Mimmien vatsalihakset

Osaisko joku selittää aloittelijalle tarkasti miten voimapyörällä tehdään se liike varmasti oikein?
Tuli eilen ostettua voimapyörä kun en enää tiedä mikä olisi se paras treeni vatsalihaksille kun tavalliset liikkeet ei tunnu missään.

Ja miten vatsalihaksia pystyy tekemään painojen kanssa?

Haluaisin tarkkoja ohjeita..

Kiitos jo etukäteen!

Mulla näkyy nuo vatsalihasten ylemmät palat jotenkuten, toisinaan paremmin ja toisinaan huonommin. Ainainen ongelma on kuitenki se että alavatsaan ja kylkiin kertyy fläsää vaikka kuinka diettaisin ja treenaisin. Jos saisi nuo rasvat tuosta päältä pois niin voisi kivat lihakset näkyäkin. Joulun jälkeen olisi tarkoitus kiristellä sellainen 6 viikkoa, jos vaikka
jotain ryhtiä sieltä löytyiskin.

Osaisko joku selittää aloittelijalle tarkasti miten voimapyörällä tehdään se liike varmasti oikein?
Tuli eilen ostettua voimapyörä kun en enää tiedä mikä olisi se paras treeni vatsalihaksille kun tavalliset liikkeet ei tunnu missään.

Ja miten vatsalihaksia pystyy tekemään painojen kanssa?

Haluaisin tarkkoja ohjeita..

Kiitos jo etukäteen!

Sitten luultavasti teet ne liikkeet väärin, jos ei tunnu, vika voi olla vaikka hengittämisessä tai siinä että tekee esim istumaannousut lähinnä lonkankoukistajilla. Tai ehkä vatsas on vaan rautainen.

Musta tää on hyvä pätkä: http://www.youtube.com/watch?v=tl_Hp1Wf52k

En tiedä tarvitseeko noin pyöreenä olla tuon selän alasmenovaiheessakin, mutta ylös vedettäessä on hyvä muistaa rutistaa vatsalla ja silloin se selkäkin pyöristyy. :)

Kiekko syliin ja siitä sitten istumaannousuja? Tai kiekko niskan taa. Ja kylkien taivutuksia paino kädessä. Tai taljassa. Kyllähän se on aina luonnollista tehdä niitä lisäpainojen kanssa, kiekot syliin ja siitä sitten.

itse4 painiskellut sellasien ongelman kanssa että vatsat kun teen, tavalla tai toisella niin kaiken työn on tehnyt lonkankoukistajat eli vatsoissa ei tuntumaa. Mutta tuolta aloittelijoiden osiosta neuvottiin liike dragon flags ja jumantsuikka, kyllä on vatsalihakset kipeät=) Ihan täytsin puhtaaseen liikkeeseen en päässyt, mutta sen verran hyvin meni että sai tuntumaa. Itselläni tuskin tulee päkki näkymään piiiitkään aikaan, koska suvussamme rasva kertyy vatsaan ja tieteskin jenkkakahvoihin. rasva % oli tuossa 3kk sitten 33,6 eli paljon olisi poltettavaa. Suunnitteilla että tuossa vuoden vaihteessa aloittaisin ensimmäisen dietin nyt tämän yltiömäisen syömisen jälkeen=)

Jonkinasteinen päkki lymyilee rasvan alla, tosi hyvällä tuurilla kesällä näkyy. Kaiken tosin pilaa löysä nahka, joka jäi muistoksi kolmesta peräkkäisestä raskaudesta ja 30 kilon laihtumisesta.. :(

Jotenkin saan helpommin sen voimapyörä liikkeen kun teen sen seisoviltaan, vaikka en sillonkaan saa käsiä pään päälle. Heti kun yritän polvet maassa niin lysähdän lattialle. Oon yrittäny jo monta kertaa mutta ottaa kauheesti käsivoimille.
Huoh..

Noi istumaannousut ottaa vaan lonkkiin, eli millasia vatsoja tekisin?
Sillain etten nouse loppuun asti?
Mulla on vaan käsipainoja kun alottelija olen..

Vatsarutistuksissa keppi polvitaipeissa (takareisi jännittyy ->) eliminoi lonkankoukistajan työn. Kannattaa kokeilla. Ja tässä siis jalat eivät saa olla tuettuna. Kuten ei vatsoja treenatessa muutenkaan.

Rime, itselläni oli sama ongelma niin voimapyörän kanssa kuin istumaan nousun kanssa. Keppiä yritin polviotaipeessa, mutta keskityin siihen keppiin liikaa niin eihän siitä tullut mitään. Mulle neuvottiin tuo edellämainitsemani dragon flags ja kyllä tuntuu vatsassa. puhtaastihan se ei kyllä mene, mutta pikkuhiljaa.

Mulla rasvat tällä hetkellä 15,4 %, ja ainoastaan ylimmät palat näkyy kunnolla. Muut näkyy sitten jos kädellä vähän "kiristää" ihoa mahan päältä. Eli toivoa on, että näkyisivät :D

Itellä on ainaki yks hyvä neuvo vatsojen tekoon. Keskity jokaiseen toistoon ja rutistaessa puhalla ulos ja vedä vatsaa sisään. Ei suurin osa vatsaliikkeistä tai muistakaan kuntosalilla tehtävistä liikkeistä mene perille, ellei niitä tee oikein ja käytä oikeaa lihasryhmää.

Vatsalihasten näkymisessä vaikuttaa vatsalihasten koko, samanlailla kuin muidenkin lihasten. Eli lisäpainoja kehiin tytöt! Ei ne niin isoiksi paisu, jos muistaa myös tärkeimmät, eli syvät vatsat, jotka pitää pömppömahan kurissa.

Iloista joulua kaikille!

Mikä olis sopiva määrä toistoja 5 kilon levypainolla?

Montako menee? Ja missä liikkeessä? Esimerkiksi istumaan nousu roomalaisessa eli vatsapenkissä joka on kalteva, painoa voi pitää rinnalla tai niskan takana (huomattavasti rankempi).

Vatsaliikkeissä samat toistot kuin muissakin. Eli ihan samanlaista lihasta ne vatsatkin on. Eli kannattaa vaihdella toistoja, vaikkapa yhellä viikolla tekee kymppejä, seuraavalla viistoista(pienenpi paino luultavasti) ja vaikka seuraavalla kutosia (isompi paino).

Vatsaliikkeitä kannattaa vaihdella ja jos tuntuu että seuraavana päivänä ei tunnu ollenkaan että olis tehny vatsoja niin joko vaihtaa liikettä tai lisää painoa tms.
Yleensä heikoin alue on alavatsa ja kyljet. Eli kannattaa tehdä liikkeet niin laajana, että saa tuntuman jo liikettä tehdessä heikkoon kohtaan. Kylkiä olen itse tehnyt joko roomalaisessa kiertona lisäpainolla tai selän ojennus penkissä vinottain (hankala selittää) lisäpainolla.

Hei!

Eikö täällä voisi nyt aloittaa sellaisen "Rantakuntoon 2010"-tukiryhmän? (vastaavanlaisen kuin täällä viime vuonnakin oli) Eli laitettaisiin ennen- ja jälkeen -kuvia yms.
Pystyykö tänne lisäämään kuvia ilman että ne ovat jollain muulla nettisivulla? Kun ei jaksaisi niitä joka paikkaan latailla...
Itselläni "sixpack"in kanssa ihan ok tilanne (4 ylintä näkyy selvästi, toisiksi alimmat melko hyvin.) Alimpia en ole saanut näkyviin, olisiko hyviä vinkkejä? Rasvaprosenttini on 17,1, eli dieettaus ei liene järkevää, vai..?

Lihaksikasta uutta vuotta kaikille!

Ei ota kyllä pahemmin vatsalihaksiin ja se on tosi turhauttavaa. Lonkat vaan tuntuu saavan sen treenin.

Pidän 5 kilon levypainoa ja kahta 2kg käsipainoo rinnalla ja teen siitä istumaannoussuja.

Onkohan toi juoksu se ainoo jolla mä saan vatsalihakset näkyviin.. huoh.

Ja kannattaako ne istumaannousut tehä ihan loppuun asti?

Mä haluaisin niin saada sellasen kunnon poltteen vatsalihaksiin ja ne kipeeks.
Ainakin tulis tunne että on tullu treenattua oikein.

ite en nousis ihan ylös asti koska sillonhan se loppu tehdään oikeestaan takareisillä ja jännite vatsalihaksista katoaa.. näin oon ainakin kuullu

Nyt oon kyllä tosi tyytyväinen ku jo vähän vasta dieettiä aloitellu ja jos jännitän niin näkyy ylimmät vatsalihasten ruudut.:D Jos vaikka sais tuon alalöllönkin vielä kiinteeks nii sitten.. Kesällä olis kunnossa niin olishan se kiva sit kulkea bikineissä. :rolleyes:

Kuinkas usein ja paljonko kerralla kannattais vatsalihaksii alkaa treenaamaan, jos ne haluaisi vielä joskus saada näkyviin:) Ja pitääkö tehä niin paljon, että seuraavana päivänä vatsalihakset ovat kipeät..

Kuinkas usein ja paljonko kerralla kannattais vatsalihaksii alkaa treenaamaan, jos ne haluaisi vielä joskus saada näkyviin:) Ja pitääkö tehä niin paljon, että seuraavana päivänä vatsalihakset ovat kipeät..

Vatsalihasten näkyvyyteen vaikuttaa ensisijaisesti rasvan vähyys. Äärimmäisen harvalla naisella sikspäkki erottuu kesät talvet. Toki vatsan seutu on hyvännäköinen vaikkei täysin rasvaton olisikaan, kun siellä on hyvin treenatut lihakset alla.

Vatsalihasten treenaukseen pätee pitkälti samat asiat kuin muidenkin lihasten treeniin. Pitää tehdä kunnon vastuksella ja monipuolisesti liikkeitä eri vatsalihasten osille (suorat, vinot, syvät). Toki lihakset kipeytyy treenistä mutta ei se mikään vaatimus ole... Mutta niin kauan lihakset tuntuvat kipeiltä, ei kannata kurittaa samaa lihasryhmää uudestaan vaan odottaa, että ne palautuvat.

Itse teen varsinaisia vatsalihasliikkeitä n 2 x viikossa. Ihan perusistumaannousuja suoraan ja sivuille, käsinojariipunnassa jalkojen nostoa, vatsarutistuslaitetta, russian twistiä pallon kanssa, mitä milloinkin. Lisäksi harrastan joogaa ja ratsastusta, joissa käytetään paljon vatsalihaksia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom