Minkä ikäisenä aloititte?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Joskus 18 vuotiaana, alkuun pelkkää penkkiä ja haukkaa:lol2:
Sitä ennenkin jotain epäsäännöllistä punnertelua.

Muutaman kuukauden taukoja on ollut.

aloitin salilla treenaamassa 11v, vuoden verran treenasin tyyliin kerran viikossa 3h väännettiin kaikkia laitteita naama punasena ja ruuasta ei mitään tietoa. sit alotin irkkaamisen ( :D ) ja sali jäi kokonaan pois. otin 12vuotiaana penkistä 70kg joka on ihan mukavasti omasta mielestä sen ikäseks. sali-into heräs uudestaan oikeen kunnolla kun olin 16v ja tällä kertaa kunnon treenillä ja ruualla.

Koko 17v olo aikanani punttailin koko kropan kolme kertaa viikossa, koko ajan samat liikkeet(painot ei noussut kiloakaan) ja ravinnon merkityksestä ei tietoa, tietenkään.:wall: Nyt täytettyä 18 vuotta on ravintopuoli ja ohjelmakin laitettu kuntoon, kiitos pakkiksen. Ja into on valtava.

No 14 v alotin, alottamisesta noin 5 kk :D :hyper: . Alusta asti ollu oikeestaan ruokailut sun muut kunnossa.;)

eikö muut oo huomannut kasvun loppumista??!?! tai ei se mullakaan loppunut mutta heti alkoi kasvu hidastua ku alkoi punttia vispaa. voi kyllä olla että vedin turhan isoilla painoilla silloin ku aloitin tai jtn.:rolleyes:

Kopteri sanoi:
eikö muut oo huomannut kasvun loppumista??!?! tai ei se mullakaan loppunut mutta heti alkoi kasvu hidastua ku alkoi punttia vispaa. voi kyllä olla että vedin turhan isoilla painoilla silloin ku aloitin tai jtn.:rolleyes:

tai sitten ihan sattumaa, ei se kasvupyrähdys kauaa kestä.

Mulla ei edes ole ollu mitään pyrähdyksiä, tasasesti varteen mittaa kertynyt tähän mennessä 179cm. Joskus neuvolassa ne sano että musta tulee joku 185 senttinen, mutta sitä en todellakaan halua!:eek:

Joops, taisin olla siinä 18vee. Oisinpa tajunnut aikasemmin jo lähteä :rolleyes:, mutta viä tässä on kuule vuosia edessä takoa. Onhan monet huiput, monta vuotta (ellei peräti kymmeniä vuosia) mua vanhempia ja UPEASSA kunnossa :worship:. No, meni hitusen ohi, mutta tosiaan jossain siinä 17-18 maissa se oli, taisin kyl olla jo 18.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kopteri sanoi:

En usko että se sen kummemin hidastuu jos ei tee mm. prässiä hirveillä painoilla. Miten nyt joku talja ja hauis vaikuttas pituuskasvuun ;)

Itse en ole huomannut et olis kasvu hidastunu, oon nyt 16 ja n. 180 pitkä..
En itse tehnyt prässiä alkuaikoina oikeastaan yhtään :)

Nilzinator sanoi:
En usko että se sen kummemin hidastuu jos ei tee mm. prässiä hirveillä painoilla. Miten nyt joku talja ja hauis vaikuttas pituuskasvuun ;)

Itse en ole huomannut et olis kasvu hidastunu, oon nyt 16 ja n. 180 pitkä..
En itse tehnyt prässiä alkuaikoina oikeastaan yhtään :)

Mulla on kasvu jatkunut koko punttiharrastuksen ajan.

Joskus 13v, koko kroppa 6 kertaa viikkossa :D (lue: penkkiä ja hauista 6 kertaa viikossa), eikä muutenkaa mitenkää hyvä ohjelma ollut.
Mutta siitä se sitte lähti...

Joskus 14-vuotiaana kävin 1-2kk salilla ihan kunnon ohjelmalla. Söin kyllä paljon eikä mitään tietoa ollut mistään ruokavalioista. Jostakin syystä innostus lopahti. Jäi tuosta ajasta ihan hyvin raskausarpia. 19-vuotiaana aloitin uudestaan ja vähän on harmittanutkin kun piti lopettaa silloin :jahas:

ite sillon ku alotin vajaa 14v nii kyl tein just prässit, kyykyt, mavet ja kävin parhaimmillaan 5 kertaa viikossa ja tosta ravinnosta ei ollut tietoakaan, nykyisin kai sit tullu järkee ku en käy enään ku 3 kertaa viikossa ja syön asiallisesti.

ja kyllä määki kasvan ku oon aina säännöllisesti käynyt mittauttamassa pituuteni, mutta silloin ku oli kasvupyrähdys parhaimmillaan nii aloitin salilla käynnin ja silloin se pyrähdys lakkasi. voi olla ravinnon puute tai joku.:(

Teini-iässä aloitin parikin kertaa, molemmilla kerroilla into loppui lyhyeen, Nyt on aloitettu taas, paremmalla motivaatiolla ja ikää on liiankin kanssa...

"kaikki kokeneet"

suurin osa vastanneista on alle 18 vuotiaita jotka on just vähän oppinu lukemaan ruokavalio ohjeita pakkiksen foorumilta ja olettavat nyt että ovat konkareita. ja ei siinä mitään vaikka söisivät ja reenaisivatkin oikein mutta eiköhän tässä haettu sellasten kunnon kokeneitten reenaajien vastauksia; ikähaitarilla ehkäpä 22-70 vuotiaita jotka ovat kokeneet kaikki harrastuksen ylä ja alamäet...

15 vuotiaana.. Olin silloin penkkihauispelle... :hyper:
Mut eipä pituuskasvu kärsiny ku en mitään kovia kyykkyjä ja maastavetoja tehny. Tosin kyynärpäät kärsi kovasta penkkailusta ja ranteet rutisi :(

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom