Kaipaisin pientä opastusta ruokavalioon, olenko ihan hakoteillä. Olen siis 22 v. nainen, 164 cm ja 58kg. Treenaan salilla 4-5 kertaa viikossa, plus koiran ulkoilutukset ja tunnin reipas kävelylenkki lähes päivittäin. Tavoitteena olisi lihasten kasvatus rantakuntoa silmällä pitäen.
Tässä esimerkkipäivästä ruoat 1800kcal:
Aamupala
- Kaurapuuro (kaurahiutale 1 dl, vehnälese n. 0,8 dl)
- Sokeroimaton mehukeitto 2dl
- Rasvaton raejuusto 180g
Treenin jälkeen
- Heraa+malto
Lounas
- Broilerifilee 100g
- Lehtisalaatti-kurkku-tomaatti 200g
- Salaattijuusto n. 50g
Välipala (töissä)
- Rasvaton maitorahka 250g
- Funlight
- Sokeroimattomia kuivattuja karpaloita "käsivaralla", alle desin verran
Välipala 2 (töistä tullessa kotiin, ennen koiran ulkoilutusta)
- Banaani
Päivällinen
- Munakas (1 kokonainen kananmuna, 1 valkuainen, emmental juustoa 50g + kinkkusuikaletta 50g)
- Paistamiseen rypsiöljyä n. 1 rkl?
- Porkkanaa 200g
Iltapala
- Maitorahka
- Sokeroimatonta mehukeittoa
Yleisesti ottaen syön joka päivä saman aamupalan, lounaaksi salaattia+jotain lihaa/kalaa, saman välipalan ja iltapalakin koostuu lähes samoista tuotteista joka päivä, välillä teen smoothien jonka pohjana on maitorahka. Päivällinen vaihtelee, tulee siis syötyä kaikkea munakkaasta keittoihin ja pastaruokiin. Kalorit pysyy päivittäin 1600-1850 kcal välillä. Makrot esimerkkipäivässä HH 131g (29%), R 52g (26%) ja P 196g (44%). Tiedän - saan proteiineja aika paljon yli suosituksien? Mistä minä niitä vähennän! Tykkään syödä välipalan ja iltapalan, ne tulee olla täyttäviä ettei nälkä iske. Aamupuurossa täytyy olla paljon raejuustoa, koska se on parasta. Ja treenin jälkeen oon tottunut juomaan palkkarin. Mulla on taatusti hiilarikammo, en uskalla syödä paljoa yli 100g päivässä hiilareita. Esimerkkipäivänäkin syön banaanin pakon edestä koska tuntuu muuten että kalorit jää aika paljon vajaaksi, mutta toisaalta tuntuu etten haluaisi hiilareita liian ylös.. Hmhmmm...