Mitä ranteessa?

Kun on asiantuntijoita palstalla, niin voisiko joku laittaa laadun perusteella järjestykseen seuraavat kellomerkit?:

-Chopard
-Zenith
-Oris
-Omega
-Ebel

Pelkkien ovh-hintojen perusteella on vaikea vetää johtopäätöksiä tiukujen laadusta. Esim. pari ns kovaa merkkiä on kuulemma kovista hinnoistaan huolimatta yliarvostettuja lähinnä kovan markkinoinnin takia (mm Tag heuer, Breitling, Raymond Weil).

Asettaisin mainitsemasi merkit seuraavaan järjestykseen:

1. Omega
2. Chopard
3. Zenith
4. Ebel
5. Oris

Kannattaa huomata, että näistä kelloista Omega, Chopard, Zenith ja Ebel pyörivät aika pitkälti samassa sarjassa, joten tuo yllä esitetty järjestys voi olla jonkun mielestä mielivaltainen (Omegalla on selvästi näyttävin markkinointi, mutta myös muut ovat ensiluokkaisia merkkejä). Oris taas on selvästi "alemman kastin" kello.

Tässä on ihan mielenkiintoinen artikkeli. Kannattaa katsoa erityisesti lopussa olevaa taulukkoa, joka antaa aika hyvän idean siitä miten alan harrastajat rankkaavat erityyppisiä kelloja.

http://www.chronocentric.com/watches/brands.shtml

Tässä suosittu kellofoorumi, jossa paljon lisätietoa. Myös erinomainen FAQ ja muuta "opiskelumateriaalia".

http://www.timezone.com/

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Rannekelloa en ole käyttänyt sitten vuoden suo ja kuokka.Uusi hankintani Polar FT60
kelpaa kyllä ihan muutenkin ranteeseen kuin lenkillä :D

Kiitokset Publikaanille ja Sft:lle erinomaisista linkeistä! Aika myöhään meni viime yönä noita lukiessa..

Eipä kestä. Kannattaa tosin pitää mielessä, että noilla foorumeilla säännöllisesti kirjoittelevat kaiffarit ovat järjestään jonkinmoisia keräilijöitä, jotka ovat panostaneet kymmeniä tuhansia euroja kokoelmansa kartuttamiseen. Mutta niistä löytää hyvää tietoa, arvosteluita, kuvia, yms. myös ihan tavalliselle käyttökellon ostajalle.

Mikähän kello mahtaisi olla ulkonäöltään suunilleen tämän näköinen?

http://www.europastar.com/europastar/photos/04_2005/magazine_305/breitling305_1.jpg / http://www.breitlingblog.com/wp-content/uploads/2008/10/markvi.jpg

Koneiston ei tarvitse välttämättä näkyä ja muutenkin nyt haetaan jotain samantyylistä vain. Hintaluokkaa max. 400€. Olen aika pihalla näistä kelloista, mutta tuollainen ulkonäkö iskee positiivisesti silmään! :)

Breitling tekee pääsääntöisesti ns. lentäjäkelloja, joissa kellotaulu lyödään täyteen erilaisia merkintöjä. Tavalliselle käyttäjälle nämä ovat lähinnä esteettinen juttu, ellet sitten ole ammatiltasi lentäjä.

Postaamasi kellot ovat kronografeja (engl. chronograph, älä sekoita chronometer:iin, joka on eri juttu), eli sekuntikelloja. Ensimmäisessä postaamassasi linkissä on lisäksi "tourbillon"-koneisto, josta saat maksaa maltaita. Kyseessä on pitkälti luksusominaisuus.

Tuon tyylisiä kelloja löytyy monelta valmistajalta. Esim. Seikon kronografit osuvat hyvin hintahaarukkaasi ja merkki tunnetaan korkeasta laadustaan.

http://www.laatukellot.fi/seiko-chronograph-c-12_67.html

Breitling tekee pääsääntöisesti ns. lentäjäkelloja, joissa kellotaulu lyödään täyteen erilaisia merkintöjä. Tavalliselle käyttäjälle nämä ovat lähinnä esteettinen juttu, ellet sitten ole ammatiltasi lentäjä.

Postaamasi kellot ovat kronografeja (engl. chronograph, älä sekoita chronometer:iin, joka on eri juttu), eli sekuntikelloja. Ensimmäisessä postaamassasi linkissä on lisäksi "tourbillon"-koneisto, josta saat maksaa maltaita. Kyseessä on pitkälti luksusominaisuus.

Tuon tyylisiä kelloja löytyy monelta valmistajalta. Esim. Seikon kronografit osuvat hyvin hintahaarukkaasi ja merkki tunnetaan korkeasta laadustaan.

http://www.laatukellot.fi/seiko-chronograph-c-12_67.html

Noniin kiitoksia siinä tulikin hyvä vastaus jo! Lentäjä en ole todellakaan ammatiltani noiden kellojen taulu vain miellytti silmää. :D

Noniin kiitoksia siinä tulikin hyvä vastaus jo! Lentäjä en ole todellakaan ammatiltani noiden kellojen taulu vain miellytti silmää. :D

Vinhan ulkonäön lisäksi kronografeilla todellakin voi ottaa aikaa todella tarkasti ja muutenkin kikkailla teknisillä ominaisuuksilla. Itse en omista kronografia, mutta voisin kuvitella että jos omistaisin niin sillä tulisi tehtyä kaikenlaisia turhanpäiväisiä mittauksia päivittäisissä arkiaskareissa. :thumbs:

Miesten ja poikien tärkein ero on lelujen hinta.

Tässä tullut tosiaan Publikaanin ja muiden ansiosta tullut tiirailtua kelloja todella paljon. Jostain kumman syystä olen aina haaveillut automaattikellosta jossa on ikuinen kalenteri. Mm Glashuette Originalin sport evolution tai sitten Ulysse Nardin sukeltaja-malli olisi aivan unelma. Jos saan jostain rahaa niin ostan perkele jommankumman noista, kymppitonnin taitaa köyhtyä jos käy Tukholmasta kelloliikkeestä hakemassa? Olen sitten vaikka syömättä jos ei muu auta.

Hienoja kelloja olet harkinnut. Siinä ja siinä, riittääkö 10K, ellet sitten saa verottomana ostettua jostain hyvästä paikasta. Voin paljastaa, että Kreikka on yksi parhaista markkinapaikoista kelloille Euroopassa... Jostain olen kuullut n. 15K USD tarjoushinnoista Nardinille. Ja tuo Glashutte lienee noin 20K USD hinnoissa.

Mulla on tuon linkin http://www.laatukellot.fi/seiko-chr...1.html?zenid=d8a3ee7a2a9eb2b11a26d86aa8ead8c9

kello. Tyytyväinen olen ollut. Samasta kellosta on tässä ketjussa ollut aiemminkin puhetta.

Mulla on kans Seikon kello, laatu on tosiaan hyvää mallista riippumatta.

Joku 300 euron kello on just sitä luokkaa että siihen pisteeseen asti materiaalit ja työnlaatu vielä paranevat. Kvartsikoneistokelloissa ei kovin paljon nuo seikat enää parane kalliimmissakaan, sitten pitää alkaa katsella taiteellisia ja mekaanisia hienouksia kellossa että viitsii pistää jonku 2000 euroa rannekoruun :D

Onko täällä kellään kokemukia tai tietoa Sector kelloista? Onko luotettavia ja pitkäikäisiä kelloja?
Jotain tollasta tekis mieli
Thumbnail.ashx

Mulla on tuon linkin http://www.laatukellot.fi/seiko-chr...1.html?zenid=d8a3ee7a2a9eb2b11a26d86aa8ead8c9

kello. Tyytyväinen olen ollut. Samasta kellosta on tässä ketjussa ollut aiemminkin puhetta.

Samaista kelloa kuin terillä, olen katsellut jo pitkät tovit mutta en ole raaskinut vielä rahoja sijoittaa ( köyhyyttä ). :D

Seiko ilmeisesti kuitenkin laadullisesti hintaluokassaan hyvä merkki? Tuon enempää en oikein ole kelloon valmis sijoittamaan ja juurikin tuollaista lentäjätyylistä tiukua ranteeseen huvittaisia kietaista, vaikka lentäjä en olekkaan. Jostain tosin pinttynyt päähän, että safiirilasi olisi kelloissa jotenkin must, mutta onko asia näin vai kestääkö tuommoinen mineraalilasi käytössä yhtälailla? Kelloja ei ole montaa ollut ja ne muutamatkin jotain alelaarin romuja joten kiinnostaisi myös tuo mineraalilasin naarmuuntumisherkkyys?

Jos joku viitsii vastata niin mahtavaa. :dance: Pakko vaan kysyä kun täällä tuntuu tietoa joillakin jopa olevan näistä asioista, itse kun olen näissä asioissa aika :david:

Emännälle ostin joitain vuosia sitten lahjaksi kellon, jossa on mineraalilasi. Siihen on tullut yhtä monta naarmua, kuin mun safiirilasilla varustettuun Seikoon, eli tasan nolla. Saletisti emäntä on kelloaan kopsautellut sinne ja tänne yhtä paljon kuin minä omaani. :D Vaimon Citizenin mineraalilasin perusteella uskaltaisin helposti ostaa mineraalilasilla varustetun kellon.

Hämmentävää näissä naarmuttomissa kellonlaseissa on se, että mun Seikon teräskuoreen on kyllä naarmuja tullut, muttei tosiaan lasiin. Ja olen esim. teräksisen tiskipöydän kulmaan kolautellut kelloa useaan otteeseen. Nojaa, kaipa se safiirilasi sitten on jopa terästä kovempaa. Mitäpä muutakaan tuosta osaa päätellä.

Muuten on sanottava, että olen Seikoni tarkkuuteen ja ulkonäköön edelleen hyvin tyytyväinen. Siinä on joku erikoismusta kellotaulu, joka on mun silmiin tod. tyylikäs. Tosin haaveena olisi jonain päivänä olla niin rikas, että voisi ostaa kultakuorisen mekaanisen automaattikellon. Paristolla käyvä kvartsikello ei tule kyseeseen. Väreinä voisi olla esim. keltakulta tai rosekulta ja taulu harmaa tai hopeinen. Kulta ja sininen kellotaulukin voisi olla hieno. Ehkä sitten 70v synttärilahjaksi itselleni ostan moisen. :rolleyes:

Mahtaakohan tuota kyseistä seikon mallia saada jostain pääkaupunkiseudun kivijalkaliikkeestä vai onko tuolta laatukellot.fi sivustolta tilaaminen järkevin vaihtoehto?

Kyllä noita samoja Seikoja tuntuu kivijalkakaupoissa olevan, mutta hinta on yleensä - ainakin hintalapun mukaan - muutaman kympin kalliimpi. Tietty jos saa neuvoteltua alennusta niin varmaan aika lähellä ollaan, ja ranneketta kuitenkin joutuu säätämään jne.

Back
Ylös Bottom