Mimmien vatsalihakset

Hmm, jotain on tapahtunut :D Fläsäähän on jäljellä vielä tosin paljon mut mut... Jonkinlainen möntti tohon keskivartaloon on kasvanut :D Ehkä erottuvuutta alkaa tulla lisää ja lisää, kunhan vain treenaa eikä syö liikaa :)

Mulla alkaa massanlisäyskuuri tuottaa kunnolla tulosta. Kun lähtökohta on hoikka niin lihakset pamahtaa näkyviin motivoivan nopeesti. :) Painoa tullut treenistä muutama kilo lisää, mutta vyötärö vaan kaventuu. Ihmeitä tekee tuo lihasmassan lisääminen! Varsinkin sivu- ja ylävatsat erottuu kunnolla. Nyt odottaa ihan innolla et millaset palat on kasassa kesään mennessä :D

Oon muuten huomannut tässä ku on toi paino alkanu tippuu että vatsassa tapahtunu suurin muutos, jos tossa kesällä on vielä lisää tulosta näkyvissä niin voisin lisää tänne ennen ja jälkeen kuvat. Jos kehtaa hoho, ainaki ku vertailee omaa vatsaa muiden vatsoihin (ja lihaksiin :kuola: )

Ite täs kans pikkasen kiristellyt kesää kohden ja pikkasen on painosta lähtenytkin ja rasvaa sulanut masun päältä. Mut mun ongelma on, lyhyt selkä, jonka takia mulla ei siis ole vyötäröä OLLENKAAN! Oon siis tasapaku ptkö. Olen kuitenkin hoikka (paino n.57), mut vyötärönympärys n. 71 cm ja tuntuu, et tosta se ei voi pienentyä, koska mun lonkkaluut ja kylkiluut periaatteessa osuu yhteen. Mulle on kasvamassa tosi voimakkaat kylkilihakset, mitkä vaan leventää mua ja hävittää entisestään mun vyötäröä! Vatsasta alkaa kyl näkyy pikku hiljaa lihakset, mut onko mitään toivoa tälläselle vyötäröttömälle saada edes jonkinlaista vyötäröä jollain liikkeillä?..Joo, tiedän luita ei voi laihduttaa! :D

Tossa kuvaa nyt, kun takana ei ole muutamaan kuukauteen ollut mitään erityisen kehittävää palatreeniä. En usko, että tuosta edes kummemmaksi päästään ja varsinkin alapalojen näkyviin saaminen lienee suht vaikea tehtävä. Mulle ihan riittävän hyvä maha on jo.

Liitteet

• vatsa.webp
    vatsa.webp
    18,4 KB · Katsottu: 3 113
Miulla tuntuu jännitettäessä se keskijuova ja muutenkin ainakin keskeltä palaset, mutta on sitä läskiä sen verran päällä että ei näy kuin vähän yläpalat ja sivut. Äh. No, jos sitä vähän diettais ja alkais tehokkaamman treenin...
Pitäisköhän ruveta selkälihaksiakin treenamaan, tosin miulla on kyllä todella hyvät selkälihakset siinä suhteessa etten periaatteessa treenaa niitä :D outoa.

Pitäisköhän ruveta selkälihaksiakin treenamaan, tosin miulla on kyllä todella hyvät selkälihakset siinä suhteessa etten periaatteessa treenaa niitä :D outoa.

En tiedä heititkö tuon tosissasi mutta jos ET treenaa selkälihaksia, on tuloksena todella epätasapainoinen kroppa ja selkäkivut ennenpitkää (luultavasti hyvinkin pian).

Miun alavatsassa alkaa pikku hiljaa tapahtumaan muutoksia, jos ne palat sieltä vielä joskus ilmestyvät! Vyötäröltä on myös lähtenyt vähän senttejä joten toivon mukaan jenkkakahvat hiljakseen sulaa.

Tossa kuvaa nyt, kun takana ei ole muutamaan kuukauteen ollut mitään erityisen kehittävää palatreeniä. En usko, että tuosta edes kummemmaksi päästään ja varsinkin alapalojen näkyviin saaminen lienee suht vaikea tehtävä. Mulle ihan riittävän hyvä maha on jo.

Wau...tahtoo myös tuollaisen. Mulle vaan käy aina niin, että salin jälkeen (ja muutenkin paitsi heti aamulla) vatsa vaan pullottaa navan kohdalta. Minkälaisia vatsalihasliikkeitä pitäisi oikein tehdä, että vatsa tulis timmimmäksi...Tiedän, että aerobisella on myös tärkeä merkitys. Mutta että salilla, pitkiä vai lyhyitä sarjoja, kuinka monta eri liikettä jne?

Kaunis vatsa Stashilla! :)

Ilmeisesti minullakin on vatsalihaksen tuolla rasvakerroksen alla, koska eilinen vatsalihastreeni tuntuu kropassa aika mukavasti. :D

Wau...tahtoo myös tuollaisen. Mulle vaan käy aina niin, että salin jälkeen (ja muutenkin paitsi heti aamulla) vatsa vaan pullottaa navan kohdalta. Minkälaisia vatsalihasliikkeitä pitäisi oikein tehdä, että vatsa tulis timmimmäksi...Tiedän, että aerobisella on myös tärkeä merkitys. Mutta että salilla, pitkiä vai lyhyitä sarjoja, kuinka monta eri liikettä jne?

"Timmimmäksi" vatsaa ei periaatteessa saa kai kuin dieettaamalla. Muuten vatsatreeniin pätee sama kuin muihinkin lihasryhmiin: vaihtelevuutta, tarpeeksi raskaita painoja ja oikeisiin lihaksiin keskittymistä. Noille suorilla vatsoille (eli siis palalihaksille) saa tehdä ihan oikeastikin lyhyitä sarjoja (5-12 toistoa) esim. taljavatsalihaksia ja rutistuksia. Syvät vatsalihakset sitten kaipaavat ehkä enemmän staattisia harjoituksia, kuten erilaisia pitoja, pilatesliikkeitä, jalannostoja jne. Täällä lienee useita ketjuja vatsan treenaamisesta, mutta jhulmin videoista sain itse joskus hyvää inspistä.

Ja tosiaan kannattaa pitää mielessä, että alavatsan kireys on useimmille naisille tietääkseni äärimmäisen vaikeaa saavuttaa. Itse luultavasti näyttäisin keskitysleirivangilta ennen sitä, joten olen enemmän kuin tyytyväinen nykytilanteeseen.. :rolleyes: Kiitos imartelevasta kommentista myös Elynalle!

Mulla on aina kerääntynyt rasva kaikkein tiukimmin vatsan ja kylkien alueelle, sielläpä on oikeastaan mun viimeiset "ylimääräiset" tälläkin hetkellä. Minusta tässä treenin myötä ihan parin kuukauden sisään vatsafläsäni on muuttanut koostumusta, se ei enää ole niin yhtenäistä vaan enemmänkin sellaista paakkuista - esim jos nostaa kädet ylös ja taivuttaa selkää kaarelle niin näkyy joka puolella ihon alla sellaista rakeista fläsää. Tarkoittaako se, että fläsää on kenties lähtemässä vai miksi se on tuollaista? Ihan kuin vatsan ja kylkien ihokin olisi jotenkin löysempää kuin ennen.

Kyllähän sitä tehdään vaan keppikiertoa ilman painoa vinoille kun halutaan kapee vyötärö.
Eli keppiä vaan pyöritteleen, piiiitkää sarjaa..:D

Kiitos täältäkin suunnalta tästä vinkistä. Mulla on luonnostaan kapea vyötärö, mutta en halua tehdä kropasta tasapaksua treenaamalla kylkiä liian kovilla painoilla. Sitä paitsi, kun hartiani ovat luonnostaan kapeat näyttävät ne paremmilta, kun vyötärökin on kapea.

Joskus aikoinaan taistelulajeja harrastaessani ei vatsalihaksia tarvinnut erikseen treenata, vatsat sai hyvää treeniä siinä sivussa.

Nyt on dieetti päällä, jotta saisi rasvoja alas ja toivottavasti hieman sitä vatsalihastakin näkyviin. Vatsa on mulla se ongelma, kun en ole onnistunut treenaamisesta huolimatta kasvattamaan sellaisia kunnon palikoita, vaikka ihan tiukkaa lihaa löytyykin. Voi toki olla, että fysiikka vain on tällainen tai sitten lisää treeniä (kokeilen jälkimmäistä) :whip:

Mulla alkaa kahdet ylimmäiset palat alkaa pistää mukavasti näkyviin, mutta kyljistä pitäisi saada vielä löysää pois.. :D Minkäänlaista dieettausta en ole harjoittanut (muuta kuin muuttanut ruokavalion terveellisemmäksi) eli lihaksen kokoa kasvattamalla koetan saada näkyviin. Treeniohjelmana bodypumppia, Les millsin aerobisempiä ja salitreeni päälle.

Keppikiertoa täytyy kyllä päästä kokeilemaan. Kiitos vinkistä. :)

Mulla ei näy palat sitten millään, vaikka siellä jotakin on, mutta alavatsassa erottuukin sitten selvälti vatsalihasten muotoa. Ja tuntuu, mies kokeili taannoin kädellä ja ihmetteli että mitä hittoa mulla siinä on :D

Mulla ei näy palat sitten millään, vaikka siellä jotakin on, mutta alavatsassa erottuukin sitten selvälti vatsalihasten muotoa. Ja tuntuu, mies kokeili taannoin kädellä ja ihmetteli että mitä hittoa mulla siinä on :D

Joo mullakin on vatsa ihan kivikova kun sen jännittää ja ennen näky palatkin mut nyt on tullu se kriittinen ehkä puol kiloa lisää löysyyttä niin enää ei nää :D tai jos jännittää niin tietys asennos ja valos näkyy kaikki mut muuten :D hirvee pullamössöolo nyt koko ajan, aivan naurettavaa! Noi sivuvatsat ja kylkien möllykät näkyy aina hyvin, mut noi palat saattaa yhtäkkii vaan kadota.

Pitää varmaan vaan jaksaa käydä puntil ja jaksaa tehdä vatsojakin, niin ehkä niiden koko kerkeis vähän kasvaa ja olis sit kivas kesäkuosis.

Auttaako keppikierto todellakin saamaan kapean vyötärön? Nyt iski kyllä innostus!
Millaisia sarjoja teette keppikierrolla? Kuinka usein?

4x100 2 kertaa viikossa tässä ohjelmassa. ( ja ihan valmentajan tekosia on ohjelma..) Muutenkin oon huomannu paremmaks tavaks tehdä vatsat ihan omana treeninään pari kertaa viikossa, niin että niihin tosiaan keskittyy ja aikaakin saa käyttää sen 45 min. Isoja painoja itekkin käytän, samalla lailla ne tarvii vastusta kasvaakseen...;)

Mä oon tehny nyt melkeen joka treenin lopuksi erinlaisia vatsaliikkeita, jos vaan olen jaksanut tai päässyt tekemään. Mutta tänään tein sit poikkeuksen.. Tällä viikolla olen tainnut tehdä kahtena päivänä vatsaliikkeet ja sit tänään oli aero-päivä. Juoksentelin salilla ~45min ja sen päätteeksi tein 4 eri liikettä vatsoille. Ai, että oli mukavaa :) Mietin vaan, että vois ens viikon pitää taukoo koko salista ja sit innolla taas jatkaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom