Ei tarpeeks jos maksalaatikon päältä puuttuu puolukkahilloKaupan maksalaatikkoa, ruisleipää ja valkosuklaatobleronea. Massaa kertyy, lihaksista en oo varma!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei tarpeeks jos maksalaatikon päältä puuttuu puolukkahilloKaupan maksalaatikkoa, ruisleipää ja valkosuklaatobleronea. Massaa kertyy, lihaksista en oo varma!
Terve. Olen kiinnostunut terveellisestä ruokavaliosta, joten ajattelin täältä kysästä kun tuntuu olevan tietävää porukkaa, eli:
Olen 18-vuotias poika, joka on harrastanut jalkapalloa 8-vuotta, jääkiekkoa ja sählyä pari vuotta ja muutenkin ollut nuorempana erittäin urheilullinen. Nämä kaikki lajit siis olen lopettanut noin 4 vuotta sitten.
Kesän lähestyessä olen alkanut taas miettimään, että pitäis varmaan alkaa elää terveellisempää elämää, kun tässä vaan lihoaa ja tulee huonoon kuntoon.
Tämän hetkinen ruokavalio:
Aamu: kuppi kahvia ja joskus jugurtti
10.45: koulusta mäkkäriin tai kauppaan hakemaan banaania ja karjanpiirakkaa ja tietenkin kylkeen limsaa sun muuta paskaa. Mitä voisin ottaa evääksi, kun tuo mäkkäri on niin epäterveellinen ja kallis vaihtoehto, eikä koulun ruoka maistu alkuunkaan?
Koulun jälkeen: Yleensä yksi lämmin ruoka esim. lasagne, lihaa, kalaa.
Loppupäivä: Kahvia muutama kuppi ja aina kun tulee nälkä niin jotain vaan kaapista.
Salilla olen alkanut käymään n. 3kertaa viikossa ja lenkillä myös 2-3kertaa viikossa.
Jos joku jaksaisi pienen listan pistää, mitä kannattaisi syödä ja koska. esim. koska kuituja ja koska hiilareita jne. En tavoittele mitään kilpailukuntoa vaan ihan hyvää kuntoa ja että lihakset näkyisi. Painoakin haluisin pudottaa noin 8kg.
Kiitos jo etukäteen! :dance:
Käytännössä toi on huono juttu sillä elimistö reagoi niin et jos se ei saa pitkään aikaan ruokaa ni seuraava ateria menee ''varastoon'' koska elimistö varautuu uutta ''nälänhätää'' varten eli sillon sun aterias ei päädy lihaksiin vaan ihraks. Mut jos koet itelle hyväks ni sit teet niin
Sorry, en oo kuullu tollasesta paljoo ennen ja muistu vaan koulun penkiltä terveystiedon tunneilta toi varastoitumisjuttu. Ja mä meinasinki sitä et jos tolla systeemillä jatkaa kauan ni sittenhä siinä alkaa käymään just noin et elimistö kerää ravinnot varastoon, eikö ookki näin vai oonko tajunnu ihan väärin ton koulun opetuksen ?
Aamupala: Vettä 5 dl, Heraproteiini / 37g, Kreatiini / 5g, Ruisleipä (kinkku + juusto + margariini) / 2 kpl, Mysli / 45g, Mansikkakeitto / 250g, Kalaöljy / 1000mg, Maito / 2.5 dl