Mitä ranteessa?

Vuoden paivat on Skagen ollut ranteessa, ja ihan hyvin on kestanyt, mutta ei voi kylla viimeistelyn osalta miksikaan laatukelloksi kutsua. Design naissa on se juttu, ja koneistot varmaan about halvinta mita loytyy.
Aha niin että enemmän design kuin tekninen laatu kyseessä. Tuo elinikäinen "valmistus- ja materiaaliviat"-takuu kuulostaa kyllä tempulta, sillä luulis tuommoisten vikojen selviävän jo ensimmäisten viikkojen aikana, jonka jälkeen suojaa ei enää juuri ole. Tavallinen parin vuoden takuu herättäisi enemmän luottamusta. Ei varmaan tarvitse ees mahdottoman huonoa tuuria että joku halpis japsiviritelmä poksahtaa parin kuukauden sisällä käyttöönotosta. Sitä ajatellen pitänee siis katsella noita valmistajan halvempia malleja, jolloin menetys on pienempi.

Mitään oikeaa laatukelloa ei varmaan parillasadalla saa, mutta ainakin itsellä on semmoinen mielikuva, että halvimmatkin Candinot, Seikot, Citizen yms. raksuttelevat lähes poikkeuksetta vielä pitkän aikaa käyttöönotosta. Olenkohan väärässä vai onko noissakin käytössä samanlaisia aasian maiden halpiskoneistoja, eli halvemmissä malleissa ei ole juuri eroa keskenään? Ei siis ole minkäänlaisia kokemuksia ja ihan mututuntumalla mennään.

Mites muuten tuo Keskisen Kello Oy palvelun ja toimituksen puolesta toimii, siellä näyttäisi olevan hyvin kattavat valikoimat. Sori jos on jo keskusteltu, mutta vaikka olen pitkälle ketjua selaillu, niin ei sattunu silmään. On varmaan jollain kokemuksia?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Keskisen kellossa kyllä pelaa palvelu hyvin,oon tilannut vissiin kolme kertaa sieltä ja viimeksi sain jopa alennusta muutaman kympin tollasesta abot 400€ kellosta.

Niittiranneke löytyy ranteesta, rannekelloja en käytä enkä edes tarvitse, kännykästä tottunut kattomaan kellon.

Kiinnostusta kelloihin löytyy, vähään aikaan ei vaan tule kunnon kelloon olemaan rahaa, tällähetkellä mennään siis Axcentilla (rippilahja..), seuraava hankinta Invicta ja sitten kun pääsee töihin ja alkaa tienaamaan niin Breitling on tavoitteena ranteeseen saada.

Ovatkohan noi Seikon automaattikellot mistään kotoisin? En tarkoita siis Kineticejä tai auringonvalokelloja, vaam mekaanisia automaatteja. Noiden hinnat ovat houkuttelevia, sillä kyselen.

Entäpä semmoinen, että onko olemassakaan mekaanisia automaattikelloja, mitkä olisivat suorakaiteen muotoisia ja siroja, kunnon pukukellojen tyyliin, esim. Cartierin Tankin näköisiä tai sinne päin?

Ovatkohan noi Seikon automaattikellot mistään kotoisin? En tarkoita siis Kineticejä tai auringonvalokelloja, vaam mekaanisia automaatteja. Noiden hinnat ovat houkuttelevia, sillä kyselen.

Seikot ovat yleensä olleet laatupelejä - olen omaan kvartsiseikooni tyytyväinen. Tosin tietty Seikollakin on halpismalleja eli mm. Seiko 5 -sarjalaiset mekaaniset, joissa ei saa sen enempää ku mistä maksaa. Toimivat kyllä varmaan mutta eipä parilla huntilla saa miltään merkiltä kummoista vehjettä. Ne Seikon automaagit mitkä alkavat jostain viidestä huntista niin mikäs ettei, sellaista itsekin olen aina välillä miettinyt.

Aha, eli ne Premier sarjalaiset Seikolta pitäisivät olla ok, vitoset halpiskökköä. Mulla on tää Seikon Arctura Kinetic ollut jokapäiväisessä käytössä 2006 kesästä. On ottanut iskua aika monesti ja monesta kulmasta, teräskuoressa on naarmua ja kolhua siellä ja täällä, mutta lasissa ei yhtään mitään ja kello toimii täydellisesti, pysyy ajassa jne. :) En pysty parempaa arkista käyttökelloa toivomaan, kun tämä on vielä tuommoisella erikoismustalla kellotaululla (numerot, viisarit ja merkit erottuvat hopeanvärisinä siitä hienosti) ja muutenkin muotoilun puolesta mun silmään hyvä.

On kumminkin ollut mielessä, että joskus kun olisi rahaa (ehkä 50v lahjaksi itelleni :rolleyes: ), ostaisin suorakaiteen muotoisen ns. pukukellon lisukkeeksi. Tai no, jos tyytyy johonkin arkiseen paristolla käyvään kvartsikelloon, niin semmoisenhan saisi jo 50-100€ ihan soivan pelin.

Seikot ovat yleensä olleet laatupelejä - olen omaan kvartsiseikooni tyytyväinen. Tosin tietty Seikollakin on halpismalleja eli mm. Seiko 5 -sarjalaiset mekaaniset, joissa ei saa sen enempää ku mistä maksaa. Toimivat kyllä varmaan mutta eipä parilla huntilla saa miltään merkiltä kummoista vehjettä. Ne Seikon automaagit mitkä alkavat jostain viidestä huntista niin mikäs ettei, sellaista itsekin olen aina välillä miettinyt.

Pakko kysyä, että mitä tarvit kellossasi jos olet valmis maksamaan yli 500e ominausuuksien takia..

Esim tämä Seiko.. En kyllä paljoa tuosta maksaisi, mutta hinta on noin suolainen.. :wtf:

Itse pidän kyllä kelloja täysin ulkonäkö syistä, joten paljoa en viitsi kellosta maksaa. Tällä hetkellä kädessä on tämmöinen:

product_thumb.php.jpg

Hintaa oli parisataa, mutta tuossa on 2 vuoden takuu, vesitiivis 100m ja teräs ketju niin piti ostaa. Yhtään enempää en kellosta maksaisi.. :D

HeJoPel: mitä vittua? Noihan on 5000€ kelloja? Kuka maksaa oikeasti noin paljon kellosta? Mihin meinasit työllistyä jos tommoseen on rahaa?

Itsellä myös Guessin kello ranteessa. Hintaa oli 180 eskoo. Enpä noista itsekään ihan helvetisti alkaisi makselemaan. Ja ulkonäkösyistä pidän myös itse kelloa. Joku 500 eskookin kellosta niin huh huh.. Toki jos rahaa on niin mikäs siinä.

Pakko kysyä, että mitä tarvit kellossasi jos olet valmis maksamaan yli 500e ominausuuksien takia..

Esim tämä Seiko.. En kyllä paljoa tuosta maksaisi, mutta hinta on noin suolainen.. :wtf:

Itse pidän kyllä kelloja täysin ulkonäkö syistä, joten paljoa en viitsi kellosta maksaa. Tällä hetkellä kädessä on tämmöinen:

katso liitettä 88517

Hintaa oli parisataa, mutta tuossa on 2 vuoden takuu, vesitiivis 100m ja teräs ketju niin piti ostaa. Yhtään enempää en kellosta maksaisi.. :D

HeJoPel: mitä vittua? Noihan on 5000€ kelloja? Kuka maksaa oikeasti noin paljon kellosta? Mihin meinasit työllistyä jos tommoseen on rahaa?

Kyllähän tollaseen voi sijoittaa ihan huolettomasti jos rahaa saa säästöön ? :D Ei siis ole mikään pakko-ostos mutta tollanen kiinnostais jossain kohtaa hankkia. Ja pelastusalalle suuntaan joten ei musta mitään ökyporvaria tule mut elämiseen ei tule paljoa rahaa menemään jos yksin asuu ja käy töissä ja kun tiedossa on todennäköisesti velaton omistusasunto sitten kun kotoa muutan :D Ulkonäön ja merkin takiahan tollasen ostaa jos ostaa eikä tuollaista kehtais paljoa käyttää joten voihan sitä tyytyä halvempaankin samantyyliseen.. Unelmia vaan :D

No siis jos puhutaan arkisista käyttökelloista, niin hintahaitariksi sopii noin 50-200€, ehkä varakkaammille ja vaativammille jopa 400-500€ asti. Noille paikkeille tämän munkin Seikon hinta meni aikoinaan.

Mutta kyllä 50-200€ saa jo hyvän käyttökellon, mahdollisesti jopa titaniumikuorilla ja rannekkeella ja paristottomalla koneistolla (yleensä valolla toimiva), jos semmoista haluaa. Sitten taas jos haluaa ihan muuten vain mekaanisen automaattikellon, niin kaipa siihen vähintään se 500-1000€ menisi. Kalleimmat mekaaniset automaattikellot lienevät siellä jossain 200-250k€ paikkeilla hinnaltaan. Jos voittaisin vaikkapa 10milj. € lotossa, niin sitten voisin semmoista harkita, mutta vähemmän rikkaana en. :D Edullisempaa (noin 500-2000€ paikkeilla, riippuen omasta rahatilanteestani) mekaanista automaattikelloa voisin kyllä harkita.

Mulle tuo paristottomuus on aika ehdoton vaatimus kellossa. En käsitä, miten paristolla käyvällä kvartsikoneistollakin joistain kelloista kehdataan pyytää useita tuhansia euroja, kun paristottomiakin saa paljon halvemmalla ja joku muutaman kympin kvartsikello käy ihan yhtä tarkasti, kuin kalliimpikin. Jos ulkonäköasioista puhutaan, niin haluan, että kelloni sujahtaa tuosta noin huomaattomasti kauluspaidan hihan alle, eli ei saa olla iso molisko, jossa sojottaa tuonne ja tänne nappuloita ja ihmehärpättimiä, täytyisi olla sutjakka/sulava muotoilu. Enkä halua perinteisesti nähtynä ns. machon näköistä kelloakaan, eli mitään armeijahenkistä tai sukelluskelloa. Jos harrastaisin sukellusta, hankkisin varmaan sukelluskellon, mutta kun en harrasta, niin semmoinen olisi mun makuun ranteessani vähän naurettava.

..

Tätä kymysystä on käsitelty tässäkin threadissa jo pari kertaa, mutta kysymys on sama ku että miksi kukaan ostaisi uuden mersun jos kerta vuosimallin 1998 Toyotakin kulkee :D

Sinänsä olet ihan oikeilla jäljillä kun kyseenalaistat kellon hinnan, tosin voisi kysyä että miksi ostit parin huntin Dieselin, kun kaukaisesti samantyylisen Axcentin kellon olisi saanut hintaan 64 euroa!

Eiväthän nämä ole järkisyin perusteltavissa, mutta sen voi osittain oikeuttaa kun ajattelee hyvän kellon kestävän kymmeniä vuosia. Tosin todennäköisesti elinkaarikustannukset olisivat edelleen halvimmat kun vaan ostaisi uuden mahdollisimman halvan digitaalikellon viiden vuoden välein :D

Tällainen Fossil löytyy ranteesta. Ei mikään kallis kello mutta hoitaa tehtävänsä, ja omasta mielestäni tarpeeksi tyylikäs.
FS4359_main

DSPodium_Auslaufmodell.jpg

Tuon tyylistä kelloa olen yrittänyt etsiskellä itselleni ja tähän Certinan malliin tykästyin kovasti. Onko kellään mitään pahaa sanottavaa merkistä vai tekeekö suht laadukasta jälkeä? Oisko jollain ehdottaa samasta hintaluokasta (200€-300€) vastaavannäköistä ja vielä laadukkaampaa kelloa?

Tuon tyylistä kelloa olen yrittänyt etsiskellä itselleni ja tähän Certinan malliin tykästyin kovasti. Onko kellään mitään pahaa sanottavaa merkistä vai tekeekö suht laadukasta jälkeä? Oisko jollain ehdottaa samasta hintaluokasta (200€-300€) vastaavannäköistä ja vielä laadukkaampaa kelloa?

Olin ollut kilttinä, joten joulupukki tuoda tupsautti juurikin tuon Certina DS Podiumin. Muuten sama kuin kuvassa mutta mustalla rannekkeella. IMO tuo on tyyliltään sellainen, että toimii juhla- ja arkivaatteiden kanssa. Pitäisi olla myös kestävä(vesitiivis 100m, safiirilasi, laadukas koneisto), joten uutta ei tarvitsisi seuraavaan kymmeneen vuoteen hankkia.

Käyttökokemusta on vielä sen verran vähän, etten osaa juuta tai jaata sanoa kellon laadusta.

Käyttökokemusta on vielä sen verran vähän, etten osaa juuta tai jaata sanoa kellon laadusta.

Mitähän tämä käytännössä tarkoittaa? Mulla on ollu kädessä oikeastaan jokapäivä tuo diisseli mistä kuvankin lisäsin niin joku 3-4kk.. Jos joku kysyisi multa, että onko laadukas niin mitä pitäisi sanoa? Sekunti, minuutti, ja tuntiviisari liikkuu niin riittääkö se? :D

Itse ostin vanhan Omega Seamasterin (joka on hyvin samannäköinen kuin tuo) 200€:llä, vedettävä, hieman edistää ja pitäisi huollattaa, mutta toimiva peli.

Olin ollut kilttinä, joten joulupukki tuoda tupsautti juurikin tuon Certina DS Podiumin. Muuten sama kuin kuvassa mutta mustalla rannekkeella. IMO tuo on tyyliltään sellainen, että toimii juhla- ja arkivaatteiden kanssa. Pitäisi olla myös kestävä(vesitiivis 100m, safiirilasi, laadukas koneisto), joten uutta ei tarvitsisi seuraavaan kymmeneen vuoteen hankkia.

Itse en omista rannekelloa ollenkaan, mutta oon unelmoinut ja ihaillut Omegan kelloja, jollainen pitää sitten isona hankkiakin. Samalla oon kuitenkin oppinut ettei noi vesitiiviys-lukemat mene ihan niin kuin voisi suoraan järjellä ajatella.

"Kellon vesisuojaus luokitellaan usein ilmakehän paineena (ATM) tai metreissä ja lukemat voivat joskus olla hämmentäviä. Kellotaulussa oleva lukema (esim. 30 m) ei tarkoita syvyyttä, jossa kellotaulua voi käyttää.
Alla on selvennys mihin tarkoitukseen yleisimmät vedenkestävyystasot soveltuvat.
<30 m Kello ei saa kastua ja tulee suojata myös roiskevedeltä
30 - 50 m Kello on roiskevesitiivis
100 m Voidaan käyttää kosteissa olosuhteissa, pintauintikäyttöön, saunomisessa ja suihkussa
<200 m Soveltuu snorkkelisukellukseen ja laitesukellukseen
Kellon olleessa veden alla on, vedenkestävyydestä huolimatta, vältettävä kellonkehän pyörittämistä ja nappien painamista, koska vesi saattaa silloin läpäistä painesuojattua kehää.
" (laatukellot-sivuilta)

Eli jos kellotaulussa lukee toi 100m niin ei tarvi vielä huolestua, jollei kelloa sukeltamista varten hankkinut. Vaikka tuskin kukaan nahkarannekettakaan kyseiseen harrastukseen valitsisi. :rolleyes:
PS. Komee on kello. Tuon tyylisen voisin itsekin hankkia, jos nyt pitäisi kello ostaa. :thumbs:

Jaahas ja taas löytyi uusi rahareikä kun näihin rannekelloihin päädyin hurahtamaan täysin :rolleyes: Jonkun kuukauden selailin ja olen miettinyt että nämä kaksi kelloa olisivat rahani arvoisia:

Tissot Le Cocle Automatic (haaveena IWC ;___; ) vähän parempiin tilaisuuksiin ja Orientin CEM65006D Dive- kello arkikäyttöön (haaveena Tag Hauer ;__; )

ja sitten tämmöisen parin bongasin huuto.netin puolelta:
http://www.huuto.net/kohteet/vaativalle-omega-seamaster-aut-gold-plated-v1963/248437278

http://www.huuto.net/kohteet/haluttu-omega-seamaster-deville-ss-c565-aut-v1966/249444962

Suositut

Back
Ylös Bottom