Mitä söit tänään/eilen? Kysymykset päivittäisestä ruokavaliosta tänne!

Antakaa vinkkiä, syönkö liian vähän? Olen 166cm nainen jolla painoa on 59kg. Olen harrastanut judoa ja kuntonyrkkeilyä nyt kolmisen vuotta ja heinäkuun alussa aloitin myös kuntosaliharjoittelun. Lepopäiviä olen nyt kesällä pitänyt pari kolme päivää viikossa ihan omista fiiliksistä riippuen. Lisäksi pyöräilen kaikki matkat ja käyn silloin tällöin juoksemassa (liian harvoin!)

Lempiaamupalani on nykyään puuro, johon sekoitan yleensä banaania, raejuustoa/rahkaa, pähkinöitä ja kanelia mausteeksi. Sen lisäksi syön yleensä kaksi lämmintä ruokaa ja iltapalan mikäli tunnen tarvetta. Proteiinia ja pehmeitä rasvoja yritän saada mukaan jokaiseen ateriaan.

Esimerkki tästä päivästä:
Aamupalaksi kahden kananmunan munakas oliiviöljyssä paistettuna, yksi reissari salaatinlehdellä, tomaatilla ja kolmella kokolihaleikkeleellä.

Lounaaksi keskisuuri annos siikakeittoa, kaksi tummaa ruisleipää tuorejuustolla ja lasi täysmaitoa

Treenin päälle rahkasta, banaanista, täysmaidosta ja herasta tehty pirtelö

Päivälliseksi/illalliseksi nuudeleita, papuja ja kasviksia

Liikuntaa tuli tälle päivälle ihan hyvin. Kävin illalla reisi-vatsa-peppujumpassa, johon kumminkin petyin sillä toteutus oli ohjaajan osalta surkea, enkä saanut poltetta lihaksiin. Purin energian salilla jonka jälkeen pyöräilin kotiin 5km (treeneihin ja takaisin, siis 10km). Illan päälle kävin vielä koiran kanssa kolmen kilsan rauhallisen lenkin.

Syön mielestäni paljon, mutta silti olen nälkäinen. Kuvittelenko vain?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Syön mielestäni paljon, mutta silti olen nälkäinen. Kuvittelenko vain?

Vastasit mielestäni itse kysymykseesi. Jos nälän tunnetta esiintyy syömisistäsi huolimatta, sanoisin että syöt liian vähän. Lisää esim päivälliselle lihaa/kalaa/kanaa ja katso miten vaikuttaa.

Ravinnosta kysymys! Itsellä sali sekä juoksulenkit tapahtuu melkein aina illalla kello 20.00 jälkeen. Mikä olisi hyvä iltapala sitten sen jälkeen? Tavoitteena kuitenkin pudottaa painoa ja kiristellä.

Eilisen syömiset:

aamupala:
6 kpl kananmunan valkuaisia
120g banaania
60g kaurahiutaleita
5g öljy

lounas:

300g keitettyä riisiä
150g kanan file
5x riisikakku

välipala:
120g banaania
6 kpl kananmunan valkuaisia
70g kaurahiutaleita
5g oliiviöljy

päivällinen:
300g keitettyä riisiä
150g kanan file
2 kpl keitetty kananmuna

iltapala:
100g maitorahka
50g kaurahiutale
120g banaania
100g mansikoita

yht. 2706kcal, p 188g ,hh 368g , r 29g

Onko Barackilla rasvat noin alhaisina joka päivä ? Kyllä saisit ottaa lisää ja reippaasti.. Sukupuoli / painoa ?
Suositushan olisi noin 1 g / painokilo.
Hyvä pointti, yleensä tulee vedettyä n 50-60g. Nyt oli aika kuivat eväät, helppohan tuohon olisi lisätä vaikka oliiviöljyä ja tiputtaa vaikka hieman hh määrää. Oma paino 75kg ja sukupuoli: mies :)

Syömisrunkoni, päivällisen ja lounaan proteiinit pääasiassa vaihtelee kala/liha/kana.... Kommentteja? 180cm/82,5kg. Päivittäin treenaan tunnista kolmeen tuntiin milloin mitäkin!

aamupala:
40g kaurahiutaleita
100g mustaherukoita
100g rasvaton raejuusto 0,2%
10g kookosöljy
herukka-boysenmarja mehukeitto, kaloriton
kahvi, rasvaton maito

välipala:
maitorahka 250g
herukka-boysenmarja mehukeitto
loraus sitruunamehua
100g tuoretta ananasta paloina

lounas:
150g keitettyä makaronia
150g kasviksia
200g savulohta
2 kananmunan valkuaista
muutama siivu kurkkua
125g tomaattia

päivällinen:
150g keitettyä makaronia
150g kasviksia
200g savulohta
2 kananmunan valkuaista
muutama siivu kurkkua
125g tomaattia

iltapala:
250g maitorahka
herukka-boysenmarja mehukeitto

yhteensä. n 2740kcal, p 218g , hh 246g , r 80g

^Mitkä on sun tavoitteet? Jaksaa liikkua vai lisätä lihaksia vai? Hyvältä ja monipuoliselta näyttää noin lähtökohtaisesti, riippuu tavoitteesta tuleeko ruokaa tarpeeksi. Onko paino pysynyt samana ja jaksat liikkua noin paljon?

Eiliset syömiset videon muodossa, sisältää kalorit ja makrot:

Toi kevyt kermaviilistä tehty kastike on kyllä omia suosikkeja, niin kalalle kuin kanallekkin! Laittaa reilusti herbamarea ja makeutta vaikka stevialla, niin käy dieetillekin!

Eiliset syömiset videon muodossa, sisältää kalorit ja makrot:

Toi kevyt kermaviilistä tehty kastike on kyllä omia suosikkeja, niin kalalle kuin kanallekkin! Laittaa reilusti herbamarea ja makeutta vaikka stevialla, niin käy dieetillekin!

Pilaat hyvän kalan.

Pilaat hyvän kalan.

Siltähän se saattaa tuntua.. Mulla on aina ollut ketsuppi/sinappi mikä vaan soosi aina melkein kaikissa ruuissa, ehkä mun makuaisti on vaurioitunut kaikesta siitä Ben&Jerry's jäätelön syömisestä :D

Ei se soosi vaan se aromisuola ja valkosipulijauhe.
Kokeile ens kerralla: Laita kalan päälle sitruunamehua (purista suoraan sitruunasta), tuoretta tilliä silputtuna, merisuolaa ja pippuria. Tee kastike kermaviilistä samoilla em. mausteilla. Maista ja hämmästy. :D

75kg lähtöpaino, pyritään hinaa painoo maltilliesti ylös yksinkertaisella ruoakavaliolla. Mielipiteitä?
Lihan paistamisee oliiviölyjy käytössä

1. 3dl Kaurahiutale 1dl Whey100
2. 150g Riisi 200g Kanaa
3. 150g Riisi 200g Jauhelihaa
4. Treeni. 2 Banaania 1 dl Whey100 + Aminot
5. 150g Riisi 200g Kanaa

Kcal 3200 P 210g H 470g R n.70g

Tää ei tosiaan päänvaivaa aiheuta eikä minkään puolista stressiä. Ruoat valmiiks ja kippoon.

Eilisen päivän safkat.

Aamupala: 2 palaa oivallus täysjyväleipää, päällä margariinia ja pari siivua kalkkunaa + 250g maitorahka ja purkki ananasta

Välipala: Maitorahka + Ananaspalat + pari leipää metukan kanssa

Lounas: 130g täysjyvämakaronia (keitetty) + 350g jauhelihakastike

Päivällinen: Sama setti kun lounaalla

Treenin jälkeen normi palkkari

Iltapala: Maitorahka + Ananaspalat

Töissä vanhustenhoitoalalla 8h, jossa jonkinverran nostelua. Dieetillä oltu toukokuun alusta lähtien ja -7kg tällä hetkellä. Paino 79.6 ja pituutta 177cm.

Melkeinpä samanlainen setti on joka päivä paitsi päivinä, kun en ole töissä niin jätän välipalat poies kun tulee nukuttua muutenkin pidempään.

Meneekö kellään muulla maltosta pakki sekaisin? Imeskelen intrassa ja palaris yhteensä 40g maltoa ja melkeinpä aina reenin jälkeen maha on kuralla.

Back
Ylös Bottom