jotain rehuja noiden safkojen kylkeen ja vaikka kunnollisen päivällisen jollon noi riisipiirakat vois nakata enempi tonne iltapala osioon..

Mites olis jos tonne koittais laittaa jotain rehuja noiden safkojen kylkeen ja vaikka kunnollisen päivällisen jollon noi riisipiirakat vois nakata enempi tonne iltapala osioon..

tää oli "mitä söit tänään" kirjotus. Yleensä syön kunnon lämpimän ruuan reenin jälkeen eli noin 19:00, ja siihen kuuluu myös rehuja, mutta eilen oli lepopäivä ja muutenki töiden jälkeen kaikkee hässäkkää niin ei tullu tota syömistä oikein ajateltua. Ja oon raksalla töis 6-16:30 ja sielä syöminen on muutenki sellasta takkuamista että yleensä lämmin ruoka mulla on kanaa ja riisiä tai muuta vastaavaa minkä heitän mikroon. Ja kahvitauoilla justiinsa munia/rahkaa ym.

Mulla tulee joskus samalle päivälle kahdet treenit johtuen ohjattujen juttujen aikatauluista, ja se on vaatinut vähän sumplimista syömisessä. Tässä esimerkkipäivä, saa kommentoida.

Klo 10: 1/2 rahka ja 1,5 dl mansikkajugurttia, annos banaanilettuja.
Klo 14: riisinuudeleita, purkki tonnikalaa, avokadoa ja raejuustoa.
Klo 16: painonnostotreenit 1h
Klo 17: palkkari 30g hera 30g hh.
Klo 18.30: 1/2 rahka + jugurtti, banaani.
Klo 20: uintitreenit 1h
Klo 22: iso lautanen gluteenitonta pastaa, broilerijauhelihaa, kirsikkatomaatteja, ruokakermaa ja parmesaania.

Hirm
Mulla tulee joskus samalle päivälle kahdet treenit johtuen ohjattujen juttujen aikatauluista, ja se on vaatinut vähän sumplimista syömisessä. Tässä esimerkkipäivä, saa kommentoida.

Klo 10: 1/2 rahka ja 1,5 dl mansikkajugurttia, annos banaanilettuja.
Klo 14: riisinuudeleita, purkki tonnikalaa, avokadoa ja raejuustoa.
Klo 16: painonnostotreenit 1h
Klo 17: palkkari 30g hera 30g hh.
Klo 18.30: 1/2 rahka + jugurtti, banaani.
Klo 20: uintitreenit 1h
Klo 22: iso lautanen gluteenitonta pastaa, broilerijauhelihaa, kirsikkatomaatteja, ruokakermaa ja parmesaania.

Hirmusti proteiinia vai näyttääkö vaan että tulis paljon? Hyvännäkönen setti, itse söisin kyllä aamusta jo enempi hiilareita ja treenin ja uinnin välillä samaten :)

Suositut

Back
Ylös Bottom