Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Melko tarkka arvaus! ;)Onko murrealue siis jossakin Pyhäjärven korkeudella?
Kyllä mie piän että me täälä ruukaama praatata vähäsen hoon päältäki joskus
0 km :DWarras: Heittikö monta kilometriä? :D
Stadin slangia bamlaan 60-luvun staililla.On muuten landella vihattu puhetapa tämmönen,onneks kuitenkin böndetkin aika nopeen hiffaa stadilaiset kliffoiks kundeiks ja hommat skulaa kimpassa paremmin.
Minä olen poikkeus, vaikka olenkin kuin jostain Kivenpyörittäjän kylästä reväisty. Minusta stadin slangi on oikeasti hienolta kuulostava murre. Olen harjoitellutkin sitä hieman, osaan imitoida jo melko hyvin. Pitää vain puhua paljon nopeammin kuin omaa murretta.
Warras: Tuo oli kyllä laukaus pimeään! Tuurilla osui. :dance2:
Entinen duunikaveri oli jostain pohjanmaalta,häntä aina nauratti ku sano vaikkapa että stikkaa dörtsi boseen tääl on kalsa tai holotna kuten ryssät sano.
Esim. kotikyläni kieli kuulostaa huomattavan erilaiselta kuin 25km:n päässä oleva naapuripitäjän kieli, paljon erilaisia sanoja joihin törmää enemmän muualla suomenniemessä.
Omasta murteestaan pitää olla ylpeä, eikä sitä pidä häpeillä. Olisi tylsää jos kaikki vääntäisi tuota typerää "yleismäsää" - mitä jo lastenohjelmissakin alkavat pakkosyöttämään leikki-ikäisille. Kirjakieltä tv:ssä ja radiossa, paikallishommat erikseen.