Mitä söit tänään/eilen? Kysymykset päivittäisestä ruokavaliosta tänne!

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Sehä on sit just ja melkein 2-3g/kg välissä, että tuskin sitä vähentää kannattaa, kun osa proteiinista saattaa olla vaikka makaroniista yms. mistä ei saa kaikkia välttämättömiä, vaikka kyllä ne varmasti sulla täyttyykin. Et sää kuole ylimääräsee proteiinii ainakaan noissa annostuksissa, toki proteiini on vaan kallis energialähde, mutta ei muuta vikaa näin yleiseltä kannalta ajatellen.

Itse olen kuullut sen, että liika (puhuttaisiinko jo +4g/kg?) proteiini ei tee munuaisille hyvää, mutta kuten sanoit, mulla ei tuo kolmekaan grammaa vielä täyty eli tuskin on haitallista. Yritän pitää proteiinin saannin siinä 2-2,5g/kg, mutta jos nyt joku päivä sattuu tulemaan 3g/kg ja joku toinen päivä vaan 1,8g, niin so what. Mä olen huomannut, että kun noitten määrien kanssa stressaa liikaa, niin päivä menee enemmän kuin pilalle. Mä olen muutenkin sellainen kaveri, joka keskittyy niin pieniin yksityiskohtiin kuin olla ja voi, vaikka pitäisi pyrkiä keskittymään kokonaisuuteen. :)

Ei sun munuaisten kannalta kannata alkaa pelkää, ellei sulla oo jotain vikaa niissä jo valmiiks. Eikä oikeesti kannata tarttua yksityiskohtiin, joka on mullakin joskus vikana, kokonaisuus ratkasee ennemmin kun gramma proteiinia :)

Tämän päivän sapuskat:

7:30
- Annos kaurapuuroa veteen + mehukeitto
- Ruisleipä
- 250 g maitorahkaa

10:45
- 7 broilerpyörykkää
- Iso kasa salaattia
- Pieni kauhallinen täysjyväriisiä
- 2 lasia rasvatonta piimää

15:30
- 300 g Oolannin ranskalaisia
- 200 g kana-vihannespaistosta
- 4 lakupötköä
- 30 g 81% suklaata
- 100 g sipsejä
- Banaani

19:30
- Ruisleipä
- Tonnikalasalaattia

21:30
- 2 keitettyä kananmunaa
- Ruisleipä
- 5 dl kevyt-mehukeittoa
- 150 g jogurttia
- 3 lakupötköä
- 4 keksiä
- 2 dl kevytmaitoa

Tänään oli tankkauspäivä, eiköhän treeni taas luista näiden hiilarimättöjen jälkeen.

Tämmöstä yleensä:

Aamupalaksi (~7.30):
-250g Ehrmann maitorahka
-2-4 viipaletta Vaasan isomonivilja paahtoleipää
-1-2 lasia kevyt maitoa

Lounas (11.10):
-Jotain koulusafkaa lautanen täyteen ja 2-4 lasia kevyt maitoa
-Pari leipäpalaa

Välipala (14.15):
-Maapähkinöitä muutama kourallista (ja mulla on sitte isot kourat että sinne mahtuu sitä pähkinää, en tiiä paljonko grammoina vedän)

Päivällinen:
-Mitä milloinkin, yleensä jauhelihaa ja makaronia (semmosta proteiinipitoisempaa, tummaa) Semmonen aika normaalikokoinen lautanen
-2 lasia kevytmaitoa approx

Iltapalaksi (noin. 21.00):
-2-4 palaa Vaasan isomonivilja paahtoleipää
-Puol pakettia Kariniemen nugetteja tai puoli pakettia nakkeja (n.5)
-Maitoa se 2-4 lasia

Tähän lisäksi treenipäivinä heradrinksu ja usein muutama lasi mehua jossain vaihees päivää

NIin ja tosiaan pituutta 203 ja paino noin 94kg. Onko riittävä vai pitäiskö mättää vieläkin enemmän?

Paha sanoa, kun et niitä kaloreita tuhon laita ja et muutenkaan treeneistäs kerro. Ja muutenkin noi määrät on aikas epämääräsiä... Mutta, jos paino nousee sen n.0,5kg viikossa niin hyvin olet mätännyt safkaa, jos taas nousee liikaa tai ei nouse niin huonosti.

Tämmöstä yleensä:

Aamupalaksi (~7.30):
-250g Ehrmann maitorahka
-2-4 viipaletta Vaasan isomonivilja paahtoleipää
-1-2 lasia kevyt maitoa

Lounas (11.10):
-Jotain koulusafkaa lautanen täyteen ja 2-4 lasia kevyt maitoa
-Pari leipäpalaa

Välipala (14.15):
-Maapähkinöitä muutama kourallista (ja mulla on sitte isot kourat että sinne mahtuu sitä pähkinää, en tiiä paljonko grammoina vedän)

Päivällinen:
-Mitä milloinkin, yleensä jauhelihaa ja makaronia (semmosta proteiinipitoisempaa, tummaa) Semmonen aika normaalikokoinen lautanen
-2 lasia kevytmaitoa approx

Iltapalaksi (noin. 21.00):
-2-4 palaa Vaasan isomonivilja paahtoleipää
-Puol pakettia Kariniemen nugetteja tai puoli pakettia nakkeja (n.5)
-Maitoa se 2-4 lasia

Tähän lisäksi treenipäivinä heradrinksu ja usein muutama lasi mehua jossain vaihees päivää

NIin ja tosiaan pituutta 203 ja paino noin 94kg. Onko riittävä vai pitäiskö mättää vieläkin enemmän?

oletko 17 tai 16 :o?

Voiko periaatteessa palautusjuomaa (whey+maitoa) juoda muuten vaan kerran päivässä, vaikkei olisikaan reeniä alla?
Tätä pohdin jo monta päivää, että eihän siitä haittaakaan periaatteessa voi olla?
Proteiiniahan se minun käsityksen mukaan silti sinne lihakseen syöttää..?

Voiko periaatteessa palautusjuomaa (whey+maitoa) juoda muuten vaan kerran päivässä, vaikkei olisikaan reeniä alla?
Tätä pohdin jo monta päivää, että eihän siitä haittaakaan periaatteessa voi olla?
Proteiiniahan se minun käsityksen mukaan silti sinne lihakseen syöttää..?

Kyllä voi.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tai siis sitä tässä pohdiskelin, että meneekö proteiinia kovinkin paljon hukkaan, kun mitään salinjälkeistä proteiinisynteesin tasoa ei ole päällä..

tuleehan normi ruuastakin proteiinia, eikä tarvitse treenata että voi sitä syödä.

Kyllä se proteiinisynteesi on pääll vaikka et just ois salilta tullutkaan, ja voit juoda wheytä mikäli haluat taikka proteiinin määrä ei päivässä tule täyteen ilman proteiinilisiä.

Aamupala: Puuroa kulhollinen, en grammoja ole laskenut. Maitoon sekotettuna, sekaan öljyä.

seuraavasafka: maitorahka, ananasta, pähkinöitä 50-70g

sitäseuraavasafka: kasviksia mielen mukaan, 200g jauheliha/kana, riisiä, öljyä pari lusikallista

sitäseuraavansafkanseuraavasafka: ---//---

iltapala: maitorahkasetti, ananas, pähkinät

+ omegat, d vitamiinit ja monivitamiinit.

Treenejä tulee pari per päivä. Ravintoterapeutin kanssa ollaan laskeskeltu semmosat 4000kcal /päivä kulutustahtia.

Eilen mentiin vähän matalammilla kaloreilla:

Aamupala: 30g true whey
Lounas: 30g true whey
Välipala: 30g true whey
Iltapala: 5dl punasta maitoo + 30g true whey :D

^Toivottavasti oli poikkeuspäivä syömisen suhteen.. Missä pehmeät rasvat, kasvikset, ja ylipäätänsä kiinteä ruoka? Et sä noilla jauhoilla voi loputtomiin elää.

Perus päivä:

aamuaerobinen (1h rauhallinen lenkki)
Aamupala 07.00:
Blenderiin 1l tomaattimehua - inkivääriä - tonnikalaa - valkosipulia - 100g keitettyä parsaa - chiliä.

Lounas 10.30:
150g kananrintaa - 200g parsakaalia

Päivällinen 16.30:
Runsaasti salaattia ja kanaa/kalaa taikka hirveä

Treeni

18.45 Palautusjuoma

21-22.00 Iltapala:
Raejuustoa ja samanlainen mössö kuin aamulla.

Lisäksi vitamiineja hivenaineita tablettien muodossa.

Mulla on hankaluuksia saada rasvaa päivässä sen 1g/kilo, yleensä tulee sen 0,6-0,7 g.. Varsinkin jos jotain kanaa tulee syötyä. Nyt saa lorautella rypsäriä päivän mittaan, onko tämä järkevää? Pitäskö joku rasvaton maito vaihtaa siihen punaseen? Onko ehdotuksia?

Täytyy jatkaa ryppärillä peluuta. Ei sitä maitoa ku litra hyvänä päivänä. Sillon ku lohipäivä ni tulee hyvin rasvoja, pitäs ehkäpä syödä useemmin.

Suositut

Back
Ylös Bottom