Mitä söit tänään/eilen? Kysymykset päivittäisestä ruokavaliosta tänne!

^ En sanonut, että kaikki ruisleivät vaihdettaisiin puuroon vaan kysyin mitä sitten tarkoitit, että on turha päivittäisellä tasolla vaihdella noita, mutta viikottaisella se ei ole turhaa?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tosta meikäläisen dieetti ruokavaliosta vielä, että kun käyn 3 kertaa salilla ja lenkkiäkin tulee 4 viikkoon niin onko toi palkkari hyvä ottaa käyttöön? Ja ton koulu ruuan aijon vaihtaa kanaan ja riisiin.

^ En sanonut, että kaikki ruisleivät vaihdettaisiin puuroon vaan kysyin mitä sitten tarkoitit, että on turha päivittäisellä tasolla vaihdella noita, mutta viikottaisella se ei ole turhaa?

Koska yhden päivän syömiset eivät vaikuta oikein mihinkään pitkällä tähtäimellä.

Niin se on siis runko. Ja runko ei tarkoita joka päivän syömisiä vaan sitä ns. mallia, jolla vedetään. Sinne saattaa tulla muutoksia ja toivottavasti tuleekin ettei joka päivä vedä ihan sitä samaa. Ja alkaa olemaan vähän typerää kinata puolikkaasta tomaatista ja parista ruisleivästä.

Tohon lisää rasvoja niin hyvä tulee IMO, d_b.

Vedin teetä hunajalla, arginiinia, ginsengiä, sinkkiä, magnesiumia ja kalkkia. Lopputulos oli ihan helvetillinen migreeni ja sitten piti oksentaa vielä ulos kaikki.
Uskon et tee+arginiini ei sovi oikee yhtee. Onko kellää kokemusta tosta kombosta?

Oon huomannu täs parin päivän aikana, että napostelen kevyesti noin 2 purkkia tälläsiä
http://www.snellman.fi/fi/tuotteet/ohuen-ohut-pippurinen-broiler per päivä ihan vaan välipalaks :D En voi mittään, ne on niin törkeen hyviä!! Tossa vaan tulee vissiin suolaa jonkin verta paljon.. Onko muita haittoja?

Ei siinä mitään muuta pahaa näytä olevan, ellei pelkää E-koodeja. Paljon tollanen paketti maksaa, jos niitä voi tollasia määriä ihan vaan napostella? Maistuis varmaan mullekin... :rolleyes:

Ei siinä mitään muuta pahaa näytä olevan, ellei pelkää E-koodeja. Paljon tollanen paketti maksaa, jos niitä voi tollasia määriä ihan vaan napostella? Maistuis varmaan mullekin... :rolleyes:

Noin 2e suurinpiirtein. Ihan tolkuttoman hyvää! :P Otan sillee muutama slaissii ja sit käärin sen edam juustosiivuihi :kuola:

Hei! Nyt on otettu härkää sarvista kiinni ja kirjattu päivän syömiset ylös ja uskonkin, että hidas kehitys johtuu siitä, että ruokailut eivät ole lihaksenhankinnan kannalta täysin kuosissa, joten tässä se nyt olisi arvosteltavaksi..

Aamupala

Maitorahka 250g
Valio rasvaton jogurtti 1dl
2-3kpl kananmunia ( joko keitettynä tai paistettuna )
Banaani
Maitoa 2dl
Kahvi

Lounas

Naudan paistijauheliha 200g
Makaroonia/riisiä/perunaa
Raejuustoa n.20g ( 2rkl, koska en oikein tykkää, mutta ton verran kyllä menee )
Jotain vihreää
Maitoa 4dl

Välipala

Joko jokin munakas 3-4 munalla tai rahka 250g + rasvaton jogurtti 1-2dl

Päivällinen

Naudan paistijauheliha 200g
Peruna/riisi/makaroni
Vihreää ja muutama rkl raejuustoa (20g)

Iltapala

Rahka 250g
Rasvaton jogurtti 1dl
1rkl rypsiöljyä

Eli tässä se perus runkoni nyt olisi. Päivällisellä ja lounaalla tietenkin vaihtelee liha, kala ja kana. Kaipaisin vähän vaihtoehtoja ton rahkan tilalle, koska se alkaa usein tökkiä eli jos jotain vaihtoehtoista on niin mielelläni otan ehdotuksia vastaan.

Sitten siihen ongelmaan: Kaloreita tulee liian vähän, kun laskuri näyttää lukemaa: 2249.... Proteiinia: 231g, Hiilaria: 186g ja Rasvaa: 65g.. 41/33/26..

En ymmärrä noista jaotuksista mitään eli kommentoikaa te, jotka ymmärrätte.. Sen tiedän, että proteiinia voisi tulla vielä enemmänkin, koska painan sen 100kg. En ole laskenut tohon mukaan 1.5dl heraa, jonka vedän treenipäivinä tai satunnaista heradrinkkiä, jonka juon päivisin, mutta mielelläni vältän tätä turhaa heran juomista..

Eli mitä parannuksia minun pitäisi tehdä ruokavaliooni, että patti alkaisi kasvamaan ihan uudella innolla? Maltillisesti olisi tarkoitus lähteä kasvattamaan niin, että ei menisi se painonnousu överiksi vaan tasainen hyvä tahti eli jotain pientä proteiinin lähdettä kaipaisin avuksi.. Maapähkinöitä syön kourallisen päivässä, mutta nekin laittavat hyvin vatsaa sekaisin, joten se kourallinen on se max..

Kiitos ja anteeksi :)

Mun mielestä sun ei kannata syödä raejuustoa, jos et kerran tykkää siitä. En ainakaan itse syöisi jotain josta en tykkää, koska muuten hommasta tulee pakkopullaa. Eri asia on sitten että alatko rakastaan raejuustoa kuten mulla kävi. Ennen kans nou nou, ja nykyään sitä on leivänpäältä herkeneittoon saakka, ruokailu on pilalla ellen saa ainakin lämpöseen ruokaan raejuustoo. Myös pähkinöitten suhteen sama, mitä sitä sekottaan pakki turhaan, jos ilmankin pärjää.

Öljyä pullosta tai vaikka ylimääräinen kananmuna ajaa jo saman asian. Toki onhan pähkinöissä kaikkee hyvää ja terveellistä sisällytettynä.

Eli mitä parannuksia minun pitäisi tehdä ruokavaliooni, että patti alkaisi kasvamaan ihan uudella innolla? Maltillisesti olisi tarkoitus lähteä kasvattamaan niin, että ei menisi se painonnousu överiksi vaan tasainen hyvä tahti eli jotain pientä proteiinin lähdettä kaipaisin avuksi.. Maapähkinöitä syön kourallisen päivässä, mutta nekin laittavat hyvin vatsaa sekaisin, joten se kourallinen on se max..

Pisti kyllä silmään että missä sun kuidut on? Lisää nyt sit jotain siemeniä, salaattia enemmän ja täysjyväleipää tuohon ruokavalioos ennen ku räjäytät vessanpöntön :D Ja kaloreita voi nostaa esimerkiksi joillain välipaloilla tuohon aamupalan ja lounaan välille mahtuu hyvin yksi ja iltapalaankin voisit lisätä.. Tuli mieleen kun syöt noin paljon rahkaa/jogurttia niin tuommoisia myslejä, pellavansiemenrouhetta, marjoja voisit lisätä niitten kanssa.. Tuo kalorimäärän suuruus riippuu kanssa siitä, mikä kunto sulla on tossa 100 kilossa: fläsää, lihasta, bulkkikunto? Jos nyt fläsää suurimmaksi osaksi on niin pari välipalalisäystä ja täydennystä nostanee kaloreita sen verran, että se läski palaa ja silti sitä pattia kertyy.. Voit sitten myöhemmin katsoa sitä ruokavaliota paremmin uudestaan.. Mutta jos tarkoituksesi on pitää nykyinen 100-kilon kunto niin sitten tarvii kyllä syödä jonkun verran enemmän.. Ja mun mielestä paras tapa lisätä sitä proteiinien määrää on sen raejuuston lisäksi se hera, vaikka et sitä viitsisi hirveästi tuhlailla.. Kananmunanvalkuainenkin on yksi vaihtoehto, mutta siitä mulla ei ole kokemusta. Netissä myydään kyllä heraa hyvään hinta-laatusuhteeseen isoja määriä, jos olet tähän mennessä ostanut sieltä Prisman hyllyltä niitä Fastin semi-kalleita pusseja..

Pisti kyllä silmään että missä sun kuidut on? Lisää nyt sit jotain siemeniä, salaattia enemmän ja täysjyväleipää tuohon ruokavalioos ennen ku räjäytät vessanpöntön :D Ja kaloreita voi nostaa esimerkiksi joillain välipaloilla tuohon aamupalan ja lounaan välille mahtuu hyvin yksi ja iltapalaankin voisit lisätä.. Tuli mieleen kun syöt noin paljon rahkaa/jogurttia niin tuommoisia myslejä, pellavansiemenrouhetta, marjoja voisit lisätä niitten kanssa.. Tuo kalorimäärän suuruus riippuu kanssa siitä, mikä kunto sulla on tossa 100 kilossa: fläsää, lihasta, bulkkikunto? Jos nyt fläsää suurimmaksi osaksi on niin pari välipalalisäystä ja täydennystä nostanee kaloreita sen verran, että se läski palaa ja silti sitä pattia kertyy.. Voit sitten myöhemmin katsoa sitä ruokavaliota paremmin uudestaan.. Mutta jos tarkoituksesi on pitää nykyinen 100-kilon kunto niin sitten tarvii kyllä syödä jonkun verran enemmän.. Ja mun mielestä paras tapa lisätä sitä proteiinien määrää on sen raejuuston lisäksi se hera, vaikka et sitä viitsisi hirveästi tuhlailla.. Kananmunanvalkuainenkin on yksi vaihtoehto, mutta siitä mulla ei ole kokemusta. Netissä myydään kyllä heraa hyvään hinta-laatusuhteeseen isoja määriä, jos olet tähän mennessä ostanut sieltä Prisman hyllyltä niitä Fastin semi-kalleita pusseja..

No siis joo aamulla syön muutaman ruisleivän ja samoin myös päivällä. Muutenkin leipää menee aina, kun sitä on tarjolla. En sit tiedä, että saanko noita kuituja millaisesta leivästä. :) marjoja, hedelmiä ja joskus myös mysliä syön ton rahkan kanssa, joten niistä kaloreita tulee varmaan myös, mutta niitä en ole jaksanut tohon runkoon erikseen merkitä. Uskallan väittää, että kunto tällähetkellä on ihan lihaisa, koska kuitenkin ne vatsapalikat loistavat ihan mallikkaasti.. Korjataan nyt sen verran, että ihan aloittelija en ole, että 5 vuotta takana harrastusta ihan täysillä mentäessä, mutta nyt viime aikoina on tuntunu, että kehitys on kyllä tyssännyt ja uskon, että ruokailut on siinä syypäänä.. Tarkoitus on tietenkin nostaa sitä lihaksen määrää, joka tarkoittaa enemmän ruokaa, mutta talous ottaa tietyllä saralla vastaan, joten sellaista halpaa ja proteiinipitoista olisi saatava..
Heraa löytyy kaapista, mutta se pistää myös ton suolen mulla toimimaan, joten määräänsä enempää en mielelläni sitä viitsisi vedellä.. Jotain sellaista roheiinipitoista kätevää syötävää, mutta tälläisen puupään aivot loppuvat siihen, kun pitäisi keksiä, että mitä se sellainen on :)

Ylipäätänsä aina oon pärjännyt sillä, että olen syönyt yli kulutuksen ja varmistunut vain proteiinin saannista, mutta nyt on tainnut tulla aita vastaan.. Joten olen ihan pihalla näistä ruokailuasioista jos ei nyt tälläisiä yleisiä lainalaisuuksia lasketa.

Mitäs sanotte tälläisista syömisistä? Ikä 17v paino 62kg pituus 187cm. Tarkoitus saada massaa lisää, treenit kohdillaan. 3-5 kertaa sali per viikko + 2-3 aerobinen välipäiviin asetellen per viikko

Aamupala

Raejuusto 200gr
Kaurahiutale 1dl tai lautasellinen veteen keitettyä kaurapuuroa
Omena kuorineen
Vesi 0,7dl
Vitamiinit

Treenipäivänä tässä kohtaa treeni, jonka jälkeen palkkari FAST Hera 80 noin 40gr + noin 4dl vettä

Lounas

Alle 7% rasvan naudan jauheliha noin 200gr tai Broilerin minuuttipihviä 200gr
Santa Maria Chunky Salsa Hot noin 20gr
Parsakaali reilu 100gr
Salaattia reilu 50gr
Kurkku reilu 50gr
Tomaatti reilu 60gr
Raejuusto 150gr
Vesi reilu 0,5l

Välipala

Raejuusto 200gr
(Joskus) Omena kuorineen
Vesi reilu 0,5l

Päivällinen

Yleensä sama kuin lounas

Iltapala

Tonnikala vedessä noin 150gr
Raejuusto noin 100gr
Vesi reilu 0,5l

Arvot suurin piirtein päivän syömisille palkkari mukaan luettuna: Kcal 1800 Pr 210 gr Hh 90 gr R 50gr

Kasvaako näillä syömisillä paino ja lihas? Tarkoitus pyrkiä hillittyyn kasvuun ja silti pysyä melko kireänä. Parannus ehdotuksia? Kiitos etukäteen!

+ marjoja tulee naposteltua välipalaksi noin 100-200 gr päivittäin, marjoja ei ole laskettu päivän kokonais arvoihin

Tolla et varmasti tule kasvamaan. 1800kcal ei oo sulle paljoa mitään, vaikka aika kevyt oletkin. Hiilihydraatit puuttuu myös käytännössä täysin tuolta! Niillä sitä massaa saadaan (niitä syömällä saadaan kaloreita ja siitä sitten kasvetaan). Proteiinia sulle tulee myös vähän liikaa; n. 120g riittäisi jo aivan hyvin. Rasvaa voisit saada myös sellasen reilu kymmenen grammaa enemmän (koska siitä sais kaloreita ja varaa olis syödä sitä hieman enemmänkin). Aerobiset on hyvä jättää pois sillon ku kasvetaan.

Eipäs nyt tehdä tästä vaikeeta taas. Proteiinia 2g/painokilo, rasvaa 1g/painokilo, ja loput kalorit hiilareista. Kaloreita voi nostaa vaikka viikoittain lisäämällä 100g hiilaria ruokavalioon, kunnes haluttu tahti on löydetty.

Okei, mistä lähden hommaamaan lisää hyviä hiilareita? Proteiinit lepopäivinä tosiaan siinä 140 gr paikkeilla, koska silloin en juo palkkaria

Seuraavanlaista olen miettinyt:

Aamupala:
kaurahiutale 30g
tonnikalapala vedessä 140g
oliiviöljy 25g

Välipala:
oliiviöljy 25g
whey 30g

Lounas:
Keitetty kananmuna 3kpl
Maitorahka 0,2% 250g
Peruna keitetty 120g

Välipala:
öljy 25g
banaani 1kpl
whey 30g

Päivällinen
jauheliha paistettu 200g
peruna 3kpl (180g)

Pallautusjuoma
whey+malto

Iltapala
maitorahka 250g
ananas

Yhts 3200kcal, P297H152R158

Elikkä siis, sali ajoittuu tuohon päivällisen jälkeen siksi että töistä pääsen vasta neljältä. Pitäiskö se siltikin syödä toinen nuista päivän suurista aterioista vasta illalla salitreenin jälkeen? Rasvojahan tuosta saa karsittua helposti pois ku jättää nuita öljydrinksuja vähemmälle, mutta mistä sitten ne puuttuvat kalorit, kun hiilareita minä vähä pelkään. Proteiinia taitaa tulla aivan riittävästi:) Painoa löytyy jotain 95 kiloa ja pituutta 184 senttiä. Salilla voimareeniä ja kolmisen kertaa viikossa aerobista. Tarkoitus tässä olisi vähän laihtua, joten nuita kaloreita voisi ehkä hitusen pudottaakkin tuosta.

Okei, mistä lähden hommaamaan lisää hyviä hiilareita? Proteiinit lepopäivinä tosiaan siinä 140 gr paikkeilla, koska silloin en juo palkkaria

Syötkö sie ollenkaan leipää? Esim, täysjyväruisleipä, tumma riisi, baanaani, maito, vihannekset ja marjat ovat hyviä hiilarin lähteitä,

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom