Mitä söit tänään/eilen? Kysymykset päivittäisestä ruokavaliosta tänne!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Proteiinia ja rasvaa on turhan paljon.Tiputtele niitä ja lisää hiilareita.
Näyttääkö nyt paremmalta?

05.00
Elovena kaura&kuitu 40g, 144kcal
Valiojogurtti 200g, 160kcal
1% maito 200g, 82kcal
Sämpylä 50g, 125kcal
=511kcal

09.00
Jauheliha 15% 200g, 400kcal
Tomaattimurska 185g, 65kcal
Makaroni 100g, 360kcal
Banaani 120g, 101kcal
=926kcal

12.00
Whey-80 37g, 152kcal
=152kcal

13.00
Jauheliha 15% 200g, 400kcal
Tomaattimurska 185g, 65kcal
Makaroni 100g, 360kcal
Sämpylä 50g, 125kcal
1% maito 400g, 164kcal
=1114kcal

17.00
Raejuusto 200g, 160kcal
Tonnikala 185g, 333kcal
1% maito 200g, 82kcal
=575kcal

21.00
Sämpylä 50g, 125kcal
1% maito 200g, 82kcal
=207kcal

3484kcal P262g H351g R111g

Itselläni oli pitkään epämääräistä lenkkeilyä ja kotijumppaa, varmaan vuoden verran. Nyt päätin raahata itseni ja mahani kuntosalille ja tähtäimessä olisi pieni lihaskasvukin! Uskoisin, että ohjelmani on ok. Otin suoraan 3-jakoisen ohjelman faq-osiosta. Ravintopuoli nyt mietityttää. Olen siis 187/96 ja rasvat jossain 24-26%, eli läski :D Viime viikot olen aina mennyt saman protokollan mukaisesti:
06.00
Vettä + vitaamiinit && hivenaineet
06.30
Monivilja leipää, kinkkua, juustoa, kurkkua + 20g heraa ja kahvi (ei kuitenkaan sekasin :D)
puuroa söisin mutta pakki ei kestä
11.00
töissä ruoka, arviot määristä:
perinteisesti n. 150-200g lihaa/kalaa/kanaa
n. 100-200g pastaa/riisiä/perunaa
n. 100-200g kasviksia/salaattia
5dl maitoa
vihreää teetä
14.15 - 14.30
vihreää teetä
Rahka, jossa 2rkl öljyä (jotain pellavanöljysysteemiä) ja 1,5 rkl pilttiä
35g pähkinöitä
18.00
150 g kanaa/lihaa/kalaa
100 g pastaa/riisiä
100-150g kasviksia
3dl maitoa
20.30
iltapalalla
joko munia muutama tai tonnikalaa n. 100g
120g raejuustoa
parit porkkanat

Käyn kolmesti kuntosalilla viikossa ja silloin tällöin kevyellä lenkillä / sulkapalloa tms. 0-2 krt viikossa.
Jokaisen urheilusuorituksen jälkeen napostelen 1dl heraa vanhimman voiteen kera eli veden.

Valitettavasti ei ole mukana noita ravintoarvoja mutta muistaakseni jotain 2200 - 2400kcal ja proteiinit jossain 180g(?) rasvoja en muista ja hiilareita oli jotain 150g(?).
lihojen paisteluun käytän joskus rasvaa, jotain juoksevaa beceliä tms mutta muuten mausteet ovat yleensä ruususuolaa, pippuria myllystä ja jotain muita mausteita vaihtelevasti.

Tavoitteeni siis on se, että rasva% pienenisi jonkin verran. Omasta massastani en välitä paljoakaan. Eli tökätkää minua oikeaan suuntaan! Työaikataulujeni (tekosyy?) takia on hirveän vaikea lisätä enää ruokailukertoja, mutta jos noissa ruokakerroissa olisi jotain viilattavaa niin kuulisin tästä mieluusti kuulisin! Täsmennän amatöörimäistä lausuntoani tarvittaessa!

Niin ja vettä menee se 3-4 l/päivä

Vaakahan näyttää tällä hetkellä reilua 60kg, saliharrastusta takana reilulta kahdelta vuodelta ja aerobinen kunto sitä luokkaa, että triathlonkisailua jonkin verran. Nyt laihdutusdieetti olisi tarkoitus aloittaa. Kun mitään raskasta työtä en tee eli kotona tietokoneen ääressä olen, niin aloitan siis heti aerobiset ja saliohjelman, kun kuuluvat muutenkin arkielämään eli aamulla se 1h aerobinen kuntopyörällä + salitreeni illalla. Sitten varmaan menee vielä pari pientä kävelylenkkiä koirien kanssa. Onkohan miten vaarallista jos menee 1400kcal dieetillä, paitsi salipäivinä jollain 1600kcal dieetillä? Syötyä tulee siis varmaan 6-8 ateriaa / päivä. Tällä hetkellä sellanen "lepodieetti" näyttäs tältä... Pituutta on 163cm ja tarkotus ois jonnekkin 53-54kg mennä....? Olen myös nainen eli ei pitäs kovin järee koomakulutuskaan olla =D

300g broilerin fileesuikale/-pihvi
250g raejuustoa (arla keso)
300g Pirkka ab -jogurttia (rasvaa 2,5g / 100g)
40g kaurahiutaleita
20g manteleita
90g avokadoa
300g jäävuorisalaattia/kurkkua
150g pinaattia
100g herneitä
200g vadelmia (pirkka)
300g kukkavihanneksia (pirkka)
40g purjoa
200g kukkakaalia

makrot menee kalorilaskuri.fi:ssä

1398kcal : 141g proteiinia (42%), 81g hiilihydraatteja (24%) ja 52g rasvaa (34%), kuitumääräkin yli 35g (sairasta?)

- Saatan joskus laittaa kanan tilalle seiteä/tonnikalaa jne.
- Mausteina menee pizzamauste (basilikaa, oreganoa yms.), tilli, mustapippuri, cayenne, chili, merisuola & stevia.
- Syön joka päivä myös elivon rautavalmistetta 1 kpl + 2kpl omega 3 + monivitamiini + kalsium
- Juon vettä, kahvia ja teetä mustana. Ennen salitreeniä menee One Whey:tä eli sitä "laturia" ja jälkeen "palkkaria".

Cuttiruokavalio, onko kaikki kondiksessa?

Aamu:
1dl neljän viljan leseitä
2dl mustikoita
250g maitorahkaa
3dl maitoa

Lounas:
Purkki tunaa
Salaattia 150-250g riippuen päivästä
2-3 kananmunaa

Välipala:
Ananaspurkki + 250g maitorahkaa

TREENI

Päivällinen:
200g lihaa
Jotain hiilihydraattipitoista, esim pastaa, riisiä 2,5dl

Iltapala:
Whey-80
Raejuusto 100g
Rypsiöljyä tarvittaessa jos tonnikalassa ja lihassa ei ole ollut tarpeeksi rasvaa.

Kalorit siinä 2000 +-100, makrot yleensä 40/30/30 tai 35/35/30. Haittaako laittikolan kittaaminen tän cutin aikana? Entä maidon, joskus otan sitä pienen lasillisen päivälliselle tai iltapalalle.

Saattaa makeutusaineet laittaa aivot kaipaamaan sokeria.. Siihenhän se kai perustuu, että laittilimuja haluaa juoda. Parempi tietysti olis, jos pärjäisit vedellä. Maidosta en osaa sanoa mitään.

Onko parannusehdotuksia tämän hetken ruokavalioon? Itse olen 179/73 nyt ja paino olisi tarkoitus nostella takaisin 80 kieppeille ja nyt tuommoinen on ollut ruokavalioni jonkin aikaan ja paino tuntuisi nousevan hissuksiin. Vain kouluruoka vaihtelee, mutta usein hyvin samantapainen. Uskaltaisikohan painoa ottaa nopeammin lihasmuistin ansiosta? Ja fläsän kertyminen olisi tarkoitus minimoida tietenkin.

3b7bd.png
.

Onko parannusehdotuksia tämän hetken ruokavalioon? Itse olen 179/73 nyt ja paino olisi tarkoitus nostella takaisin 80 kieppeille ja nyt tuommoinen on ollut ruokavalioni jonkin aikaan ja paino tuntuisi nousevan hissuksiin. Vain kouluruoka vaihtelee, mutta usein hyvin samantapainen. Uskaltaisikohan painoa ottaa nopeammin lihasmuistin ansiosta? Ja fläsän kertyminen olisi tarkoitus minimoida tietenkin.

3b7bd.png
.
Ihan suht ok.Mutta miksi ei yhtään vihanneksia,marjoja tai hedelmiä?

Kävin personal trainer tapaamisessa, jossa käytiin tottakai myös ruokavalioon liittyviä asioita läpi. Olen 171cm/62kg ja tavoitteena olisi pitää rasvaprosentti noin samassa jatkossakin. PT laski suoraan painostani, kuinka paljon olisi hyvä ruokaa mättää, päivän suositukset oli hiilareita 370g, proteiinia 124g ja rasvaa 62g. Laitoin kalorilaskuriin normaalin päivän ruokailuni ja vähän mettään näyttää syömiseni menevän tällä hetkellä.

Pyrin ruokailemaan päivässä 5-6 kertaa.

Aamupalaksi kananmuna-kaurahiutale-marja-rahka-jogurtti-pannari (2rkl rahkaa ja jogurttia) ja juomaksi maitoa. Salin jälkeen maitoon sekotettu Recovery Pro. Päivän aikana menee yleensä yksi banaani, jonka liitin tossa aamupalan yhteyteen. Useimmat lämpimät ruoat menevät kuvan mukaisesti ja niitä menee päivän aikana 3-4 annosta. Iltapalaksi munakas (2 munan valkuaista ja pari voileipäkinkkua pilkottuna) ja kaksi ruispalaa, jonka välissä on yleensä salaattia, kurkkua ja kinkkua. Aamupalaa lukuunottamatta ruokajuomana toimii vesi.

Kaipailisin vinkkejä, joilla pääsisin lähemmäksi noita tavoitemääriä, jotka PT minulle asetti :) Yhteiskalorimäärät näyttää olevan ainoa mikä on kunnossa, eli pyörii noin 2500kcal paikkeilla.

7WQ52ND.jpg

Kaipailisin vinkkejä, joilla pääsisin lähemmäksi noita tavoitemääriä, jotka PT minulle asetti :) Yhteiskalorimäärät näyttää olevan ainoa mikä on kunnossa, eli pyörii noin 2500kcal paikkeilla.]

Jauhelihaa vähentämällä ja riisiä lisäämällä saisit kaikkia lukuja jo jonkun verran lähemmäs. Eihän noiden nyt tietenkään grammalleen juuri noin tarvitse mennä – kokonaiskalorit ovat tärkeämpi juttu.

Heti hyödyllinen vinkki, kiitos! Juu tiedän ettei tarvitse ihan grammalleen mennä, mutta kunhan nyt vähän lähemmäksi noita tavoitearvoja pääsisi.

Muokkailin vähän riisiin ja jauhelihan suhteita (nyt jauhelihaa 300g ja riisiä 2x aiempaa enemmän, kuulostaa kuivalta), vaihdoin jauhelihan kevyeen ja vähensin kananmunien määrää. Ravintoarvot näytti P147g H329g ja R65, jotka ovat varmaan jo ihan jees. Unohdin mainita, että tulee usein myös vedettyä välipalaksi kerran päivässä Ehrmannin rahka, joka kuitenki lisäisi päivän proteeinimäärän 170 grammaan. Ei kai se nyt ihan niin tarkkaa ole, mutta tuo 2,75g painokiloa kohden tuntuu jo aika paljolta. Vähän liiankin helposti tuntuu noi proteiinit tulevan, kun en tuosta löydä oikein mitään karsittavaakaan.. Meneekö jo turhan hifistelyks vai jatketaanko näillä? Vinkkejä otan toki vieläkin vastaan, suht noviisi kun näissä jutuissa olen.

Muokkailin vähän riisiin ja jauhelihan suhteita (nyt jauhelihaa 300g ja riisiä 2x aiempaa enemmän, kuulostaa kuivalta), vaihdoin jauhelihan kevyeen ja vähensin kananmunien määrää. Ravintoarvot näytti P147g H329g ja R65, jotka ovat varmaan jo ihan jees. Unohdin mainita, että tulee usein myös vedettyä välipalaksi kerran päivässä Ehrmannin rahka, joka kuitenki lisäisi päivän proteeinimäärän 170 grammaan. Ei kai se nyt ihan niin tarkkaa ole, mutta tuo 2,75g painokiloa kohden tuntuu jo aika paljolta. Vähän liiankin helposti tuntuu noi proteiinit tulevan, kun en tuosta löydä oikein mitään karsittavaakaan.. Meneekö jo turhan hifistelyks vai jatketaanko näillä? Vinkkejä otan toki vieläkin vastaan, suht noviisi kun näissä jutuissa olen.

Mulla tulee kanssa päivittäin ihan huomaamatta 150-200g proteiinia. Oon kanssa pienikokoinen 173cm/58kg, mutta en oo kyllä kuollut, vaikka puolitoista vuotta on tuo määrä melkeimpä päivittäin tullut. Muistaa vaan juoda paljon, että munuaiset saa hyvin suodatettua ylimääräisen typen pois, mitä tulee sivutuotteena kun proteiinia pilkotaan.

Joku kokeneempi saa korjata, jos oon väärässä, mutta luulen, että kun pysyttelee alle 200g päivässä, niin antaa mennä vaan.

Mies 191cm 87-88kg, lihasta ois tarkotus saada :) Mitähän korjattavaa ois ruokavaliossa?

Aamu: (klo 8.00)
1,5dl Kaurapuuroa
250g maitorahkaa
Omena
2kpl omega3

Lounas: (klo 11.00)
Kouluruoka+paljon salaattia
Lasi maitoa

Välipala: (klo 14.00)
Omena + 250g maitorahkaa

TREENI
Palautusjuoma (Gainomax)

Päivällinen: (klo 18.00)
200g jauhelihaa/kanaa
keitettyä riisiä 2dl
100g raejuustoa

Iltapala: (klo 21.00)
Tonnikalapurkki öljyssä
Porkkana

Ennen nukkumaanmenoa (klo 22.30)
Whey-80 sekoitettuna maitoon+sinkki&magnesium dropit

Kiitos, jos joku viitsii neuvoa!

Mies 191cm 87-88kg, lihasta ois tarkotus saada :) Mitähän korjattavaa ois ruokavaliossa?

1,5dl Kaurapuuroa
250g maitorahkaa
Omena
2kpl omega3

Lasi maitoa

Omena + 250g maitorahkaa

TREENI
Palautusjuoma (Gainomax)

200g jauhelihaa/kanaa
keitettyä riisiä 2dl
100g raejuustoa

Tonnikalapurkki öljyssä
Porkkana

Ihan hyvältä vaikuttaa! Nukkumaan menoa ennen voisit vetää hyviä rasvoja eli jotain öljyjä tai sitten pähkinöitä.
Tonnikalan öljyssä vaihtaisin tonnikalaan vedessä ja laittaisin omat öljyt lisäksi, sillä laadultaa noi auringonkukkaöljyt ei ole yleensä parhaimmasta päästä.
Päivälliselle kasviksia tai vihanneksia?
Ootko muuten laskeskellut kokonais kaloreita ja makroja?

1,5dl Kaurapuuroa

250g maitorahkaa

Omena

2kpl omega3

Lasi maitoa

Omena + 250g maitorahkaa

TREENI

Palautusjuoma (Gainomax)

200g jauhelihaa/kanaa

keitettyä riisiä 2dl

100g raejuustoa

Tonnikalapurkki öljyssä

Porkkana

Itse lisäisin tunti ennen treeniä 80-100g hiilihydraattia

Itse lisäisin tunti ennen treeniä 80-100g hiilihydraattia

Eipä siitä tuntia ennen paljon apuja ole, herkemmälle lähinnä haittaa. Suosiolla nuo hiilarisatsit 2-3tuntia ennen reeniä, että ehtii imeytymään. En nyt jaksa uskoa, että jätkä naukkailee hiilareitaan mistään sokeripaketista tai malto/vitargo/urheilujuoma-tyyppisestä, jos palkkarina on gainomax. Siinä tapauksessa tuo hiilarisetti tunti ennen treeniä olisi ihan perusteltua.

Kiitos vinkeistä!, pitää tosiaan lisätä noita kasviksia/vihanneksia/marjoja ja laittaa nuo rasvat kuntoon. Mustikoita tulee laitettua aina rahkan sekaan, muutama porkkana päivässä sekä kurkkua.Jos vaihtaisin sen tonnikalan vesiversioon, niin olisiko perus rypsiöljy siihen hyvää? Aamulla ja treenin jälkeen hiilari+proteiini painotteiset evväät ja iltasella sitte rasva+proteiini? En oo laskeskellu noita makroja, mutta pyrkiny syömää 3tunnin välein ja aina proteiinipitoista ruokaa. Okei eli siittä hiilihydraatista sais vähä boostia siihen treeniin, eli jos treenit alkaa klo16.00 ja syön viimese kerra klo14.00 niin mitä silloin olis hyvä syödä?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom