Mitä söit tänään/eilen? Kysymykset päivittäisestä ruokavaliosta tänne!

Esimerkiksi IF:llä kananmuna on lepopäivinä aika optimaalinen ruoka. Ostaa vielä omegamunia, niin monityydyttymättömien omega-6/omega-3 -rasvahappojen suhde lähellä 1:1 (ovat tosin ylihintaisia) + se fakta, että tyydyttyneet rasvahapot stimuloivat testosteronin tuotantoa. Itse ainakin suosin kananmunia esim. jonkun rypsiöljyn sijaan, jonka nauttimiselle en ole kuullut hirveän hyviä perusteluja. Extra-neitsytoliiviöljy toki on kohtuukäytöllä ihan mainio rasvan lähde.

Totta varmaan, että onkin, mutta meinasinkin lähinnä tota järkyttävää määrää pitkällä tähtäimellä. Ja ne omegamunat on ihan kusisia, mä syön vaan luomumunia, kaik muut maistuu kalanmaksaöljylle vaikka ei omegamunia oliskaan.. Johtunee siitä ruuasta mitä noille elukoille syötetään :urjo: (mies käyny pari kertaa muutamat salmonellarehut imemässä ja kertonut mitä settiä se on). Mä vedän mielummin sitä 2% raejuustoa ja omegat kapseleina sekä päälle muut eläinrasvat mitkä tulee päivän safkoista. Se riittää vallan hyvin päivittäiseen hormonitoimintaan ja aivojen rasvaukseen eikä tarvii kuormittaa elimistöä ylimääräsellä kolesterolilla :) Mutta nä on makuasioita :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Morjens! Kiinnostas kuulla porukan mielipidettä mun syömisistä!

http://img191.imageshack.us/img191/17/ruokailut.png

Vaihtelen riisin pastan ja makaroonin välillä aina mitä sattuu olemaan. Täysjyvällä/tummalla mennään. Myös tonnikalan tilalla kanaa/kalaa kun sattuu löytymään kaapista.

Mitat nyt 181cm/67kg (sintti) rasvat inbodyssä 7 :hyvä: mutta sanoisin että alle kympin varmaan. Nyt pitäs kasvattaa maltillisesti lihasta :puntti:
Toi on mun sunnuntain lepopäivän ruokavalio. Treenipäivinä kaloreita lisätty hiilareilla 2500. Punttia 2-jakoisella 3-4x viikossa. Lenkillä olen käynyt 2-4x, jolloin lisään kulutetut kalorit hiilareina.

Tälläinen menu tänään.

Aamupala: 2 kuppia mustaa kahvia, Keitettyä parsaa 100g ja yksi tomaatti raakana oliiviöljyä päällä, voissa paistettu mozzarellajuusto 125g, vuohenjuusto 50g, 1 kananmuna paistettu oliiviöljyn kanssa ja vettä 1 litra.

Lounas: Entrecote pihvi 440g oliiviöljyssä paistettuna , keitettyä parsaa 100g, oliiviöljyllä paistettu tomaatti ja kuullotettua sipulia 50g oliiviöljyssä. Ruokajuomana vesi ja päälle mustaa kahvia, ilman sokeria.

Iltapala: 100 purkki makrillia tomaattikastikkeessa ja vettä.

Liikuntana ollut aamukävely 12,5 km

Viimeksi muokattu:
Miltä kuulostaa? Olen yrittänyt panostaa syömisiin, mutta en tunne sen vieläkään riittävän. Vanhemmat ovat sitä mieltä, että syön perheeni vararikkoon, mutta onko tällainen lause täyttä potaskaa? :hyper:

Aamupala: 250g rahka ja pari leipää, monivitamiini- ja kalkki/magnesium-tabletit ja lasi maitoa

Välipala: patonki jonka välissä tomaatti, kurkku, kananmuna, juustoa

Päivällinen: tonnikalalasagnea, salaattia, näkkäri ja lasi maitoa

Välipala: Rahka 250g

Lounas: n. 150g pastaa, jauhelihakastike

Iltapala: 2,5 paistettua kananmunaa, ruisleipää

Mikä meni oikein, mikä väärin? Olen 18-vuotias, 175/72 ja käyn 3 kertaa viikossa salilla.

Olen tiennyt, että syön jonkin verran enemmän, kuin painoni antaisi olettaa. Mitat nyt 175cm ja 61kg. Kahtena päivänä pidin mielenkiinnosta ruokapäiväkirjaa ja ensimmäisen päivän saldona 3100kcal 29% proteiinit, 39% hiilarit ja 32% rasvat. Toisena päivänä 3040kcal 28% proteiinit, 43% hiilarit ja 29% rasvat. Pitäisi varmaan nostaa kalorit tuonne lähemmäs 4000:tta, että massaa alkaisi tulla.

Miltä kuulostaa? Olen yrittänyt panostaa syömisiin, mutta en tunne sen vieläkään riittävän. Vanhemmat ovat sitä mieltä, että syön perheeni vararikkoon, mutta onko tällainen lause täyttä potaskaa? :hyper:

Aamupala: 250g rahka ja pari leipää, monivitamiini- ja kalkki/magnesium-tabletit ja lasi maitoa

Välipala: patonki jonka välissä tomaatti, kurkku, kananmuna, juustoa

Päivällinen: tonnikalalasagnea, salaattia, näkkäri ja lasi maitoa

Välipala: Rahka 250g

Lounas: n. 150g pastaa, jauhelihakastike

Iltapala: 2,5 paistettua kananmunaa, ruisleipää

Mikä meni oikein, mikä väärin? Olen 18-vuotias, 175/72 ja käyn 3 kertaa viikossa salilla.
laskes paljo tulee kaloreita nuista ja paljo on kulutus kalorilaskurilla, sit muokkaat sitä sillai et tulis joku +500kcal kulutuksen yli eli tohon tulis aika paljo lisää safkaa

Pakko viilata pilkkua ja sanoa et lounas ja päivällinen on väärin päin ja riippuen ajasta päivällinenkin saattaa olla jo illallinen :P Soriii..

@jasper97 - Olen kokeillut muutamaan kertaan kalorilaskuria, ei ole toiminut. Lieneekö syy selaimessa vai missä? Asetettuani tietyn ruokalajin "listaan", ei kyseistä listaa löydykään mistään.

@Katski - Ei, se on oikeinpäin. Minä vain syön päivälliseni ennen lounasta : )))

@jasper97 - Olen kokeillut muutamaan kertaan kalorilaskuria, ei ole toiminut. Lieneekö syy selaimessa vai missä? Asetettuani tietyn ruokalajin "listaan", ei kyseistä listaa löydykään mistään.

@Katski - Ei, se on oikeinpäin. Minä vain syön päivälliseni ennen lounasta : )))
toi on outoo :o koita eri selainta tjsp.

Ei jumankekka ole oikeinpäin. :D Lounas/päivällinen/illallinen on termejä päivän pääruokailuille, se mitä termiä käyttää riippuu millon ne syö..

Peeäs. Mäkin syön aamupalani päivällä. :pano:

edit: Niinjoo, syöt vissiin sen 2 x 250g rahkan päivässä - Loistava budjet cut ois ostaa lidlin milbona 500g paketti ja jakaa se kahtia... Sentit suorastaan pomppaavat kukkarosta lihaksiin. :)

-Eikä tuo nyt kovin tyyriin näköistä sapuskointia ole ensinnäkään..

Ei oo mitään hajua paljon kaloreita, hiilareista tai mistään muustakaan. Aasiassa asustellaan joten rahkaa ei ole saatavilla, mut joo tässä mun päivän ruokailu

Annos1: Lihawokki= Riisiä pohjalla possunlihaa vähän kasviksia ja aivat uskomattoman maukas kastike.
Treeni : Palkkari
30min päästä treeneistä Annos2: Macdonaldsista hain spagettia, isot ranskalaiset ja pienen coke zeron.
Annos3: Kaks banaanii
Annos4: Pikkasen Hedelmä cocktailia, 4 kananmunaa ja kananrinta.

Tuleva Annos5: Pitsa =)

syöminen varmaankin aika päin helvettiä.

Some comments please. Aamen

Hiilihydraattia löytyy ainakin reilusti. Todennäkösesti wokissa oli paljon tuota riisiä ja palkkari sisältää jonkun verran hiilihydraattia kuin sisältää myös spagetti, ranskalaiset, banaanit, hedelmäcocktailit ja pizzapohjakin.

Jep, roheiinia ei varmaan ainakaan liikaa tuosta tule. Ainoat mitä tulee on lihawokin liha (maukas kastike ei ravintoarvoihin vaikuta ;) ), palkkari, MC:n spagettikastikkeen liha?, kananmunat, kananrinta, pitsan prodet. Eli aika heikoilla mennään :)

Oma ruokailu meni tänään vähän päin jöötä, kun päivä ei ihan mennyt töiden takia tuubiin.
Herätys 6.45 ja aamupala noin klo 11, rahkaa ja ananasta
Päivällinen noin klo 15, kolme lihavarrasta, herne-maissi-paprika -pussi + mandariini
Salille noin klo 20, jonka jälkeen palkkari
Iltapala noin klo 22, pitkä pätkä kurkkua, tomaatti, broilerin ohuenohut siivuja nippu, ja rahka

Kalorit jää näin dieetilläkin vähän turhan alas, mutta huomenna on taas uusi päivä. Yleensä on 4-5 ateriaa päivässä. Aamun puurokin jäi perhana tänään syömättä.

Mulla on suurin ongelma ollut safkan laittamisessa kondikseen.

Nyt tein ruokavalion, joka voi olla puutteellinen. Laittakaa viisaammat noottia.

Aamiainen:
Lautasellinen paksua puuroa, 2rkl voita, rasvaton maitorahkaa 250g. Kreatiini+mehu

Välipala:
Rasvaton maitorahkaa 250g, 3 banaania, 1 leipäpala metukalla (6-10 siivua per leipä) ja margariinilla. Kreatiini+mehu

Lounas:
Kotiruokaa, 1l punainen maito, 2 omega-3 tablettia.

Välipala:
Hera80 1dl, 3 banaania. Kreatiini+mehu.

Päivällinen:
Kotiruokaa, 1l punaista maitoa.

----
40min ennen illallista 3 omega-3 kapselia, B-vita, magnesium, sinkki.

Illallinen:
Paketti pekonia, kananmuna voissa, maitorahkaa 250g. Kreatiini+mehu.

Maanantaina kelasin aloittaa, viikko samaa, sitten krean tankkaus pois.

Peruspäivän ruokavaliopäivitys:

Aamupala: Vettä 5 dl, Heraproteiini / 37g, Kreatiini / 5g, Ruisleipä (kinkku + juusto + margariini) / 2 kpl, Mysli / 45g, Mansikkakeitto / 250g, Kalaöljy / 1000mg, Maito / 2.5 dl
Lounas: Vettä 5 dl, Jauheliha / 233g, Porkkana / 1 kpl, Paprika / 1 kpl, Maito / 2.5 dl
Päivällinen: Vettä 5 dl, Heraproteiini / 37g, Ruishiutaleita / 1 dl, Spelttihiutaleita / 1 dl, Vehnäleseitä / 0.5 dl, Puolukkahillo / 2 rkl, Kalaöljy / 1000mg, Maito / 2.5 dl
Välipala: Vettä 5 dl, Raejuusto / 200g, Tonnikala / 90g, Maito / 2.5 dl
Iltapala: Vettä 5 dl, Maitorahka / 250g, Mustikka / 50g, Mansikka / 50g, Maito / 2.5 dl

Palautusjuoma treenipäivänä: Vettä 5 dl, Heraproteiini / 37g

Aamupala: 2-3 paistettua munaa jauhelihaan sekoitettuna sekä pikkaisen sipulia. Lasillinen maitoaki tuli kait vedettyä. Sekä Vitamiinit + mineraalit + omega 3.

Treenin jälkeinen palkkari: 30g whey ja banaani

Lounas: Wokki, jossa riisiä ja kyljenlihaa ilman läskiä. Helvetin hyvä kastike kyl oli :dance: sekä pieni muna/maissi keitto.

Illallinen: Perunamuusia sekä lihapullia.

Iltapala: Varmaankin Puolkiloo jugurttii ja maitoo.

Välipaloja Aamu-illallisen välillä ei ollut koska heräsin itseasiassa kahdelta ja menin puol neljäks salille. Miltä näyttää onko päin mäntyä? Maitoa juon aika paljon janojuomaksikin.

Ps: Miten ihmiset vetää tota öljyä? Ihan juomallako jotain rypsi/oliivi-öljyä?

Ps: Miten ihmiset vetää tota öljyä? Ihan juomallako jotain rypsi/oliivi-öljyä?
Ruokalusikalla naamaan ja vettä päälle...

Laitetaanpas tämän päivän napostelut

aamusta: vitamiinit,kaurapuuroa maidolla,2 lasia vettä,1dl heraa,2 kuppia kahvia maidolla,2 rkl rypsiöljyä.
treenin jälkeen: palkkari 3dl
lounas:makaroni,hmp,jauheliha sörsseli, pari lasia maitoa.
välipala:purkki rahkaa+mehukeittoa
välipala: banaani

Loppupäivän setti menee jotakuinkin näin
Päivällinen:sama kuin lounas
välipala:joku hedelmä
iltapala: purkki rahkaa mehukeitolla,maitoa ja jonkun näköinen leipä

^^ Mä laitan kaikki öljyt jonkun sekaan, esim. puuron, leivän päälle, couscousin tai rahkan...

Ja oma ruokailu tältä päivältä ja vielä tulevalta illalta:
aamu: 4kpl reissumiehiä, 10g oliiviöljyä, 200g raejuusto, banaani ja teetä sekä omega-3
lounas: hunajamarinoitua broiskua 200g, täysjyväriisiä 100g, kasvissuikaleita 250g (pakaste) ja tohon kaikkee tulista maustetta
salin jälkeen: hera 30g, oboy 40g
päivällinen: maustamaton broisku 225g, couscous 100g, kylmäpur. rypsäri 10g, parsakaali 500g
välipala: ruisleipää 2kpl, ylikypsä kinkku 100g
iltapala: raejuusto 450g, pähkinät 40g

Vituttaa, kun joutuu syömään niin paljon ja ei kehtaa vetää ilman paitaa, kun vatsa koko aika pömpöttää safkoista... Vois alkaa ihan ton takia kesän ajaks IF:lle :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom