Mistä kalaöljyä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rock^
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Pii sanoi:
Vitamarissa vaikka onkin kalaöljytuote, näkyykin olevan näitä vitamiineja oikein tuhdit annokset....
Niin, koska siihen on lisätty niitä. Itse vaihdoinkin Pirkan kalaöljykapselit (=Vitamar kapselit) Pirkan Omega-3-kalaöljy -kapseleihin joissa näkyy olevan lisättynä vain E-vitamiinia (0,6%). EPA ja DHA pitoisuudetkin on paremmat, EPA 26g/100g ja DHA 18g/100g.

Jortsu sanoi:
Niin, koska siihen on lisätty niitä. Itse vaihdoinkin Pirkan kalaöljykapselit (=Vitamar kapselit)

Tuohon en kyllä yhdy. Pirkan kapselit suorastaan hyppii suuhun ja tulee melkein :urjo: samaa reaktiota ei tosin Vitamarilla käy...

Timppa sanoi:
Tuohon en kyllä yhdy. Pirkan kapselit suorastaan hyppii suuhun ja tulee melkein :urjo: samaa reaktiota ei tosin Vitamarilla käy...
En ole viimeisintä tilannetta tarkastanut mutta silloin kun viimeksi tarkistin niin kapselit oli täsmälleen samanlasia samoin kuin tuoteselosteet purkkien kyljessä.

hmmm tota onko nuo kalaöljyt kui tärkeitä ajattelin vaan ku ite vedän vaan rypsäriä ja oliiviöljyä nii pitäskö siihe viel sitte sitä kalaöljyy hankkii??? Omega 3 sama kuin kalaöljy? :D

Counani sanoi:
... Searsin arviot "farmaseuttisen tason" kalöljystä olivat tuossa Omega-Zone kirjassa hieman laajat. Käski rikkoa kalaöljykapselin lautaselle, ja jos jääkaapissa pysyy notkeana, niin on mukamas fasmaseuttista tasoa... Sears muuten kelpuutti jenkkimarkkinoilta oman kalaöljynsä lisäksi ainoastaan yhden kalaöljyn farmaseuttisen tason kalaöljyksi. Miten mahtaisi Vitamar pärjätä Searsin seulassa ;) Luulisin, että noista epa- ja dha-pitoisuuksista voisi ainakin jotain päätellä kalaöljyn tasosta. Sanottakoon heti, että kyseisen tuotteen raskasmetallipitoisuuksista en tiedä yhtikäs mitään. Tästä aiheesta muuten oli muistaakseni threadi jo aikaisemmin.

NO niin, hieman tuli tarkasteltua taas Searsin kirjaa ja kirjoitinkin tiedot oikein lapulle, kun ei viitsi koko opusta raahata koululle asti. Lappu jäi kotiin.
Mutta Searsin kriteerit olivat:

1. EPA ja DHA yhteenlaskettu osuus öljystä yli 60%
2. AA/EPA -suhde yli 25:1
Kolmantena PCB-pitoisuudet, mutta arvoja en muista. Counanin kertoma testi kertoo, onko kalaöljy jatkettua/ leikattua vai ei.

Onks tota kalaöljyä hyvä vetää jos reenaa ja jos on niin miks?

Vai onks toi jotain terveyshifistelyä vaan mil ei oo salireenin kanssa mitään tekemistä?

Kynäniska80 sanoi:
Vai onks toi jotain terveyshifistelyä vaan mil ei oo salireenin kanssa mitään tekemistä?
Et siis usko terveydellä olevan mitään tekemistä treenaamisen / kehityksen kanssa? :rolleyes:

Hulkki sanoi:
Et siis usko terveydellä olevan mitään tekemistä treenaamisen / kehityksen kanssa? :rolleyes:

No siks mä sanoin terveyshifistelyä - eli sellasta et vedetään jotain nappeja joilla ei oo käytännön vaikutusta vaan ne on vaan markkinoituja juttuja. Siks olis kiva tietää et miten välttämätön terveydelle on vetää kalaöljyä, hyvin tässä on eletty ilmankin.... mut enhän mä tiedä ehkä mä oon missannu jotain suurta. Osaaks joku sanoa jonkun käytännän hyödyn mitä on saanu kalaöljyllä?

-niin siis kirjotin tän ensin ja sit vasta menin kattomaan tota linkkiä :D -

Mulla laski kokonaiskolesteroli 3,5 -> 2.7, kun olin syönyt kalaöljykapseleita. Voi olla sattumaakin, mutta ajankohdat täsmäsi. Terveydenhoitaja oli kummissaan, kun harvoin näkee tollaisia lukuja. Olen tosin syönyt helokkiöljyjäkin, 400 kapselin purkki menee kuukaudessa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
treenaisko sanoi:
Mulla laski kokonaiskolesteroli 3,5 -> 2.7, kun olin syönyt kalaöljykapseleita. Voi olla sattumaakin, mutta ajankohdat täsmäsi. Terveydenhoitaja oli kummissaan, kun harvoin näkee tollaisia lukuja. Olen tosin syönyt helokkiöljyjäkin, 400 kapselin purkki menee kuukaudessa.
Ohoh oletpas saanut kolesterolin alas.
Oliko ko. terveydenhoitajan kanssa mitään juttua kuinka alhainen kolesteroli pitoisuus vielä on normaalia.
Kolesteroli on tärkeä rakennusaine kehossamme. Ainoastaan liian suuret pitoisuudet, sekä matala HDL/LDL suhde, altistavat erinäisille sairastumis riskeille.
http://ffp.uku.fi/cgi-bin/edueditor/presenter.pl?slideshow_id=43&slide_id=658&language_id=1

Täällä kirjoittelevat lääkärit voisivatkin valaista punttisalilla heiluvien tavoitteellisesta kolesteroli pitoisuudesta.
Että millä alueella vielä "mopo" kulkee raskasta treeniä vedettäessä täydet 45 km/h...(120 km/h roinaajilla :D )

En ole nähnyt missään kokonaiskolesterolille rajaa, minkä alle ei olisi enää hyvä. Muistaakseni terveydenhoitaja sanoi, että alle 4 on tavoitearvo.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom