Mimmien vatsalihakset

Please, helppiä.

Antakaa ohjeita koti-vatsatreeniin, jota on 2-3 kertaa viikossa.

Apuina vaan siis pienet käsipainot.

Kuinka paljon toistoja, tauot yms..?

Osta voimapyörä. n. 10 eur ja löytyy varmaan ihan cittaristakin tms. Sillä sitten se 2-3 krt. vko rullailet, hyvä tulee.
Lisäksi vaikka joka toinen kerta suorat vatsalihakset rutistaen ja joka toinen kerta kiertäen.

Yritin ihan tätä ketjua varten ottaa kuvaa kännykällä peilin kautta coolisti itse. Ei tuon enempää saanut lihaksia näkymään, vaikka missä asennoissa venkoilin ja valaistuskin oli ihan hyvä. :D Julkaisenpa nyt sitten kuvan tisseistäni, ettei mene ihan hukkaan pelleily.

Mutta eipä tuo haittaa, vaikka ei ollutkaan pyykkilautaa. Minulla on toimivat ja kestävät vatsalihakset, ja se on minulle tärkeintä. Lihaserottuvuus ei näillä rasvoilla olisi paljon kummempi, vaikka isommat lihakset saisinkin. Kunhan selkää tukevat, eli jonkun verran saa olla voimaakin tietty, eikä vain sitkoa.

2q1rvpg.jpg

Viimeksi muokattu:
Joku aiemmin kommentoi seuraavasti:
"Ei erottunut edes minulle erittäin alhaisissa rasvoissa (~ 17%) saati korkeammissa. "
MITÄ MITÄ? Onko 17 % nykykäsityksen mukaan alhainen rasvaprosentti?
Ei mun aktiiviurheiluaikoina.
Mulla on nyt 18 ja pidän itseäni "hyvässä lihassa" olevana.
Anteeksi jos loukkaan tällä kyssärillä, mutta ei tuo ole mun vanhan koulun käsitykseni mukaan erittäin alhainen.
Se on perusurheilijan rasva%, eikä edes kilpakauden.

Onko 17 % nykykäsityksen mukaan alhainen rasvaprosentti?

Pakko peesailla sun kirjoitusta, munkin mielestä 17 % on ihan normaali jos liikut paljon.

Mulla oli alle 12 % pari vuotta sitten, se oli musta liian alhainen ja ihan tarkoituksella nostin rasvat tähän 17-18 % missä ne nykyisin pyörii. Ja toi "hyvässä lihassa" kuvaa just munkin tuntoja :)

Musta Raiskilla on naisellinen ja treenattu vatsa, ja omasta mielestäni juuri tuollainen on esteettisin. Litteä, lihasten rajat erottuvat, mutta rasvaa on vielä kuitenkin sen verran, että se pehmentää piirteet naisellisiksi eikä vartalo näytä lainkaan miesmäiseltä.

^ Jännitän kuvassa kaikkia vatsalihaksia. Luonnossa lepotilassa ei toki ole litteä, eikä näy tuonkaan vertaa. Aamulla hieman paremmin.

Itse ajattelen niin, että on kivaa bonusta, jos lihaksia näkyy vatsassa, mutta ei vatsan suhteen ole mitään tavoitteita. Sitä voi olla tyytyväinen itseensä, vaikka ei olisi ihan täydellinen. Joskus tulee sellainen olo, että ihmiset eivät iloitse siitä mitä on saavutettu, vaan surevat sitä mitä ei ole saavutettu. Ei se mielestäni treeni-intoa tapa, vaikka olisi itselleen armollisempi ja hyväksyisi, että alavatsat ei erotu. Naisen vatsa ei ikinä ole kuin miehen vatsa, jos kuukautiset haluaa pitää, eikä kyllä sittenkään.

Itse ajattelen niin, että on kivaa bonusta, jos lihaksia näkyy vatsassa, mutta ei vatsan suhteen ole mitään tavoitteita. Sitä voi olla tyytyväinen itseensä, vaikka ei olisi ihan täydellinen. Joskus tulee sellainen olo, että ihmiset eivät iloitse siitä mitä on saavutettu, vaan surevat sitä mitä ei ole saavutettu. Ei se mielestäni treeni-intoa tapa, vaikka olisi itselleen armollisempi ja hyväksyisi, että alavatsat ei erotu. Naisen vatsa ei ikinä ole kuin miehen vatsa, jos kuukautiset haluaa pitää, eikä kyllä sittenkään.
Erinomainen huomio. Monien kannattaisi täällä ja muillakin palstoilla miettiä, onko järkevää motivoida itseään hyviin elämäntapoihin pääasiassa ulkonäöllisistä syistä. Samalla tulee hukanneeksi ison osan elämästään murehtien (alleviivaten tätä ilmaisua!) sitä, miksi näyttää siltä kuin näyttää ja kuinka asiat olisivat paremmin, jos olisi pienempi tai lihaksikkaampi tai kiinteämpi. Tässä kun on usein taustalla vahva ajatusmalli: ongelma ei ole se oma ulkonäkö sinänsä, vaan se, ettei ole tyytyväinen itseensä. Kun jokin tietty projekti sitten saadaan loppuun (oli se vatsa tai reidet tai selkä tai mikä tahansa), löytyy itsestä uusia tyytymättömyyden lähteitä. Näin asia on niin kauan, kun ei kykene hyväksymään itseään pohjimmiltaan sellaisena kuin on.

Tämä itsen hyväksyminen ei minustakaan sulje pois tavoitteita itsen, kunnon ja ulkomuodonkin suhteen. Ne voivat olla haasteita ja ainakin itselleni nk. kiva lisä jokapäiväiseen elämään, tapa kehittää itseä ja lisätä itsetyytyväisyyttä. Vaarallista tuosta tavoitteellisuudesta tulee sitten, kun jokin muutos on onnellisuuden ehto, ts. estää ihmistä olemasta tyytyväinen elämäänsä ja välittämään itsestään. Ulkonäöstä ei saa tulla riippuvaiseksi.

Juu tuo on hyvin sanottu, ja pitää itsekin koittaa ajatella, että eri tavoitteiden kautta lisään tyytyväisyyttäni, mutta samalla muistan iloita siitä mitä jo on, koska muutenhan jo saavutetut tavoitteet on olleet turhia. Eihän täällä kukaan koskaan valmiiksi tule.

Minulle oli tullut muutama kilo yli normaalipainoni, eikä enää kaikki vanhat housut mahtuneet kunnolla, mutta nyt niistä kiloista puolitoista on lähtenyt. Edelleen housut puristaa, joten nyt voin joko harmitella, että vielä vähän puuttuu tavoitteesta, eikä minusta edes koskaan voi tulla huippu-urheilijaa, tai sitten voin olla tyytyväinen, että olo on joka tapauksessa parempi kuin kuukausi sitten. :)

Tietysti monista viesteistä tulee todellista negatiivisempi mielikuva, koska suomalaisiin käytösnormeihin vain kuuluu olla nöyrä ja vaatimaton.

Tietysti monista viesteistä tulee todellista negatiivisempi mielikuva, koska suomalaisiin käytösnormeihin vain kuuluu olla nöyrä ja vaatimaton.

Mutta toki se on lukija itse, joka tulkitsee lukemansa ja vetää siitä johtopäätökset. Jos joku kertoo olevansa tyytyväinen asiaan X (tässä tapauksessa masuunsa), voi hän ihan oikeasti olla nöyrä ja vaatimaton immeinen vaikka lukija sen "omahyväiseksi" tai "itserakkaaksi" tulkitsisikin. :) Tämän kun muistaa, on hieman helpompi elää (minkä tahansa saamansa) kritiikin tms. kanssa.

Mitä naisiin ja vatsalihaksiin tulee, on mielestäni liian rasvaton ja kovannäköinen päkki melko.. noh, epänaisellinen. Kisoihin tällainen suotakoon, mutta tuskinpa kukaan normielämässä sellaista ilman armotonta kituuttamista voi (tai haluaa?) säilyttää.

Omaan keskikroppaani olen (nöyrästi ja vaatimattomasti ;)) ihan tyytyväinen. Treenifokus ei koskaan sen kummemmin ole ko. vartalonosaan keskittynyt, enkä mitään kikkakakkosia tai muita taikoja ole vatsistreenin osalta tehnyt: kerran viikkoon lisäpainoilla, kerran viikkoon kevyitä dynaamisia (voimapyörä tms.), toisinaan myös staattisia pitoja. Kyllä se vatsa siinä kaiken muun sähläämisen ohessakin treenaantuu..

"Ei erottunut edes minulle erittäin alhaisissa rasvoissa (~ 17%) saati korkeammissa. "
Anteeksi jos loukkaan tällä kyssärillä, mutta ei tuo ole mun vanhan koulun käsitykseni mukaan erittäin alhainen.

Tästä tuli mieleen, että missä rasvaprosentissa naisilta jää yleensä kuukautiset pois?

Itse olen sitä mieltä, että jos nainen ei ole mikään urheilija-urheilija, niin rasvat olisi hyvä olla sillä tasolla, etteivät kuukautiset jää pois. Siinä vaiheessa kuin näin tapahtuu, seikkaillaan jo epäterveellä alueella. Kait.

Jos nainen on urheilija-urheilija, niin sitten homma on eri. Nainen päättäkööt itse, kuinka paljon on valmis tekemään ja uhraamaan urheilu-uransa eteen.

Tällä kommentilla ei ole tarkoitus loukata ketään.

P.S. Raiskilla on kaunis vatsanseutu :)

Niinpä...

Pisti vähän noi kommentit kans miettimään.

Mulla lähti sillon aikoinaan heti kun vähensin syömistä ja lisäsin liikkumista, niin kuukautiset pois.
(juoksu)

Menkat alko 10-11.v, laihdutusta 12.v ja siitä lähtien olleet pois.
Sain alkamaan ne hetkeksi tossa 3 vuotta sitten, mutta sitten taas alotin liikkumaan enemmän ja sinne jäivät.

Ja nyt oon alle kahden kuukauden päästä jo 18.v.

Se joku olin muuten minä. En ole kilpaurheilija (enkä ole koskaan ollutkaan), ja liki nelikymppiselle tavisnaiselle 17 % ON alhainen rasvaprosentti. Tavisten viitearvotaulukko löytyy esim täältä: http://www.tohtori.fi/?page=7481805&id=6362126

Ok, se on sitten alhainen. Kuukautiset ovat normaalit ja lapsia on tehty. Enkä ole näivettynyt. Ei kommentit loukkaa, täällähän on tarkoitus keskustella :D

Siellä ne on, vähän pehmeää päällä, mutta niin saa ollakin :)

kuvia+007.JPG

Kisoissa tämmöiset.

VG7G0780.jpg

Meitsi oikeassa laidassa nro 47.

Kyllähän noihin saa koko tulla vielä ihan reilusti! Tällä hetkellä panostan enemmän vatsalihaksien alaosaan eli paljon jalkojen nostoja jne.

Mistä johtuu että mun uloimmat vinot vatsalihakset on isot möhkäleet? Muuten vatsalihaksista näkyy vaan se viiva, Onko geneettinen juttu vai johtuuko se siitä että teen jotain tiettyjä vatsatreenejä enemmän? jalkojen nostoja ja laskuja ehkä teen eniten?

Mä oon nyt kokeillu tehdä niitä ns. "fitness- vatsalihaksia".
Eli aluksi napa sisään, jalat ylös.
Lasketaan jalat suorana melkein lattiaan, sitten takaisin ylös.
Haarat auki, ja kädet työnnetään sieltä välistä.

You know?

Tuli tosin vaan ylävatsat kipeiksi..
Eli ei varmaan tehoa alemmas?

http://www.aijaa.com/v.php?i=008757622916.jpg

Tossa on meikän masu puol vuotta sitte, samassa kunnossa ollaan edelleen, ylimmät palikat näkyy jännittäessä edestä, mutta pieni rasvapömppis lihasten päällä alavatsassa häiritsee...Lantioluutkin sais näkyy enemmän.
Upeita tuloksia tossa pari sivua sitten mimmeillä!

Oon muuten huomannu jumppapallon ihan älyttömän monipuoliseksi tavaksi treenata vatsoja, kaikenlaiset rullailut kädet lattiassa ja jalat pallon päällä ainakin tuntuu niin pirusti:D

Missä rasvoissa naisten täytyy keskimäärin olla, että kaikki palat näkyisivät muutenkin kuin pitkän paaston jälkeen? Onko sellaiset edes naisille mahdollisia ylläpitää normaalielämässä? Luonnollisesti tähän vaikuttaa vatsalihasten koko, mutta jos oletuksena on, että sixpack rakennetaan keittiössä eikä salilla, on tähän kai annettavissa jotain osviittalukuja? Olen kuullut sanottavan, että miesten rasvat täytyisi olla alle ysissä, mutta naisilla korkeampikin riittää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom