Mistä näitä sikiää?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rinkku
  • Aloitettu Aloitettu

Rinkku

epäihminen, antihomo
Ikä
52
Olenko ainoa, joka on kiinnittänyt huomiota reppanavanhempien ja lapsipsykopaattien räjähdysmäiseen kasvuun?

Tänään junassa kuuntelin, kun noin kahdeksan vuotias pikkuneiti rääkkäsi äitiään. Dialogin helmenä oli seuraava pätkä:

Lapsi: Älä itke! Se on ÄRSYTÄVÄÄ!!!!

Äiti: En mä itke.

Lapsi: Kato sun silmiä, kato sun silmiä!!! Niissä on VETTÄ!!!

Äiti: Okei, mä itken.

Lapsi (voitonriemuisena): Sä VALEHTELIT mulle! Lopeta toi ärsyttävä itkeminen!

Äiti: Sä olet ärsyttävä

Lapsi: En minä ole ärsyttävä, minä olen SELKEÄ!

Tziisus, että teki mieli mennä tukistamaan sitä pentua. Tuskin siitä mitään apua olisi ollut. Se oli jo päästetty niin vatipääksi, että en usko, että se oli enää parannettavissa. Teki myöskin mieli huutaa sille ämmälle, että millainen vitun idiootti antaa 8-vuotiaan dissata itseään junassa ja tuhertaa itse itkua. Oksettaa tollainen heikkous. Se pentu ei ollut huonosti käyttäytyvä. Se oli mielisairas. En sitten tiedä, että kummalta sitä loppujen lopuksi puuttui enemmän palikoita päästä - mutsilta vai penskalta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ja voi niitä opettajaparkoja sitten kun nämä tapaukset kouluun pääsevät. Kaupoissahan näitä näkee päivittäin, siinä onkin yski syy miksi suorastaan vituttaa käydä noissa isoissa marketeissa ruuhka-aikaan.

Jeps samaan olen törmännyt kaupassa etc...
Mun jakeluun ei mene et muksu pyörittelee vanhempiaan miten huvittaa.
Itse olen sellaisen kasvatuksen saanut ettei paljoa mieleen tullut/ uskaltanut alkaa kaupassa mesomaan jos ei jädeä tullut.

No niinhän sitä sanotaan et "elämä viimeistään opettaa" :)

Ja mitenkähän sit suu pistetään kun ei saakkaan esm. töissä kaikkea läpi vaan pitää osata joustaa ja tarpeen tullen "mölyt masussa". :eek:

Toi yleistyminen on kyllä valitettavan totta (siis ihan omien havaintojen perusteella). Toinen ryhmä mikä ärsyttää paljon on vatipää-vanhemmat ja vatipää-lapset ruokakaupassa. Itkuraivarikohtaus keskellä kauppaa kun ei saa sitä suklaapatukkaa ja lopulta äiti tai isä vielä myöntyy siihen. Millaisen kasvatuksen ja esimerkin se antaa lapselle? Kun vaan itket ja huudat tarpeeksi kauan niin saat mitä haluat. Itellä ainakin oli lapsena karkkipäivä lauantaina ja ihan turha oli järjestää mitään kohtauksia muulloin. Pari kertaa olin kuulemma koittanut niin äiti oli vaan kantanut autoon odottamaan ja mennyt maksamaan ostokset.

susa sanoi:
Ja mitenkähän sit suu pistetään kun ei saakkaan esm. töissä kaikkea läpi vaan pitää osata joustaa ja tarpeen tullen "mölyt masussa". :eek:
"Siis eksä tiä kuka mä oon????????!!!1" :D

susa sanoi:

Kyllä niitä meilläkin on nähty. Ja yksi onnistui pesiytymään sinne puoleksitoista vuodeksi. Jumalauta siellä meinas sitten palaa käpy jo tosissaan. Pahimmat tapaukset kun ovat kuitenkin oppinee mielistelemään oikeita ihmisiä oikeassa kohtaa. :curs:

Kattoiko kukaan muuten pääsiäisenä? kun telkkarista tuli se kolmiosainen dokkari niistä riiviökakaroista? Siis se missä se "täti" meni niitä sitten kouluttamaan. Mä oisin varmasti ampunut itseni jos oisin aamulla herännyt ja huomannut joutuneeni sellaiseen hulluuteen.

Olin kerran duunissa lastentarhassa, jossa oli eräs muksu jonka vanhemmat oli pilanneet sen hemmottelemalla. Muksulla oli ollut yhdessä vaiheessa omat ostoskärrit johon se lappas kamaa kaupan hyllyiltä ihan niin paljon kuin kuulemma halus. Kun äiti tuli hakemaan oli muksulla laatikollinen neekerinpusuja takapenkillä. Poika veteli karkkia niin paljon, että pissa oli ruskeaa. Itsetunto ei kestänyt yhtään, jos muut lapset olivat huomion kohteina. Alkuaikoina poika runttas (6v 50kg hirvee jättikakara) muut nurin ja olipa yrittänyt runtata hoitajiakin. Loppuaikoina muksu sitten alkoi pikkuhiljaa oppia, että muitakin pitää kunnioittaa. Tarhahuhun mukaan muksun äiti oli vielä erikoistunut lasten psykiatrisiin ongelmiin.

Joistain lapsista pystyi niin hyvin lukemaan millasta siellä kotona oikein on. Tehkäämme siis itse paremmin.

Kyllähän noihin tapauksiin törmää jatkuvasti. Kerran junassa vieressä istu nuoripari, jolla oli pari lasta. Vanhempi niistä mekkaloi koko ajan ja sille työnnettiin tikkari suuhun, että olis hiljaa. Ikää ei ollu ku sen verran että jotain epäselvää osas sanoa... Ei tosin vielä paha tapaus, mut se tikkari oli niin helppo tapa saada se hetkeks hiljaseks, kun vanhemmat luki.

Monet äidit tuntuu kyl tekevän mitä vaan mitä lapsi pyytää. Karkkia, leluja, vapaat kotiintuloajat jne jo pienenä. Joskus oon jotain selityksiä kuullu ja yks niistä on se, että äiti pelkää, ettei lapsi tykkää siitä, jos se rajottaa liikaa sen lapsen haluja ja tekoja. Loppujen lopukshan se taitaa mennä päinvastoin...

Meillä oli kyllä tiukka äiti :D joten jäljelle jäänyt kusipäisyys on sit vissiin synnynnäistä :D

Eugen sanoi:
Tarhahuhun mukaan muksun äiti oli vielä erikoistunut lasten psykiatrisiin ongelmiin.
Nämähän niitä pahimpia on :D Kotikaupungissa viereisen talon riiviökakaroiden vanhempien ammatit olivat muistaakseni lastentarhanopettaja ja psykologi (eivät ole sitten Nitsku ja Nate).

Ennustan, että suomessa tapahtuu kouluammuskelu 20 vuoden sisällä ja osasyynä olisi se, että joku vanhempien silmäterä, joka ei koulussa saakkaan osakseen täysin yksipuolista hyväksyntää omasta erinomaisuudestaan vastaa saamaansa negatiiviseen arvosteluun aggressiivisesti ja saapuu joku päivä kouluun aseen kanssa ja aloittaa ammuskelun.

Hieman ehkä sivuraiteilta revitty mielipide aiheeseen, mutta kyllä yks ongelmista (IMO) nyky-yhteiskunnassa on yleistyvät teiniraskaudet. Luulo siitä, että ollaan tarpeeksi aikuinen hoitamaan ja huolehtimaan pentu, osoittautuu myöhemmin vääräksi. Etenkin, jos isi vielä maksaa puhelinlaskun ja rahat elämiseen tulevat lapsilisistä. Näitä vastaavia tapauksia ovat Maikkarin ja Nelosen Chatti -ohjelmat täynnä, missä yh-äitien vuodatusta voi synkkinä syysiltoina seurata. Jos pentu hankitaan (nyt puhutaan harkitusta, ei vahinkolaukauksesta) nuoressa iässä, tulee silloin kantaa sen mukana tuleva vastuu, eikä sysätä painetta yhteiskunnalle, mikäli idea ei tunnukkaan myöhemmin enää niin hyvältä. On aika pohjatonta lähteä kasvatamaan pentua, mikäli itse tykkää vielä leikkia Barbeilla ja etsiä Suosikki -lehden lääkäripalstalta apua kuukautiskipuihin.

[TARKENNUS]En yleistä, en osoita sormella kaikkia teiniäitejä, yh-äitejä jne., lähinnä väärinkäsitysten välttämiseksi. Aina löytyy poikkeuksia[/TARKENNUS]

Ehkä vähän :offtopic:

Junassa myös nuori äiti oli hädissää muksunsa käytöksen kanssa, kersa huus ja mellasti äiti kyllä yritteli vähän toppuutella mutta ei vekara paljon äippäänsä noteeraannut. Ilmeisesti takana istuva vähän juopon olonen partasuu päätti nuorta äitiä vähän auttaa, käveli muksun viereen ja karjas HILJAAAA!!!!!!. Vinkkas äipälle silmää ja käveli takasin paikalleen. Oli hiljainen loppumatka...

Näkeehän näitä äiskän ja isin pikku kullannuppuja, jotka eivät tietenkään koskaan tee mitään väärää... Toimenkuvaani hoitaessani joskus oikein huolella vituttaa nämä "mallivanhemmat", joihin törmään erilaisissa tapahtumissa. Kasvatus hoidetaan silkalla rahalla, oikea huomio, rajat ja huolenpito jääkin sitten vähemmälle. Kotona vedetään viinaa & kasvatetaan kannabista lapsen nähden jo kehdosta lähtien. Jostakin kumman syystä näistä pikkuterroristeista kasvaakin sitten kusipäisiä ja hieman heikommin elämässä menestyviä isoja narsisteja, hieman kärjistetysti yleistäen. :curs:

PikkuTroyn kotosalla häärii esi-uhmaiässä oleva neiti, joka väittää joka asiassa tiukasti vastaan. Kyllä kuri, järjestys ja tiukat rajat olla pitää jo pienestä lähtien, toki silloin pitää antaa periksi ja palkitakin kun se on ansaittu. Hellyyttä ja huolenpitoa ei saa korvata rahalla! Seuraavat 20 vuotta näyttää, onko omat kasvatusmetodit olleet kohdallaan! Palaan sitten asiaan, millainen nuori aikuinen pikkuneidistä on kasvanut.

Ugh, tulipahan avauduttua...

Eilen illalla metrossa noin 15-vuotias pussikalja-pillerihumalanuori uhosi keski-ikäiselle tennissukka-poplaritakki-kyljysjakausmiehelle, joka istui penkillään ja pyyteli hiljaa, että saisi olla rauhassa. 15 -vuotias häirikkö seisoi horjuen liikkuvassa metrossa melkein miehen iholla kiinni ja uhosi vetävänsä miestä turpaan läikyttäen koko ajan kaljapullostaan lattialle ja varmaankin myös penkillä istuvan miehen päälle. Häirikön kaverit yrittivät pitää hänet irti miehestä.

Mies jäi seuraavalla asemalla pois. Ajattelin, että hän lähti karkuun uhoajaa, koska huojui jotenkin oudosti ja katseli taaksensa, että tuleeko kukaan perään. Mies odotti laiturilla, että metron ovet sulkeutuivat. Välittömästi tämän jälkeen hän vetäisi taskustaan tavallisen ruokailuveitsen ja alkoi piirrellä sillä kaarta ilmaan tuijottaen poikaporukkaa hullun kiilto silmissään.

En voinut kuin nauraa ääneen. Tuli metron kirvesmurhaaja välittömästi mieleen. Huonommalla tuurilla poika olisi päässyt hengestään.

Häirikkö onnistui vielä ravistamaan kaljapullonsa sisällön kokonaisuudessaan metron lattialle. Pullon tämä tulevaisuuden lupaus paiskasi sirpaleiksi metrolaiturille seuraavalla asemalla. Uhoaminen ja mesoaminen ei tauonnut missään vaiheessa.

Enemmän on-topic: Muutaman kerran on tehnyt pahaa, kun olen katsonut, miten rattaissa istuva lapsi nuolee metrossa metallitolppia, joista pidetään kiinni. Äiti seisoo vieressä ja katsoo toiseen suuntaan. Jos äiti sattuu huomaamaan lutkutusharrastuksen, katsoo hän sitä vähän aikaa sivusta ja kieltää sitten laiskasti. Lapsi lopettaa ja äiti katsoo taas muualle välittämättä pätkääkään siitä, että lapsi jälleen kerää kielellään pitkin sipaisuin kaikki ne bakteerit, joita miljoona muuta metron käyttäjää ovat tolppaan rasvaisissa käsissään tuoneet. :urjo:

Jos joskus omia penskoja siunaantuu, niin ne kasvatetaan kyllä kuriin ja järjestykseen tiukan, mutta turvallisen auktoriteetin alla. Enkä tarkoita mitään hakkaamista; auktoriteettia on monenlaista, ja parasta sellainen, joka perustuu kunnioitukseen eikä pelkoon.

Njoo, itse tunnen tapauksen 17-vuotiaasta tytöstä, joka on varmaan koko perheensä silmäterä. Jos hän ei tykkää jostakin ruuasta, niin sitä ei tehdä. Jos hän haluaa viimoisen pullan, hän sen saakoon, vaikka joku toinen olisikin sitä juuri aloittamassa. Äiti on psykiatri vielä kaiken lisäksi, ja IMO kasvatusmetodit siinä huushollissa ei ole ihan kohdallaan.

Timba79 sanoi:
Kattoiko kukaan muuten pääsiäisenä? kun telkkarista tuli se kolmiosainen dokkari niistä riiviökakaroista? Siis se missä se "täti" meni niitä sitten kouluttamaan. Mä oisin varmasti ampunut itseni jos oisin aamulla herännyt ja huomannut joutuneeni sellaiseen hulluuteen.

Kyllä tuli täällä katsottua ko. ohjelmaa. Piti välillä kääntää kanavaa kun rupesi niin ärsyttämään se toiminta. On se kumma kun ei ne vanhemmat parissa viikossakaan (vai 1 viikossa?) oppinut sen tädin suht.koht. simppeleitä neuvoja.
Lapset vaan mesosi ja äippä pyöritti peukaloita hämmentynyt ilme naamallaan..

Unohdin mainita erään asian josta vereni melkein kiehuu ja suonet katkeilevat :curs: :curs:
Eli lapsen annetaan syödä kaupassa.. Olen ilmeisesti vanhanaikainen tai muuten vain ahdasmielinen :jahas: , mutta en vaan voi ymmärtää.

Ehkä harrastan hieman nus nus, mutta mielestäni tuote on niin kauan kaupan omaisuutta ennen kuin se on maksettu.

Kerrankin isä kierteli poikansa kanssa pitkin kauppaa (sen ikänen että istui ostoskärryssä) ja muksuun uppos puolet patongista sekä karkkipussi. Kumma kyllä karkkipussin papereita ei kassahihnalle ilmestynyt :curs:

Kohtapa nään muitten mielipiteen kyseisestä asiasta :)

Tuli tuosta ekan viestin keskustelusta mieleen, että tais lapsukainen toistaa isältä oppimiaan vuorosanoja. Tuli niin elävästi mieleen sellanen "mies itkettää naista" -tilanne.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom