Mitä söit tänään/eilen? Kysymykset päivittäisestä ruokavaliosta tänne!

En tiedä olenko oikeassa paikassa, mutta tiedän, että mun syöminen on ihan päin helvettiä. Senpä takia mulla olis muutama kysymys:
-Kannattaako nyt syödä sitten monta pientä settiä vai pari isoa?
-Olen nyt alottamassa taas salilla käymistä (olen toki siis harrastanu erilaisia joukkuelajeja ja siellä on tullut käytyä salilla) niin onko se nyt tärkeää vetää heti noita palkkareita ja muita jauhejuttuja? Itse olen ollut siinä uskossa, että ihan perus ruoalla saa tuloksia.
-Sitten kyselisin vielä syömisestä, että meikän päivärytmikin on erittäin vaihtelevaa, eli ei tuu syötyä aina samaan aikaan ja joskus menee siihen etten oo syöny, kuin pari ateriaa päivässä. Olen lukenut rypsäriä vois vetää pelkiltään ja siitä saa hyvin kaloreita?

Pahoittelen sekavasta viestistä. Oli mun ensimmäinen viesti koko foorumille :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En tiedä olenko oikeassa paikassa, mutta tiedän, että mun syöminen on ihan päin helvettiä. Senpä takia mulla olis muutama kysymys:
-Kannattaako nyt syödä sitten monta pientä settiä vai pari isoa?
-Olen nyt alottamassa taas salilla käymistä (olen toki siis harrastanu erilaisia joukkuelajeja ja siellä on tullut käytyä salilla) niin onko se nyt tärkeää vetää heti noita palkkareita ja muita jauhejuttuja? Itse olen ollut siinä uskossa, että ihan perus ruoalla saa tuloksia.
-Sitten kyselisin vielä syömisestä, että meikän päivärytmikin on erittäin vaihtelevaa, eli ei tuu syötyä aina samaan aikaan ja joskus menee siihen etten oo syöny, kuin pari ateriaa päivässä. Olen lukenut rypsäriä vois vetää pelkiltään ja siitä saa hyvin kaloreita?

Pahoittelen sekavasta viestistä. Oli mun ensimmäinen viesti koko foorumille :D

- Molemmat käy
- Palkkari on hyvä. Elä kuitenkaan mene perse eellä puuhun ja osta kaikkee mahollista. Perus hera riittää.
- Voihan sitä, mutta ei se kovin miellyttävää ole. Ja jos sitä vetää kauheasti kerralla niin tulee vaan rasvasena paskana ulos (en tosin tiedä missä määrissä menee vatsa sekasin)

Oon tässä pidemmän aikaa miettiny, että syönköhän tarpeeksi. Oon yrittäny käyttää jos jonkin näköisiä kalorilaskureita, mutta en tiedä pitäävätkö ne ihan paikkaansa. Tänään oli aika lepsu päivä, sillä oli hieronta ja muutenkin lepopäivä. Söin tänään kuitenkin melkein samanlailla kuin treeni päivinäkin. Treenipäivinä uppoaa kuitenkin hieman enemmän välipaloja kuin lepopäivinä! Oon 16-vuotias ja liikun aktiivisesti. Salilla tulee käytyä yleensä 5-6 kertaa viikossa, sen lisäksi olen jalkapallo tuomari. Älyttömästi en lenkillä käy, mutta joskus tulee tehtyä myös pitkiä pyörälenkkejä 2h->

Aamupala: Yksi vehnäriisipiirakka kahdella kalkkunaleikkeellä. Kuppi kahvia ja 2 kuppia 2dl maitoa. Aamupala jäi todella köyhäksi sillä tuli kiire hierontaan. Yleensä aamupalaani kuuluu joko lautasellinen puuroa tai maustettua jogurttia ja hedelmä mysliä. Ruisleipä pala kinkulla tai kalkkunalla. Kaksi maitolasia (2dl) ja yksi kuppi kahvia 2dl.

Välipala: Tänään välipalani muodostui yhdestä n. 75g broilerin grillipihvistä, 6 pinaattiohukaisesta ja 4dl maitoa.

Päivällinen: 200g hunajamarinoitua kanaa, 1,5dl valkoista riisiä, 4dl maitoa, kaksi ruisleipä palasta neljällä kalkkunaleikkeleellä, kokonainen tomaatti ja 1/4 kurkusta.

Iltapala: 6 pinaattiohukaista ja n.20g mansikkahilloa.

Salaatin ja hedelmien määrää voisi varmasti lisätä, mutta lähinnä pitäis tietää riittääkö proteiinin, hiilihydraattien, suolojen ja rasvojen saanti.

Kiitos jo valmiiksi!

Kyllä, syöt aivan liian vähän. Parantamisen varaa on kaikessa muussa paitsi päivällinen ok, tosin enemmän kasviksia siihenkin. Kato täältä vähän muiden esimerkkejä. Et siis saa mitään tarpeeksi tolla ruokavaliolla.

Aamupala: Kaurahiutale 2 dl , maito 6 dl , fazer täysjyvä paahto 2 viipaletta, rypsiöljy 2 rkl, banaani,

Välipala: Maapähkinä 50 g, 1 rkl rypsäriä

Päivällinen: Lasange (en osaa arvioida) maito 4 dl, (kaloreita kyllä varmaan rapiat 300 yht.)

Välipala2: maapähkinä 50 g

Illallinen: Maksalaatikko 200 g, maito 4dl

Iltapala: 2 rkl rypsäriä, lihapiirakka, ja lasi maitoa.

+ näiden lisäks söin yhden valion jogurtin, pro feel maitorahkan sekä jogurtin ja vettä meni about 2-3 litraa.

Mitäs mieltä mun syömisistä ja mitä pitäis parantaa?
Tavoitteena siis ihan painon ylläpitäminen, en haluu lihoa mutta dieetillä ei todellakaan olla.
Eli siis tyttö kyseessä, ikä 16/153cm/37kg. Salilla käyn 3-4krt/vk

Aamupala: 2dl kaurahiutaleita+ 4dl vettä, 1dl mehukeitto, 1dl raejuusto
Lounas: Kouluruoka (1/4 pasta/riisi,1/4 liha/kana/kala, 2/4 salaatti)
Välipala: 2 ruisleipää (margariini,kinkku,salaatti,kurkku)
SALI -> salin jälkeen 1dl raejuusto+ananaspaloja tai pilttipurkki
Päivällinen: 100g kana/kala, puolet lautasesta parsakaalia/salaattia
Iltapala:250g rahka + marjoja, 1 porkkana

1. 15 valkuaista, 75g riisiä, 2dl tropicana
2. 250g grillattu kana, 75g riisiä
3. 250g grillattu kana, 75g riisiä
4. 50g hera, 125g kaurahiutale, 5dl tropicana
+ laturi, intra(10g eaa ja bcaa, 100g malto), palkkari (50g hera 50g malto)
5. 200g naudan sisäfilee, 75g riisiä
6. 25g hera, 5dl maito, 2 riisimaissikakkua

Tavoitteena siis ihan painon ylläpitäminen, en haluu lihoa mutta dieetillä ei todellakaan olla.

Painoindeksisi mukaan sulla on vaikea alipaino. Jos painat oikeasti 37kg niin suosittelen kovasti miettimään olisiko aika ruveta syömään kunnolla painon ylläpitämisen sijaan. Tuossa suon ruokailussa nyt ei kovin paljoa kaloreita ole. Ainakin rasvaa lisäisin. Prodea taitaa tulla ihan hyvin. Mutta rupea hyvänen aika syömään jos painat 37kg!!

- - - Updated - - -

Syöt käytännössä pelkkää proteiinia. Prodea tulee nopeesti katottuna ihan helvetisti, joten siitä voi karsia isolla kädellä. Rasvaa ehdottomasti lisää ja hiilareita myös.

Komppia Monkeylle. 37kg on aivan uskomattoman vähän. Voisit ihan hyvin nostaa painoas kymmenen kiloa.

Niin ei sua ole vielä syömishäiriöklinikalle ohjattu? Voisit vielä muutaman sentin ehkä kasvaakin, jos alkaisit syödä kunnolla. Miten nukut?

Juu, täs on ollu anorexiaa taustalla ja sellasta...
Mites mun kannattais tarkasti sit alkaa tota painoo nostaa?
Rypsärii naamaan, siitähän niitä kaloreita tulee?

- - - Updated - - -

Niin ei sua ole vielä syömishäiriöklinikalle ohjattu? Voisit vielä muutaman sentin ehkä kasvaakin, jos alkaisit syödä kunnolla. Miten nukut?

Vastasinki tossa jo, et anorexiaa on ollu taustalla, mut en tosiaan oo missään klinikalla ollu vielä... Unta tulee kyl riittävästi, 8-9 h.

Sanoit ettet halua lihoa, joten anoreksia vaivaa yhä. Suosittelen psykologia ja ravitsemusterapeuttia - joskin nekin tuppaavat olemaan turhan rasvakammoisia.

Syömishäiriöongelmista olis tosiaan tärkeintä päästä ensimmäiseks eroon. Toisaalta jos halua nostaa painoa löytyy, ei syömishäiriönkään pitäis enää vaivata. Paino lähtee joka tapauksessa nousuun kun syöt riittävästi; lisää ruoan määrää joka aterialla. Rypsiöljyn lisääminen olis sun tapauksessa myös ihan fiksua, koska et muutenkaan saa paljoa rasvaa ravinnostasi ja siitä saa samalla lisää energiaa ruokavalioon. Esimerkiks aamupuuroon ja iltarahkaan voi hyvin lisätä lorauksen öljyä.

Rasvaa, rasvaa ja rasvaa lisää. Hiilareita ja proteiinia tulee ainakin huolella, mutta rasvaa ei tosiaan ole käytännössä lainkaan.

Mitä mieltä suunnilleen tällaisesta ruokavaliosta paino tällähetkellä n.67 kiloa ja pituutta 186, salitreeni 3 kertaa viikossa.

Aamupala: Pari ruishapankorppua ja banaani matkaan.
Päivällinen : Mitä nyt sattuu työpaikan linjastolla olla tarjolla, monipuolinen peruslounas.
Välipala 250 maitorahka + funlight, banaani
Lounas 400 jauhelihaa kanaa tai tonnikalaa, 200g raejuustoa ja paljon vihanneksia.
Iltapala 250 g maitorahka + funlight, pari kananmunaa kinkulla ja vihanneksilla, pari ruishapankorppua.

Aamulle enemmän proteiinia. Näyttäis olevan myös liian vähän hiilaria.. vai unohditko sen päivällisestä?

Ps. lounas on ennen päivällistä.

Mitä mieltä suunnilleen tällaisesta ruokavaliosta paino tällähetkellä n.67 kiloa ja pituutta 186, salitreeni 3 kertaa viikossa.

Aamupala: Pari ruishapankorppua ja banaani matkaan.
Päivällinen : Mitä nyt sattuu työpaikan linjastolla olla tarjolla, monipuolinen peruslounas.
Välipala 250 maitorahka + funlight, banaani
Lounas 400 jauhelihaa kanaa tai tonnikalaa, 200g raejuustoa ja paljon vihanneksia.
Iltapala 250 g maitorahka + funlight, pari kananmunaa kinkulla ja vihanneksilla, pari ruishapankorppua.

Vaihda hapankorput vaikka kaurahiutaleisiin, jaa osa päivän prodeista myös aamiaiselle, enemmän tyydyttymättömiä rasvoja ja hiilaria.

Mitat 185cm 77kg (paino noussut 10kg neljässä kuukaudessa). Treenipäivänä ruokailu yleensä seuraavanlainen:
1. 6.30: 250g maitorahka+mysliä(seassa pähkinöitä/kuivahedelmiä) n. 10rkl+banaani+2dl kahvia
2. 10.30: Koululounas eli 3/4 lautasesta sitä mitä tarjolla on ja päälle reilusti salaattia+6dl maitoa
3. 15.00-16.30: Päivällinen kotona. esim ateria: 200g jauhelihaa+3 isoa perunaa+salaattia+raejuustoa+8dl maitoa
4. 17.00-19.00: Salin jälkeen 1dl heraa
5. 19:00-21.00: Nälästä riippuen sama kuin päivällisellä tai 3-4ruisleipää levitteellä, juustolla, kinkulla tai sama kuin aamupala.
6. 20.00-23.00: Muutama pala ruisleipää juustolla ja kinkulla tai pari hedelmää nälän mukaan.

Syömiset saattaa vaihdella paljonkin ja varsinkin niiden ajankohdat riippuen menoista ja monelta selviää kotiin. Joskus ruokailujen väliin välipalana saattaa mennä muutamia kuppeja kahvia ja munkki/pulla/kakkupala/jäätelö.
Miltä näyttää? Mitä voisi olla hyvä ottaa kouluun mukaan ja napostella pitkin päivää?

Nonii perkule jos nyt olis ruokavalio jo vähän oikeeseen suuntaan! Jotku ketkä mun touhuja on seurannu niin tietää että tavoitteena saada läskit pois ja tilalle lihasta. Onko alla oleva ruokavalio nyt jo parempaan suuntaan:

Aamupala 9:00

1dl kauraryynejä
100g raejuusto
1dl mehukeitto

Salitreeni

Välipala 11:00

-Whey 80 40g
-Banaani

Päivällinen 14:00-15:00

-~200g jauhelihaa 16%
-1dl tumma riisi (kuivapaino)
-jauhelihan sekaan lisätty paprika ja tomaatti

"Lounas" 18:00-19:00

-Munakas (1-2 kokonaista, 3-4 valkuaista)
-Munakkaan sekaan tomaattia ja kalkkunaleikettä

Välipala 21:00-22:00

-Maitorahka 150g
-140g ananas

Iltapala ½h ennen nukkumaanmenoa

-Whey 80 40g
-15g oliiviöljy

Suositut

Back
Ylös Bottom