Mistäköhän saisi hyvää broilerisuikaletta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rock^
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Olen syönyt karinniemen suikaleita jo jonkin aikaa ja siellä seassa tuntuu löytyvän kaikkea muuta kuin broileria... Suunnittelen tässä kiristelyjakson ruokavaliota ja olisi hyvä jos tuon karinniemen saisi korvattua vähän parempilaatuisella broilerilla. Ravintoarvot 280gramman karinniemessä ovat 367kcal, 50g prot, 4g hh, 17g rasvaa.

Ehdotuksia? Mistä kaupasta löytyy? Ja miten maustaa?

Parhainta laatua saat, kun unohdat nuo valmiit suikaleet ja marinadit, ja ostat sen sijaan naturelli fileitä, jotka suikaloit ja maustat itse. Ja dietistä riippuen (keto, vähärasvainen tms tms) käytät vaikkapa unclebensin valmiita vähärasvaisia ateriakastikkeita, tai sitten vaihehtoisesti lorautat joukkoon reilusti hyviä rasvoja, eli öljyjä ja maustat jollain mausteella ja kasvissuikaleilla.

Järvisuomen naturel kalkkunasuikaleet on hyviä! Citymarketissa ainakin.

Suht samoilla linjoilla vilma-liinan kanssa, viime aikoina on tullut ostettua kariniemen hunajamarinoituja fileepihvejä, jotka sitten ite voi sopivan kokoisiksi suikaleiksi slaissailla (parempia kuin hunajamarinoidut suikaleet).

Toisaalta valmiit rintafileet ovat melko tyyriitä verrattuna vaikkapa rintapaloihin. Itse ostan yleensä marinoituja broilerin rintapaloja. Marinadi nyt on sitä samaa oranssia visvaa kuin kaikessa muussakin marinoidussa lihassa, mutta lähtee kyllä liikenteeseen kevyessä huuhtelussa. Jos vaan veitsi jotenkin päin pysyy handussa, niin filettä syntyy paloista nopeaan tahtiin, ja nahasta pääsee eroon paljaalla hanskalla.. Suosittelen.

Misanthrop sanoi:
Toisaalta valmiit rintafileet ovat melko tyyriitä verrattuna vaikkapa rintapaloihin. Itse ostan yleensä marinoituja broilerin rintapaloja. Marinadi nyt on sitä samaa oranssia visvaa kuin kaikessa muussakin marinoidussa lihassa, mutta lähtee kyllä liikenteeseen kevyessä huuhtelussa. Jos vaan veitsi jotenkin päin pysyy handussa, niin filettä syntyy paloista nopeaan tahtiin, ja nahasta pääsee eroon paljaalla hanskalla.. Suosittelen.
Laskepa joku kerta paljonko noista rintapaloista ylijäävät marinadit, luut ja nahat painavat, tai siis paljonko sitä filettä irtoaa ja mikä sen kilohinnaksi tulee. Itse on pitänyt monta kertaa tsekata tuo, mutta kun ei tule paloja ostettua niin ei tule :D

Mä käyn Saarioisten tehtaanmyymälästä hakemassa kaikki suikaleet. Viimeksi hain 7,6kg kalkkunan reisisuikaletta 1,3€/kg. Ei paha hinta enää.
Haen muutenkin lähes kaikki ruokani sieltä, enkä ole huomannut mitään ylijäämiä niissä...enkä välitä vaikka olisikin, kaikki uppoo.

Kuten tuossa jo mainittiikin niin ihan kunnon fileepihvit on parempia niistä saa joko suikaletta tai niitä voi nuijia ja paistaa ihan pannulla vaikka realin väliin tai sitten uunissa kokonaisina. Itse kävin atrian myymälästä ostamassa sellaisen paketin jossa oli 15 kpl 100g fileitä. Ne sitte yksitellen pussiin ja pakastimeen. Ne on nopeita sitten sulattaa ja laittaa miten haluaa. Hinta taisi olla jotain n.10€. Huomenna pitää käydä ostamassa pari pakettia uudestaan että riittävät pitempään kuin viikon.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
japa sanoi:
Kuten tuossa jo mainittiikin niin ihan kunnon fileepihvit on parempia niistä saa joko suikaletta tai niitä voi nuijia ja paistaa ihan pannulla vaikka realin väliin tai sitten uunissa kokonaisina. Itse kävin atrian myymälästä ostamassa sellaisen paketin jossa oli 15 kpl 100g fileitä. Ne sitte yksitellen pussiin ja pakastimeen. Ne on nopeita sitten sulattaa ja laittaa miten haluaa. Hinta taisi olla jotain n.10€. Huomenna pitää käydä ostamassa pari pakettia uudestaan että riittävät pitempään kuin viikon.
Mistä löytyy Atrian myymälä? :)

Kiipijä sanoi:
Mistä löytyy Atrian myymälä? :)

Tai lihakunnan... yleensä se on siinä tehtaan yhteydessä. Ainakin täällä Kuopiossa kelloniemessä siinä Atrian/lihakunnan tehtaan alakerrassa. Muualta en osaa sanoa..

Lidl:n pakastealtaassa on 500g laatikossa, kypsiä broilerinrintafileitä...protskut 21% hilarit 1% ja rasvat 5%.

Maku on ainakin meikäläisen perheen jäsenten mielestä todella hyvä...poikkeaa täysin perinteisestä suomalaisesta mausta. :kuola:

Muistaakseni Helsingin keskustan Sokoksen S-marketissa oli myynnissä kanafilesuikaleita, joiden p/hh/r arvot olivat luokkaa 23/1/2. Hintaa 450g paketilla oli 4e.

Joku kehu jossain threadissa hiljan niitä wurstin tjsp suikaleita hyviksi, ei pitäs olla kuulemma sattumia seassa. Itekkin oon prismassa niitä nähny mut en nyt muista kuollaksenikaan sitä niitten oikeeta nimee.

Ja nyt ei ollut lihakunnan myymälässä niitä fileitä:( Seuraavan kerran kun niitä on niin otan ainakin 4 pakettia. 4*15= 60 filettä ,no riittää joksikin ajaksi. Jos oikein muistan niin niissä oli 100g, 22prodea,1hh ja 2rasvaa. Ja fileet oli 100g palasina että oli aika helppoa laskea aina eväät.

Vähän off topic mutta sanokaas joku tietävä että kuinka paljon rasvaa noissa valmispakkauksien marinadeissa suunnilleen on? Eli jos fileen rasvapitoisuus on tyyliin 2 % niin kuinka suuri lienee kokonaisrasvapitoisuus esim. hunajamarinadin kanssa?

Battle sanoi:
Mä käyn Saarioisten tehtaanmyymälästä hakemassa kaikki suikaleet. Viimeksi hain 7,6kg kalkkunan reisisuikaletta 1,3€/kg. Ei paha hinta enää.
Haen muutenkin lähes kaikki ruokani sieltä, enkä ole huomannut mitään ylijäämiä niissä...enkä välitä vaikka olisikin, kaikki uppoo.
Onko tuo normaali hinta kyseissä myymälässä. Kuulostaa vaan niin halvalta, että ihmettelen miksei kaikki pakkislaiset käy ruokatarpeitaan tuolta.

Oli pieni projekti tässä eilen kun fileerasin kilon marinoitua broileria (1,69e/kg).
Poistin marinaadit, nahat, jänteet, luut sekä rasvat.

961 grammasta jäi jäljelle noin 310 grammaa lihaa. Jos olisi oikein tehnyt urakkaa olisi pystynyt pelastamaan ehkä noin 350 grammaa yhteensä, mutta kun ei jaksanut kaivaa.

Pii sanoi:
Lidl:n pakastealtaassa on 500g laatikossa, kypsiä broilerinrintafileitä...protskut 21% hilarit 1% ja rasvat 5%.

Maku on ainakin meikäläisen perheen jäsenten mielestä todella hyvä...poikkeaa täysin perinteisestä suomalaisesta mausta. :kuola:

Noissa maku on todella erilainen, totta! Mulle oli aikoinaan tosi hyvä löytö sillä syön niin paljon kanaa/kalkkunaa että tarvii aina saada uusia makuja. Noista tulee myös ihania salaatteja ym. :kuola:

Suositut

Back
Ylös Bottom