Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Niin kireällä/löysällä, että just ja just kello ei pääse itsestään pyörähtämään ranteeni ympäri. Noin olen aina pitänyt. Kyse on makuasiasta ja voit säätää rannekkeen pituuden ihan silleen, mikä sinusta tuntuu sopivimmalta.Kuinkas kireällä/löysällä porukka pitää rannekkeita? Itse kun vasta kellon ostaneena en oikein tiedä kannattaisiko ranneke säätää niin tiukalle että se pysyy paikallaan vai niin että kättä roikuttaessa alaspäin kello valuu? Eilen kun kävin liikkeessä lyhentämässä niin oli kireys juuri sopiva että pysyi paikoillaan (oli tosin ehkä hieman nihkeä iho) mutta nyt aamulla kello pääsee valumaan.
Minkälaisia kelloja pakkiksen porukalla on, vai löytyykö oikein fanaatikkoja?
Olen itse vähän hurahtanut tässä lähiaikoina uudelleen rannekelloihin. Ja kun ei tee mieli leveillä monen sadan euron puhelimella, niin ajattelin hankkia uuden kellon ranteeseen.
Rannekellohan on se miehen koru, mutta itse näen sen myös ehdottoman käytännöllisenä kapistuksena. Esim. ärsyttää kaivaa puhelinta taskusta ja herättää se henkiin, että näkee ajan. En myöskään pidä kännykkää niin paljoa mukana kuin kelloa, koska kännykkä painaa taskussa ja vie tilaa, enkä myöskään halua olla aina tavoitettavissa, tai puhua paskaa puhelimessa.
Nykyinen, kohta 6 -vuotias Seikoni alkaa olla jo aika kulunut, mutta se onkin ollut ihan kaikessa mukana. Mun mielestä rannekellon pitääkin silti olla sellainen, ettei sitä pidetä pumpulissa, vaan ranteessa joka tilanteessa.
Tässä ”vanha” uskollinen Seikoni:
Uutta kelloa etsiessäni olen lähinnä keskittynyt Seikon ja Citizenin malleihin, koska japanilaiset tarjoaa hyvää laatua järkevällä hinnalla. Pilottimallin kellot ovat mun makuun, kun taas erittäin suosituista sukeltajakelloista on pidä yhtään, enkä ymmärrä miksi ne ovat niin suosittuja.
Tässä on pari kelloa, joiden väliltä ajattelin tehdä valinnan uudeksi jokapäiväiseksi kellokseni:
Tämä osui ensimmäisenä silmään. Seiko SNAB71P1:
Mutta tämä haastaa vahvasti. Tässä paremmat ominaisuudet,mutta myös hinta suurempi, entä ulkonäkö? Citizen AS4020-44H:
Molemmissa valitettavasti nahkarannekkeet, eli joutuisin hankkimaan teräsrannekkeen erikseen, koska sellaisen haluan.
Kertokaa mielipiteitä ylläolevista ja postatkaa kuvia ja asiaa omista kelloistanne ja kellohaaveistanne
http://www.pakkotoisto.com/yleinen-keskustelu/27211-mita-ranteessa/
Tuossa sulle jo olemassa oleva ketju...
Mutta jos enemmän tosissaan, ylempi on mielestäni hienompi. Tosin saattaa johtua lähinnä tuosta nahkasta, näyttää muutenkin kalliimmalta koska yksinkertaisempi. Tuosta oranssista tulee kanssa aika halpa vaikutelma tuossa alemmassa. Mutumutu.