Mitä söit tänään/eilen? Kysymykset päivittäisestä ruokavaliosta tänne!

Itkettää kyllä kun joku paistelee lihoja niin että kaikki nesteet lähtee, tuloksena vaan kuivaa shittiä.. Mut kukin tyylillään

Kerroppa sitten miten paistat jauhelihaa, ilman että siitä lähtee yhtään nestettä? Itse en ainakaan ole onnistunut, vaikka ottaa lihat huoneen lämpöön hyvissä ajoin ennen paistamista ja heittää ne sitten todella kuumalle pannulle.. Toisaalta ei ole kyllä omasta mielestä kuivaakaan, vaikka nestettä lähteekin..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kerroppa sitten miten paistat jauhelihaa, ilman että siitä lähtee yhtään nestettä? Itse en ainakaan ole onnistunut, vaikka ottaa lihat huoneen lämpöön hyvissä ajoin ennen paistamista ja heittää ne sitten todella kuumalle pannulle.. Toisaalta ei ole kyllä omasta mielestä kuivaakaan, vaikka nestettä lähteekin..

Itse teen siten, että kun pellillä uunissa saatan paistaa vaikka 1 kg naudan jauheliha 10 % niin kyllä pellillä oikein lilluu nestettä :)

Kyllä se mulla onnistuu ihan hyvin. Lihan pitää olla tarpeeks lämmintä ja myös se kuinka paljon sitä lihaa on pannulla vaikuttaa paljon. Pannu ei siis saa olla ihan täynnä. Plus niitä lihoja ei kannata heti alkaa kääntämään ja vääntämään siinä pannulla, itte yleensä liiskaan sen jauhelihaklöntin tavallaan pihviks ja annan ottaa väriä. Sit käännän ja sama homma ja sit alan vasta muussailemaan pienemmäks. Mut anyway, samahan se nyt on miten lihansa paistaa, on vaan mehukkaampaa kun ei lähe kaikki nesteet veke. Joku jauheliha nyt muutenkaan oo mitään gourmet tason sapuskaa, eikä siinä noita paistoeroja huomaa samalla tavalla kun esim jossain pihvissä, että onko oikein paistettu.

Viimeksi muokattu:
Kyllä se mulla onnistuu ihan hyvin. Lihan pitää olla tarpeeks lämmintä ja myös se kuinka paljon sitä lihaa on pannulla vaikuttaa paljon. Pannu ei siis saa olla ihan täynnä. Plus niitä lihoja ei kannata heti alkaa kääntämään ja vääntämään siinä pannulla, itte yleensä liiskaan sen jauhelihaklöntin tavallaan pihviks ja annan ottaa väriä. Sit käännän ja sama homma ja sit alan vasta muussailemaan pienemmäks. Mut anyway, samahan se nyt on miten lihansa paistaa, on vaan mehukkaampaa kun ei lähe kaikki nesteet veke. Joku jauheliha nyt muutenkaan oo mitään gourmet tason sapuskaa, eikä siinä noita paistoeroja huomaa samalla tavalla kun esim jossain pihvissä, että onko oikein paistettu.

Aika lailla samalla kaavalla toimin, yksi 400 g paketti kerrallaan pannulle, ja kun on saanut molemmin puolin klöntin ruskistumaan, niin sitten vasta toinen perään. Kyllä siitä siltikin tuo videollakin näkyvä neste/rasvamäärä tuppaa irtoamaan. Pihvi toki ihan eri asia, ainakin jos naudan lihasta puhutaan kun itse mediumiksi tykkään jättää, jos nyt joskus johonkin pihviin on varaa :D

20 kilsaa fillarilla ja sitten reilu puoli tuntia salilla. Niiden jälkeen todella maistui grillattu broitsu, jonka ostin Rimistä Tallinnasta (4 €). Sitä viiltelee monta päivää ja etenkin välipalaksi. Joskus saa muutenki vähä kaameita grillibroilereita kotiseudulta. Maustaminen vaihtelevan tasoista. Ylivedosta joskus viime vuonna vitosella tarjousbroileri, jonka raajoissa lähes täydet veret. Ehkä terveellistä, mutta etoo. Siitä lähtien seudun broilerit jättänyt rauhaan.

Mitä mieltä, onko liian vähän / liikaa safkaa dieetille? Bulkilla oli 3500-4000kcal jolla paino nousi HITAASTI. Pituus 181 / paino 84kg.

Aamupala 9.30
60g kaurahiutaleita
100g marjoja
6 valkuaista
15g kookosöljy

Treeni 11.30
50g Osmopure
20g BCAA
30g hydrolysoitu hera

Lounas 14.00
80g jasmiiniriisi
150g jauheliha/kana/lohi
150g parsakaali

Välipala 17.00 - 18.00
150g tonnikala
1kpl avokado
20g pinaatti
1kpl paprika

Välipala 21.00 - 22.00
30g hydrolysoitu hera / Quest patukka
65g cashewpähkinä
1kpl banaani/omena

Iltapala smoothie 02.00
4 valkuaista
30g hydrolysoitu hera
100g marjoja
50g pinaatti
1rkl hunaja
1rkl pellavansiemenrouhe

KCAL 2700 / P 238 / HH 222 / R 88

Koska tossa on vaan 5 ateriaa päivässä ja aikatauluun ei ehdi syödä lihaa enempää. Tietty palkkarin voi heivaa helvettiin omasta puolesta. Entä kalorit?

Mitä järkee olla heraa joka välissä jos proteiinia kertyy lähemmäs 3g/kg?

Miksi käyttää hydrolysoitua heraa ilta / välipalalla ? Melko kalliiksi käy kukkarolle. Kannattaisi varmaan tuona ajankohtana käyttää ihan jotain halvempia. Kannattaisikohan illalla ottaa jotain yöproteiinia, jos jauhoa haluaa ? Maidorahkallakin voi korvata, mikäli et karta maitotuotteita. Tai iltapalalla muutama valkuainen enemmän jauhon sijaan. Viisaammat voivat olla eri mieltä, mutta en itse olisi ottanut lähtökaloreista yli 500 poijes. Seuraile sitä painon kulkua vaan, ja muista rauhallinen tahti. Rasvasta ja miksei myös proteiinista voisi hieman ottaa hiilihydraatteja lisää mielestäni.

Miksi käyttää hydrolysoitua heraa ilta / välipalalla ? Melko kalliiksi käy kukkarolle. Kannattaisi varmaan tuona ajankohtana käyttää ihan jotain halvempia. Kannattaisikohan illalla ottaa jotain yöproteiinia, jos jauhoa haluaa ? Maidorahkallakin voi korvata, mikäli et karta maitotuotteita. Tai iltapalalla muutama valkuainen enemmän jauhon sijaan. Viisaammat voivat olla eri mieltä, mutta en itse olisi ottanut lähtökaloreista yli 500 poijes. Seuraile sitä painon kulkua vaan, ja muista rauhallinen tahti. Rasvasta ja miksei myös proteiinista voisi hieman ottaa hiilihydraatteja lisää mielestäni.
Vähennän jauhomäärät 20g kerralla ja tonnikalaa 120g ja lisätään johonki väliin sit hiilareita että täyttyy 3000kcal ja lähetään sillä liikenteeseen. Rasvaa en tiputa vähemmälle, 80-90g alkaa olla minimi omalle kropalle. Mannisen hydrohera ei ole edes hirveesti kalliimpaa kun hyvälaatuiset isolaatit ja se on mulle aika sama mitä se maksaa kun ei laita pakkia sekaisin. Siks tossa ei oo maitotuotteita, kun en niitä voi syödä :D

Joo siis sitä mäkin meinasin, että lisäproteiinia voisi yksinkertaisesti vähentää. Hiilaria lisää tilalle. Rasvan määrä on laskennallisesti oikein hyvä.

cheat2.jpg

Aamupalaksi ruisleipää (60g) johon päälle sulatejuustoa(40g), kurkkua, salaattia, leikkelettä(40g), juustoa(60g) ja tomaattia ja 2 lasia(300g) maitoa

Salin jälkeen palkkari jossa 50g heraa, 50g dekstroa ja 10g kreaa

Päivälliseksi ja lounaaksi jaettuna 300g makarylliä, 400g naudanjauhetta (10%), paketti (125g) parmesaania ja purkki (200g) creme fraichea (28%) ja jälkiruoaksi tummaa suklaata (50g yht).

Illalla hevi-osaston tuotteita jos tekee vielä mieli mussuttaa jotain.

Kcal 4045
H 335
R 187
P 256

Melkein 5 viikon cuttailun jälkeen näkee kyllä tuloksia mutta huomaa ettei enää oikein palaudu, pää alkaa jäätää ja muutenkin vähän flunssainen olo. Fiilis on ollut sen verran optimistinen etten ole jaksanut muuttaa linjaa. :P

Aamulla rasvakahvi käynnistää.. Onko kukaan kokeillu täällä ns. aitoa bulletproof kahvia?

Perus voilla ja tumma paahtoisella kahvilla kokeiltu. Ei ollut vapaan lehmän, eikä luomu tuotteita, joten ei kait ollut ihan "aitoa' bulletprooffia.
Ihan hyvää sinällään, maitokahvista en niin välitä, joten omaan makuun musta kahvi toimii paremmin. Nälkää pitää yllättävänkin hyvin.

Pari lautasellista tuota:

2 purkkia Kymppi kasvishernekeittoa
1 purkki (250g) valkoisia papuja

1-1,5 tl chilimausteseosta
Valkosipulijauhetta "grinderistä" (Ois ollu tuorettakin mutta hätiköin...)

Juomaksi vettä ja ihan pieni kulaus maitoa. Loput maidot säästän kahviin.

Hyvin kasvispainotteisesti oon syöny tänä vuonna. Hengissä toistaseks. Lienee kohtuullista mainita että ~pari kiloa heraproteiinijauhetta on menny myös.

Saisinko kehitysideoita ruokavaliooni? Olen aloittelemassa dieettiä kahden ison jalkaleikkauksen ja yli puolentoista vuoden liikuntakiellon jälkeen. Leikkauksista ja liikuntakielloista huolimatta olen pystynyt treenaamaan jotenkin kolmijakoisella saliohjelmalla. Spinningissä olen käynyt 3-4 kertaa viikossa silloin, kun kipsiä ei ole ollut jalassa. Kävelen päivittäin 10-20 km töiden ja hyötyliikunnan vuoksi. Olen 168 cm pitkä nainen ja painan 67 kg. Ennen leikkauksia painoin 56kg, ja rasvat olivat alle kahdenkympin. Samaan olisi tarkoitus päästä ennen seuraavaksi tulossa olevaa olkapääleikkausta. Lääkärit ovat suositelleet lihan, viljatuotteiden ja lisäravinteiden syömättömyyttä tujun selkärankareuma(lääkitykse)n vuoksi.

Aamupala
200g mustikoita tai mustaherukoita taikka 220g mansikoita
250g maitorahkaa
20g pellavansiemenrouhetta tai seesaminsiemeniä tai auringonkukansiemeniä

Lounas
~200g kananmunia keltuaisineen
200g herneitä
200-400g tomaattia, parsakaalia, porkkanoita, kaalia ja/tai paprikoita
~20g oliiviöljyä

Illallinen
200-500g tomaattia, parsakaalia, kaalia, porkkanoita ja/tai paprikoita
30g saksanpähkinöitä tai manteleita taikka ~120g kananmunia keltuaisineen

Eilisillä valinnoillani energiaa tuli noin 1350 kcal, hiilihydraatteja noin 79 g, rasvaa 65 g ja proteiinia 91 g. Tuplatreenipäivinä saatan syödä lisäksi 250 g maitorahkaa iltatreenin "palkkariksi". Magnesiumia ja foolihappoa otan iltaisin muutaman kerran viikossa.

Saisinko kehitysideoita ruokavaliooni? Olen aloittelemassa dieettiä kahden ison jalkaleikkauksen ja yli puolentoista vuoden liikuntakiellon jälkeen. Leikkauksista ja liikuntakielloista huolimatta olen pystynyt treenaamaan jotenkin kolmijakoisella saliohjelmalla. Spinningissä olen käynyt 3-4 kertaa viikossa silloin, kun kipsiä ei ole ollut jalassa. Kävelen päivittäin 10-20 km töiden ja hyötyliikunnan vuoksi. Olen 168 cm pitkä nainen ja painan 67 kg. Ennen leikkauksia painoin 56kg, ja rasvat olivat alle kahdenkympin. Samaan olisi tarkoitus päästä ennen seuraavaksi tulossa olevaa olkapääleikkausta. Lääkärit ovat suositelleet lihan, viljatuotteiden ja lisäravinteiden syömättömyyttä tujun selkärankareuma(lääkitykse)n vuoksi.

Aamupala
200g mustikoita tai mustaherukoita taikka 220g mansikoita
250g maitorahkaa
20g pellavansiemenrouhetta tai seesaminsiemeniä tai auringonkukansiemeniä

Lounas
~200g kananmunia keltuaisineen
200g herneitä
200-400g tomaattia, parsakaalia, porkkanoita, kaalia ja/tai paprikoita
~20g oliiviöljyä

Illallinen
200-500g tomaattia, parsakaalia, kaalia, porkkanoita ja/tai paprikoita
30g saksanpähkinöitä tai manteleita taikka ~120g kananmunia keltuaisineen

Eilisillä valinnoillani energiaa tuli noin 1350 kcal, hiilihydraatteja noin 79 g, rasvaa 65 g ja proteiinia 91 g. Tuplatreenipäivinä saatan syödä lisäksi 250 g maitorahkaa iltatreenin "palkkariksi". Magnesiumia ja foolihappoa otan iltaisin muutaman kerran viikossa.

Kamala mikä kituruokavalio :O tolla saat aineenvaihdunnan niin jumiin ettei tosikaan kun tunnut liikkuvan aika paljon. Lisää hiilihydraattia vaikka perunan, bataatin tms muodossa, paljon enemmän kasviksia, hedelmiä koska niitä tarviit liikkuvana vaikkakin laihdutat.

Eilisillä valinnoillani energiaa tuli noin 1350 kcal, hiilihydraatteja noin 79 g, rasvaa 65 g ja proteiinia 91 g. Tuplatreenipäivinä saatan syödä lisäksi 250 g maitorahkaa iltatreenin "palkkariksi".
Ihan liian vähän ruokaa. Hiilareita lisää ja myös vähän proteiinia lisää esim. raejuustoa ja kalaa. Jonnekin tuonne 1900 kcal huudeille vähintään pitäisi pystyä nostamaan kalorit jos siis ymmärsin oikein että käyt tekeen 3-jakoista punttia ja lisäksi aerobista tuon 10-20 km + spinnigit päälle?

Edit: Kaiken kaikkiaan vähentäisin aerobista liikuntaa ja lisäisin ruokaa.

Ihan liian vähän ruokaa. Hiilareita lisää ja myös vähän proteiinia lisää esim. raejuustoa ja kalaa. Jonnekin tuonne 1900 kcal huudeille vähintään pitäisi pystyä nostamaan kalorit jos siis ymmärsin oikein että käyt tekeen 3-jakoista punttia ja lisäksi aerobista tuon 10-20 km + spinnigit päälle?

Edit: Kaiken kaikkiaan vähentäisin aerobista liikuntaa ja lisäisin ruokaa.

Kamala mikä kituruokavalio :O tolla saat aineenvaihdunnan niin jumiin ettei tosikaan kun tunnut liikkuvan aika paljon. Lisää hiilihydraattia vaikka perunan, bataatin tms muodossa, paljon enemmän kasviksia, hedelmiä koska niitä tarviit liikkuvana vaikkakin laihdutat.

Kiitos mielipiteistänne!

Salilla käyn kolmesti viikossa, spinningissä 3-4 kertaa sekä töissä ja työmatkoilla käppäilen 10-20km päivässä (kävelemisen määrä tulee vähenemään syyskuussa, kun pääsen taas muhimaan luentosalien uumeniin). Yksi päivä viikossa on saliton ja spinnitön.

Normiruokavalioni runko on tismalleen sama kuin yllä kirjoittamani; mukana on ollut tavallisesti yksi ateria enemmän. Kyseinen ateria on yleensä ollut ~300 g kesoa, ~300 g banaania/omenoita ja 100 g päivän pähkinöitä tai siemeniä (joskus taasen punajuuri-kukkakaali-kesokeitto). Ehkäpä palautan siis keso-banaani-iltapalani ilman pähkinöitä, jolloin energiaa tulee lisää noin 500 kcal, hiilareita 63 g ja proteiinia 36 g. Kuulostaako paremmalle? Lähes kolmen kilon puputtaminen yhden vuorokauden aikana on... huvittavaa.

Back
Ylös Bottom