Mitä söit tänään/eilen? Kysymykset päivittäisestä ruokavaliosta tänne!

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Buusteri 14:00
- 1 mitallinen Mania! -jauhetta
- 2 mitallista EAA+ -jauhetta

Paastorikko / Eka ruoka 16:00
- 200g riisiä
- Hemapapussi
- 300g broilerin rintapala
- 200g Parsakaalta
- kourallinen manteleita

Tänään aamulla kaurapuuro + berocca + vettä.
Salille mennessä proteiinipatukka. RPM:n jälkeen palkkari.
Kotona appelsiinituoremehua ja taas kaurapuuroa.
Päikkärit.
Tee.
Iltaruualla ite tehdyt lohkoperunat ja porsaankyljykset, uunin kautta.
Pitkin päivää oon juonu vettä.

Tänään aamulla kaurapuuro + berocca + vettä.
Salille mennessä proteiinipatukka. RPM:n jälkeen palkkari.
Kotona appelsiinituoremehua ja taas kaurapuuroa.
Päikkärit.
Tee.
Iltaruualla ite tehdyt lohkoperunat ja porsaankyljykset, uunin kautta.
Pitkin päivää oon juonu vettä.

aika vähän proteiinia :(

aika vähän proteiinia :(

Juu mä tiedän että sitä pitäs olla enempi ja joinain päivinä onkin, ei ihan joka päivä "suositusten" mukaisesti.. tähän täytyy panostaa =)

Mikä noissa kananmunissa muuten on se suositus kun muistelisin jostain lukeneeni että n. 3 kananmunaa viikossa ois hyvä määrä?

Kalaa en pahan allergian takia voi syödä yhtään ja en siis voi syödä edes omega kapseleita jotka on tehty kalanmaksaöljystä.. mustikoissahan on myös omegaa?

Juu mä tiedän että sitä pitäs olla enempi ja joinain päivinä onkin, ei ihan joka päivä "suositusten" mukaisesti.. tähän täytyy panostaa =)

Mikä noissa kananmunissa muuten on se suositus kun muistelisin jostain lukeneeni että n. 3 kananmunaa viikossa ois hyvä määrä?

Kalaa en pahan allergian takia voi syödä yhtään ja en siis voi syödä edes omega kapseleita jotka on tehty kalanmaksaöljystä.. mustikoissahan on myös omegaa?

Voit niitä kananmunia syödä niin paljon ku haluat, ei niistä haittaa ole.

Jees, minä kiitän näistä vastauksista =)

Nyt on muute sit kaupasta ostettu sitä proteiiniakin...on rahkaa, munia, lihaa ja muuta terveellistä =)

Jees, minä kiitän näistä vastauksista =)

Nyt on muute sit kaupasta ostettu sitä proteiiniakin...on rahkaa, munia, lihaa ja muuta terveellistä =)

Niistä sitte vaa kehittelemää sitä ruokavalio pohjaa.

Aamulla hiilaria ja proteiinia enemmän ja illalla enemmän rasvaa ja proteiinia.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Merkataanpa 'lepopäivän' syömiset.

''Aamianen'' klo 11.30:
Omegoja 2kpl
Täysjyväfusilli 50g
Broileri wokkia n.100g
salaattia n. 200g

Välipala: Klo 15:30
Kaurahiutale 30g
Maitorahka 250g
Sulatejuustoa 7% 16g

Lounas: Klo:17:30
Kananmuna
Tonnikalaa vedessä 75g
Sulatejuustoa 7% 16g
Täysjyväfusilli 50g
Salaattia n.200g
''jälkkäriksi'' 20g kaurahiutaleita+fun-lightia puuroksi

Tähän väliin sulkapalloa 30-40min

Päivällinen: 20:30
Kananmuna
Tonnikalaa vedessä 75g
Sulatejuustoa 7% 16g
Täysjyväfusilli 50g
Tomaattipyree 20g
Omega-3 4kpl
Vihannessekoitus 250g

Illalla vielä tulossa todennäköisesti:
Maitorahka 500g
Omega 2kpl
Oliiviöljy 10g
Pähkinäsekoitus 25g
Vihannessekoitus 250g

Kaloreita: n. 2200 Prot:188g, HH:205g, R:63g. Vettä ja fun-light mehua päivän aikana noin 2-3litraa ja kahvia 4 ''mukia''. Näillä olisi tarkoitus nostaa maltillisesti painoa. Mitat 173cm/55kg ja ikää 19v. Päivän liikuntoina tosiaan ei muutakuin sulkapalloa 30-40min ja vähän seisoskelua ja opistolla kävelyä ruokalan ja luokan välillä. Vähän on paha tapa itsellä jättää ruokailuja iltaan, mutta toivottavasti siitä ei ole hirveästi haittaa... Miltä noin muuten vaikuttaa?

No ei noilla kaloreilla mun mielestä vielä painoa nostella. Punttimimmitkin taitaa täällä bulkkailla jollain 2500kcal ja sä oot ainakin profiilin mukaan mies. Muuten noi ruuat näyttää ihan hyvältä, mutta en ole vakuuttunut, että nuo kalorit riittävät lihakskasvuun. Nouseeko paino?

No ei noilla kaloreilla mun mielestä vielä painoa nostella. Punttimimmitkin taitaa täällä bulkkailla jollain 2500kcal ja sä oot ainakin profiilin mukaan mies. Muuten noi ruuat näyttää ihan hyvältä, mutta en ole vakuuttunut, että nuo kalorit riittävät lihakskasvuun. Nouseeko paino?

Paino heittelee itsellä 54.5-56kg välillä aamuisin, mutta keskimäärin ollut kuukauden päivät 55kg ympärillä. Itse ainakin tuntuu, että noiden kaloreiden pitäisi riittää, mutta tosiaan on tuloksetkin junnanneet kuukauden ajan about samoissa, sekä palautuminen jumii välillä.

Täällä mennään tänään tämmösellä sapuskalla:

- aamupalaksi rainbown pähkinäpatukka
- aamupäivällä kuppi kahvia maidolla
- päivällä riisiä, soijaproteiinikastiketta ja thai vihanneksia (lisäsin paistaessa sekaan myös rkl oliiviöljyä ja kourallisen auringonkukansiemeniä)
- myöhemmin ruisleivät voilla, meetwurstilla, juustolla ja tomaatilla
- illalla maitorahka 250g, seassa yksi banaani, yksi omena ja 100g vadelmia

Normaalisti päivän ruuasta jää leipä pois. Nesteytyksenä on sitten 1,5-2,5 litraa vettä. Joskus iltaisin juon myös kupillisen kamomillateetä, tänään "korvasin" sen tosin lasillisella viiniä palkkioksi parin viikon hyvästä työstä!

Paino heittelee itsellä 54.5-56kg välillä aamuisin, mutta keskimäärin ollut kuukauden päivät 55kg ympärillä. Itse ainakin tuntuu, että noiden kaloreiden pitäisi riittää, mutta tosiaan on tuloksetkin junnanneet kuukauden ajan about samoissa, sekä palautuminen jumii välillä.

Niin unohtui vielä, paljonko esimerkiksi sinun mielestäsi mun kokoisen pitäisi syödä, jotta massaa saisi sopivalla tahdilla. Treenaan 4 kertaa viikkoon 2-jakoisella työntävät/vetävät periaatteella, Treenit n.1-1.5 tuntia ja sulkapalloa noin 3 kertaa viikkoon 30min- 1 tunti?

Edit: Piti siis quotata tuo J.:N postaus myös... kamalan sekavasti kirjoitettu, pahoitteluni.

Käy vaikka 3 kertaa viikossa vaa'alla heti aamusta (WC käynnin jälkeen) ja kirjaa paino ylös. Sitten lasket viikkokeskiarvon. Jos tuo on noussut viime viikosta niin toimii, mutta jos laskee tai pysyy samana niin lisää kaloreita. Mun mielestä tolla aktiivisuudella vois ihan hyvin vetää jotain 2500kcal-3000kcal riippuen aineenvaihdunnan nopeudesta.

Käy vaikka 3 kertaa viikossa vaa'alla heti aamusta (WC käynnin jälkeen) ja kirjaa paino ylös. Sitten lasket viikkokeskiarvon. Jos tuo on noussut viime viikosta niin toimii, mutta jos laskee tai pysyy samana niin lisää kaloreita. Mun mielestä tolla aktiivisuudella vois ihan hyvin vetää jotain 2500kcal-3000kcal riippuen aineenvaihdunnan nopeudesta.

Joo, täytyy ruveta pitämään kirjaa noista aamupainoista. Kaippa sitä voisi kokeillä nostaa kaloreita myös hieman. Kiitoksia neuvoista.

Mitä mieltä olette ruokavalioesimerkistäni, syönkö tarpeeksi ja tarvitseeko tehdä jotain muutoksia, tuleeko proteiinia liika?käyn salilla 2xviikossa lisäksi harrastan jalkapalloa/lenkkeilyä. Olen 22 vuotias nainen 173cm 58kg.

Aamu: kaurapuuro 40g+marjat
Valkuaisia 90g
Ruispala+becel 10g+juusto 15g

Välipala: proteiinipatukka

Lounas: salaatti
Tonnikala vedessä 150g
Valkuaiset 90g
Oliiviöljy 14g

REENI -> mass recovery 40g
Rasvatonmaito 300g

Päivällinen: täysjyväspagetti 70g
Paistijauheliha 150g
Oliiviöljy 14g

Iltapala: rahka 250 g
Maapähkinä 16g

Yht 2038kcal. Proteiinia 188g. Hiilihydraatteja 147g. Rasvoja 80g
37%. 29%. 34%

Siirrä päivällisen oliiviöljy iltapalalle.

Eilisen syömiset kuulosti tältä ja tätä se on melkein joka päivä. Toki määrät ja ruoka-aineet saattaa vähän vaihdella.

Aamu: kaurahiutale 40g + mehukeitto 1dl + rasvaton raejuusto 1½dl + 1dl mustikoita/vadelmia + mukillinen kahvia kevytmaidolla + D-vitamiinia
Lounas: itse maustettua kanaa 150g + keitettyjä kasviksia 200g + sipulia + tomaattia + rasvatonta maitoa (aika köyhän kuulosta.. pitäisköhän tohon jotain kenties lisätä :D)
Välipala: banaani
Täs yleensä sali tai jotain liikuntaa
Välipala: hera80 sekoitettuna rasvattomaan maitoon (+joskus banaani/pari leipäpalaa levitteellä+kalkkunaleikkeellä)
Iltapala: 250g maitorahkaa + ananasta/persikkaa/marjoja/mehukeittoa

En oikeen tiie miten tässä nyt pitäis oikeesti syödä. Joskus salilla ollessa tuntuu että olo on vetämätön eikä jaksais yhtään nostella painoja, siks varmaan pitäis syödä jotenki paremmin!!
Ikää on 20v, pituutta 159cm ja painoa 59,3kg. Tavoitteena ois kiinteytyä ja saada lihaksia vähän näkyviin :)

Suositut

Back
Ylös Bottom