Mitä olet joutunut kokemaan salin myötä? (Negatiiviset asiat)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja KSENA
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
... Syömisestä vaan on kehittynyt minulle vastenmielinen pakko, ...
En ymmärrä tätä syömisen vaikeutta. Itse olen treenannut 15 vuotta ja katselin yksi päivä vanhoja treenivihkoja: 10 vuotta sitten painoin 84 kg ja nyt 103 kg. Pituutta on 183 cm. Syöminen on vähän liiankin helppoa ja se on mennyt siihen, että täytyy kokoajan varoa, ettei rasva% nouse liian isoksi.

Edit: näiden vuosien jälkeen ei treenaamisessa ole enää mitään negatiivisia asioita. Yksi voisi olla ajanpuute, kun pienen lapsen isänä aika tuppaa olla kortilla ja välillä tulee salille menosta sanomista. Sekin on vain järjestelykysymys

En ymmärrä tätä syömisen vaikeutta. Itse olen treenannut 15 vuotta ja katselin yksi päivä vanhoja treenivihkoja: 10 vuotta sitten painoin 84 kg ja nyt 103 kg. Pituutta on 183 cm. Syöminen on vähän liiankin helppoa ja se on mennyt siihen, että täytyy kokoajan varoa, ettei rasva% nouse liian isoksi.

Mitä syöt ? omat syömiset todellakin toisinaan tökkii ja vinkkejä otetaan aina vastaan ;)

Eri ihmisillä on aivan huomattavan isoja eroja "luontaisessa" ruokahalussa. Itse kuulun siihen ryhmään, joka joutuu lähes väkisin syömään, että kasvaisi. Oikeasti, jos tulee vaikka kuukauden tauko treeneistä niin silloin en jaksa myöskään katsoa mitä syön. Tämän seurauksena paino putoaa kaksi-neljä kiloa tuon kuukauden aikana. Toisilla taas paino kasvaisi tuon verran, jos ei tarkkailisi syömistään.

En tiedä mistä nämä erot johtuu, mutta luulisin että ne on pitkälti seurausta lapsuuden tottumuksista ja/tai perimästä. Itse olen kyllä huomannut, että kun on salin myötä opetellut syömään enemmän, niin tuo luontainen ruokahalukin on vuosien mittaan hieman parantunut.

Omalla kohdalla ainakin syöminen helpottunut huomattavasti saliharrastuksen ja tarkan ruokavalion myötä. Ennen olin useasti syömättä 8-36 tuntia ilman ongelmia, ja ei oikeastaan koskaan ollut nälkä. Nykyään tulee viimeistään 2 tuntia syömisen jälkeen uudestaan nälkä vaikka olisi syönyt kuinka paljon. Lisäksi kun syö hyvin, ei tee juurikaan mieli mitään karkkimäkkärihesejäätelösipsi sössöjä joita normaalisti tuli syötyä päivittäin(jos siis jotain söin).

Saattaa kiristellessä tulla ongelmia, mutta se selviää ensi vuoden puolella :)

Eri ihmisillä on aivan huomattavan isoja eroja "luontaisessa" ruokahalussa. Itse kuulun siihen ryhmään, joka joutuu lähes väkisin syömään, että kasvaisi. Oikeasti, jos tulee vaikka kuukauden tauko treeneistä niin silloin en jaksa myöskään katsoa mitä syön. Tämän seurauksena paino putoaa kaksi-neljä kiloa tuon kuukauden aikana. Toisilla taas paino kasvaisi tuon verran, jos ei tarkkailisi syömistään.

En tiedä mistä nämä erot johtuu, mutta luulisin että ne on pitkälti seurausta lapsuuden tottumuksista ja/tai perimästä. Itse olen kyllä huomannut, että kun on salin myötä opetellut syömään enemmän, niin tuo luontainen ruokahalukin on vuosien mittaan hieman parantunut.
Mä joudun kans syömään niin paljon ku kupu vetää ja paino nousee tosi hitaasti. Nyt kesällä oli 2 kuukauden tauko treeneistä ja ravasin joka viikonloppu baaris 1-2 kertaa ja paino putos sen 10kg.

No, kaikilla ei voi olla helppoa. Itsellä päinvastaisesti se juttu, että voipi syödä mitä vaan rasvoista välittämättä ja silti verisuonet pullottaa joka lihaksessa. 3000-4000 kalorilla koitan massaa kerätä, mutta harvoinpa nuo kalorit loppujen lopuksi päivän aikana täyttyy. Varmaan jossain 2500-3000kcal mennään useimmin. Pitäisi taas vaan ottaa itseään niskasta kiinni ja alkaa yrittää syödä niin penteleesti.

No nyt kesäaikaan tulee kyllä syötyä ihan väkisin ja tuskin koskaan on varsinaisesti nälkä, kun syön. No, toisinaan aerobisen treenin jälkeen on kyllä sitten ihan kiljuva nälkä, mutta muuten. Kaloreita en tarkalleen laske, mutta vähintään 4000 ja enimmillään 5000 tulee ahdettua päivässä. Ja miksi, siksi koska duunissa kulutus on jatkuva, pyöräilen duunimatkat, käyn puntilla ja siinä sivussa sitten muut pakolliset hommat. Ja kuulun siihen ryhmään, jolla aineenvaihdunta on harvinaisen nopea.

Ja mun logiikan mukaan kannattaa ainakin massakaudella syödä ennen kuin se kova nälkä yllättää. Yleensä hyvä ohjesääntö on se, että kun vatsalaukussa on tilaa niin ei muuta kun lisää vaan ;)

Itellä ei ole mitään ongelmaa ton syönnin kanssa ollut. Ainut on tuo aamupuuron syönti saattaa tökkii välillä. Sen 6 kertaa päivässä syön. Ei mullakaa nälkä oo ollu kunnolla koko kesäloman aikana, ehkä pari kertaa. Saa nähä ku koulu alkaa, että miten syöminen oikein onnistuu. Kait jotain eväitä vaa väsättävä.

Itellä ei ole mitään ongelmaa ton syönnin kanssa ollut. Ainut on tuo aamupuuron syönti saattaa tökkii välillä. Sen 6 kertaa päivässä syön. Ei mullakaa nälkä oo ollu kunnolla koko kesäloman aikana, ehkä pari kertaa. Saa nähä ku koulu alkaa, että miten syöminen oikein onnistuu. Kait jotain eväitä vaa väsättävä.
Itel ihan sama juttu ton aamupuuron kans jos koitan syödä ennenku heräämisestä on menny 10-15min ni ei vaan uppoo.

5 kananmunan upottaminen on aika kova rasti aamusin, kun vedän siihen pohjille niiden kiehuessa puuron (johon sotken jogurttia), hedelmät ja piimät. Aamulla tuntuu aika monella olevan tuo ruokahalu pahiten kateissa, mutta auta armias kun lähdet liikkeelle, niin heti tuntuu jos on maha kuopalla eikä oo syöny.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
5 kananmunan upottaminen on aika kova rasti aamusin, kun vedän siihen pohjille niiden kiehuessa puuron (johon sotken jogurttia), hedelmät ja piimät. Aamulla tuntuu aika monella olevan tuo ruokahalu pahiten kateissa, mutta auta armias kun lähdet liikkeelle, niin heti tuntuu jos on maha kuopalla eikä oo syöny.

Aamuisin nykyään jo uppoaa jotenkin safka, verrattuna entiseen (ei mennyt edes -yksi- leipä alas). Mut todella nopeesti tulee raja vastaan, vaikka aamulla pitäisi juuri syödä ihan täyteen. Esim. jonkun pienen puuron (~40g) ja rahkan kun jo vetäsee niin on ähky.

Miten 4000kcal (5000kcal:sta puhumattakaan) saa syötyä? Paljonko tuossa öljyllä läträtään? :)

Yksi miten onnistun edes nykyään syömään sen +500kcal yli kulutuksen, on se että vaihdoin suosiolla riisin tummaan pastaan. Ei vain uponnut niin mitä sitä väkisin syömään sitten.

Taidan olla poikkeus, kun omalla kohdalla kovin nälkä on aamuisin. Loppupäivän ruokailut iltaa kohden alkaa olla pitkälti puoliväkisin syömistä kalorien takia.

Miten 4000kcal (5000kcal:sta puhumattakaan) saa syötyä? Paljonko tuossa öljyllä läträtään? :)

No eipä siinä tarvii sen kummemmin läträtä öljyn kanssa, maapähkinöitä napostelemalla saa helposti kaloreita, maitoa ja piimää kuluu paljon, 2 ISOA ateriaa päivässä jossa helvetinmoinen keko pastaa tahi riisiä ja totta kai muutama pihvi tms. Aterioita kun tulee se 6-7 joista vähimmillään 500 kcal kerta-annos(tulee muuten todella helposti), niin siitä voit laskea. Ja mitään pizzoja, lihiksiä tai muuta pommeja en syö kovin usein eli suht siististi pyrin nämä kalorit saamaan täyteen.

No niin, se siitä off topickista, mutta pitäähän se nyt kysymykseen vastata.

Litrasta AB-piimää tulee 530 kcal ja litrasta maitoa 460 kcal. Pähkinöissä on 530 kcal per 100 grammaa ja jos niitä napostelen niin 1 kg pussi kuluu helposti 5 kerralla.

Eli jos joisin päivässä nuo maidot ja piimät sekä söisin 200 grammaa maapähkinöitä, tulisi niistä jo se noin 2000 kcal. Tässä on tosin ne suurimmat - ja helpoimmat - kalorilähteet, mutta tämä nyt vain esimerkkinä kuinka helposti se käy.

-Äiti uhkaa heittää ulos talosta jollen lopeta "steroidien" eli lisäravinteiden käyttöä..

-Kaverit aina mollaamassa harrastuksesta, ainoostaan yksi kaveri harrastaa minun
lisäkseni kuntoilua

-Ottaa päähän ihmisten kaikkitietävät / idioottimaiset kommentit, tuttu tokaisi joskus että hän kävisi ensin vuoden salilla ja kehittäisi pelkkää yläkroppaa eikä ollenkaan jalkoja koska ne eivät kasva yhtä hyvin harrastuksen alussa, jalat kuulemma kuuluisi ottaa mukaan ohjelmaan vasta vuoden päästä salin aloittamisesta...

Toki mulla todisteita asiasta on mutta mamma on näitä ihmisiä jotka eivät usko faktoja ei sitten millään :) Sehän on niin hirvittävää kun tuttujen kesken leviää tieto että poika käyttää lisäravinteita ja kaikki yhdistää ne heti niihin hevosHORMOONEIHIN. PERHEEN MAINE VAARASSA ÄÄÄÄK!

Suositut

Back
Ylös Bottom