Mimmien vatsalihakset

kunnon pumppi päällä ja hyvät valot, normaalitilanteessa ei erotu alin rako.

Liitteet

• 280920092176.webp
    280920092176.webp
    52,5 KB · Katsottu: 3 183
Hyvännäköisiä vatsoja ihmisillä! Itselläni on vähän samaan tapaan kuin edellisellä sivulla sefa:n laittama kuvalinkki. Sit tossa keskellä näkyy toi juova. Jospa tässä kehittyis pikku hiljaa, pikku hiljaa. :)

Vatsalihakset itsellä yksi vaikeimmista lihasryhmistä kehittää...ylimmät lohkot häämöttävät kyllä, mutta erottuvuuden saaminen alas asti taitaa jäädä haaveeksi :( Pitää vaan yrittää tahkota paksuutta lihaksiin tarpeeksi...

Liitteet

• vatsaa....webp
    vatsaa....webp
    79,1 KB · Katsottu: 5 541
Tein alkuviikosta sellasia vatsalihaksia, että kurkotetaan käsillä polviin, mutta ei siis tavallisia istumaannousuja.
Pieni liike. Onko tehokas?

Sen jälkeen oli kyllä sellaista ns. "hyvää kipua" vatsalihaksissa sen päivän ajan, että tuli hyvä tunne että nyt toi liike oikeesti sit tehos.

Mutta sitten kun oon tehny samaa liikettä seuraavina päivinä, ei oo tuntunu missään!
Vaikka kuinka oon yrittäny, niin ei sitten millään.

Tajuttoman huono fiilis kun tuntuu että ei oo tullu mitään treeniä vatsalle...

Mistä toi johtuu?

Rime: Vatsoja ei kannata tehdä liian usein, sillä nekin ovat vain yksi lihasryhmä muiden joukossa. Jos haluaa enemmän tuntumaa vatsatreeniin, kannattaa kokeilla esim. staattista pitoa tai voimapyörää. Tuntuma pysyy kuitenkin parhaimpana kun muistaa antaa vatsalihasten palautuakin välillä :).

Rime: Vatsoja ei kannata tehdä liian usein, sillä nekin ovat vain yksi lihasryhmä muiden joukossa.

Tosin vatsalihakset ovat yksi parhaiten palautuvista lihasryhmistä, joten vatsoja pystyy treenaamaan useammin kovaakin kuin vaikkapa takareisiä.

tykkään omista vatsoista tähän mennessä..kun piruvie saisin sulateltuu siitä päältä ton nätin rasvakerroksen veks (: tuntuu liian kovalta haasteelta.

Millanen olis hyvä kotitreeni, siis ilman mitään laitteita.
Kyllä pari levypainoa löytyy, mutta ei mitään laitteita.

ja kuinka usein, kuinka paljon toistoja?

Haluaisin saada kunnon poltteen vatsoihin.

Oon tehny niitä että polvi-kyynärpäähän, ristikkäin.
Ja että on jalat 90 asteen kulmassa ja siitä kurkotetaan käsillä eteenpäin.

Ei kovin tehokkaita, ainakaan ei tuu sitä poltetta ja treeni tuntuu turhalta. :/

Kuinka suuri merkitys muuten muulla liikunnalla on vatsoihin?
Esim hölkkä/juoksu ja kävely. Kun eihän kai pelkästään istumaannousuja tekemällä saa vatsalihaksia.

Itselläkin on ylimmät vatsalihakset alkaneet näkymään. Kunhan sitten joskus saa tuota rasvakerrosta päältä pois niin avot. :D Donna S:llä, marjuscalla ja sannulilla on kyllä tosi kauniit masut. :)

Kireämmässä olomuodossa kun olen niin 4 ylintä palaa näkyvät aamuisin.
Tällä hetkellä hieman massaa keränneenä+nesteisenä vatsa ei näytä kovinkaan kiviseltä, edes aamulla, vain "sivukaaret" erottuvat.
Joskus olisi tavoitteena saada ne himotut 6 palaa pintaan, edes hetkeksi. Aluksi jos sais vähän palikoihin kokoa niin ehkä ne voisi saada paremmin näkyviinkin :)
Murheenkryyni on just tuo alavatsa josta tuntuu sulavan viimisenä.

Millanen olis hyvä kotitreeni, siis ilman mitään laitteita.
Kyllä pari levypainoa löytyy, mutta ei mitään laitteita.

ja kuinka usein, kuinka paljon toistoja?

Haluaisin saada kunnon poltteen vatsoihin.

Oon tehny niitä että polvi-kyynärpäähän, ristikkäin.
Ja että on jalat 90 asteen kulmassa ja siitä kurkotetaan käsillä eteenpäin.

Ei kovin tehokkaita, ainakaan ei tuu sitä poltetta ja treeni tuntuu turhalta. :/

Kuinka suuri merkitys muuten muulla liikunnalla on vatsoihin?
Esim hölkkä/juoksu ja kävely. Kun eihän kai pelkästään istumaannousuja tekemällä saa vatsalihaksia.

Kyllä vatsalihakset saa tekemällä vatsalihaksia. Lähinnä ongelma on usein siinä, että vatsalihasten päällä on rasvaa, jolloinka lihakset ei erotu sieltä. Näin ollen pitäisi polttaa rasvaa siitä päältä ja tämähän onnistuu oikeanlaisella ruoalla ja liikunnalla.

Vatsojakin kannattaa tehdä monipuolisesti. Itse olen käyttänyt mm. lankkupitoja, jandarutistuksia, istumaannousuja hitailla alaslaskuilla, jalannostoja maaten/roikkuen, kylkitaivutuksia käsipainolla... Näitähän löytyy. Itse saan parhaan poltteen jandoilla, pidoilla ja jalannostoilla. (Esim. tuo jandarutistus eliminoi hyvin lonkankoukistajien käytön. Avitan muuten liikaa jaloilla ja eihän se mitään sillon vatsoihin auta.)

Tosin koskaan en ole nähnyt sikspäkkiäni (paraskin neuvoja :D), koska treenannut olen vasta vähän aikaa ja rasvaa on ollut aina vatsan kohdalla melko paljon. Viiva näkyy vähän ylävatsasta.

Piilossa on kaikki palikat (jos niitä edes on olemassa) :D Rasvaahan siinä on päällä, tosin eipä mitään ole näkyny vaikka rasvat ois alempanakin välillä olleet :)

Keväästä asti oon nyt yrittänyt jotain tehdäkin noitten piiloutuneiden vatsalihasten esille saamiseksi :) Lähtötilanteena siis on ollut vielä tammikuussa erottuvuus nolla. Tänään aamulla kattelin (sopivassa valaistuksessa tietenkin ;)), että ehkä jotain muutosta on tapahtunut. Eihän tää vielä lähellekään pääse noita viimeisten sivujen vatsoja, mutta hyvä alku kummiskin. Rasvaprosentti on n. 19 tällähetkellä.

katso liitettä 62257

Hienoja vatsoja mimmeillä!:) Itellä tässä enemmänkin se vatsalihasten kasvatusprojekti meneillään, ne rasvat sitten kuoritaan päältä myöhemmin...:D
Hyvin tää ketju kyllä motivoi, eilen tuli vedettyä vatsatreeni oikein asenteella! :puntti:

Nyt täytyy kysyä et mikä tuo jandarutistus oikein on? Jonkun verran oon lueskellu näitä sivuja mutta se on kyllä mennyt ohi...:wtf:

Nyt täytyy kysyä et mikä tuo jandarutistus oikein on? Jonkun verran oon lueskellu näitä sivuja mutta se on kyllä mennyt ohi...:wtf:

Menet siis makuulleen niinkuin normaalissa vatsarutistuksessa. Sitte pistät polvitaipeisiin semmosen harjanvarsikepin. Sitten teet rutistuksia niin ylös kun pystyt pitäen kepin koko ajan polvitaipeissa ja jalkapohjat kiinni lattiassa.

Kiitos anttuliinu! :) Taishan tuosta olla puhetta aikasemminkin tässä threadissa, nimeä en ollu vaan kuullu. Täytyypäs kokeilla seuraavalla kerralla.

Ronia:lla on oikein sievästi alkaneet lihakset näkymään :) Itsellä samantyyppiset, mutta vähän enemmän fläsää päällä :D Noin kuukausi sitten ei näkynyt vielä ollenkaan, nyt olen innostunut tekemään erilaisia vatsoja useammin (ja muutenkin treeni-into noussut) niin ovat alkaneet pilkottamaan. Kunhan saan enemmän näkyviin niin pistän kuvaa ;)

:offtopic: Luulisi, että hieman lähtee rasvakerrosta piakoin, kun auto lähtee käytöstä pois. :D Normaalina päivänä tulee väh. tunti lenkkeilyä koiran kanssa. Siihen sitten punttis 4 kertaa viikossa ja kaikki välimatkat koulun, kodin ja salin välillä kävellen tai pyörällä...

Suositut

Back
Ylös Bottom