henrig75 sanoi:
Ihme äijiä näyttää olevan liikenteessä kun nyrkki heiluu noin. Sen verran kysyn neideiltä jotka ovat joutuneet uhreiksi että onko tämä luonteenpiirre (väkivaltaisuus ja mustasukkaisuus) ollut täysi yllätys vai onko kyseessä ollut joku "prätkäjengiläinen" tai linnassa istunut jätkä?
screwdriver sanoi:
Mun on vaikea ollut aina käsittää sitä että miksi suhde ei pääty siihen ensimmäisen nyrkin iskuun. Onko siinä pelkoa, usko siihen että se oli vahinko/ainoa kerta, vai mikä ihme..
Tuo on vaan niin surullista aina kuulla tuollaisista suhteista :(
Ja vielä surullisempaa on tietää että moni elää sellaisessa suhteessa eikä uskalla tehdä asialle mitään.
Mun exä ei ollut varsinaisesti väkivaltainen (no joo seuraavaksi sitten kerron kuinka itse olin niin provosoiva ym...). Mutta jokunen kerta hänellä vähän hermo petti ja sen sit ties mitä siitä kävi. Sanon, että ei varsinaisesti väkivaltainen, kun 11 yhteisen vuoden aikana näitä tilanteita ei ollut kovin monia. Ihan tavallinen mies, siis ei rötöstelijä tai vastaavaa.
Mä en saanut aikaan lähteä, kun toinen oli sit niin onneton jälkeenpäin. Asiatkin oli muuten ok, aivan loppuaikaa lukuunottamatta. Exän kanssa tilanteisiin ei liittynyt mustasukkaisuus vaan alkoholi. Eli kännissä exä saattoi pimahtaa totaalisesti, ja mäkään kun en helpoin ihminen ole, tuli joskus vähän nujakkaa. Jokusen kerran sai laittaa tiukat violetit meikit kouluun ja töihin, ettei mustelmia huomaisi. Pari kertaa tikattiin, se viimeinen tikkausreissu johti sitten siihen, että mies käveli kahden päivän päästä pois kotoa toisen naisen luo. Kuulemma tämä toinen nainen oli parempi, ei niinkuin minä, joka olin niin ärsyttävä, että mua oli pakko lyödä. :jahas: Tosin (ja taas huomaan selitteleväni) tämä vika tikkaus ei tullut lyönnistä tai sellaisesta, vaan exä tönäisi mut sohvalle kun olin ottanut kännykkänsä - löin pääni sohvan käsinojaan ja vekki otsaan. Siinä se on muistona vieläkin, arpi.
Olisihan sitä pitänyt tajuta lähteä. Olla fiksumpi. Mutta kun "tää nyt on vaan tällaista, välillä vaan tapahtuu ja itse provosoin olemalla ärsyttävä". Kai sitä myös hukkasi itsensä jotenkin, ei vaan uskaltanut. Ajatteli, että on tää suuren osan aikaa hyvää, ei se vaihtaen parane. Tai että enhän mä tosiaan tän parempaa voi saada / ansaitse. Itse aiheutan tilanteet kun olen tällainen. Vieläkin syytän itseäni, miksi en osannut vaan pitää turpaani kiinni kun kännissä exä jotain söhelsi. Ovi kiinni ja toiseen huoneeseen, ettei mun naamataulukaan ärsyttäis. Muutaman liki-eron jälkeen aina vaan jatkettiin kunnes kaikki sitten räjähti käsiin. Vikat viikot sai mutkin lopulta ymmärtämään, että ei tästä mitään tule. Exä teki niin ikäviä asioita, en ole niistä puhunut kuin muutamalle ihmiselle, että meni kaikki fiilis koko ihmistä kohtaan. Vieläpä esikoisen raskausaikana, jonka olisi pitänyt olla onnellista ja ihanaa.
Olihan se, ihana raskaus - eron jälkeen sitten.