Mitä söit tänään/eilen? Kysymykset päivittäisestä ruokavaliosta tänne!

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eilisen syömiset kuulosti tältä ja tätä se on melkein joka päivä. Toki määrät ja ruoka-aineet saattaa vähän vaihdella.

Aamu: kaurahiutale 40g + mehukeitto 1dl + rasvaton raejuusto 1½dl + 1dl mustikoita/vadelmia + mukillinen kahvia kevytmaidolla + D-vitamiinia
Lounas: itse maustettua kanaa 150g + keitettyjä kasviksia 200g + sipulia + tomaattia + rasvatonta maitoa (aika köyhän kuulosta.. pitäisköhän tohon jotain kenties lisätä :D)
Välipala: banaani
Täs yleensä sali tai jotain liikuntaa
Välipala: hera80 sekoitettuna rasvattomaan maitoon (+joskus banaani/pari leipäpalaa levitteellä+kalkkunaleikkeellä)
Iltapala: 250g maitorahkaa + ananasta/persikkaa/marjoja/mehukeittoa

En oikeen tiie miten tässä nyt pitäis oikeesti syödä. Joskus salilla ollessa tuntuu että olo on vetämätön eikä jaksais yhtään nostella painoja, siks varmaan pitäis syödä jotenki paremmin!!
Ikää on 20v, pituutta 159cm ja painoa 59,3kg. Tavoitteena ois kiinteytyä ja saada lihaksia vähän näkyviin :)

Syöt mielestäni periaatteessa ihan fiksusti ja terveellisesti, mutta ensimmäisenä omaan silmääni pistää ns. päivällisen puute kokonaan. Kalorit näyttävät olevan pikaisella arviolla miinuksella ylikin viisi sataa kaloria, joka voi olla hieman liikaa ja aiheuttanee mahdollisesti tuota puhditonta oloa. Toisen välipalan ja iltapalan väliin voisi mahtua jokin lämmin ateria, jolla voisi vaikka korvata nuo satunnaiset leivät. Rasvaakin saat todella vähän ja lisäisin ainakin iltapalalle esim. pähkinöitä tai öljyä. Proteiinia saat mielestäni sopivasti.

Suosittelen arvioimaan päivän kalorit itse tarkemmin ja seuraamaan omaa kehitystä vaakaa, peiliä ja olotilaa seuraamalla. Kiinteytyminen ei mielestäni kovin suuria (jos ollenkaan) miinuskaloreita ja kärvistelyä vaadi, mikäli laihduttaminen ei varsinaisesti ole tavoitteena ja treenaat kunnolla.

Ruokavalio puntarilla

Miltäs tämän hetkinen ruokavalio mahtais näyttää muiden silmiin? Ite yrittäny tehä tästä VHH-painotteisen ja poikkean tästä ainoastaan kun tuntuu, että puhti alkaa loppua.. :zzzz: Pienellä dietti tarkoituksella mennään. M/168cm/80kg
Aamu: 4-6g bcaa, green tea, 3 kpl munia, 40g pikapuuroa (jatkos myös cla:aat)
Välipala: Kahvi+protskujuoma/patukka 20-30g prodee
Välipala2: protskujuoma/patukka 20-30g prodee, banaani jos tarvis (=nälkä)
Päivällinen: Proteini pastaa 50g, 200g jauhelihaa tai kanaa, kurkku, kourallinen mini tomaatteja
Treeni: 10g bcaa treenin aikana, palkkari heti jälkeen 30g prodee 15g hiilarii
Illallinen: Proteini pastaa 50g, 200g jauhelihaa tai kanaa, kourallinen mini tomaatteja
Iltapala: Omena/banaani, Maitorahkaa 200g, vitamiinit, omegat, c, d, maget ym..

Tämän päivän diettisapuskat:

Aamupala:
5 paistettua kananmunaa

Lounas koulussa:
6dl rasvatonta maitoa
kouluruokaa keskikokoinen annos

Välipala:
Blenderissä:
250g rahkaa
puolikas banaani
Valio mehukeittoa ja tilkka maitoa

Päivällinen:
Broilerikiusaus 350g

Palkkari

Välipala:
Blenderissä:
250g rahkaa
puolikas banaani

Iltapala:
5 paistettua munaa

2060 kcal 189 P 111 H 96 R
Kalorimäärään ei ole laskettu mukaan kouluruokaa.

Tarkoituksena mennä noin 500 kaloria miinuksella seuraavat 6 viikkoa. Parin eri laskurin mukaan kulutus olisi noin 2800-2900 kcal.
Kaikenlaiset vinkit ovat tervetulleita.

Tämän päivän diettisapuskat:

Aamupala:
5 paistettua kananmunaa

Lounas koulussa:
6dl rasvatonta maitoa
kouluruokaa keskikokoinen annos

Välipala:
Blenderissä:
250g rahkaa
puolikas banaani

Päivällinen:
Broilerikiusaus 350g

Palkkari

Välipala:
Blenderissä:
250g rahkaa
puolikas banaani

Iltapala:
5 paistettua munaa

2060 kcal 189 P 111 H 96 R
Kalorimäärään ei ole laskettu mukaan kouluruokaa.

Tarkoituksena mennä noin 500 kaloria miinuksella seuraavat 6 viikkoa. Parin eri laskurin mukaan kulutus olisi noin 2800-2900 kcal.
Kaikenlaiset vinkit ovat tervetulleita.

Sanoisin että heitä vähän noita kananmunia pois aamusta ja laita mukaan myös hiilihydraattia kuten kaurahiutaleita...

Mun päivän syömiset ja reenaamiset ja nukkumiset..

Aamulla ei herätessä maistunu puuro tai muukaan kiintee eväs, joten join vettä. Puolen tunnin pikareeni (haukat, ojentajat)
Unta ehkä kolmisen tuntia. Vettä, berocca, kävely kauppaan ja takas.
N. klo 16 Juustopasta (7 desiä valmista pastaa) jossa sika-nauta 400g, juustokermaa, paprikaa, sipulia..
Rahkapirtelöstä puolet (koko annoksessa 250g pirkka rahkaa, vadelmia kourallinen, vadelmainen tuoremehu sen verran että notkistuu sopivasti ja n. 2 rkl kaurahiutaleita --> sekasin)
Tunnin bp. Loput rahkapirtelöstä.
N. klo 18:30 raejuustoo pien rasiallinen.
Teetä n. klo 21

Ja mulla on taas kauhee nälkä vaikka kello jo 23 reikä reikä..

Ruokailurytmit päin helev.. :face:
Niin kun melkeen koko muukin vuorokausirytmi. Ja vaikee lähtee kääntää sitä normaaliks =/

Tuleeko tuossa ees tarpeeks proteiinia?

Mun päivän syömiset ja reenaamiset ja nukkumiset..

Aamulla ei herätessä maistunu puuro tai muukaan kiintee eväs, joten join vettä. Puolen tunnin pikareeni (haukat, ojentajat)
Unta ehkä kolmisen tuntia. Vettä, berocca, kävely kauppaan ja takas.
N. klo 16 Juustopasta (7 desiä valmista pastaa) jossa sika-nauta 400g, juustokermaa, paprikaa, sipulia..
Rahkapirtelöstä puolet (koko annoksessa 250g pirkka rahkaa, vadelmia kourallinen, vadelmainen tuoremehu sen verran että notkistuu sopivasti ja n. 2 rkl kaurahiutaleita --> sekasin)
Tunnin bp. Loput rahkapirtelöstä.
N. klo 18:30 raejuustoo pien rasiallinen.
Teetä n. klo 21

Ja mulla on taas kauhee nälkä vaikka kello jo 23 reikä reikä..

Ruokailurytmit päin helev.. :face:
Niin kun melkeen koko muukin vuorokausirytmi. Ja vaikee lähtee kääntää sitä normaaliks =/

Tuleeko tuossa ees tarpeeks proteiinia?

Dieetti vai bulkki, paino ja pituus?

Tai jos nyt tarkkoja ollaan nii dieettiä en koe tarpeelliseks, haluan lihaksia, että onko se nyt sitten sitä bulkkaamista.. :nolo:

nimimerkillä: pitkän tauon jälkeen uudelleen aloitettu reenaaminen, uutena juttuna tullut syömisien tarkkailu

Eilinen:

Aamupala
Kaurahiutaleita 45g + maitorahka 250g

Lounas
Itse tehtyjä hodareita. 2kpl Täysjyväsämpylä + pekonia + juustoa + tuhannet vihannestäytteet

Välipala
Maitorahka + banaani + kourallinen halpis goji marjoja

Päivällinen
Tuliset kana filesuikaleet + täysjyväspagettia. Sellane suht koht iso lautasellinen

Iltapala
Sama ku välipala

+ sipsipussi ja citrus jaffa tyhjentyny myös päivän aikana. Kevyttä kotitreeniä ja pari pitkää koiralenkkiä myös päivään :)

Tai jos nyt tarkkoja ollaan nii dieettiä en koe tarpeelliseks, haluan lihaksia, että onko se nyt sitten sitä bulkkaamista.. :nolo:

nimimerkillä: pitkän tauon jälkeen uudelleen aloitettu reenaaminen, uutena juttuna tullut syömisien tarkkailu

Se on sitä bulkkaamista.
Varmaan helpoimmalla pääset kun laitat kaikki syömiset http://kalorilaskuri.fi/ruokapaivakirja ja laitat kuvan tänne, näkee sitten mitä on liikaa ja mitä liian vähän.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Hei. Tuossa tyttöystävälle pyöritettiin ruokavalio, jota on nyt noudattanu sen 2,5vk... Miltäs tämä näyttää teidän mielestä? (Tyttö 165/68)

Aamupala: 40g Puuro, 100g Mehukeitto, 1kpl Banaani

Lounas: 100g Jauheliha (10%), 200g wok-vihannes, 50g raejuusto

Välipala: Rahka, 100g mehukeitto

Palkkari: MassWhey + Malto

Päivällinen: 40g Riisi, 100g Kana, 5g öljy

Iltapala: Rahka, Ananas

Kalorit yhteensä 1345kcal, 119 prodee, 144 hiilarii, 32 rasva...

Salia ja kuntonyrkkeily yhteensä 6x viikossa...

Hei. Tuossa tyttöystävälle pyöritettiin ruokavalio, jota on nyt noudattanu sen 2,5vk... Miltäs tämä näyttää teidän mielestä? (Tyttö 165/68)

Jos tavoite laihtua niin kyllä varmaan alkaa paino tippumaan.. Ehkä vähän liikaakin miinuksilla menee kun liikuntaa on sen verran paljon.. Lisätkää aamupalaan kans jotain proteiinia (esim 100-150g raejuustoa) ja rasvaa kannattaa lisätä kans ehkä vähän (esim iltapalalle 15g pähkinöitä tai 5g öljyä..?) Ja kasviksia myös päivälliselle! :)

Jep, rasvaa kannattaa ehdottomasti lisätä. Määrä kannattais oikeestaan tuplata ja sitä ei vielä 5g öljyä tee. Kaloreitakin kannattais lisätä, mutta niitähän tulee rasvasta heti aika paljon.

Mulla on nyt tähän asti päivää tuo kalorilaskurin mittari semmonen että hiilaria 18%, rasvaa 43% ja protskuja 39%..
Onkohan rasvaa pikkusen liikaa? O_o
Ku näyttäs että protskujen osuus puolestaan liian matala.

Kaloreita 714 kcal
1786 kcal alle kulutuksen

Viisaammat?

Niin ja mulla ei oo ylipainoo, painoindeksi 21,5 jos oikein muistan ja miten tähdellistä tuo kalorien vahtaaminen oikeestaan ees on? En täs nyt kuitenkaa mihinkää kisoihinkaa oo tähtäämässä.

Mulla on nyt tähän asti päivää tuo kalorilaskurin mittari semmonen että hiilaria 18%, rasvaa 43% ja protskuja 39%..
Onkohan rasvaa pikkusen liikaa? O_o
Ku näyttäs että protskujen osuus puolestaan liian matala.

Kaloreita 714 kcal
1786 kcal alle kulutuksen

Viisaammat?

Niin ja mulla ei oo ylipainoo, painoindeksi 21,5 jos oikein muistan ja miten tähdellistä tuo kalorien vahtaaminen oikeestaan ees on? En täs nyt kuitenkaa mihinkää kisoihinkaa oo tähtäämässä.

Onko sun tavotteena näyttää keskitysleirillä käyneeltä? Lisää nyt ehdottomasti kaloreita tohon. Eihän tossa oo oikeen mitään. Mahtaako sun ylipäätään olla järkevää dieetata, jos et oo mitenkään iso edes (painoindeksistä päätellen)?

^^no ei varmasti ole liikaa rasvaa ja kaloreita on tosiaan n. yhden aterian verran! Kenenkään ei koskaan pitäisi syödä alle 1500 kaloria/pv. Jos liikkuu aktiivisesti saati treenaa kunnolla, 2000 on minimi. Siis MINIMI. Muuten ei kehity lihakset eikä kestävyys lähimainkaan optimaalisesti.

Onko sun tavotteena näyttää keskitysleirillä käyneeltä? Lisää nyt ehdottomasti kaloreita tohon. Eihän tossa oo oikeen mitään. Mahtaako sun ylipäätään olla järkevää dieetata, jos et oo mitenkään iso edes (painoindeksistä päätellen)?

:D ei sentään, enkä näytä tälläkään hetkellä, enkä mä dieettaa mutta ku aloin nyt treenaa nii ajattelin että pysys sitte kans kunnossa, ettei mee treenaaminen hukkaan.. Söisin mä enemmänkin mutta mulla on aina ollu ongelmia sen kanssa, ei anoreksiaa, tai muutakaan. En vaan yleensäkään syö paljoa. Ja tää on ongelma sikäli, kun söisin kyllä enemmänkin.
Ja tuo minkä tuohon laitoin, nii se oli siihen mennessä syödyn kalorimäärä, oon sen jälkeen syöny kyllä ja viel syön jonkun verran tänään, ainaki iltapalan.

Hmmm..
Eli onko syödyn ruuan määräällä väliä vai sillä että minkä verran niistä saa kaloreita?
Meinaan kun minä en millään saa päivän aikana täyteen sitä 2000 kaloria, ainakin uskon että jää vajaaksi.
Äääh....ärsyttää koko asia kohta :D koska tiedän että ihminen tarvitsee ravintoa että lihakset kasvaa, mutta en pysty syömään niin suuria määriä ja vaikka pystyisinkin, niin joku varmasti ihan typerä pelko että syön enemmän kun ehdin kuluttaa ja sitte tulee mun mielestäni vararengasta jne. kun tarkotus päin vastainen.

aamupala: 2 munaa 2 paahtoleipää ja kahvia

salin jälkeen: palkkari

Päivällinen: rypsiporsas lihasuikale 120g, quinoa 100g

välipala: kokojyväsämpylä, maitorahka 250g

välilipala2: raejuusto 200g ja 2 ruispalaa

Iltapala:pähkinöitä 50g ja 2 ruispalaa

p-160, h-196 ja r-78 2101 kcal

Miltä näytää? Olen dieetillä. Painoa 82 pituutta 183 ja ikää 19.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom