Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Yritän vähän keventää tai no pikemminkin oppimaan syömään edes jokseenkin kunnolla.
Pistetään oma ruokavalio myös tuomittavaksi.
Tänään.
Aamupala klo 1300...(ei aamulla maittanut ja heräsinkin vasta klo1100...)
-Lieksan kokkelipiimää 300g
-Neljän viljan hiutale 50g puuroksi
-50g mustikoita
Lounas ja päivällinen, tein isomman satsin minkä jaan sitten annoksiin. (klo 1700 ja klo 2030)
-350g keitettyjä kidneypapuja
-2 Kananmunaa
-200g paprikaa
-200g sipulia
-soijakastiketta
Välipala (klo 1800)
-35g kaurahiutaleita puuroksi
-100ml rasvaton maito
Tähän väliin pyörällä neppailua ~1h
Päivällinen, noin klo 2100. Ne mitä lounaalta jäi, suunnilleen puolet.
Iltapalalla tulee vielä olemaan.
-250g vihannessekoitus
-3 kananmunaa
-soijakastike
Vettä päivän aikana ~3-4litraa (saunassa tulee jano...) ja kahvia 2.5 mukia.
Näistä tulee yhteensä 1650kcal, 117/45/193 Pro/R/HH
Sitten näiden lisäksi esim. Kaurahiutaleita, rasvatonta maitoa, juustoa ja hasselpähkinöitä, jotta makrot saadaan täyteen. Tavoitteena ~2250kcal Proteiinia väh. 140g ja rasvaa väh 60g.
Tänään on ollut lepopäivä, ainut liikunta on n. tunnin pyöräilyä skeittiparkilla (harvinaista herkkua tähän aikaa vuodesta... :D). Muuten jääkaapin ja koneen välillä kävelyä, plus kokkailut. Mittaa ukolla 173cm/57kg, tavoitteena maltillinen massalisäys.
Tänään tuollainen, yleensä kun on yliopistolla päivät, niin siellä tulee syötyä lämmin ruoka ja salaatit. Sitten yleensä ''päivällisenä'' kaurahiutaleita ja rahkaa/kananmunia/raejuustoa. Liikuntaa tulee viikkoon yleensä sali 3-4 kertaa, Kendoa 3-4 tuntia ja pyöräilyä opistolle, treeneihin jne, noin 20-40min päivässä. Sekä joskus lenkkiä tai neppailua fillarilla noin tunnin ajan lisäksi vielä. Treenipäivinä tosin kalorit n. 2500-2600kcal.
Sekavaa tekstiä, mutta josko siitä selvää saisi, ja palautetta otetaan mielellään vastaan!
Nostetaan hiljaisesti, mutta nostavasti
Jos paino nousee, nii sillon se on hyvä.
Kasviksia saat mukavasti, koostuuko ruokavaliosi pohja aina saman mallin mukaan? Monipuolistaisin hieman vaikka vaihtelemalla erilaisia kasviksia ja marjoja/hedelmiäkin voisi lisätä. Hyvälaatuista rasvaa lisää, esimerkiksi pähkinöitä, avokadoa tai hyvälaatuisia öljyjä. Tavoitemäärä proteiininsaantiin kuulostaa hyvältä, ihan maksimissaan pitäisin 3g/ painokilo
mun tälläne lean bulk yritys. Paikkailen parin viikon flunssan tuhoja. 3236kcal p238 h438 r58 Pituus 170, paino 89
1. 100g kaurahiutale, 1 banaani(100g), 50g hera, 2dl tuorepur. appelsiinimehu (monivitsku, omega, d ja c vitamiinit)
2. (intra) 15g bcaa, 50g vitargo, 50g malto
3. (palkkari) 50g hera, 50g malto
4. 200g 7%paistijauheliha, 80g jasmiiniriisi
5. 150g broilerifilee, 100g täysjyvänuudeli
6.150g broilerifilee, 100g täysjyvänuudeli
7. 2 isoa kananmunaa (magnesium, sinkki)
annatko vähän perustelua tolle että vaihtaisin kaloreita hiilarista rasvaan offilla? Ihan tarkotuksella hiilaria "reippaasti" (vuosi sitten offilla oli 800g hiilaria) ja se ei ole ihan summanmutikassa tonne lätkitty vaan hiilareista tulee yli puolet treenin ympärillä.Lisäisin ehdottomasti laadukkaita rasvoja ja vähentäisin hieman hiilareita.
No ei vitus, todella hyvät makrot miehellä! turha sillä rasvalla on kroppaa tukkia.
annatko vähän perustelua tolle että vaihtaisin kaloreita hiilarista rasvaan offilla? Ihan tarkotuksella hiilaria "reippaasti" (vuosi sitten offilla oli 800g hiilaria) ja se ei ole ihan summanmutikassa tonne lätkitty vaan hiilareista tulee yli puolet treenin ympärillä.
Ja vapaapäivänä jä intran ja palkkarin hiilarit vex. elikkä vapaapäivänä hiilarit on n.140-150 matalemmat kun treenipäivänä
annatko vähän perustelua tolle että vaihtaisin kaloreita hiilarista rasvaan offilla? Ihan tarkotuksella hiilaria "reippaasti" (vuosi sitten offilla oli 800g hiilaria) ja se ei ole ihan summanmutikassa tonne lätkitty vaan hiilareista tulee yli puolet treenin ympärillä.
Ja vapaapäivänä jä intran ja palkkarin hiilarit vex. elikkä vapaapäivänä hiilarit on n.140-150 matalemmat kun treenipäivänä
En tarkoita että rasvoilla pitäisi läträtä, mutta eihän sinulla ole yhtään kunnollista rasvalähdettä ruokavaliossasi. Rasva nyt sattuu olemaan elimistön toiminnalle välttämätön makroravinne, toisin kuin hiilarit. Kyllä 1g/painokilo on hyvä lähtökohta.
mä ainakin laskisin paistijauhelihan ja kananmunat "hyviksi" rasvanlähteiksi. En mä aijo mitään öljyjä ruveta kittaamaan. Mulla on aina ollut ideana pitää rasvat niin alhaalla kun vaan kroppa sallii.
mä ainakin laskisin paistijauhelihan ja kananmunat "hyviksi" rasvanlähteiksi. En mä aijo mitään öljyjä ruveta kittaamaan. Mulla on aina ollut ideana pitää rasvat niin alhaalla kun vaan kroppa sallii.
Ai mä oon ensimmäinen joka on syöny vähärasvasella ruokavaliolla? Mä varmaan kuolla kupsahdan huomenna kun ei tule maagista 1g rasvaa/painokilo.Toi asenne "rasvat niin alhaalla kuin kroppa vaan sallii" on kyllä hieno periaate. Vähän kuin "poltan tupakkaa niin kauan kuin ilmaantuu oireita tai sivuvaikutuksia". No ei siinä, jokainenhan saa syödä sitä minkä parhaaksi näkee