Mitä pistätte puuroon?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bacfa
  • Aloitettu Aloitettu
ihan uus feivöritti: iso satsi uunissa haudutettua puuroa ( kauraa, leseistä tai spelttiä), päälle 2 tl lesitiiniä, 150-200g raejuustoa ja marjoja. Taivaallista :kuola: joskus vaihtelun vuoksi sekotan raejuuston tilalle maitorahkan kun olen lämmittänyt puuron, ei sekään pöllömmältä maistu :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Raejuustoa minä sinne laitan. :kuola:

Kaurahiutaleita (gluteenittomia) kulhoon, vähän suolaa ja sopivasti vettä. Minuutti mikrossa, sekoitus, puoli minuuttia lisää mikrossa. Oliiviöljyä, sekoitus, raejuustoa, sekoitus, mehukeittoa, sekoitus. Ja sitten lapataan suuhun. Nam!

Tuonne Ovaskaisen ketjuun ehdotinkin jo vaihtoehtoista puuroreseptiä Mikon jytypuuron oheen. Elikkä tässä yksi vaihtoehto:

Kaurahiutaleita (pika) oman tarpeen mukaan
Noin kourallinen pähkinäsekoitusta
Puoli rkl sokeritonta maapähkinävoita
1-1,5 dl heraproteiinia (suklaa)
suolaa

Heitä kiehuva vesi puuron sekaan ja anna hautua hetki. Lisää sekaan pähkinät, maapähkinävoi, heraproteiini ja suola. Sekoita hyvin.

Nykyään laitan kananmunaa puuroon. Ensin rikotaan kolme kananmunaa kulhoon, pieni loraus maitoa sekaan ja sekoitetaan keltuaiset, valkuaiset ja maito suht tasaiseksi. Sitte 3–5 dl kaurahiutaleita, 3–5 dl maitoa ja sekoitetaan kaikki kivasti yhteen, ettei pohjalle jää semmoista kananmunakakkua lopuksi. Mikroon 3–4 minuutiks ja se on siinä. Sekaan hilloa tai mustikoita.

Nykyään laitan kananmunaa puuroon. Ensin rikotaan kolme kananmunaa kulhoon, pieni loraus maitoa sekaan ja sekoitetaan keltuaiset, valkuaiset ja maito suht tasaiseksi. Sitte 3–5 dl kaurahiutaleita, 3–5 dl maitoa ja sekoitetaan kaikki kivasti yhteen, ettei pohjalle jää semmoista kananmunakakkua lopuksi. Mikroon 3–4 minuutiks ja se on siinä. Sekaan hilloa tai mustikoita.

Kananmuna toimii kyllä hyvin kaurapuurossa. Itse tykkään keittämisen loppuvaiheessa vispata kananmunia puuron sekaan. Keitän tosin melkein aina puuron kattilassa, jossa tää onnistuu huomattavasti paremmin vrt. mikro.

Mä tykkään taas mikrossa tehdystä enemmän, koska sitä on helpompi syödä isompia määriä, ei tuu ylimääräistä tiskiä ja se on nopeampaa.

Mikropuuroon sen verta vettä, että tulee mukavan kiinteä helposti lusikoitava köntti. Aamulla päälle 200 g raejuustoa ja banaani, ei riitä ajatustoiminta luovempaan prosessointiin. Päivällä hätävarapuuroon päälle mitä kaapista sattuu löytymään, banaani, päärynä, satsuma, kaakaojuomaa tai vaan sellasenaan. Namnam!

Mä tykkään taas mikrossa tehdystä enemmän, koska sitä on helpompi syödä isompia määriä, ei tuu ylimääräistä tiskiä ja se on nopeampaa.

Totta tuokin. Sain vaan erään pienen myllyn hiutaleita, jotka ovat pirun isoja ja esikypsentämättömiä 6kg ilmaiseksi, niin tullut niitä syötyä kattilassa haudutettuna. Ovat kyllä mun mielestä paljona maukkampia, kuin perushiutaleet. Keittoaika noilla vaan tunnin luokkaa, joten ei oikein jaksaisi tuntia vahtia, että ei mikron pohjille kiehu, helpompi hauduttaa kattilassa... :D

Mun keittiössä puuro on lähes aina kauraa tai tattaria, kevytmaitoon keitettynä :) Sekaan raejuustoa tai rahkaa, hiukan oivariinia tai kourallinen auringonkukansiemeniä, omenaa tai marjoja (mansikka, mustikka, vadelma, puolukka, herukat, you name it), ja AINA kanelia. <3

Mä en taida pistää puuroon enää aika pitkään aikaan edes lusikkaa, nyt on taas vaihteeksi sellainen tuntuma että puuro on pahaa ja mautonta mössöä, pisti sekaan mitä tahansa. Sori offtopic:rolleyes:

Suositut

Back
Ylös Bottom