Mimmien vatsalihakset

Heh, oon aina ajatellu, että Hillary on semmonen putkula, mutta onkin näköjään tuollainen samanmallinen ku mie ite :) Tuollaisenhan saa ihan diettaamalla ja treenaamalla vatsoja. Itellä tosiaan lähes samanlainen, mutta hieman korkeemmilla rasvoilla :D (mulla on ne pienet satulalaukutkin reisissä ;) )

vatsoille ihan samanlaista reeniä kannattaa tehdä kuin muillekin lihaksille. Ite suosin omalla painolla tehtäviä liikkeitä; jandoja, jalojen nostoja roikunnasta, voimapyörää. Lisäpainojen ja laitteitten kanssa on ikävä kikkailla ja turhan helppo fuskata...

Vatsat on se mun murheenkryyni :S Valtalomalli omena.. ei sinäänsä rasvaa paljolti kropassa (mitattiin 15,6%) ja muualla kropassa treenillä hankitut muodot (lihakset :rolleyes: ) tuleekin esiin.. Jotenkin kuitenkin ottanut naisellisemman masun omakseen kun ei ne palat tohdi esiin tulla :) Voishan sitä silti jouluks yrittää vielä rutistaa :D Tosin uskon että vahvasti geeneistä kyse, kun sama toistunut aiemmalla sukupolvella :jahas:

Hei!
Meikätyttö on murtumien ja muiden sairastelujen jäläkeen vihdoin taas treeneissä kiinni, ja palikkatavoite olisi täälläkin. Saako tänne siis ihan tulla jutskaamaan ja tsemppaamaan muita? :)

Lähtötilanteena keskiviiva näkyy (varsinkin ylävatsasta) ja ylimmät palikat pilikottaa. Alavatsaa jännittäessä nousee esille alavatsasta sivuille lähtevät lihakset? En tiedä mikä lihasryhmä tämä on, mutta jännästi se sieltä pullistuu! :D

Sabi minkälaisia toistoja teet vatsoille? Teetkö niitä samalla tavalla kuin muiden lihasten kasvattamisessa, noin 8 kappaleen erissä käyttäen jotain painoja tai vastusta? Vai teetkö pidempää sarjaa? :)
Ohoh, ihan mennyt ohi tämä kysymys täällä. Teen siis voimapyörällä n. 30 toiston sarjoja. Lisäksi teen 4-6 minuutin staattisia lankkupitoja. Treenaan vatsoja pari kolme kertaa viikossa, joskus ne ottaa osumaa ihan epäsuorissakin liikkeissä kuten kyykyssä ja mavessa :).

Voi että, iski flunssa ja nyt harmittaa kun treenit jää välistä. :c Ei se maha tästä kohisten yhtäkkiä kasva, mutta rytmistä olisi kiva pitää kiinni!

Uskallauduimpa laittamaan omani, kesällä sitten uudet! ja väliin 6kk rankkaa reeniä (: Toivottavasti motivaatio pysyy yllä ja kroppa terveenä.

img2887990.jpg

img2887991.jpg

Tosi hyvä lähtötilanne sulla lambie! :) Itelläki olis tavotteena saada päkkiä näkymään. Tällä hetkellä jännittäessä voi erottaa joten kuten ylimmät palkit. Rasvaa on siinä päällä vielä liikaa, eli sitä pitäs saada kulutettua ja samalla reenattua vatsoja. Vatsoja teen salilla kerran viikkoon tavotteena saada loppuun niin kova polte ettei enempää jaksa/haluu tehä. Voi olla että sikspäkki jää vaan haaveeks, mutta kyllä sitä lopullisena tavotteena kuitenkin pitää. Tiukkaa treeniä ja siinä samalla pitää kans kiinnittää siihen ruokavalioon huomiota ettei pääse rasvaa kerääntymään.

Jooh mullakin tavoitteena.. kyllä vatsa on muotoutunut kivasti syksyn/talven aikana =) mutta vain ylimmät ja sivut erottuvat edes hiukan :P Yllättävää että miehekkeen mielestä ihan riittävästi.. Musta vaan tuntuu että kun innostuin niin treenaan vatsoja jo liikaakin, ei ehkä kerkiä palautua kunnolla.

Kelpaa myös kuukautiset ja normaali hormonitoiminta. Kisakunto on kisakunto, normaalielämä eri asia. Ei tartte naisella näkyä suonet vatsassa muualla kuin lavalla, imo.

Tosi hyvä lähtötilanne sulla lambie! :) Itelläki olis tavotteena saada päkkiä näkymään. Tällä hetkellä jännittäessä voi erottaa joten kuten ylimmät palkit. Rasvaa on siinä päällä vielä liikaa, eli sitä pitäs saada kulutettua ja samalla reenattua vatsoja. Vatsoja teen salilla kerran viikkoon tavotteena saada loppuun niin kova polte ettei enempää jaksa/haluu tehä. Voi olla että sikspäkki jää vaan haaveeks, mutta kyllä sitä lopullisena tavotteena kuitenkin pitää. Tiukkaa treeniä ja siinä samalla pitää kans kiinnittää siihen ruokavalioon huomiota ettei pääse rasvaa kerääntymään.

Poltettakin tärkeempi on se, että treenaat vatsalihaksia oikealla vastuksella, niin että ne kasvavat paksuutta. Ei ne muuten sieltä erotu, jos lihaksissa ei ole paksuutta mikä näkyisi...Eli sopivan lyhyet sarjat ja tarpeeksi painoa vastukseksi. Ite teen 3x8-12 sarjoja progressiivisesti ja hyvin on vatsalihakset paksuuntuneet ja alkaneet näkymään.

Jooh mullakin tavoitteena.. kyllä vatsa on muotoutunut kivasti syksyn/talven aikana =) mutta vain ylimmät ja sivut erottuvat edes hiukan :P Yllättävää että miehekkeen mielestä ihan riittävästi.. Musta vaan tuntuu että kun innostuin niin treenaan vatsoja jo liikaakin, ei ehkä kerkiä palautua kunnolla.

Ne vatsalihaksetkin on lihakset, ihan siinä missä muutkin lihakset sun kropassa. Ei niitä tartte hinkata sen enempää kuin muitakaan lihasryhmiä. :) Eli samanlaista treeniä niillekin kuin muullekin kropalle...

Poltettakin tärkeempi on se, että treenaat vatsalihaksia oikealla vastuksella, niin että ne kasvavat paksuutta. Ei ne muuten sieltä erotu, jos lihaksissa ei ole paksuutta mikä näkyisi...Eli sopivan lyhyet sarjat ja tarpeeksi painoa vastukseksi. Ite teen 3x8-12 sarjoja progressiivisesti ja hyvin on vatsalihakset paksuuntuneet ja alkaneet näkymään.

Vatsalihaksia treenaan kerran viikossa about kolmella eri liikkeellä, toistoina 12-10-8-12. Painoja nostan aina siihen 8 asti ja vikat 12 toistoo sitten astetta kevyemmällä painolla. Ennen tuli hinkattua vatsoja joka kerta salilla ja pitkiä toistoja pienillä painoilla. Tää tapa on ollu paljon parempi, ja kuten sanoit, vatsalihakset on siinä missä muutkin lihakset kropassa eikä niitä ees tartte niin useen treenata. Helposti alotellessa sitä vaan ajattelee että enemmän on aina enemmän ja parempi. Toivon että maltti on valttia ja 12-10-8-12 toistoilla niitä painojakin pääsee tasasin väliajoin nostamaan...

Kenkku-enkku: Tiedän hyvin että normi treenit riittää vatsalle :P Sitä vaan paantuu tekemään, ennen tein 8-12 toistoja painojen kera, mutta paremman poltteen saan nykyisillä 12-15 sarjoilla, pitkälti omaa kehoa vastuksena käyttäen. Intissä huomas oman kehon tehokkuuden vaikkei painoja erikseen olekkaan :) Tosin teen senkin takia paljon vatsoja, kun vedän aina treenin päätteeksi pilatesta lämppäriksi ja siinä keskitytään nimenomaan vatsan ja lantionpohjan lihaksiin.

Enpä oikein tiedä onko oikea paikka kysyä, mutta itseäni stressaa suuresti vatsalihakset. Toki muukin asia, mutta masentaa suunnattomasti kun en yhtä ainoaa istumaan nousua saa tehtyä kädet niskan takana. Miksi kuitenmkin saan jalat nostettua ylös eli alavatsoja reenattua hyvin? Esim patjalla voi vahingossa mennä jopa istumaan nousut.

Reunat näkyy, mutta se johtunee suurelta osalta siitä, että oon niin hoikassa kunnossa, että olemattomammatkin lihakset muka erottuu :D Peruskouluaikoina sain kuntotestissä viisi vatsalihasliikettä, mutta olen toki siitä parempaan kuntoon kymmenen vuoden aikana päässyt ;)

Äh, mä tiedän että mä teen nää vatsat ihan väärin; liikaa toistoja.

Koska teen aina istumaannousuja, en nouse ihan loppuun asti, vaan puoleen väliin, jalat tv-tason tms. alla.
Teen aluks 50 x 2, puolet aina sivuille.
Ja sitten teen toiset 50 x 2 ja 1,5 kg:n käsipainojen kanssa.

Mutta en saa tuntuun sitä liikettä jossa ollaan lattialla selin makuulla, vedetään alavatsa sisään ja nostetaan vain lapaluut lattiasta.
Tuntuu ettei siinä edes tuu mitään treeniä.

Mikä neuvoksi, ja ehdotuksia please!

Oon niin jääny jumiin tohon samaan treeniin.

Löytyy pyykkilauta, en mä edes panosta hirveesti siihen vatsan treenaamiseen. Menee vähän muun tekemisen ohessa, kun palauttelen kulloinkin käsittelyssä olevaa lihasryhmää.

Lisäpainoa mä en käytä, teen ihan perusvatsoja vatsapenkissä ja rullalla. Välillä täyttä liikerataa, ja 3-5 sarjaa sellaista staattista pitoa, pientä nykytystä muutamasta eri vartalon kulmasta. Tätä mä suosittelen, tuntuu alussa ihan kamalan pahalta :D

Toimii ainakin mulle, Yhteen treeniin toistoja tulee 150-300, tää pari kertaa viikossa.

Ravakassa kunnossa ovat, työnantajan pakollisen kuntsarin perusteella.
Kesto siis, vaan eipä minulla enää mitään six packiä ole. Lähinnä six packiä ollaan oltu 15 vuotta, kaksi lasta ja viisi kiloa sitten.
Diettaamaan en rupea, pikemminkin tämä mamma tahtoo lisää painoa. LIHAKSENA :)

Please, helppiä.

Antakaa ohjeita koti-vatsatreeniin, jota on 2-3 kertaa viikossa.

Apuina vaan siis pienet käsipainot.

Kuinka paljon toistoja, tauot yms..?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom