Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Esimerkki omasta dieettipäivästäni, salipäivä (oon 100 kg mies):
Thaimaalainen chili-basilika-kana-wokki 1 annos
Riisi ½dl
Profeel-proteiinirahkarae 150g
Rainbow prot.rahka 200g
Profeel-proteiinikerrosrahka
*** treeni tässä välissä ***
Proteiinipatukka
Arla proteiinirahka (20g proteiinia)
Tonnikala-pestopasta
Arla proteiinirahka (20g proteiinia)
Profeel-proteiinikerrosrahka
yht. 2400 kcal, protskua 200g (2g/painokilo)
Ehkä vähän turhan rahkapainotteinen ja kasvisköyhä päivä. Pitää vielä viilata tätä paremmaksi...
edit. rasvat olivat liian vähissä tänä päivänä
Äly on jätetty. Tuohon siis voi lisätä vaikka 500kcal lisää ja jauhelihaa voi syödä hyvällä omatunnolla?Eihän tollasella edes elä. 1900 kcal päivässä melkeen 90 kiloselle kaverille. Äly hoi älä jätä.
Moro tarvis neuvoa hiukan ruokavalioon. Olis tarkotuksena saada vattaa pois hiukan. Olen 23v 175cm/84kg mies. Olen kyhäillyt paperille tuollaisen ja aattelin laittaa sen teille tuomittavaksi. Eli mitäs mieltä olette tuollaisesta? 1.Makrot ok? 2.Liian vähän kaloreita? 3.Lähtiskö noilla paino putoamaan? Treenaan 3 - 4 krt viikossa ja treenipäivinä tulee vetästy whey80 treenin jälkee. 4.Kannattaako palkkariin lisätä hiukan hiilaria vaikka koittaa painoa pudottaa?
Aamupala:
-200g raejuusto
-60g kaurahiutaleita
44/38/5 = 373 kcal
Välipala1:
-maitorahka
-banaani
-25g cashew pähkinöitä
32/35/13 = 388 kcal
Lounas ja päivällinen:
-150g kanaa
-kukkakaalia 200g
-80g riisiä / pastaa
-10g rypsiöljy
44/69/17 = 585kcal
Iltapala:
- munakas (5 v ja 2 k)
-marjoja 100g
24/5/18 = 278 kcal
188 / 216 / 70 = 2246 kcal
Arvot laskettu fineliä apua käyttäen.
Osittain juu. Eipä sillä hirveästi väliä ole kunhan sitä saa reenin jälkeen aterialla edes. Intrahiilaria jos on käytössä niin se aina pienentää palkkarin tarpeellisuutta. Jos mennään tosi nafteilla hiilareilla niin useimmat varmaan syö mielummin 50g riisiä kun että joisivat 40g maltoa, ei siihen kenenkään dieetti saatikka offi kaadu jos glykokeenivarastoja tankataan tunnin viiveellä. Sitten taas jos on reippaammin hiilaria käytettävänä niin kannattaa ehdottomasti palkkarissakin ottaa hiilaria.^^ Mä oon ymmärtänyt että hiilaria kannattaisi mieluummin nipistää pois muualta ja jättää palkkariin jos suinkin mahdollista. Onko muut samaa mieltä?
Lyhyesti sanottuna kyllä. Reilusti hiilareita tankkaamalla kroppaan voi saada kertymään jonkun verran nestettä, mikä tietysti nostaa painoa, mutta en usko että tää on se mitä sun lääkäri tarkoittaa. Jos sun painoindeksi on noin alhainen, luultavasti myös sun rasva% on liian matala, jolloin on nimenomaan tärkeää saada myös rasvakudosta kroppaan. Oikein hyvällä tuurilla sulle lähinnä kasvaa tissit. :D---Pitääkö siis hammasta purren kestää se läskin kertyminen kunnes tavoitepaino saavutetaan?
Kyllä mä lähtisin tästä liikkeelle. Perus kotiruokaa naamariin annoskokoja kasvattaen. Tuskin tarviit proteiinijauheita perusruuan lisäksi, ellei ne ole jostain syystä helpompia/miellyttävämpiä syödä kuin muut proteiinin lähteet. Muutenkin kuten täällä on usein neuvottu: jos ei syömällä uppoa kalorit niin sitten juomalla esim. jauheista tai smoothieista (kuitenkin vain perusruokavalion tukena!).Kannattaako siis vain syödä päivittäin reilusti enemmän samoja ruoka-aineita, joita oon tähänkin asti syönyt: proteiinit vähärasvaisesta lihasta, raejuustosta, proteiinijauheista, hiilihydraatit täysjyvätuotteista ja kasviksista, rasvat kookosöljystä, pähkinöistä, keltuaisista ja oliiviöljystä
Kiitos avusta ja tsempistä! Mutta jos heti kaloreiden noston jälkeen paino alkaa tippumaan, niin kuin mulle nyt kävi kun nostin kolme päivää sitten nostin 100kcal päivittäistä ruokamäärää, niin uskaltaako nyt taas nostaa kaloreita? Vai kannattaako pelata varman päälle, ja vähän ajan kuluttua taas lisätä? Mietin, että voiko aineenvaihdunta sopeutua tohon nostoon näin nopeasti.
Vielä yksi kysymys, kannattaako tässäkin tilanteessa pitää päivittäinen rasvojen saanti siinä 1g/painokilo?