No kukin tyylillään tottakai, itse aloittaisin mieluusti sillä -1000 kaloria päivässä. Iso vaje, mutta polttaa mukavaa tahtia rasvaa. Pitää vaikka taukoa dietistä kun siltä tuntuu. Syöminen kun siltä tuntuu toimii parhaiten siihen tarkoitukseen mihin se on tarkoitettu = ylläpitoon, jos on massanhankinta tai laihduttaminen hakusessa, kalorien tarkka laskeminen on kyllä melko tärkeää lopputuloksen kannalta.Tuo on toki yksilökohtaista; ei keskitysleirillä ollut läskejä, mutta selitäppä jollekkin bikinifitnesstytölle, joka valittaa kilppareita. Ei maailma käytäntö aina kohtaa teoriaa, vaikka fysiikan laki onkin useimmiten aivan pätevä. Aletaan kuitenkin olemaan aika helvetin kaukana alkuperäisestä, mutta eikö se sinusta ole jo psykologisesti paljon mielekkäämpää vetää dieettiä niin, että alussa on kuitenkin normaali liikuntamäärä + paljon kaloreita, kun taas se että on normi liikuntamäärä + vähemmän kaloreita? Ekassa tilanteessa on huomattavasti "turvallisempaa", kun on vara tehdä säätöä kireämmälle tarpeen vaatiessa. Eikä nyt lähdetä sille syö, kun siltä tuntuu, koska en nyt näe sitä ehkä bodauspiireissä suositeltavimmaksi. Kyllä tiedän, että pätkäpaasto toimii ja 3h ruokailuvälinei takaa mitään, mutta kuitenkin.
Toista kappalettasi en ymmärtänyt.
Tolla jälkimmäisellä tarkoitin, että jos tuo säästöliekki olisi oikeasti olemassa, ja ns termostaatin tapainen kuten tuolla jossain teksteissä luki, niin eikö se tarkottaisi, että aina sitä mukaan kun laittaisit lisää miinuksia niin keho vaan säästäisi enemmän? Eli toisin sanoen olisi täysin mahdoton laihduttaa. :D Aina se kurois sen vajauksen umpeen sopeuttamal, vaikka kuinka vähän yrittäisit olla "miinuksilla"
Ihminen ei ole mikään ikiliikkuja, joka vaan tehostuu sitä myöden kun energia vähenee.
No kertokaas mulle, kuinka iso ero kulutuksessa, jos mulla olisi nyt ihan maksimaalinen metabolinen vaurio aka säästöliekki päällä, mutta kaikki muu olisi samaa (painaisin saman ja lihasmassa olisi sama. Tekisin täsmälleen saman työmäärän salilla/lenkillä/arjessa mitä ennenkin) Kuinka paljon keho pystyisi karsimaan tästä mun nykysest n. 3000-3200 ylläpito määräst muun pysyes muuttumattomana? Kysyn vaan siksi, että jos se on suht maltillinen luku, niin sitten en käsitä miten voi nillittää, et se estää laihtumisen kokonaan, ja jos se on iso niin, kyseenalaistan vahvasti.. ;) Which is it?