Mistä kalaöljyä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rock^
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
...halvalla? Anttilassa näyttää 250ml kokoinen pullo maksavan about 13-15e, joka on kyllä kova hinta, koska noin pieni pottu on hetkessä litkitty... Tuote on siis möllerin omega3... oliskos halvempia tuotteita tarjolla missään tms?

Citymarketista pirkka-kalaöljy 4.95/60kpl ja pirkka-omega3 5.95/60kpl
Tosin ovat melkein samanlaisia niin suosittelen tuota ensimmäistä.

Onko tota pirkkaa myös pullona? Ikävää napsia noita kapseleita.. :)

Tiedz sanoi:
Citymarketista pirkka-kalaöljy 4.95/60kpl ja pirkka-omega3 5.95/60kpl
Tosin ovat melkein samanlaisia niin suosittelen tuota ensimmäistä.
Pitäis käydä noita ostamassa, voitko sanoa miksi toi eka on parempi vai onko kyse vain siitä, että eroa ei juuri ole ja hinta on pienempi?

PMLats sanoi:
Pitäis käydä noita ostamassa, voitko sanoa miksi toi eka on parempi vai onko kyse vain siitä, että eroa ei juuri ole ja hinta on pienempi?

Nimenomaan..eroa ei juuri ole, toisessa vaan lukee omega 3 ja on euron kalliimpi. :rolleyes: :D

Jos tarvitset vain hyvän omega-3-lähteen etkä välttämättä nimenomaan kalaöljyä, suosittelen pellavansiemenöljyä. 60 prosenttia rasvahapoista alfa-linoleenihappoa (omega-3), ja 250 ml pullo maksaa vain 4-5 euroa.

Hulkki sanoi:
Jos tarvitset vain hyvän omega-3-lähteen etkä välttämättä nimenomaan kalaöljyä, suosittelen pellavansiemenöljyä. 60 prosenttia rasvahapoista alfa-linoleenihappoa (omega-3), ja 250 ml pullo maksaa vain 4-5 euroa.

Pieni juttu: Pellavansiemenöljy kannattaa ehdottomasti ostaa luontaistuotekaupasta, jossa sitä on säilytetty jääkaapissa. Erehdyin kerran ostamaan ko. öljyä kaupan hyllystä ja se oli jo valmiiksi pilalla. :(

Omskakas sanoi:
Pieni juttu: Pellavansiemenöljy kannattaa ehdottomasti ostaa luontaistuotekaupasta, jossa sitä on säilytetty jääkaapissa. Erehdyin kerran ostamaan ko. öljyä kaupan hyllystä ja se oli jo valmiiksi pilalla. :(
Mistä muuten huomaa, että pellavansiemenöljy on pilalla? Itse olen ostanut kaupan hyllystä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
No pahaltahan se maistuu joka tapauksessa, koska pellavansiemenetkin maistuvat kutakuinkin epämiellyttävältä.

Kun tuota pulloa nyt nuuhkaisin niin ei mitään elämää suurempaa kuvotusta syntynyt, se perinteinen pellavansiementen paha haju vain. Ostan kuitenkin seuraavalla kerralla luontaistuotekaupasta ihan vain varmuuden vuoksi.

Hulkki sanoi:
Mistä muuten huomaa, että pellavansiemenöljy on pilalla? Itse olen ostanut kaupan hyllystä.

Tuore ja "hyvä" pellavansiemenöljy maistuu ihan oikeasti pehmeälle ja hieman pähkinäiselle. Se on jopa niin hyvää, että olen käyttänyt sitä salaatinkastikkeeseen. Kitkeryys ja paha maku kertovat öljyn olevan pilalla.

Edit: Luonnollisesti luontaistuotekaupassa öljy on hiukan kalliimpaa, mutta siitä kannattaakin maksaa.

Vitamar kalaöljy 7.40 e 200 ml pullo esim. Citymarketista. Ylivoimaisesti paras epa- ja dha-pitoisuus. 2 tl päiväannos sis. 1300 mg epa:a. Pellavansiemenöljyä ei voi verrata kalaöljyyn, koska alfalinoleenihapon muuttaminen epa:ksi elimistössä on hiukka hankala prosessi, ja todella pieni prosentti päätyy epa:ksi. Lohiöljykin on ihan ok, mutta epa- ja dha-pitoisuudet ovat huonommat kuin Vitamarissa. Joku laskekoot kumpi tulee halvemmaksi.

Edit: Tuo Vitamar on muuten sitruunalla maustettu, ja meillä sitä syö mukulatkin mukisematta jogurtin joukossa. Itse sekoitan yleensä rahkahässäkkään :thumbs:

Barry Sears Omega Zone -kirjassaan suositteli vain farmaseuttisen tason kalaöljyä. Kirja ei nyt ole käsillä, joten en pysty tarkistamaan mitkä hänen kriteerinsä farmaseuttisen tason kalaöljylle ovat, mutta epäilen, että halvimmat tuotteet eivät niitä täytä.

Counani sanoi:
Vitamar kalaöljy 7.40 e 200 ml pullo esim. Citymarketista. Ylivoimaisesti paras epa- ja dha-pitoisuus. 2 tl päiväannos sis. 1300 mg epa:a.
Tuota tarvitsee hankkia :thumbs:

Counani sanoi:
Vitamar kalaöljy 7.40 e 200 ml pullo esim. Citymarketista. Ylivoimaisesti paras epa- ja dha-pitoisuus. 2 tl päiväannos sis. 1300 mg epa:a.
Oletko mitannut 2 tl määrän..tuolla luvataan hieman pienempää määrää epa:a.
teelusikoita on niin kovin monen kokoisia..se virallinen mitta taisi olla 5 ml.

Joka tapauksessa tuote on jo kauppalistallani.

Ovat "tiivistäneet" koostumusta. Nykyiset arvot ovat 1300mg epa, 1000mg dha. Suoraan pullon kyljestä luin. Jostain saattaa tosin varmaan vielä saada tuota vanhempaa versiota. Mitta on vieläkin sama 10 ml/2 tl. Hinta muuten huolimatta laadun paranemisesta ainakin Citymarketissa putosi. Searsin arviot "farmaseuttisen tason" kalöljystä olivat tuossa Omega-Zone kirjassa hieman laajat. Käski rikkoa kalaöljykapselin lautaselle, ja jos jääkaapissa pysyy notkeana, niin on mukamas fasmaseuttista tasoa. Itse olen tuota öljyä jääkaapissa säilyttänyt, ja hyvin tulee pullosta ulos. Sears muuten kelpuutti jenkkimarkkinoilta oman kalaöljynsä lisäksi ainoastaan yhden kalaöljyn farmaseuttisen tason kalaöljyksi. Miten mahtaisi Vitamar pärjätä Searsin seulassa ;) Luulisin, että noista epa- ja dha-pitoisuuksista voisi ainakin jotain päätellä kalaöljyn tasosta. Sanottakoon heti, että kyseisen tuotteen raskasmetallipitoisuuksista en tiedä yhtikäs mitään. Tästä aiheesta muuten oli muistaakseni threadi jo aikaisemmin.

Counani sanoi:
Vitamar kalaöljy...
Nyt on sitten hankittu ja maistettu, Onpa hyvän makusta :kuola:

Mutta varsinaiseen asiaan...allekirjoittanut kun on suureen ääneen julistanut kalaöljyn vapaamman annostuksen puolesta suhteessa kalanmaksaöljyihin.
Syynä "julistukseeni" on ollut A- ja D- vitamiinit. Kalanmaksaöljythän ovat ensisijaisesti juuri näiden vitamiinien saantiin tarkoitettuja tuotteita.
Kalaöljyissä näiden vitamiinien pitoisuudet ovat olleet pienemmät, eikä suurempien annosten nauttimisetkaan ole tuoneet yliannostuksen vaaraa.

Mutta mutta... Vitamarissa vaikka onkin kalaöljytuote, näkyykin olevan näitä vitamiineja oikein tuhdit annokset....eli ei kannata hörpätä suoraan pullon suusta, vaan mitan avustuksella naukkailla......ja varsinkin pienille lapsille annettaessa on oltava tarkkana, sillä heidän turvamarginaalinsa ovat paljon pienemmät.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom