Mitä ranteessa?

Olbie oot heittäny ton läpän jo ajat sitten.
Meikällä on ruista ranteessa :----D

Kyllä, olen idiootti.

Ite tsekkaillu tollasia Jacob&Con kelloja. kohtuu hintavia vaan.. ehkä joku päivä. Suomesta ei taho löytyä mistää ni täytyy sit hakee vaikka lontoosta.
Tällä hetkellä käytössä vapaasukellukseen Suunto D3.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hah no vittu, mutta aiheeseen: jotain leijona kelloja oon tossa kattellu sopivan hintasia ja ihan tapeeksi hienoja meikäläisen käteen.

Orientin P-TA0G-000 B ollut jo useita vuosia. Ihan toimiva peli.

Liitteet

• 062.jpg
    062.jpg
    7,1 KB · Katsottu: 2 605
Jos joku on sattumoisin lukenut tämän päivän Satakunnan Kansaa, niin pitäisi saada selville, mikä kello on Matti Välimäellä siinä kuvassa....

Kuva ei ole turhan tarkka, mutta esimerkiksi Breitling Chrono Superocean saattaa olla. Yllä mainittu Breitling Chronomat myös mahdollinen. Myös Breitling Super Avenger on yksi vaihtoehto.

Joku on jo asiaa nohevasti tiedustellut interwebissä ja vastaus tuolloin on ollut "it is a Breitling Super Avenger watch". Tämän tiedon on pakko olla luotettava, sillä se on painettu eräälle kysymyspalstalle digitaalisella musteella.

Kun on asiantuntijoita palstalla, niin voisiko joku laittaa laadun perusteella järjestykseen seuraavat kellomerkit?:

-Chopard
-Zenith
-Oris
-Omega
-Ebel

Pelkkien ovh-hintojen perusteella on vaikea vetää johtopäätöksiä tiukujen laadusta. Esim. pari ns kovaa merkkiä on kuulemma kovista hinnoistaan huolimatta yliarvostettuja lähinnä kovan markkinoinnin takia (mm Tag heuer, Breitling, Raymond Weil).

Kun on asiantuntijoita palstalla, niin voisiko joku laittaa laadun perusteella järjestykseen seuraavat kellomerkit?:

-Chopard
-Zenith
-Oris
-Omega
-Ebel

Pelkkien ovh-hintojen perusteella on vaikea vetää johtopäätöksiä tiukujen laadusta. Esim. pari ns kovaa merkkiä on kuulemma kovista hinnoistaan huolimatta yliarvostettuja lähinnä kovan markkinoinnin takia (mm Tag heuer, Breitling, Raymond Weil).
Zenith
Omega
Oris
Ebel

Chopardin sijasta ei tarkkaa tietoa, veikkaisin Zenithin ja Omegan väliin.

Esim. pari ns kovaa merkkiä on kuulemma kovista hinnoistaan huolimatta yliarvostettuja lähinnä kovan markkinoinnin takia (mm Tag heuer, Breitling, Raymond Weil).

Millä kriteereillä tuollainen arvostustaulukko edes rakennetaan? Koneiston kestävyyden, raaka-aineiden vai merkin hypen perusteella? Eikös sveitsikoneistot tule edelleenkin ETAlta? Onko jossain kelloseppien oma lista?

Tissot-PRC-200-T17158642.jpg

Tuli tällainen Tissotin PRC 200 tilattua. :)

Tuossa on mielestäni hieno kellotaulu, vaikka nuo isot 9, 12 ja 3 vähän ihmetyttävät. Ruskealla nahkarannekkeella (kuvan tyylisellä, mutta vähän hienommalla, esim. krokodiilerinnahkaisena) ja valkoisella kellotaululla erittäin hieno. Lisäksi ei mitenkään överhintainen.

PRD_PHOTO_315_1172592331.jpg

Tuossa on mielestäni hieno kellotaulu, vaikka nuo isot 9, 12 ja 3 vähän ihmetyttävät. Ruskealla nahkarannekkeella (kuvan tyylisellä, mutta vähän hienommalla, esim. krokodiilerinnahkaisena) ja valkoisella kellotaululla erittäin hieno. Lisäksi ei mitenkään överhintainen.

PRD_PHOTO_315_1172592331.jpg
Minä taas jotenkin ihastuin nimenomaan tuohon siniseen kellotauluun, se miellytti heti, kun näin. Ja nahkainen ranneke ei kyllä mun ranteeseen sopisi ollenkaan. Saan tosin oman kelloni vasta ensi kuun alussa, joten silloin vasta näen, miten se omaan ranteeseeni mallaa. Kuulemma huono puoli tuossa on se, että hihnaa ei voi lyhentää puolikkaita lenkkejä, eli pelkästään kokonaisia.

Eikös sveitsikoneistot tule edelleenkin ETAlta?
Jos yleisesti puhut, niin osa valmistajista (muunmuassa osa sveitsiläisistä) käyttää "inhouse" koneistoja, eli kyseisen firman omia koneistoja, ei esim. ETAn. Itse pidän tätä jossain määrin kiinnostavampana ja arvostettavampana - kyseinen firma luo (mielestäni) enemmän lisäarvoa, kun käyttää omia koneistoja. Persoonallisempaa.

Millä kriteereillä tuollainen arvostustaulukko edes rakennetaan? Koneiston kestävyyden, raaka-aineiden vai merkin hypen perusteella? Eikös sveitsikoneistot tule edelleenkin ETAlta? Onko jossain kelloseppien oma lista?

Nuo ns yliarvostetut merkit mitä tuossa aikaisemmin mainitsin oli sellaisia merkkejä mitä olen poiminut eri keskusteluista eri palstoilta. Absoluuttinen totuus siis ei ole kyseessä vaan eri lähteistä muodostettu subjektiivinen mielipide. Sft jo vastasikin ja yleensä näitä huippumerkkejä jotka mm valmistavat koneistot itse pidetään juuri niinä kaikkein kovimpina/laadukkaimpina merkkeinä, esim. Patek Philippe, Rolex ja IWC ovat näitä. Kiitos Troyn paluulle listan arvioinnista.

Arvostukseen vaikuttavat paljon ennen kaikkea omat koneistot. Valmiita koneistoja voi aina ostaa, sitten niitä voi muokata (kuten esim. Panerai teki aluksi Rolexilta ostamilleen osille) tai sitten niitä voi tehdä itse. Mitä enemmän omia koneistoja, ja vielä paremmin, mitä enemmän komplikaatioita (siis muitakin toimintoja kuin yksi aika, ajanotto ja päivämäärä), sitä hienompi kello ja kellomerkki.

Itse laittaisin Chopardin tuosta listasta Zenithin edelle, mutta ehkä Chopard on kuitenkin enemmän vain timanttitalo ja koruliike. Itse ostaisin Chopardin mieluummin kuin Zenithin, vaikka tämä tietysti on täysin subjektiivista. Muuten pitäisin järjestyksen samana kuin Troy.

Back
Ylös Bottom